Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Strijkstok schreef op 27-02-2025 om 13:42:

[..]

Ik hoop daarnaast ook dat Europa een stevig antwoord op Trump heeft. Ik weet niet wat we zgn fout gedaan hebben in zijn ogen, maar het escaleert allemaal nogal snel geloof ik.

Trump heeft echt een intense hekel aan DEI, net als Poetin. In Rusland is het niet mogelijk om als transgender daar te leven. Ook de gewone man is het met Poetin eens op dit punt. Trump heeft daarom een "War on DEI" (Diversity, Equity, and Inclusion) ontketend. Dat ziet hij als zijn levensdoel.

Trump's administratie heeft dus een harde aanpak tegen DEI-programma's, wat wijst op een zekere mate van steun onder zijn aanhang. Verschillende grote bedrijven, zoals Disney, Walmart, en Target, hebben hun DEI-inspanningen teruggedraaid na Trump's herverkiezing, wat kan duiden op druk of steun vanuit zakenkringen.

Europa wordt door Poetin en Rusland als bijzonder verdorven gezien. En bij Trump komt ook de stoom uit zijn oren als hij er maar iets van ziet. En in Europa hoef je niet ver te zoeken.

amarna schreef op 27-02-2025 om 13:14:

[..]

Andrew Tate en broer zijn onderweg naar de VS lees ik net. Die gaan nog even olie op het oplaaiende vuur der misogynie gooien !

Bizar dat er gezwicht is voor de druk van Trump. Ze hadden eerst uitgeleverd moeten worden aan de UK omdat ze daar van hetzelfde werden verdacht.

Lollypopje schreef op 27-02-2025 om 12:23:

hier vind je een lijst met alle woorden die verboden zijn bij onderzoeksaanvragen bij de Amerikaanse overheid. Het geld dat zij vrijmaken voor onderzoek was tot nu toe ongeveer 25% van alles Dat werd uitgegeven daaraan.

Woorden die er onder andere instaan; female, racism, black, lbtqi, dissability, etc

https://gizmodo.com/the-list-of-trumps-forbidden-words-that-will-get-your-paper-flagged-at-nsf-2000559661

Ik weet niet of ik je nu boos of verdrietig van moet worden 😔

Ook op de lijst: 

- Inclusion, bias, excluded. Dan krijgen alle papers een vlag. Welke goede wetenschappelijk paper noemt niet: inclusion criteria... 

Ik wordt er in ieder geval verdrietig van. Woorden zijn overigens niet verboden maar iemand gaat kijken of het onderzoek wel part bij de bestaande EO.

Hoezo efficiënte overheid...

kerstbeer

kerstbeer

27-02-2025 om 15:50 Topicstarter

Anfisa schreef op 27-02-2025 om 13:58:

In Signal komen er rap mensen bij, familie en omgeving.

Ik was verbaasd over hoeveel mensen die ik ken er al op zaten. Ben ik toch niet zo'n hippe vroege vogel als ik dacht

Anfisa schreef op 27-02-2025 om 13:37:

[..]

Het is soms zo surrealistisch. Ik vind het erg voor de mensen die er (in)direct door geraakt worden, ook in de VS.
De hoogste militair is door ontslagen omdat hij zwart is (zgn voorkeursbehandeling) en vrouwen in topposities worden ontslagen om dezelfde reden. Bah bah bah, wat word ik verdrietig van.

Hoopgevend is dat in Oostenrijk het is gelukt om een coalitie te vormen zonder extreem rechts. Hopelijk volgen meer landen dit voorbeeld. Weer terug naar het midden. En laat Europa intitiatief nemen om sociale media met nepnieuws aan de banden te leggen.

Ja dat is het ook en ik snap je zorgen!

Dat ongeluk van laatst met dat vliegtuig en die helikopter. Daarvan zei hij ook eerst dat het aan het “diversiteitsbeleid” van voormalige presidenten Obama en Biden zou hebben gelegen. Bewijs voor die stelling leverde hij niet… nee natuurlijk niet!

Maar echt wat mankeert je om zoiets te zeggen? Wat zou dat er in Godsnaam mee te maken moeten hebben? 

Ik hoop dat Europa inziet een sterk front te vormen tegen deze dwaas! We zullen het meemaken!

Anfisa schreef op 27-02-2025 om 13:37:

[..]

Het is soms zo surrealistisch. Ik vind het erg voor de mensen die er (in)direct door geraakt worden, ook in de VS.
De hoogste militair is door ontslagen omdat hij zwart is (zgn voorkeursbehandeling) en vrouwen in topposities worden ontslagen om dezelfde reden. Bah bah bah, wat word ik verdrietig van.

Hoopgevend is dat in Oostenrijk het is gelukt om een coalitie te vormen zonder extreem rechts. Hopelijk volgen meer landen dit voorbeeld. Weer terug naar het midden. En laat Europa intitiatief nemen om sociale media met nepnieuws aan de banden te leggen.

Ja dit zet mij ook aan het denken hoor; je zult maar én zwart én vrouw én gay zijn nu in Amerika…dan heb je geen leven meer.

Zilver_gray schreef op 27-02-2025 om 16:28:

[..]

Ja dit zet mij ook aan het denken hoor; je zult maar én zwart én vrouw én gay zijn nu in Amerika…dan heb je geen leven meer.

