Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Zilver_gray schreef op 24-02-2025 om 18:46:

[..]

Haha ja dat is voor de meeste kinderen toch ook geweldig.

Ik heb vanmiddag eens een rondje in mijn huis gedaan; kleding, schoeisel, verzorging en make-up producten…volgens mij heb ik wel e.e.a aan Amerikaanse producten.
Dochter en ik hebben in elk geval besloten niet meer naar New-York te gaan.

Mooi! Ik hoop dat jullie een mooie vakantie ergens anders hebben🏝️😀
 Ik heb mijn streaming services opgezegd. Keek er toch al bijna niet naar en het loopt toch op door dat elke maand te laten doorgaan. 

Ben ook mijn online gedrag aan het veranderen door te kiezen voor Europese alternatieven. 

Ik koop veel kleding tweedehands, gebruik geen Amazon en ga nooit naar McDonalds meer, maar ik zal eens kijken naar wat ik meer kan doen.

Ik vind het vreemd dat Musk naast de Zuid Afrikaanse nationaliteit ook de Canadese en Amerikaanse nationaliteit heeft. Als jij Zuid Afrika verlaat( emigreert) dan ben jij je Zuid Afrikaanse nationaliteit kwijt.

Ik ben zelf geboren in Zuid Afrika. Toen ik emigreerde naar Nederland met mijn ouders raakte ik toch echt mijn Zuid Afrikaanse nationaliteit kwijt.
Misschien dat Musk een uitzondering is

Nou, Musk toch teruggekomen van zijn oorspronkelijke beslissing om de werknemers in een e-mail te laten uitleggen wat ze gedaan hadden de afgelopen week.

Als ze voor de tweede keer niet reageren dan zal het leiden tot beëindiging, maar hij stelde geen volgende deadline.

kerstbeer

kerstbeer

25-02-2025 om 12:41 Topicstarter

rionyriony schreef op 25-02-2025 om 12:34:

Nou, Musk toch teruggekomen van zijn oorspronkelijke beslissing om de werknemers in een e-mail te laten uitleggen wat ze gedaan hadden de afgelopen week.

Als ze voor de tweede keer niet reageren dan zal het leiden tot beëindiging, maar hij stelde geen volgende deadline.

Klinkt als tijdverspilling. Ik dacht dat hij daar zat om de overheid geld te besparen. 

Wie zou die emails ook allemaal moeten lezen? Dat zorgt juist voor extra werk in plaats van minder werk. 

Volgens onze logica wel natuurlijk. Maar het stel gaat flink tekeer; dan heeft altijd wel wat zijn effect.

Musk's DOGE handelt waarschijnlijk ongrondwettelijk:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10568046/rechter-musks-doge-handelt-waarschijnlijk-ongrondwettelijk?

DOGE is geen officieel overheidsdepartement
dat traditioneel is opgericht door daden van het Congres.

Nou, ik ben erg vóór het drastisch opschroeven van Defensie in Nederland maar niet omdat Amerika dit wenst. Eerder omdat ik niemand meer vertrouw en omdat het idioot is om de verdediging van jouw land over te laten aan een groot ver land. 

Als dat land Amerika heet dan is hun woord niets waard.

De EU is eerder een praatclub. Praatclubs zijn prima alleen is nu een nieuwe organisatie nodig, want met praten verdedig je je land niet.

rionyriony schreef op 26-02-2025 om 09:08:

DOGE is geen officieel overheidsdepartement
dat traditioneel is opgericht door daden van het Congres.

Nou, ik ben erg vóór het drastisch opschroeven van Defensie in Nederland maar niet omdat Amerika dit wenst. Eerder omdat ik niemand meer vertrouw en omdat het idioot is om de verdediging van jouw land over te laten aan een groot ver land.

Als dat land Amerika heet dan is hun woord niets waard.

De EU is eerder een praatclub. Praatclubs zijn prima alleen is nu een nieuwe organisatie nodig, want met praten verdedig je je land niet.

Helemaal met jou eens. 

En dan niet defensie apparatuur dat alleen werkt met goedkeuring vanuit de VS. 

De Fransen roepen dit al veel langer. 

BeesAreCool schreef op 26-02-2025 om 11:46:

[..]

Helemaal met jou eens.

En dan niet defensie apparatuur dat alleen werkt met goedkeuring vanuit de VS.

De Fransen roepen dit al veel langer.

De legers van de EU landen werken nauwelijks samen. Persoonlijk zou ik legers samenstellen met militairen uit de EU landen. Alle landen vertegenwoordigd per leger. Dan krijg je ook geen gezeik wie die legers moet aanvoeren. Twee keer per jaar 3 maanden samen trainen. Alleen zou dan Engels de voertaal moeten zijn, maar niet iedereen spreekt dat even goed. Maar dit zal wel bij een ideetje blijven 🙂

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-02-2025 om 13:40:

[..]

De legers van de EU landen werken nauwelijks samen. Persoonlijk zou ik legers samenstellen met militairen uit de EU landen. Alle landen vertegenwoordigd per leger. Dan krijg je ook geen gezeik wie die legers moet aanvoeren. Twee keer per jaar 3 maanden samen trainen. Alleen zou dan Engels de voertaal moeten zijn, maar niet iedereen spreekt dat even goed. Maar dit zal wel bij een ideetje blijven 🙂

We hebben ideetjes nodig en deze klinkt helemaal zo slecht niet

BeesAreCool schreef op 26-02-2025 om 13:57:

[..]

We hebben ideetjes nodig en deze klinkt helemaal zo slecht niet

En volgens mij zijn er ook al gedeeltelijke samenwerkingen. Ik geloof dat het Duitse en Nederlandse leger al deels samenwerken. Dus daar op voortborduren.

Ik vind het ook een goed idee, Gebruikersnaaminvullen! 

Ze dachten dat Trump alleen de "losers" zou aanpakken, maar hadden niet door dat voor Trump en Musk iedereen buiten hun directe kring losers zijn:

https://www.latimes.com/politics/story/2025-02-26/federal-job-cuts-hit-trump-supporters

Met Rusland zaken doen is bad business: https://time.com/7261449/putin-donald-trump-russia-ceo-essay/

Het is een instortende economie, politiek onzeker, slecht perspectief wat betreft winsten, historisch gezien zijn er nooit grote winsten gemaakt, sterk afhankelijk van de export van grondstoffen, internationaal geisoleerd, en Amerika heeft veel minder belang in Rusland dan andersom. Onbetrouwbaar: bedrijven kunnen zonder waarschuwing genationaliseerd worden. 

Het aangaan van zaken met Rusland onder de huidige omstandigheden zou twijfelachtig en onverstandig zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.