Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
felija
27-02-2023 om 22:35
LMEK schreef op 27-02-2023 om 22:08:
[..]
We zien dat duidelijks anders, jij denkt dat het Putin niet lukt en ik denk dat hij het niet wil. Want Putin begon pas militairen te sturen nadat de zittende democratisch verkozen Oekraïnse president door inmenging van het westen uit zijn functie werd ontheven. We herinneren ons nog allemaal de westerse politici die mee liepen in de demonstraties. De gebieden die Rusland nu in bezit heeft zijn van strategisch belang of gebieden waar veel Russen en Russisch sprekenden zitten. Putin kon niet meer zeker zijn van het welzijn van deze mensen eens het anti-Russische sentiment steeds sterker werd.
Hoe precies heeft Trump zijn land aan de rand van de afgrond gebracht? En was dat dan geen reden voor andere landen om Amerika aan te vallen en de orde te herstellen net zoals bij de Putins Hoesseins en Hitlers?
Heb je zelf echt niet in de gaten hoe je jezelf tegen spreekt? Wat is er over van het feit dat Putin illegaal een oorlog is begonnen in Oekraïne? En nu gaat het hem opeens om het welzijn van die mensen? Tuurlijk...
LMEK
27-02-2023 om 22:49
felija schreef op 27-02-2023 om 22:35:
[..]
Heb je zelf echt niet in de gaten hoe je jezelf tegen spreekt? Wat is er over van het feit dat Putin illegaal een oorlog is begonnen in Oekraïne? En nu gaat het hem opeens om het welzijn van die mensen? Tuurlijk...
Het was toch echt jij die het welzijn van mensen een geldige reden vond om Irak aan te vallen maar nu in het geval van Putin niet. Over jezelf tegen spreken gesproken...
felija
27-02-2023 om 22:55
LMEK schreef op 27-02-2023 om 22:49:
[..]
Het was toch echt jij die het welzijn van mensen een geldige reden vond om Irak aan te vallen maar nu in het geval van Putin niet. Over jezelf tegen spreken gesproken...
Welnee, ik zei notabene dat ik het niet eens was met hoe Bush het heeft aangepakt vwb Irak. Goed lezen is ook een kunst.
Jij vond het binnenvallen van Putin in Oekraïne illegaal en nu is het ineens, omdat Putin zich zorgen maakt om het welzijn van de mensen. Over draaien en je in allerlei bochten wringen gesproken.
LMEK
28-02-2023 om 00:09
felija schreef op 27-02-2023 om 22:55:
[..]
Welnee, ik zei notabene dat ik het niet eens was met hoe Bush het heeft aangepakt vwb Irak. Goed lezen is ook een kunst.
Jij vond het binnenvallen van Putin in Oekraïne illegaal en nu is het ineens, omdat Putin zich zorgen maakt om het welzijn van de mensen. Over draaien en je in allerlei bochten wringen gesproken.
Zijn de argumenten op ofzo?
FaithfulDuck87
28-02-2023 om 07:22
Ook erg triest en een enorme misdaad van Putin en de Russische militairen.
EC en Polen gaan Russische deportaties van Oekraïense kinderen in kaart brengen
De Europese Commissie en Polen komen met een gezamenlijk initiatief om de door Rusland ontvoerde Oekraïense kinderen in kaart te brengen. Het is de bedoeling om de kinderen te traceren en de verantwoordelijken voor de deportaties te bestraffen, heeft de Poolse minister voor Europese Zaken Szynkowski bekendgemaakt.
Sinds het begin van de oorlog hebben de Russische bezetters in strijd met het humanitair oorlogsrecht tal van kinderen uit Oekraïne verplaatst naar Rusland. Onderzoekers van de prestigieuze Amerikaanse Yale University meldden eerder deze maand dat er zo'n zesduizend Oekraïense kinderen in Russische 'heropvoedingskampen' zijn geplaatst. Ook EU-buitenlandchef Borrell haalde dat aantal eerder aan, al wordt er rekening mee gehouden dat er fors meer kinderen zijn ontvoerd door Rusland.
"De verblijfplaats van veel van deze kinderen is onbekend. De schattingen lopen zeer uiteen, maar zelfs de meest terughoudende schattingen spreken van zeker 6000 gevallen van ontvoering", zegt de Poolse minister Szynkowski. Ook de Poolse premier Morawiecki reageerde op het initiatief: "We moeten alle ontvoerde kinderen terugbrengen naar Oekraïne en Rusland straffen voor deze misdaad."
In de marge van een bijeenkomst bij de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties reageerde de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Koeleba ook op de ontvoeringen. Hij spreekt van "waarschijnlijk de grootschaligste deportatie in de moderne geschiedenis". "Dit is een genocidale misdaad", aldus Koeleba.
