Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Loeki72 schreef op 28-02-2025 om 21:17:

En inmiddels heeft de eerste PVV kamerlid (Crijns) geschreven dat Zelensky op zijn plaats is gezet, en inmiddels heeft hij dit verwijderd. Maar dat laat wel zien dat er partijen in onze regering pro Poetin zijn. Van mij mag het kabinet hierop vallen.

Van mij ook. Wilders heeft zich ook niet echt duidelijk uitgesproken. Weg met dat tuig!!

Zilver_gray schreef op 28-02-2025 om 19:07:

https://nos.nl/artikel/2557665-ontmoeting-trump-en-zelensky-ontaardt-in-felle-ruzie-u-bent-respectloos

Ik lees en zie het nu pas net. Wat zijn die twee Amerikanen toch vuile, valse honden. Walgelijk dit

Kataravrouw schreef op 28-02-2025 om 23:33:

[..]

Van mij ook. Wilders heeft zich ook niet echt duidelijk uitgesproken. Weg met dat tuig!!

Wel graag ja

Kataravrouw schreef op 28-02-2025 om 23:33:

[..]

Geen regering is veel erger en dan zitten we weer met D'66 in de regering met hun onrealistische idealen. Nederland is vreselijk versnipperd qua politieke partijen dus die zou al snel erbij komen voor een meerderheid. 

Je snapt soms toch niet hoe een mening tot stand komt. Dan zou je heel erg door moeten vragen en je in moeten leven in die persoon. Vaak ligt er een pijn aan ten grondslag die voor die persoon erg doorslaggevend is geweest. Daarom kan je een mening maar heel moeilijk veranderen.

rionyriony schreef op 01-03-2025 om 06:33:

[..]

Geen regering is veel erger en dan zitten we weer met D'66 in de regering met hun onrealistische idealen. Nederland is vreselijk versnipperd qua politieke partijen dus die zou al snel erbij komen voor een meerderheid.

Jij houdt veel liever de BBB met hun 'realistische' plannen in de regering? Ik zou zeggen kijk het laatste debat van Wiersma in de Tweede Kamer terug, en dan met name de inbreng van Eline Vledder (CDA, en echt ervaring als boer, niet als lobbyist).

En sorry, ik realiseer me dat bovenstaande hier off topic is. Nederland is te klein om op deze ruzie echt invloed te hebben, welke regering we ook hebben.

Daglichtlamp schreef op 01-03-2025 om 06:54:

[..]

Jij houdt veel liever de BBB met hun 'realistische' plannen in de regering? Ik zou zeggen kijk het laatste debat van Wiersma in de Tweede Kamer terug, en dan met name de inbreng van Eline Vledder (CDA, en echt ervaring als boer, niet als lobbyist).

Hoewel ik van de plantjes en biologie ben, vind ik landbouwpolitiek niet erg doorslaggevend voor dat waar ik om geef. Het is erg afwijkend van "natuurlijk" maar er leven ook "onnatuurlijk" veel mensen op deze aarde die allemaal eten willen. Dat is een gegeven waar we niet onderuit kunnen.

Ik hoop voor de aarde dat de bevolkingsdruk teruggaat naar enkele miljoenen in plaats van miljarden, maar dan ben ik zelf ook kassiewijle. Maar pas dan krijg je weer mooie biotopen. Tot aan die tijd is het aanklooien. Steeds meer mensen, steeds moeilijker evenwicht, en die strijd is niet te winnen door ons. De natuurwetten winnen altijd.

Ik begrijp dat ze een bepaalde beroepsgroep, de agrariërs, op haar manier vertegenwoordigt. Wat betreft andere onderwerpen ben ik het vaak wel ongeveer met haar eens. Ze bijt me niet wat haar standpunten betreft, in ieder geval.

Ik heb gisteravond met mijn hand voor mijn mond zitten kijken naar deze beschamende, walgelijke vertoning. Wat een stelletje mafioso zijn Vance en Trump. En wat een beschaving sprak er uit het optreden van Zelensky. Zijn reactie ook op het beledigen van Obama en Biden door Trump ("He was your president".  Zo van 'heb eens respect voor die mensen'!)Ik had al bewondering voor de man maar hij is alleen nog maar in mijn achting gestegen. De reactie van Wilders vind ik ondermaats.
Ik duim zó hard dat de Europese regeringen de handen ècht ineen zullen slaan en er niet teveel verdeeldheid zal optreden......

Loeki72 schreef op 28-02-2025 om 21:17:

En inmiddels heeft de eerste PVV kamerlid (Crijns) geschreven dat Zelensky op zijn plaats is gezet, en inmiddels heeft hij dit verwijderd. Maar dat laat wel zien dat er partijen in onze regering pro Poetin zijn. Van mij mag het kabinet hierop vallen.