En trans. Dan kun je eigenlijk ook niet eens meer het land uit, omdat je dan niet meer klopt met je paspoort

Lollypopje schreef op 27-02-2025 om 16:29:

[..]

En trans. Dan kun je eigenlijk ook niet eens meer het land uit, omdat je dan niet meer klopt met je paspoort

Oh ja die was ik vergeten. Ja om te gillen is het toch 

DEI programma's van de overheid worden vaak als nutteloos gezien (meer vorm dan inhoud)  en er wordt verwacht dat er niet zoveel zal veranderen en het spaart geld, lees ik. Daarom reageren de mensen er zo lauw op. Men verwacht dat het ook zonder programma's gaat. De werkgevers zullen nog precies evenveel diverse werknemers in dienst nemen. 

Men ziet dit eerder als een afleidingsmanoeuvre  voor andere maatregelen die Trump sluipend gaat invoeren.

rionyriony schreef op 27-02-2025 om 17:34:

DEI programma's van de overheid worden vaak als nutteloos gezien (meer vorm dan inhoud) en er wordt verwacht dat er niet zoveel zal veranderen en het spaart geld, lees ik. Daarom reageren de mensen er zo lauw op. Men verwacht dat het ook zonder programma's gaat. De werkgevers zullen nog precies evenveel diverse werknemers in dienst nemen.

Men ziet dit eerder als een afleidingsmanoeuvre voor andere maatregelen die Trump sluipend gaat invoeren.

Maar dat dat niet het geval is dat is nu al heel erg duidelijk. Want er zijn toch al diverse mensen ontslagen onder het mond van dat ze alleen maar aangenomen zouden zijn vanwege d e i

Lollypopje schreef op 27-02-2025 om 18:02:

[..]

Maar dat dat niet het geval is dat is nu al heel erg duidelijk. Want er zijn toch al diverse mensen ontslagen onder het mond van dat ze alleen maar aangenomen zouden zijn vanwege d e i

Zeiden ze dat? Dat zal rottig aangekomen zijn. Iedereen wil vanwege zijn kwaliteiten voor het bedrijf aangenomen zijn; niet vanwege kenmerken.

Hier is het hele essay: https://www.newyorker.com/news/fault-lines/whats-the-point-of-trumps-war-on-diversity-equality-inclusion

rionyriony schreef op 27-02-2025 om 18:20:

[..]

Zeiden ze dat? Dat zal rottig aangekomen zijn. Iedereen wil vanwege zijn kwaliteiten voor het bedrijf aangenomen zijn; niet vanwege kenmerken.

Hier is het hele essay: https://www.newyorker.com/news/fault-lines/whats-the-point-of-trumps-war-on-diversity-equality-inclusion

Ze zijn ook aangenomen om hun kwaliteiten. DEI zorgde er juist voordat er niet alleen maar witte mannen worden aangenomen omdat die meer kansen hebben, maar dat er beter naar kwaliteit wordt gekeken waardoor ook de dei groep meer kans heeft. 

maar Trump maakt ervan dat ze enkel zijn aangenomen vanwege hun diversiteit en dus niet voldoende gekwalificeerd zijn en dus ontslaat hij ze.

Tja, tijdens een gevaarlijke uitbraak van vogelgriep onder vee de belangrijkste experts ontslaan. Het is gewoon dom beleid.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/liveblog-trump-inauguratie-amerika-politiek~b3735578/
Onderdeel van Trumps bewind is een rigoureuze ontslaggolf onder ambtenaren. Ook in het nationale netwerk van onderzoekers dat de vogelgriep moet monitoren en controleren is eerder deze maand gesneden: een kwart van de medewerkers werd ontslagen. Het landbouwministerie moet de experts nu overtuigen terug te komen.
---------------
‘In plaats van twee keer meten en één keer snijden, lijkt het meer alsof iedereens hoofd op het hakblok ligt. En daarna is het: o jee, we hebben de verkeerde mensen ontslagen’, zegt een medewerker van het landbouwministerie tegen Politico. De ambtenaren vrezen dat de ontslagen onderzoekers niet zullen terugkomen, afgeschrikt door de plotselinge ontslaggolf.

kerstbeer

kerstbeer

27-02-2025 om 19:57 Topicstarter

Pooh-Bear schreef op 27-02-2025 om 13:03:

Ik vind het behoorlijk eng allemaal. Hij heeft een enorme hekel aan Zelensky nu doet hij ook al alsof Europa zijn vijand is.
Hij wil niet meer helpen om Oekraïne te helpen tegen Rusland.
Soms beng ik bang dat hij andersom gaat dat hij Rusland gaat helpen Oekraïne te verslaan kan hij daarna zoveel Oekraïense grondstoffen pakken als hij wil.
En als Europa dan probeert het tegen te gaan?
Ik zie hem tot alles in staat. Als je ziet wat hij in die paar weken al voor elkaar heeft gekregen.
Ik hoorde van een Amerikaanse vriendin dat hij ook al iets bedacht heeft om het voor vrouwen moeilijker te maken om te stemmen. Als je namelijk een andere achternaam heb dan je geboortenaam omdat je getrouwd ben moet je geloof ik stemmen met je paspoort en geboorte certificaat. Schijnt dat veel Amerikanen geen paspoort hebben omdat dat duur is en alleen nodig als je het land verlaat.

Ze gaan ook al proberen het moeilijker te maken voor studenten: 

https://boltsmag.org/indiana-banning-student-id-for-voting/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.