Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Beterhier
01-03-2025 om 16:46
Helaas dank voor het antwoord waar Rutte zit! In een ander universum blijkbaar, hij gelooft nog in Trump?? Inderdaad smeken en verder alles inleveren.
Rutte moet wel vanuit zijn functie maar beter dat de leiding morgen bij Starmer ligt.
EnglishmaninNewYork
01-03-2025 om 16:49
Lollypopje schreef op 01-03-2025 om 16:38:
NAVO-baas Rutte: Zelensky moet relatie met Trump herstellen - https://nos.nl/l/2557791
Hoe zou Zelensky dat moeten doen? Met Trump is dat alleen mogelijk als hij op zijn knieën smeekt of de VS alsjeblieft de grondstoffen uit zijn land willen halen.
En de opmerking van Rutte dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan slaat natuurlijk ook kan nog wel, want dat verdient alles behalve respect
Ik vermoed dat Rutte het heeft gezegd om de relatie met de NAVO niet ook gelijk te laten knallen. Hoop ik dan maar althans, anders
Bakblik
01-03-2025 om 16:52
EnglishmaninNewYork schreef op 01-03-2025 om 16:49:
[..]
Ik vermoed dat Rutte het heeft gezegd om de relatie met de NAVO niet ook gelijk te laten knallen. Hoop ik dan maar althans, anders
![]()
Nou dit.
Wat een slappe hap die reactie van Rutte mate inderdaad misschien KAN hij niet anders en ontploft de boel als hij wel het Zelensky kamp kiest.
Strijkstok
01-03-2025 om 16:55
Bakblik schreef op 01-03-2025 om 16:52:
[..]
Nou dit.
Wat een slappe hap die reactie van Rutte mate inderdaad misschien KAN hij niet anders en ontploft de boel als hij wel het Zelensky kamp kiest.
Dit denk ik ook. Hij probeert te redden wat er te redden valt, een grote ruzie in de wereld helpt natuurlijk ook nergens voor.
rionyriony
01-03-2025 om 17:13
Lollypopje schreef op 01-03-2025 om 16:38:
NAVO-baas Rutte: Zelensky moet relatie met Trump herstellen - https://nos.nl/l/2557791
Hoe zou Zelensky dat moeten doen? Met Trump is dat alleen mogelijk als hij op zijn knieën smeekt of de VS alsjeblieft de grondstoffen uit zijn land willen halen.
En de opmerking van Rutte dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan slaat natuurlijk ook kan nog wel, want dat verdient alles behalve respect
Dan verdient Zelensky tenminste een gedetailleerde stap-voor-stap analyse van alle mogelijke deskundigen plus alle betrokken staatshoofden waar het mis ging, waarom en wat hij anders had kunnen zeggen.
Lollypopje
01-03-2025 om 17:30
EnglishmaninNewYork schreef op 01-03-2025 om 16:49:
[..]
![]()
Dat denk ik ook, maar ik vind het zo respectloos naar Zelensky.
Madamecannibale
01-03-2025 om 17:36
Ik snap Rutte wel. Wat moet hij dan zeggen als hoofd van een organisatie waarvan America het grootste lid is. Ik ben geen Rutte fan maar ik ben wel blij met hem op deze positie, ik hoop dat hij de gemoederen wat kan bedaren.
FaithfulDuck87
01-03-2025 om 17:37
Lollypopje schreef op 01-03-2025 om 17:30:
[..]
hij heeft contact gehad met Zelensky en ik denk dat ze het hier wel over hebben gehad. Ik snap je gevoel hoor.
Heb je ook een pb gestuurd
rionyriony
01-03-2025 om 17:45
tot nu toe heeft de VS 65,9 miljard militaire steun verleend aan Oekraine sinds de Russische invasie in 2022 en 69.2 miljard aan militaire assistentie sinds 2014. https://www.state.gov/bureau-of-political-military-affairs/releases/2025/01/u-s-security-cooperation-with-ukraine
Maar de Amerikaanse wapenindustrie heeft ook miljarden verdiend; mede dank zij de leveranties aan Oekraïne zijn ook de verkopen in het buitenland gestegen tot een recordhoogte van 238 miljard in 2023.
BeesAreCool
01-03-2025 om 18:08
Strijkstok schreef op 01-03-2025 om 15:37:
[..]
Ik lees regelmatig op Reddit en daar is een topic van conservatieve (Trump)stemmers en zij vinden het geweldig wat Trump continu doet. Ook deze actie tegen Zelensky wordt toegejuicht onder het mom van: 'Trump en Vance hebben groot gelijk dat ze hem eens goed op zijn plaats hebben gezet'.
Vreselijk vind ik dat.
Ja, rare mensen daar.
Ze zijn daar wel altijd kwaad over de rest van Reddit zo ongeveer, die niet met hen meedoet.
Ik raad nog even deze subreddit aan voor de nieuwkomers:
https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/hot/
Gaat over mensen die dachten dat Trump goed zou zijn, maar nu hun baan verloren zijn of andere nadelige effecten hebben van Trump's beslissingen.
Dit gaat specifiek over oudere mensen en de ruzie gisteren:
EnglishmaninNewYork
01-03-2025 om 19:07
Lollypopje schreef op 01-03-2025 om 17:30:
[..]
Dat vind ik ook. Dit verdient Zelensky niet. Ik heb diep respect voor die man, hoe hij zich staande houdt onder alle druk.
EnglishmaninNewYork
01-03-2025 om 19:10
Strijkstok schreef op 01-03-2025 om 16:55:
[..]
Dit denk ik ook. Hij probeert te redden wat er te redden valt, een grote ruzie in de wereld helpt natuurlijk ook nergens voor.
Tja, aan de andere kant. Die ruzie is al jaren aan het opbouwen. Hoe lang moet je blijven rekken?
Gebruikersnaaminvullen
01-03-2025 om 23:28
Malibu2 schreef op 01-03-2025 om 20:19:
Wie heeft de gehele persconferentie ook bekeken?
Bedoel je de video's die een minuut of 10 duren?
BeesAreCool
02-03-2025 om 02:09
EnglishmaninNewYork schreef op 01-03-2025 om 19:07:
[..]
Dat vind ik ook. Dit verdient Zelensky niet. Ik heb diep respect voor die man, hoe hij zich staande houdt onder alle druk.
Hij is zeer vriendelijk ontvangen in Engeland gelukkig.
Trump en Vance worden overal belachelijk gemaakt.