Van mij ook. Weg met dit zootje. We hebben er helemaal niks aan. Gelukkig was Yesilgöz duidelijk in het standpunt van de VVD. Dat is dan nog iets.

Yesilgöz denkt dat aanval op Zelensky vooropgezet plan was
Dilan Yesilgöz denkt dat de manier waarop Trump Zelensky aanviel een bewust plan was. "Dit was vooropgezet, daar ben ik van overtuigd", zei ze vrijdagavond bij het programma Café Kockelmann. "Dit heeft niets te maken met een ruzie", zei de VVD-leider. Ze spreekt van "politieke afpersing". Yesilgöz zag Zelensky in het Oval Office zitten als "iemand die overeind probeert te blijven, zich koel probeert te houden, omdat hij weet wat er op het spel staat".

Ik denk dat ik het voor het eerst met haar eens ben. Precies zo heb ik het ook ervaren, en zelf goed uit de verf willen komen met “mooie tv maken” ten koste van Zelensky. 

Ik denk dat Trumps opvatting is: laat maar vallen degenen die te zwak zijn om te vechten. Kracht is goed en zwakte is slecht.

kerstbeer

kerstbeer

01-03-2025 om 07:31 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 01-03-2025 om 07:20:

Ik heb gisteravond met mijn hand voor mijn mond zitten kijken naar deze beschamende, walgelijke vertoning. Wat een stelletje mafioso zijn Vance en Trump. En wat een beschaving sprak er uit het optreden van Zelensky. Zijn reactie ook op het beledigen van Obama en Biden door Trump ("He was your president". Zo van 'heb eens respect voor die mensen'!)Ik had al bewondering voor de man maar hij is alleen nog maar in mijn achting gestegen. De reactie van Wilders vind ik ondermaats.
Ik duim zó hard dat de Europese regeringen de handen ècht ineen zullen slaan en er niet teveel verdeeldheid zal optreden......

Goed gezegd. 

Tijd om eindelijk eens wat te doen.

Als consument kunnen we al kiezen om minder te besteden bij grote Amerikaanse bedrijven. Elk verschil in uitgaven patroon maakt al een verschil. Je hoeft dus niet meteen "perfect" te zijn. In Canada zijn ze hier ook al mee bezig. 

In plaats van dat geld allemaal maar naar dat rovershol te laten stromen, kunnen we beter meer in Europa uitgeven. Daarbij heb ik het dus vooral over hun grote bedrijven, die veelal op de hand van Trump zijn. 

rionyriony schreef op 01-03-2025 om 07:29:

Ik denk dat Trumps opvatting is: laat maar vallen degenen die te zwak zijn om te vechten. Kracht is goed en zwakte is slecht.

Trump is gewoon een opportunistische gek zonder scrupules. Hij denkt alles te kunnen afdwingen met intimidatie en geld.

Ik vraag me tegelijkertijd ook af, hoe zit het nu met die deal? Poetin zou er toch ook wat aan overhouden, land en het zal me niets verbazen ook nog een gedeelte van die kostbaarheden die daar in de grond zitten.

Ik bedoel eigenlijk dat Trump dacht dit even te kunnen regelen voor hem en Poetin. Wat voor consequenties heeft deze uitkomst?

kerstbeer schreef op 01-03-2025 om 07:31:

[..]

Goed gezegd.

Tijd om eindelijk eens wat te doen.

Als consument kunnen we al kiezen om minder te besteden bij grote Amerikaanse bedrijven. Elk verschil in uitgaven patroon maakt al een verschil. Je hoeft dus niet meteen perfect te zijn.

In plaats van dat geld allemaal maar naar dat rovershol te laten stromen, kunnen we beter meer in Europa uitgeven. Daarbij heb ik het dus vooral over hun grote bedrijven, die veelal op de hand van Trump zijn.

Eens. Ik doe mijn best al zoveel mogelijk. Ik heb geen Facebook, probeer over te stappen naar Signal, bestel nooit op Amazon. Verder moet ik alles nog eens uitzoeken.

Zilver_gray schreef op 01-03-2025 om 07:32:

Ik vraag me tegelijkertijd ook af, hoe zit het nu met die deal? Poetin zou er toch ook wat aan overhouden, land en het zal me niets verbazen ook nog een gedeelte van die kostbaarheden die daar in de grond zitten.

Volgens mij hebben Poetin en Trump geprobeerd de buit te verdelen. Jammer voor ze dat Zelensky niet meewerkt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.