Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-03-2025 om 11:05

rionyriony schreef op 02-03-2025 om 11:03:

[..]

Dat is een rare onjuiste conclusie. De mensen moeten zelf bepalen op welke manier ze met iemand praten. Zolang ze geldige wetten niet overtreden.

Als je afhankelijk bent dan peil je je omgeving zo goed mogelijk om het maximale te bereiken. In Europa maakte zijn houding steun mogelijk (wat een enorme prestatie is) maar in een land als Amerika nu eenmaal niet. Daar pas je je dus op aan en probeert het op een andere manier die meer succes heeft. Ik hoop dat er een team adviseurs voor hem klaarstaat want uiteraard hoop ik voor Oekraïne en Europa dat ze het maximale resultaat gaan bereiken. Oekraïne omdat ze het verdienen en Europa omdat het mijn directe omgeving is.

tja je kunt er om gaan lachen. Lees de post van gebruikersnaaminvullen maar even. Dit is precies hoe het ging en wat Zelensky ook gezegd zou hebben, het was nooit goed geweest. 

Ik kan er niet echt om lachen riony. Maak me inmiddels behoorlijk zorgen om de toekomst en die van mijn kinderen.  De wereld is echt gek geworden.

kerstbeer

kerstbeer

02-03-2025 om 11:09 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-03-2025 om 10:55:

Vance heeft het over diplomatieke oplossingen, waarop Zelensky uitlegt wat er vanaf 2014 is gebeurd, ondanks ondertekende verdragen, en vraagt aan Vance hoe en wat voor diplomatieke oplossingen bedoel je als je met een man (Poetin) te maken hebt die zich nergens iets van aantrekt. Vervolgens breekt de hel los en begint het vingerwijzen van Vance en later Trump.

Zelensky zit daar en moet aanhoren hoe het allemaal diplomatiek opgelost moet worden, opgelost gaat worden, maar eerst even een deal moet tekenen waar geen garanties aanhangen. Gezien alle berichten over Trump, Doge en Vance van de afgelopen maand vind ik het heel begrijpelijk dat Zelensky duidelijk blijft maken dat er veiligheidsgaranties nodig zijn voordat er een deal gemaakt kan worden. Vance begint nota bene over propaganda tours die Zelensky geeft aan regeringen die Oekraïne bezoeken. WTF?!

Inderdaad. 

Niks dat Zelensky had gedaan zou geholpen hebben. Hij deed het beste onder moeilijke omstandigheden: rustig zijn standpunten uitleggen en niet gaan terugschreeuwen.

Trump en vooral Vance praten net als Rusbots op Twitter. Daar kan je niet mee redeneren. 

kerstbeer

kerstbeer

02-03-2025 om 11:15 Topicstarter

rionyriony schreef op 02-03-2025 om 11:03:

[..]

Oekrainers zijn uitgemoord, verkracht voor de ogen van hun families, hun kinderen gekidnapped en naar Rusland afgevoerd en hun soldaten zijn gedood of hebben ledematen verloren. Mensen zijn hun familieleden, huizen en huisdieren kwijt door bombardementen en hun economie ligt in puin.

Ik ga er maar vanuit dat je op een andere emoji wilde klikken, en je niet meer gekeken hebt welke er echt aan het eind van je post verscheen.

Deze zit er vlak naast:

Ik neem aan dat je deze bedoelde als herdenking aan de slachtoffers van een volk dat een aggressief Rusland sterk heeft verzwakt.

Friezinnetje schreef op 02-03-2025 om 11:05:

[..]

tja je kunt er om gaan lachen. Lees de post van gebruikersnaaminvullen maar even. Dit is precies hoe het ging en wat Zelensky ook gezegd zou hebben, het was nooit goed geweest.

Volgens jouw logica volgt "voeten kussen" meteen op "een president niet corrigeren op eigen terrein met draaiende camera's voor fanpubliek" als het volgende wat je gaat proberen. 

Ik bedoel dus échte studie. Hij was mogelijk moe, deed het verkeerde, hij had het optimaler kunnen doen. Wat hij wel heeft bereikt is uitleggen van zijn standpunt aan kijkers en hopelijk waren er mensen bij die daardoor van hun vooringenomen standpunten werden afgebracht maar ik denk dat dit niet is gebeurd. Kennelijk een groot cultuurverschil tussen VS en Europa.

Ik denk dat deze Amerikaanse youtuber heel goed analyseert wat er gebeurde 

https://youtu.be/BDRCq6ZU6WA?si=XKgfgRBObjODGSxv

https://www.buzzfeed.com/sienaegiljum/misgendering-wyoming-senator

In Wyoming is voor een wet gestemd die zegt dat mensen niet verplicht kunnen worden om iemands prevert pronouns te gebruiken.

Wat leidde tot deze actie van malicious compliance

kerstbeer schreef op 02-03-2025 om 11:15:

[..]

