Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-07-2022 om 11:57

LMEK schreef op 23-07-2022 om 11:50:

[..]

Nee, maar hoe kunnen wij verkopen dat Amerika ongestraft is gebleven en Rusland zo wordt gestraft? Dat is dan toch gewoon meten met twee maten?


What about...

Maar als ik dan toch even inga op jouw redenering: dan mag je dus nooit meer kritiek hebben op wat dan ook. Wat er is altijd wel iemand/iets/ergens die er wel mee wegkwam. Mogen we nooit meer een politicus afrekenen op leugens want, tja, Rutte hebben "we" ook herkozen. Mogen we nooit meer een crimineel in de gevangenis stoppen want "we" hebben ook wel eens een criminele vrij laten rondlopen. Enzovoort.

Coreopsis schreef op 23-07-2022 om 11:57:

[..]

What about...

Maar als ik dan toch even inga op jouw redenering: dan mag je dus nooit meer kritiek hebben op wat dan ook. Wat er is altijd wel iemand/iets/ergens die er wel mee wegkwam. Mogen we nooit meer een politicus afrekenen op leugens want, tja, Rutte hebben "we" ook herkozen. Mogen we nooit meer een crimineel in de gevangenis stoppen want "we" hebben ook wel eens een criminele vrij laten rondlopen. Enzovoort.

Natuurlijk mag je kritiek hebben want we hebben gelukkig die vrijheid om te zeggen wat wij willen. Maar het zou toch raar zijn dat wij voor dezelfde woorden of daden compleet anders worden behandeld? Jij geeft jezelf een schouderklop en mij een boete dan mag ik daar toch ook vragen over stellen. 


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-07-2022 om 13:09

LMEK schreef op 23-07-2022 om 12:56:

[..]

Natuurlijk mag je kritiek hebben want we hebben gelukkig die vrijheid om te zeggen wat wij willen. Maar het zou toch raar zijn dat wij voor dezelfde woorden of daden compleet anders worden behandeld? Jij geeft jezelf een schouderklop en mij een boete dan mag ik daar toch ook vragen over stellen.


Je wekt met je eerdere posts de suggestie dat we Poetin maar zn gang moeten laten gaan omdat "we" eerder invallen van de VS niet zouden hebben veroordeeld. Dat is een drogreden. 

Poetin is een soeverein land binnengevallen met als doel in ieder geval een deel van dat land tot Russisch grondgebied te maken en onder Russische invloed te plaatsen. Dat is ten allen tijde onacceptabel.

Coreopsis schreef op 23-07-2022 om 13:09:

[..]

Je wekt met je eerdere posts de suggestie dat we Poetin maar zn gang moeten laten gaan omdat "we" eerder invallen van de VS niet zouden hebben veroordeeld. Dat is een drogreden.

Poetin is een soeverein land binnengevallen met als doel in ieder geval een deel van dat land tot Russisch grondgebied te maken en onder Russische invloed te plaatsen. Dat is ten allen tijde onacceptabel.

Putin zijn gang laten gaan was voor ons als gewone burgers in Nederland veel beter geweest.

Ik kan begrijpen dat vluchtelingen-voor-oorlogsgeweld voorrang hebben op vluchtelingen uit veilige landen. Maar dit.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220722_96952367

.................

Vluchtelingen uit Oekraïne hebben sinds de Russische inval een aantal
privileges boven reguliere asielzoekers.
Ze worden buiten de
asielprocedure om opgevangen door gemeenten, hebben recht op leefgeld en
mogen betaald werk doen. Hetzelfde geldt voor mensen die tot deze week
met een tijdelijke Oekraïense verblijfsvergunning Nederland
binnenkwamen.

Maar maanden later constateert Van der Burg dat de regeling moet
worden aangepast, omdat hij signalen krijgt dat er misbruik is gemaakt
van die ’ruimhartigheid’. „Vanuit veiligheidsregio’s, gemeenten en de
IND komen signalen binnen over hogere instroom van derdelanders vanuit
andere (Europese) landen omdat zij in Nederland
– anders dan in die
landen – onder de richtlijn tijdelijke bescherming vallen en daarmee
recht hebben op opvang en voorzieningen.”

.................

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-07-2022 om 14:18

LMEK schreef op 23-07-2022 om 14:03:

[..]

Putin zijn gang laten gaan was voor ons als gewone burgers in Nederland veel beter geweest.

