Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

PensioNada schreef op 13-04-2026 om 21:08:

[..]

Ja, net. Al wordt er nog steeds over Obama gezeurd. Naar mijn idee is de volgorde van aanvaardbaarheid: kleur, vrouw, homosexueel. Overigens heb ik het idee dat dit niet alleen in de USA zo is. Wij hebben een heel ander kiessysteem waardoor Jetten bij ons wel kan, maar hij krijgt bakken homohaat over hem heen.

Ik zou toch eerder op kleur-gay-vrouw gokken. Een "conservatieve" mannelijke kandidaat, met een mannelijke partner die op de achtergrond blijft, trekt denk ik veel kiezers over de streep. Het probleem voor veel mensen is niet het feit dat iemand gay is, maar gay doet.

PensioNada schreef op 13-04-2026 om 21:08:

[..]

Ja, net. Al wordt er nog steeds over Obama gezeurd. Naar mijn idee is de volgorde van aanvaardbaarheid: kleur, vrouw, homosexueel. Overigens heb ik het idee dat dit niet alleen in de USA zo is. Wij hebben een heel ander kiessysteem waardoor Jetten bij ons wel kan, maar hij krijgt bakken homohaat over hem heen.

Alle Nederlandse politici die niet van de PVV of FvD zijn krijgen haat over zich heen.

amarna schreef op 13-04-2026 om 21:47:

[..]

Alle Nederlandse politici die niet van de PVV of FvD zijn krijgen haat over zich heen.

Wilders krijgt ook haat over zich heen uit een bepaalde hoek. 

PensioNada schreef op 13-04-2026 om 20:05:

[..]

Amerika is niet toe aan een openlijk homosexuele president. Net zoals Amerika in 2016 en 2024 niet toe was aan een vrouwelijke president. Allemaal woke-onzin.

Dus er mogen geen vrouw of homoseksueel president zijn want dat is woke-onzin?

Dat is eerder een argument voor woke dan tegen woke.

Ik vind het dan weer onzin dat het alleen heteroseksuele mannen mogen zijn, want dat dit niet altijd de beste kandidaat is, heeft Trump juist heel goed aangetoond.

Ook: als Harris het was geworden en ook maar 1% van de gekke dingen had gedaan die Trump heeft tedaan, dan was er zo luid gekrijsd door anti-vooruitgang mensen dat het op Mars nog te horen zou zijn geweest. 

Een vrouw moet alles perfect doen en krijgt dan nog gezeur over haar kleding oid. 

Zorroo schreef op 13-04-2026 om 20:15:

Een zwarte president konden ze wel aan...

Net aan. Ze waren echter veel kritischer op hem dan op Trump.

Er werd in de media weken gezeurd en schande gesproken omdat hij een keer een camel-kleurig pak aan had.

Vergelijk dit met hoe Trump zich dagelijks gedraagt. 

BeesAreCool schreef op 15-04-2026 om 17:40:

[..]

Dus er mogen geen vrouw of homoseksueel president zijn want dat is woke-onzin?

Dat is eerder een argument voor woke dan tegen woke.

Ik had dat allemaal woke-onzin tussen quotjes moeten zetten. Het is niet mijn mening. Als je leest in de rechtse krochten van het internet, kom je vaak dat soort meningen tegen. Zelfs over de zwarte en de vrouwelijke astronaut van Artemis 2 kwam ik dat soort opmerkingen tegen, terwijl allevier de astronauten een jarenlange training hebben gedaan.

En inderdaad vrouwen worden kritischer beoordeeld. Als ze een grote mond opzetten zijn ze een "bitch", proberen ze iets met praten op te lossen, dan zijn ze een "pussy".

PensioNada schreef op 15-04-2026 om 19:05:

[..]

Ik had dat allemaal woke-onzin tussen quotjes moeten zetten. Het is niet mijn mening. Als je leest in de rechtse krochten van het internet, kom je vaak dat soort meningen tegen. Zelfs over de zwarte en de vrouwelijke astronaut van Artemis 2 kwam ik dat soort opmerkingen tegen, terwijl allevier de astronauten een jarenlange training hebben gedaan.

En inderdaad vrouwen worden kritischer beoordeeld. Als ze een grote mond opzetten zijn ze een "bitch", proberen ze iets met praten op te lossen, dan zijn ze een "pussy".

Bedankt voor de verduidelijking.

Helemaal met u eens. 

