Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 17:52:

[..]

Het woord oplossing suggereert dat er een probleem is. Maar ik heb geen probleem, je legt me weer woorden in de mond.

Het gevoel wat ik krijg na jouw schrijven in dit topic is dat jij niet tevreden bent over de gang van zaken. Dan zou ik overwegen het topic te over te slaan. 

Het gaat over een actuele situatie waar veel verschillende forummers een bijdrage in hebben op een beschaafde manier die overeen komt met de regels van dit forum. Mocht iemand zich daar niet in kunnen vinden dan is de volgende stap simpel. 

redbulletje schreef op 14-09-2022 om 18:05:

[..]

Dat zou alleen terecht zijn als ik onbewezen zaken als waarheid zou beschrijven. Daarvan was echter geen sprake. Het moet altijd mogelijk blijven om dubieuze zaken aan de kaak te stellen. Daar heeft de andere zijde namelijk ook totaal geen probleem mee als het om een mogelijke corruptie gaat van figuren als Baudet bijv.

Het probleem hiermee vind ik altijd dat je een gelijkheid suggereerd tussen beide kanten die m.i. niet bestaat. 

'Dubieuze zaken' worden niet hetzelfde behandeld door de ene kant als door de ander kant. Er is simpelweg geen sprake van gelijke monnikken, gelijke kappen.

LMEK schreef op 14-09-2022 om 18:33:

[..]

Het gevoel wat ik krijg na jouw schrijven in dit topic is dat jij niet tevreden bent over de gang van zaken. Dan zou ik overwegen het topic te over te slaan.

Het gaat over een actuele situatie waar veel verschillende forummers een bijdrage in hebben op een beschaafde manier die overeen komt met de regels van dit forum. Mocht iemand zich daar niet in kunnen vinden dan is de volgende stap simpel.

Ik sla jou meestal gewoon over. Nog simpeler. 

EnglishmaninNewYork schreef op 14-09-2022 om 19:12:

[..]

Ik sla jou meestal gewoon over. Nog simpeler.

Altijd handig als ik het niet tegen jou heb. 

LMEK schreef op 14-09-2022 om 16:00:

[..]

Ik heb al 2 keer een ban gehad voor mijn mening. En het feit dat je mijn mening beschouwt als een open afwijkende geeft aan dat er een norm is waaraan mijn mening niet voldoet. En dat die norm wordt opgelegd door anderen wat in Rusland ook is. Dat de consequenties voor die mening anders zijn geef ik meteen toe. Het delict blijft hetzelfde alleen de straf is anders.

Je krijgt hier in de regel geen ban puur om de inhoud van je mening maar om hoe je die naar voren brengt. Toegegeven: er zijn inderdaad een paar meningen die ze hier niet willen horen, discriminerende meningen bijvoorbeeld. Ben ik persoonlijk erg blij mee. En ze hebben geen zin in provocatie en trollen en nog zo wat van die agressieve spelletjes. Ben ik ook blij mee. Als dat wel helemaal jouw ding is, zit je gewoon op het verkeerde kanaal. Als je wil rugbyen moet je ook niet op tennis gaan. 


En jezelf slachtoffer voelen omdat je een mening hebt die afwijkend is? Tja, het is vrij logisch dat er gelijkenis is tussen hoe mensen over dingen denken in gemeenschappen. Er is  altijd een norm: die kan op de ene plek totaal anders zijn dan op de andere. Hier is jouw mening duidelijk afwijkend maar je vindt het kennelijk toch gezellig bij ons anders kwam je niet steeds terug. Als je onder gelijkgestemden wil zijn, is dit inderdaad niet the place to be voor jou. Maar we jagen je verder ook niet weg. Alleen ergert soms iemand zich aan je en krijg je een veeg uit de pan. En als je de forumregels overtreedt, krijg je een ban. Om er nog maar een Engelse term tegenaan te gooien: it’s all in the game! 

De Duitse bondskanselier Scholz heeft blijkbaar gisteren met Poetin gesproken en geeft aan dat Poetin zich niet realiseert dat hij een foute inschatting heeft gemaakt door Oekraïne binnen te vallen. 

https://www.bbc.com/news/world-europe-62907923

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-09-2022 om 21:14

EnglishmaninNewYork schreef op 14-09-2022 om 20:06:

De Duitse bondskanselier Scholz heeft blijkbaar gisteren met Poetin gesproken en geeft aan dat Poetin zich niet realiseert dat hij een foute inschatting heeft gemaakt door Oekraïne binnen te vallen.

https://www.bbc.com/news/world-europe-62907923

Bedankt om het bericht te delen, was het zelf nog niet tegengekomen.

