Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
kerstbeer
11-09-2026 om 23:24
Schemerlampje schreef op 10-09-2026 om 16:46:
[..]
Ik mag hopen dat ze onderhand wel doorhebben dat dat niet gaat gebeuren. Hij heeft voor de verkiezingen ook beloofd dat brandstof en boodschappen veel goedkoper zouden worden. Dat is ook niet helemaal gelukt....
En de oorlog met Oekraine zou hij binnen een dag oplossen...
Je moet wel heel naief zijn om dat nu nog te geloven, maar we weten allemaal dat veel Amerikanen dat zijn.
kerstbeer
17-09-2026 om 16:59
En Trump wil geen handel meer met ons drijven als we betere maatjes met Canada worden.
In het geval van Nederland: Van alle landen waarmee de VS handelt hebben ze de voor hen beste handelsbalans met Nederland.
Wij kopen veel meer spullen van hen dan dat de Amerikanen van Nederland kopen.
Tevens: wij zijn op papier nog bondgenoten van hen, ook Canada. Dus het is heel vreemd dat hij dit als een vijandige actie ziet.
Tenzij je hem ziet als een buikspreekpop van Putin. Dan wordt het opeens een stuk "logischer" wat hij allemaal doet.
Handschoenvrouw
17-09-2026 om 19:45
kerstbeer schreef op 17-09-2026 om 16:59:
En Trump wil geen handel meer met ons drijven als we betere maatjes met Canada worden.
In het geval van Nederland: Van alle landen waarmee de VS handelt hebben ze de voor hen beste handelsbalans met Nederland.
Wij kopen veel meer spullen van hen dan dat de Amerikanen van Nederland kopen.
Tevens: wij zijn op papier nog bondgenoten van hen, ook Canada. Dus het is heel vreemd dat hij dit als een vijandige actie ziet.
Tenzij je hem ziet als een buikspreekpop van Putin. Dan wordt het opeens een stuk "logischer" wat hij allemaal doet.
Nou, deze reactie van Trump is nog vrij mild vind ik, want wat hier gebeurt, is revolutionair. De pers besteed er weinig aandacht aan vind ik.
Er ligt een intensievere samenwerking op tafel dan de EU met enig ander land heeft. Canada keert zich hiermee geopolitiek echt af van de VS.
Het gaat om het over en weer leveren van technologie, energie en grondstoffen, en intensieve samenwerking op het gebied van defensie in het poolgebied...en dat is geen goed nieuws voor de man die Groenland probeert in te pikken.
BeesAreCool
24-09-2026 om 10:48
Handschoenvrouw schreef op 17-09-2026 om 19:45:
[..]
Nou, deze reactie van Trump is nog vrij mild vind ik, want wat hier gebeurt, is revolutionair. De pers besteed er weinig aandacht aan vind ik.
Er ligt een intensievere samenwerking op tafel dan de EU met enig ander land heeft. Canada keert zich hiermee geopolitiek echt af van de VS.
Het gaat om het over en weer leveren van technologie, energie en grondstoffen, en intensieve samenwerking op het gebied van defensie in het poolgebied...en dat is geen goed nieuws voor de man die Groenland probeert in te pikken.
Trump heeft het er zelf naar gemaakt.
Hij heeft ook nog pas geroepen dat hij geen handel meer wil drijven met landen waarmee ze een "trade deficit" hebben en dat zijn de meeste landen.
Maar dus ook niet meer met de EU.
Er blijven weinig landen over.
Handschoenvrouw
09-10-2026 om 15:19
Vredesprijs voor Zuid-Afrikaanse mensenrechtenchef en ICC-rechter Navi Pillay - https://nos.nl/l/2634250
Weer heeft Trump de Nobelprijs voor de Vrede niet gekregen.
Gelukkig maakt hij wél weer kans op de FIFA Vredesprijs.
Gianni Infantino heeft hem deze keer voorgedragen samen met de Russische president Poetin, de Iraanse ayatollah Ali Khamenei en de Israëlische premier Benjamin Netanyahu.
buufie
09-10-2026 om 15:24
Handschoenvrouw schreef op 09-10-2026 om 15:19:
Vredesprijs voor Zuid-Afrikaanse mensenrechtenchef en ICC-rechter Navi Pillay - https://nos.nl/l/2634250
Weer heeft Trump de Nobelprijs voor de Vrede niet gekregen.
Gianni Infantino heeft hem deze keer voorgedragen samen met de Russische president Poetin, de Iraanse ayatollah Ali Khamenei en de Israëlische premier Benjamin Netanyahu.
Hoeveel geld of welke beloftes heeft ie daar weer voor gedaan? Infantino past ook wel in dat rijtje van enge mannen
Handschoenvrouw
09-10-2026 om 15:26
buufie schreef op 09-10-2026 om 15:24:
[..]
Hoeveel geld of welke beloftes heeft ie daar weer voor gedaan? Infantino past ook wel in dat rijtje van enge mannen
Eerlijk is eerlijk, dat laatste stukje heb ik erbij verzonnen. Overigens zou het inderdaad mogelijk zijn.
buufie
09-10-2026 om 17:49
Handschoenvrouw schreef op 09-10-2026 om 15:26:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat laatste stukje heb ik erbij verzonnen. Overigens zou het inderdaad mogelijk zijn.
oh dat is niet zo leuk dat je dat doet zonder het er meteen bij te vermelden. Zo komen de praatjes in de wereld.
amarna
09-10-2026 om 18:18
Een subtiele internationale middelvinger naar Trump.
Maar helaas heeft Trump meteen nieuwe sancties tegen het ICC aangekondigd.
lientje69
09-10-2026 om 18:31
Whut???
Zijn ze helemaal gek geworden daar?
lientje69
09-10-2026 om 18:32
Handschoenvrouw schreef op 09-10-2026 om 15:26:
[..]
Oh wacht.... dacht ff dat het waarheid was. Ik mis nl nogal eens wat nieuws
lientje69
09-10-2026 om 18:33
buufie schreef op 09-10-2026 om 17:49:
[..]
oh dat is niet zo leuk dat je dat doet zonder het er meteen bij te vermelden. Zo komen de praatjes in de wereld.
Had het idd al bijna aan man verteld. Gelukkig las ik eerst verder
buufie
09-10-2026 om 19:14
amarna schreef op 09-10-2026 om 18:18:
[..]
Een subtiele internationale middelvinger naar Trump.
Maar helaas heeft Trump meteen nieuwe sancties tegen het ICC aangekondigd.
Tja slechte verliezer he. Het blijft een stampvoetende kleuter. Heeft alleen meer invloed dan een kleuter, maar gedrag is hetzelfde