BeesAreCool schreef op 15-04-2026 om 17:42:

[..]

Net aan. Ze waren echter veel kritischer op hem dan op Trump.

Er werd in de media weken gezeurd en schande gesproken omdat hij een keer een camel-kleurig pak aan had.

Vergelijk dit met hoe Trump zich dagelijks gedraagt.

Het gedrag van Trump is allang niet meer met een doos vol pennen te beschrijven. Het ene morele dieptepunt na het andere. En dan die afbeeldingen op zijn open riool die hij met een kinderlijke verklaring bagatelliseert. Ze moeten zijn geestelijke gesteldheid onderzoeken.

671193986_122172034562723345_8371953869577981397_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_tt6&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=7b2446&_nc_ohc=WDHOYotcTLIQ7kNvwG8SKkW&_nc_oc=Ado964yPpzjzxb6zK_Apw1MoA4rr7-n9KONhjDApXgTCdbdAI6DoprU2cOk05AHIsUj7x099uc7Zm4gwfB_vg_Wk&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=ayc5Rti17-u3P0XasmJGQw&_nc_ss=7a3a8&oh=00_Af2W1-UtyhAtTubVzd5DNif24JitLsQs2TUbE6YWdP4edQ&oe=69E6E04A

Ik begrijp hier helemaal niets van. Dit komt van het WH facebookaccount, maar kan nergens vinden dat de straat "open" is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-04-2026 om 17:01:

671193986_122172034562723345_8371953869577981397_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_tt6&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=7b2446&_nc_ohc=WDHOYotcTLIQ7kNvwG8SKkW&_nc_oc=Ado964yPpzjzxb6zK_Apw1MoA4rr7-n9KONhjDApXgTCdbdAI6DoprU2cOk05AHIsUj7x099uc7Zm4gwfB_vg_Wk&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=ayc5Rti17-u3P0XasmJGQw&_nc_ss=7a3a8&oh=00_Af2W1-UtyhAtTubVzd5DNif24JitLsQs2TUbE6YWdP4edQ&oe=69E6E04A

Ik begrijp hier helemaal niets van. Dit komt van het WH facebookaccount, maar kan nergens vinden dat de straat "open" is.

De Hormuzstraat hier in de stad is anders gewoon open hoor.

Handschoenvrouw schreef op 16-04-2026 om 17:03:

[..]

De Hormuzstraat hier in de stad is anders gewoon open hoor.

Best onhandig, al die olietankers op trailers door die straat 🙃

Onderwijl melden al Jazeera en CNN dat de gevechten hervat worden als Iran niet akkoord gaat met een deal: https://edition.cnn.com/2026/04/16/world/live-news/iran-war-trump-us-israel
En een stukje verder in hetzelfde bericht: "US warns ships trying  bypass the blockade that they use force..."

En iedere keer als je dacht dat het niet erger kon:

Amerikaanse minister Hegseth lijkt Bijbelvers met Pulp Fiction-citaat te verwarren https://www.nu.nl/opmerkelijk/6392877/amerikaanse-minister-hegseth-lijkt-bijbelvers-met-pulp-fiction-citaat-te-verwarren.html

felija schreef op 17-04-2026 om 10:51:

En iedere keer als je dacht dat het niet erger kon:

Amerikaanse minister Hegseth lijkt Bijbelvers met Pulp Fiction-citaat te verwarren https://www.nu.nl/opmerkelijk/6392877/amerikaanse-minister-hegseth-lijkt-bijbelvers-met-pulp-fiction-citaat-te-verwarren.html

Een paar dagen geleden deed Vance iets soortgelijks op een meeting met ultraconservatieve jongeren, waar hij kritiek uitte op de paus. 

De Trump-regering lijkt aan te sturen op een soort aparte christelijke kerk die geweld en oorlog verheerlijkt en uithaalt naar gezagsdragers van bestaande geloven. Doel is om in Amerika een soort "church of MAGA" op te richten.

Handschoenvrouw schreef op 17-04-2026 om 11:11:

[..]

Een paar dagen geleden deed Vance iets soortgelijks op een meeting met ultraconservatieve jongeren, waar hij kritiek uitte op de paus.

De Trump-regering lijkt aan te sturen op een soort aparte christelijke kerk die geweld en oorlog verheerlijkt en uithaalt naar gezagsdragers van bestaande geloven. Doel is om in Amerika een soort "church of MAGA" op te richten.

Brrrr, doodeng 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.