@LMEK:

Dat je schrijft dat de EU (want Rutte alleen  ) zich in een conflict gestort heeft waarbij het niets te zoeken had en dat wij hiervoor nu de prijs betalen, geeft aan dat je vooral denkt uit je eigen belang en weinig medeleven kent voor mede-Europeanen wier land binnengevallen is door een heerser die heel hun bestaan ontkent. 

Daarnaast geeft het ook aan dat je onze samenleving zoals we die nu kennen als een vanzelfsprekendheid beschouwt, niet iets dat we moeten beschermen en waarvoor we bereidt moeten zijn te vechten. 

Valdemar schreef op 14-09-2022 om 21:14:

[..]

Bedankt om het bericht te delen, was het zelf nog niet tegengekomen.

@LMEK:

Dat je schrijft dat de EU (want Rutte alleen ) zich in een conflict gestort heeft waarbij het niets te zoeken had en dat wij hiervoor nu de prijs betalen, geeft aan dat je vooral denkt uit je eigen belang en weinig medeleven kent voor mede-Europeanen wier land binnengevallen is door een heerser die heel hun bestaan ontkent.

Daarnaast geeft het ook aan dat je onze samenleving zoals we die nu kennen als een vanzelfsprekendheid beschouwt, niet iets dat we moeten beschermen en waarvoor we bereidt moeten zijn te vechten


Mija schreef op 14-09-2022 om 19:57:

[..] Je krijgt hier in de regel geen ban puur om de inhoud van je mening maar om hoe je die naar voren brengt. Toegegeven: er zijn inderdaad een paar meningen die ze hier niet willen horen, discriminerende meningen bijvoorbeeld. Ben ik persoonlijk erg blij mee. En ze hebben geen zin in provocatie en trollen en nog zo wat van die agressieve spelletjes. Ben ik ook blij mee. Als dat wel helemaal jouw ding is, zit je gewoon op het verkeerde kanaal. Als je wil rugbyen moet je ook niet op tennis gaan.

En jezelf slachtoffer voelen omdat je een mening hebt die afwijkend is? Tja, het is vrij logisch dat er gelijkenis is tussen hoe mensen over dingen denken in gemeenschappen. Er is altijd een norm: die kan op de ene plek totaal anders zijn dan op de andere. Hier is jouw mening duidelijk afwijkend maar je vindt het kennelijk toch gezellig bij ons anders kwam je niet steeds terug. Als je onder gelijkgestemden wil zijn, is dit inderdaad niet the place to be voor jou. Maar we jagen je verder ook niet weg. Alleen ergert soms iemand zich aan je en krijg je een veeg uit de pan. En als je de forumregels overtreedt, krijg je een ban. Om er nog maar een Engelse term tegenaan te gooien: it’s all in the game!

Och ja, het gaat niet om je mening maar om hoe je die voren brengt. Kan ik dan ook verschillende  dingen uit het verleden inpakken zodat ze aanvaardbaar zijn? 

Valdemar schreef op 14-09-2022 om 21:14:

[..]

Bedankt om het bericht te delen, was het zelf nog niet tegengekomen.

@LMEK:

Dat je schrijft dat de EU (want Rutte alleen ) zich in een conflict gestort heeft waarbij het niets te zoeken had en dat wij hiervoor nu de prijs betalen, geeft aan dat je vooral denkt uit je eigen belang en weinig medeleven kent voor mede-Europeanen wier land binnengevallen is door een heerser die heel hun bestaan ontkent.

Daarnaast geeft het ook aan dat je onze samenleving zoals we die nu kennen als een vanzelfsprekendheid beschouwt, niet iets dat we moeten beschermen en waarvoor we bereidt moeten zijn te vechten.

Mede-Europeanen 😀😀😀😀

Waaruit moet dat blijken? We hebben in een referendum tegen Oekraïne  gestemd. Ze zitten niet eens bij de EU en toch zijn het europeanen.  

Oekraïne maakt in geen enkel opzicht uit van europa. Niet qua mensenrechten, democratie, corruptie, vrije handel etc etc. Het enige wat europa en oekraïne verbindt is de haat tegen Rusland. Andere zouden in de jaren 90 al deel uitmaken van europa.  

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-09-2022 om 21:47

LMEK schreef op 14-09-2022 om 21:38:

[..]