Gebruikersnaaminvullen
28-02-2023 om 08:32
LMEK schreef op 27-02-2023 om 22:18:
[..]
Je spreekt jezelf verschrikkelijk tegen, want je zegt China mag zelf beslissen of ze wapens sturen en anderen mogen besluiten om hun daarvoor te sanctioneren. Als je bedreigd wordt met militaire represailles en met de boodschap dat je zelf mag kiezen dan is dat wel in orde in jouw ogen. Godallemachtig je wringt je wel in hele rare bochten zeg.
Sancties wordt mee gedreigd. Zolang je niet weet welke dat zijn blijven het sancties. Hoe moet Taiwan zich niet voelen met de dreiging van China, Rusland en Zuid-Afrika die van plan zijn om binnen te vallen. Oh wacht, die vallen niet onder het door jou zo gehate westen.
LMEK
28-02-2023 om 08:56
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-02-2023 om 08:32:
[..]
Sancties wordt mee gedreigd. Zolang je niet weet welke dat zijn blijven het sancties. Hoe moet Taiwan zich niet voelen met de dreiging van China, Rusland en Zuid-Afrika die van plan zijn om binnen te vallen. Oh wacht, die vallen niet onder het door jou zo gehate westen.
Ik schreef toch dat de adviseur van Zelensky riep om een agressief antwoord op de eventuele leveranties. Nu wil jij het spelletje spelen dat we niet weten welke dat zijn. Ik vind dat niet eens zo erg omdat dat geheel in de lijn ligt van hoe jij deze discussie voert.
Zijn Rusland en Zuid-Afrika van plan Taiwan binnen te vallen? Heb je een bron? Ik heb serieus niet meegekregen dat Zuid-Afrika heeft gedreigd Taiwan binnen te vallen.
felija
28-02-2023 om 09:34
LMEK schreef op 28-02-2023 om 00:09:
[..]
Zijn de argumenten op ofzo?
Ik wijs jou meermaals op een discrepantiev vwb jouw argumentatie. Maar kennelijk heb je geen inhoudelijk weerwoord meer.
Gebruikersnaaminvullen
28-02-2023 om 12:06
LMEK schreef op 28-02-2023 om 08:56:
[..]
Ik schreef toch dat de adviseur van Zelensky riep om een agressief antwoord op de eventuele leveranties. Nu wil jij het spelletje spelen dat we niet weten welke dat zijn. Ik vind dat niet eens zo erg omdat dat geheel in de lijn ligt van hoe jij deze discussie voert.
Zijn Rusland en Zuid-Afrika van plan Taiwan binnen te vallen? Heb je een bron? Ik heb serieus niet meegekregen dat Zuid-Afrika heeft gedreigd Taiwan binnen te vallen.
Met hulp van. En waarom precies moet ik dingen voor jou opzoeken aangezien jij mijn manier van posten niet bevalt. Jouw manier bevalt mij ook niet, en ik vind daar heel van.
Voordat je het westen weer een sneer geeft over bemoeienissen, kijk eens naar de situaties van Afrikaanse landen waar Rusland zich in mengt.
LMEK
28-02-2023 om 15:14
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-02-2023 om 12:06:
[..]
Met hulp van. En waarom precies moet ik dingen voor jou opzoeken aangezien jij mijn manier van posten niet bevalt. Jouw manier bevalt mij ook niet, en ik vind daar heel van.
Voordat je het westen weer een sneer geeft over bemoeienissen, kijk eens naar de situaties van Afrikaanse landen waar Rusland zich in mengt.
Je hoeft niks op te zoeken, waarom denk je van wel? Ik heb niks tegen jouw manier van posten of tegen jou hoor. Ik ben tegen de stemmingmakerij die je steeds doet. Die ongefundeerde kreten over invasies enzo, wat wilde voorspellingen met een sausje sensatie.
Mwah, het westen heeft die Afrikaanse landen van hun toekomst beroofd en probeert ze nu te paaien met wat geld. We zien steeds meer het machtsblok groeien van landen die slachtoffer zijn geweest van het westen en die zich gaan verzetten tegen de onrechtmatige verdeling van rijkdom, het meten met twee maten, het uitbuiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Even simpeler gezegd, het volk staat op om de strijd aan te gaan met de leider die hun stelselmatig benadeeld. Ik juich dat niet toe omdat het westen geweld gaat gebruiken om dat de kop in te drukken en wij als gewone westerse inwoner daar de dupe van gaan worden. Ik zie het somber in...
Gebruikersnaaminvullen
28-02-2023 om 15:37
LMEK schreef op 28-02-2023 om 15:14:
[..]
