Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat doe jij nooit wat voor een ander heel normaal is?

De titel zegt het al, zijn er dingen die voor een ander heel normaal zijn en die jij nooit doet?

ik heb dit onder nieuws en actueel gezet, maar dat was om dat ik niets kan vinden waar dit onder valt

Je kan het dus uitgebreid nemen

Groentetuin

Groentetuin

10-06-2026 om 10:51 Topicstarter

MiniJCW schreef op 10-06-2026 om 10:40:

[..]

Waarom zou daar een reden voor moeten zijn? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik word er een beetje door getriggerd omdat ik zelf ook niet altijd op vakantie ga. Er zijn dan altijd mensen die daar een verklaring voor willen. Alsof "gewoon geen behoefte aan" niet genoeg is.

Ik ben opgegroeid zonder vakantie en ik heb daar niets aan gemist. En nog steeds heb ik niet het gevoel dat ik iets mis als ik niet op vakantie ga. Voor mij is vakantie een luxe en niet vanzelfsprekend.

Gewoon geen behoefte is ook een reden toch?

Eten laten bezorgen.
Ik maak het liever zelf: sneller, goedkoper en vaak ook gezonder.

Om mij heen fietst iedereen elektrisch maar ik ben heel gelukkig met mijn 45 jaar oude gazelle met sturmey archer versnelling en trommelremmen. Ze ziet er niet uit maar ik onderhoud haar heel goed! Ik krijg nog wel eens opmerkingen over mijn fiets maar zij weten niet hoe heerlijk mijn fiets fietst.

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 10:18:

[..]

En is daar een reden voor?

Vind je t niet leuk. Durf je t niet, geen geld voor?

Daar ben ik dan wel benieuwd naar

Nooit gedaan? Of vroeger wel?

Vroeger zeker wel gedaan. Toen kon het haast niet lang genoeg zijn. Totdat we eigenlijk als vriendinnengroep niet meer gingen (tot een jaar of 22). Daarna nooit meer geweest. 

Heb daar nu weinig behoefte aan en vind het gedoe. Ik kan heel goed thuis een vakantiegevoel hebben. En heb inmiddels denk ik wel iets van heimwee ontwikkeld. Ik slaap graag thuis en ik kan heel slecht mijn katten achterlaten merk ik. Zat gisteren een beetje rond te kijken voor een stedentripje in de zomer, en dacht uiteindelijk "heb ik hier nou eigenlijk zin in?". Ontspannen doe ik thuis het beste en ik kan ook dagjes weg. 

Grote boodschappen en een weekmenu maken. Van thuis uit ook niet gewend en sinds ik op mezelf woon altijd vlakbij supermarkten gewoond. 
Nu komt picnic om de zoveel tijd maar ik bestel dan verschillende dingen waarmee ik alle kanten op kan en haal dan bijvoorbeeld verse groente bij. Ik verzin hooguit 1/2 dagen ooit van te voren wat we eten.

buiten wat mascara gebruik ik geen make-up. Ik gebruik (vrijwel) geen Meta (FB, insta en WA heel beperkt) en ook geen google. 
Roken vind ik smerig en drugs wil ik ook echt niet, dat wordt ook best veel gebruikt in mijn omgeving. Strijken vind ik zinloos en heb geen strijkijzer. 
Ook luister ik nooit naar NL-talige muziek. 

Oja sociale media. Ook niet. Ik heb WhatsApp en Signal en dit forum en verder niks.

Groentetuin

Groentetuin

10-06-2026 om 11:50 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 10-06-2026 om 11:42:

Oja sociale media. Ook niet. Ik heb WhatsApp en Signal en dit forum en verder niks.

dat er nog mensen als ik zijn!

O ik marktplaats wel

Beterlaat2021! schreef op 10-06-2026 om 09:57:

Oja, ik ook geen make up!
Wat ik ook nooit doe : strijken.

P.S. Roken doe ik ook niet.

Ik heb er nog één bedacht : ik gebruik geen smartphone.

Ik héb een senioren toestelletje (bellen + SMS), maar die staat niet aan.

Ik kijk sowieso heel zelden TV (misschien eens per maand) maar ik kijk al helemaal niet naar de programma's waar "iedereen" naar kijkt. 

Wie is de Mol, Heel Holland Bakt, Boer zoekt Vrouw, B&B vol liefde, realityshows en talentenjachten en datingprogramma's, ik heb het allemaal nog nooit gezien. Ja, misschien een glimp als ik bij iemand op bezoek was of zo of als er eens een highlight langskomt op social media. Ik heb er niks op tegen maar het trekt me gewoon niet. 
Soms mis ik het zelfs wel, want het lijkt me best leuk om erover mee te kunnen praten of samen met iemand te kijken, maar het boeit me gewoon niet lang genoeg om de tv voor aan te zetten. 

Ginevra schreef op 10-06-2026 om 12:20:

Ik kijk sowieso heel zelden TV (misschien eens per maand) maar ik kijk al helemaal niet naar de programma's waar "iedereen" naar kijkt.

Wie is de Mol, Heel Holland Bakt, Boer zoekt Vrouw, B&B vol liefde, realityshows en talentenjachten en datingprogramma's, ik heb het allemaal nog nooit gezien. Ja, misschien een glimp als ik bij iemand op bezoek was of zo of als er eens een highlight langskomt op social media. Ik heb er niks op tegen maar het trekt me gewoon niet.
Soms mis ik het zelfs wel, want het lijkt me best leuk om erover mee te kunnen praten of samen met iemand te kijken, maar het boeit me gewoon niet lang genoeg om de tv voor aan te zetten.

Heel Holland bakt heb ik wel gevolgd maar de rest ook niet. Wij kijken heel veel BBC-NL.

MRI

MRI

10-06-2026 om 12:23

Wat ik niet doe: vlees eten, vliegen, auto rijden, suiker eten, alcohol drinken, monopolie spelen, roken, drugs gebruiken, afwasmachine gebruiken, strijken, daten, een relatie hebben, familieverjaardagen in een kring, 's avonds uitgaan, een elektrische fiets hebben, een droger hebben, voetbal kijken, op  vakantie gaan, tuinieren.

Netflixen, 
café bezoeken, 
verre en/of lange reizen maken, 
voor gasten koken (wij halen dan iets af of we zetten de frituur aan),
Facebook/Insta/Pinterest/Tiktok

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 11:50:

[..]

dat er nog mensen als ik zijn!

O ik marktplaats wel

Begin 40 hier en ook alleen whatsapp. MP en Vinted tellen niet echt mee of wel?

Ik voel me soms alsof ik van een andere planeet afkom, maar weet ook dat ik er niet blij van ga worden.

(wk) voetbal kijken
Make up gebruiken
Samen boodschappen doen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.