Oekrainers zijn uitgemoord, verkracht voor de ogen van hun families, hun kinderen gekidnapped en naar Rusland afgevoerd en hun soldaten zijn gedood of hebben ledematen verloren. Mensen zijn hun familieleden, huizen en huisdieren kwijt door bombardementen en hun economie ligt in puin.

Ik ga er maar vanuit dat je op een andere emoji wilde klikken, en je niet meer gekeken hebt welke er echt aan het eind van je post verscheen.

Deze zit er vlak naast:

Ik neem aan dat je deze bedoelde als herdenking aan de slachtoffers van een volk dat een aggressief Rusland sterk heeft verzwakt.

Totale misvatting. Het gaat om het volgende: normaal ben ik geen EU fan maar zelfs ik begin nu mijn hoop te zetten op de EU; dan moet het wel heel erg worden.

en Europa omdat het mijn directe omgeving is.

smlach010.gif

Tjezus wat een wantrouwen.

kerstbeer

kerstbeer

02-03-2025 om 12:35 Topicstarter

rionyriony schreef op 02-03-2025 om 12:17:

[..]

Totale misvatting. Het gaat om het volgende: normaal ben ik geen EU fan maar zelfs ik begin nu mijn hoop te zetten op de EU; dan moet het wel heel erg worden.

smlach010.gif

Wantrouwen? Ik nam juist aan dat je het goed bedoelde en juist meer respect had bij zo'n onderwerp dan zo'n emoji als  "" gewoonlijk aangeeft. 

Het was aan het einde bij een zin over Oekraine, dus ik nam daarmee ook aan dat je het daarover had. Maar ik begrijp nu wat je bedoelt. 

[..]

smlach010.gif

Zou je ajb de rofl's achterwege willen laten? Ik vind ze zeer ongepast in een topic als deze.

Poezie schreef op 02-03-2025 om 12:37:

[..]

Zou je ajb de rofl's achterwege willen laten? Ik vind ze zeer ongepast in een topic als deze.

Als je de president van Amerika zou zijn zou ik het wel overwegen.

Wil je dit echt als regel in dit topic dan zou je het de moderatie moeten vragen. Prima.

rionyriony schreef op 02-03-2025 om 12:48:

[..]

Dat is buiten Putin de laatste persoon naar wie ik nu zou luisteren. 

rionyriony schreef op 02-03-2025 om 12:48:

[..]

Wil je dit echt als regel in dit topic dan zou je het de moderatie moeten vragen. Prima.

Trump is een veroordeeld crimineel die onder aanmoediging van Vance de wereld in brand zet en de Oekraiense slachtoffers als dader bestempeld. Ik kan niet geloven dat jij dat allemaal hilarisch lijkt te vinden. 

[..]

West Europa heeft na het wegtrekken van de Romeinen bijna constant oorlog gevoerd. En zelfs de Romeinen ging elkaar nog te lijf als ze niemand anders hadden om te bevechten hier. 

Waren het niet kleine graafjes die elkaar de burchten afpakten, dan waren het wel koning tegen koning, koning tegen overmachtige edelen, burgers die niet langer heerschappij van koningen en/of edelen pikten, prinsen die hun eigen landje ergens wilden roven, rooftochten van oa vikingen maar ook Hunnen en nog veel meer, broers van koningen die meer land wilden, twisten tussen paus en keizer, Engeland dat regelmatig graag even kwam buurten in Frankrijk, constant gehakketak en uitvallen naar steden/dorpen bij allerlei grenzen, religieuze oorlogen en inquisitie, de hele Europese goegemeente dat van het huidige Duitsland een groot slagveld maakte (dertigjarige oorlog oa), oorlogen over toegangen tot zeeen en rivieren, revoluties en andere landen die daarin mengden, een klein Frans korporaaltje dat heel Europa wilde innemen, vechten om koloniën elders, grote hoeveelheden burgeroorlogen en natuurlijk de twee wereldoorlogen. (Zou bijna zeggen drie, want de zevenjarige oorlog werd ook op meerdere continenten uitgevochten, maar had zijn origine in ruzies tussen Europese landen).  Dit is nog maar een kleine greep uit de geschiedenis. 

Het is grotendeels dankzij de EU en de daaruit voortkomende samenwerking dat het ook voor de meest gewetenloze mensen voordelig werd om vooral op economische welvaart en stabiliteit in te zetten. 

De 80 jaar van vrede is ongekend en daar heb ook jij profijt van gehad, hoeveel je ook wilt lachen om de EU en je je erboven wilt zetten. 

Oorlog is niet leuk. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-03-2025 om 19:14

https://www.youtube.com/shorts/bzZV0Swlyjg

Even factchecken. Van het hele verhaal van Trump en Vance klopt weer eens niets

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.