Je hoeft niks op te zoeken, waarom denk je van wel? Ik heb niks tegen jouw manier van posten of tegen jou hoor. Ik ben tegen de stemmingmakerij die je steeds doet. Die ongefundeerde kreten over invasies enzo, wat wilde voorspellingen met een sausje sensatie.
Mwah, het westen heeft die Afrikaanse landen van hun toekomst beroofd en probeert ze nu te paaien met wat geld. We zien steeds meer het machtsblok groeien van landen die slachtoffer zijn geweest van het westen en die zich gaan verzetten tegen de onrechtmatige verdeling van rijkdom, het meten met twee maten, het uitbuiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Even simpeler gezegd, het volk staat op om de strijd aan te gaan met de leider die hun stelselmatig benadeeld. Ik juich dat niet toe omdat het westen geweld gaat gebruiken om dat de kop in te drukken en wij als gewone westerse inwoner daar de dupe van gaan worden. Ik zie het somber in...
Je vergist je in de intentie van Rusland en de Afrikaanse landen. De Wagnergroep houdt er huis en het is niet omdat ze voor de bevolking opkomen.
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/achtergrond/2022/05/hoe-rusland-wint-in-afrika-19413w/
LMEK
28-02-2023 om 16:08
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-02-2023 om 15:37:
[..]
Je vergist je in de intentie van Rusland en de Afrikaanse landen. De Wagnergroep houdt er huis en het is niet omdat ze voor de bevolking opkomen.
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/achtergrond/2022/05/hoe-rusland-wint-in-afrika-19413w/
De Wagnergroep komt inderdaad niet op voor de bevolking, ik zou ze zelf als terroristische organisatie kunnen omschrijven. Het is makkelijk om de arme bevolking op stoken en een vijand te zoeken. Zo werkt dat bijna altijd.
Maar Rusland zou Afrika in kunnen zetten om tegen het westen op te treden. En Afrika heeft meer dan genoeg redenen om daarin mee te gaan.
Gebruikersnaaminvullen
28-02-2023 om 16:18
LMEK schreef op 28-02-2023 om 16:08:
[..]
De Wagnergroep komt inderdaad niet op voor de bevolking, ik zou ze zelf als terroristische organisatie kunnen omschrijven. Het is makkelijk om de arme bevolking op stoken en een vijand te zoeken. Zo werkt dat bijna altijd.
Maar Rusland zou Afrika in kunnen zetten om tegen het westen op te treden. En Afrika heeft meer dan genoeg redenen om daarin mee te gaan.
En hoe is dat anders dan het westen welke Oekraïne helpt?
LMEK
28-02-2023 om 17:32
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-02-2023 om 16:18:
[..]
En hoe is dat anders dan het westen welke Oekraïne helpt?
Geen. Daarom is het ook frapant dat het hele westen in collectieve massahysterie is beland nadat Rusland hetzelfde doet als wat het westen al 2 duizend jaar doet. Op een gewelddadige manier anderen proberen te overheersen.
Het meten met twee maten is iets wat erg hardnekkig aanwezig is bij de westerse politici maar ook steeds meer bij de gewone burger. Een schrijnend voorbeeld daarvan is hoe wij hier onze eigen voordeuren hebben geopend om Oekraïners in huis te nemen terwijl dat bij vluchtelingen uit andere windstreken heel anders is.
Zijn wij dan toch niet zo tolerant als dat wij pretenderen te zijn...?
Gebruikersnaaminvullen
28-02-2023 om 18:22
LMEK schreef op 28-02-2023 om 17:32:
[..]
Geen. Daarom is het ook frapant dat het hele westen in collectieve massahysterie is beland nadat Rusland hetzelfde doet als wat het westen al 2 duizend jaar doet. Op een gewelddadige manier anderen proberen te overheersen.
Het meten met twee maten is iets wat erg hardnekkig aanwezig is bij de westerse politici maar ook steeds meer bij de gewone burger. Een schrijnend voorbeeld daarvan is hoe wij hier onze eigen voordeuren hebben geopend om Oekraïners in huis te nemen terwijl dat bij vluchtelingen uit andere windstreken heel anders is.
Zijn wij dan toch niet zo tolerant als dat wij pretenderen te zijn...?
Nu ga je weer los op het en over het westen. Blijft staan dat Poetin niet een soeverein land mag binnen vallen. De linkjes in slechts voorbeelden van de aanpak door Poetin. Ook je uitspraken over Oekraïne, dat het westen ze de Europese kant hebben opgestuurd. Als een meerderheid dat wil(de), wie ben jij dan om dat tegen te houden en daar wat van te vinden?
In eigenlijk al je reacties zie ik een beschuldiging naar het westen, alsof het hele westen een evil genius is die een groter plan heeft voor de gehele wereldbevolking.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.