Mede-Europeanen 😀😀😀😀

Waaruit moet dat blijken? We hebben in een referendum tegen Oekraïne gestemd. Ze zitten niet eens bij de EU en toch zijn het europeanen.

Oekraïne maakt in geen enkel opzicht uit van europa. Niet qua mensenrechten, democratie, corruptie, vrije handel etc etc. Het enige wat europa en oekraïne verbindt is de haat tegen Rusland. Andere zouden in de jaren 90 al deel uitmaken van europa.

Er zijn nog 28 landen/staten die Europees zijn en niet aangesloten bij de EU. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-09-2022 om 22:14

LMEK schreef op 14-09-2022 om 21:38:

[..]

Mede-Europeanen 😀😀😀😀

...

Jij kunt erom lachen, maar moet je lid zijn van de EU om Europeaan te zijn?
Kijk eens naar de manier waarop vluchtelingen uit Oekraïne hier ontvangen werden tegenover de manier waarop we ons gedragen tegenover vluchtelingen uit Afrika; geeft dit geen gevoel van verbondenheid en verwantschap aan?
Natuurlijk had Oekraïne nog een lange weg af te leggen tot volwaardig EU-lidmaatschap, maar daaraan waren ze aan het werken. 

Ik voel me eerder Europeaan dan EU-onderdaan eerlijk gezegd. Vind de EU steeds engere gedragingen gaan vertonen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-09-2022 om 22:41

redbulletje schreef op 14-09-2022 om 22:32:

Ik voel me eerder Europeaan dan EU-onderdaan eerlijk gezegd. Vind de EU steeds engere gedragingen gaan vertonen.

Kun je daar een voorbeeld van geven? 
Voor mij is de EU een prachtig project, zeker met in het achterhoofd de hoeveelheid oorlogen die we hier hebben uitgevochten. Tevens denk ik ook dat onze verzamelde kracht nog de enige manier is om op geopolitieke schaal enig gewicht te hebben. Zelf ben ik dus een groot voorstander van een nog machtigere EU, een uitgebreide NAVO en uiteindelijk zelfs een eengemaakt Europees leger. 

Valdemar schreef op 14-09-2022 om 22:41:

[..]

Kun je daar een voorbeeld van geven?
Voor mij is de EU een prachtig project, zeker met in het achterhoofd de hoeveelheid oorlogen die we hier hebben uitgevochten. Tevens denk ik ook dat onze verzamelde kracht nog de enige manier is om op geopolitieke schaal enig gewicht te hebben. Zelf ben ik dus een groot voorstander van een nog machtigere EU, een uitgebreide NAVO en uiteindelijk zelfs een eengemaakt Europees leger.

Ik ben voor nationale souvereiniteit en een goed handelsverdrag tussen de landen. Vind die Ursula behoorlijk bizar gedrag vertonen in haar Oekraine-dweperij. Ze wil de souvereiniteit van Europese landen laten verdwijnen maar steunt de Nationalistische strijd van Oekraine. Denk dat Oekraine eerder als Hongarije zal worden dan als Duitsland als het stof van de oorlog is gaan liggen. 

LMEK schreef op 14-09-2022 om 21:29:

[..]

Och ja, het gaat niet om je mening maar om hoe je die voren brengt. Kan ik dan ook verschillende dingen uit het verleden inpakken zodat ze aanvaardbaar zijn?

Als het binnen de forumregels valt wel. Dan zijn de meeste meningen toegestaan en een aantal destructieve niet. Je moet natuurlijk ook het verschil tussen feiten, gevoelens, meningen en flauwekul kunnen onderscheiden. Als je nepnieuws een mening noemt, of je eigen afkeuring voor feitelijk houdt, dan wordt het moeilijk om te snappen wanneer je over grenzen gaat. Ik zeg niet dat jij dat niet kan hoor, zijn gewoon voorbeelden. Ik heb zelf kennelijk niet zo’n moeite me eraan te houden, heb zelfs nog nooit een waarschuwing gehad. Ben kennelijk erg braaf en op harmonie gericht? Als je graag een beetje een bad boy wil zijn, tegen de stroom in roeien en zo, dan moet je natuurlijk wel incasseren dat je af en toe een standje krijgt, van andere forummers of van forumbeheer. Dat hoort er dan bij. Het kan je misschien zelfs wel een beetje een goed gevoel geven, dat jij tenminste niet zo’n naïeve braverik bent? En je bent hier, er wordt op je gereageerd. Je hoort er gewoon bij hoor! 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.