Ah, als het je alleen om jezelf gaat op korte termijn. Ik ben niet alleen Nederlander, maar ook Europeaan, wereldburger, mens. Dat maakt dat ik me ook druk maak om en wil inzetten voor het welzijn van andere mensen. Niet alleen Nederlanders. Als dat betekent dat ik het iets slechter krijg om te voorkómen dat een ander het heel erg veel slechter krijgt, dan heb ik dat er graag voor over.

LMEK schreef op 23-07-2022 om 14:03:

[..]

Putin zijn gang laten gaan was voor ons als gewone burgers in Nederland veel beter geweest.

Dat is waar de schoen wringt, jij hebt er geen zin in om de financiële gevolgen van deze oorlog te dragen en dat vind je belangrijker dan het lot van Oekraïners. Om die egoïstische houding te verbloemen kom je met een drogreden aanzetten om te onderbouwen dat Poetin zijn goddelijke gang zou moeten kunnen gaan.

Recht praten wat krom is lukt je niet, dus je kan beter je mond houden.

Nou ja, ik mag Rusland tenminste veroordelen, want ik heb Amerika tijdens de Irakoorlog ook veroordeeld. Dan klopt het toch weer, LMEK? En misschien waren sommige Oekraïense soldaten toen ook wel tegen de VS, dus die mogen nu wél terugvechten. Hopelijk zijn dat er genoeg om de oorlog mee te winnen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-07-2022 om 14:32 Topicstarter

Poetin zou ook zonder sancties wel een reden gevonden hebben om de olie- en gastoevoer te knijpen, hij profiteert van de hoge prijzen. Met als de graanexport uit Oekraïne, ook daar zou de wereld niets mee opschieten als Poetin daar de controle over zou hebben.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-07-2022 om 16:18

LMEK schreef op 23-07-2022 om 14:03:

[..]

Putin zijn gang laten gaan was voor ons als gewone burgers in Nederland veel beter geweest.

En de aap komt uit de mouw. 
Je bent gewoon niet bereidt om deze kleine prijs te betalen voor het verdedigen van westerse waarden. Je wilt wel genieten van de vrijheid die we kennen, maar zodra er iets in ruil wordt gevraagd hou je de boot af. 
Leuke houding. 

Valdemar schreef op 23-07-2022 om 16:18:

[..]

En de aap komt uit de mouw.
Je bent gewoon niet bereidt om deze kleine prijs te betalen voor het verdedigen van westerse waarden. Je wilt wel genieten van de vrijheid die we kennen, maar zodra er iets in ruil wordt gevraagd hou je de boot af.
Leuke houding.

Kleine prijs? Denk dat we nog lang niet op de bodem zitten van wat ons hier aan armoedeval te wachten staat eerlijk gezegd.

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 16:21:

[..]

Kleine prijs? Denk dat we nog lang niet op de bodem zitten van wat ons hier aan armoedeval te wachten staat eerlijk gezegd.

Armoede is niet leuk, maar toch zou ik dat preferen boven het verplicht  leren van russisch.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-07-2022 om 17:10

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 16:21:

[..]

Kleine prijs? Denk dat we nog lang niet op de bodem zitten van wat ons hier aan armoedeval te wachten staat eerlijk gezegd.

Sorry RB, maar op dit punt zullen wij het nooit eens worden. Het is te makkelijk om de torenhoge inflatie momenteel toe te schrijven aan de oorlog in Oekraïne, er zijn veel meer factoren die daarin een rol spelen.
Ik denk dat iedereen ondertussen wel beseft dat jij niet bereidt bent om in te leveren op je levensstijl, maar met het oog op de klimaatverandering (de grootste crisis in ons bestaan ooit) gaan we toch moeten investeren en inleveren en geloof mij: dat zal heel wat pijnlijker worden dan wat we nu meemaken. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-07-2022 om 17:19

De inkt is nog niet droog of de deal over de graanuitvoer wordt alweer geschonden.
https://www.ad.nl/buitenland/live-oekraine-rusland-vuurt-raketten-af-op-haven-odessa-na-graandeal-br~a9eef63d/

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-07-2022 om 17:23

LMEK schreef op 23-07-2022 om 14:03:

[..]

Putin zijn gang laten gaan was voor ons als gewone burgers in Nederland veel beter geweest.

Tja, als de buitenlandse soldaten lekker bij hun familie waren gebleven waren ze misschien niet gesneuveld in WO2 en hadden wij Duits gesproken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.