Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
felija
19-02-2025 om 22:13
Snoeske schreef op 19-02-2025 om 21:51:
Na het lezen van jullie stukjes en onlangs een beluisterde podcast ben ik nu ook aan het overstappen naar Signal. Nu al mijn contacten nog
Toch mooi, zo'n forum!
Poezie
19-02-2025 om 22:14
BeesAreCool schreef op 19-02-2025 om 20:30:
[..]
Zeker.
Laat je niet van de wijs brengen door mensen die dingen zeggen als "maar in je fiets zit ook staal en dat komt uit de VS!" en je zo proberen te ontmoedigen.
Iets doen en veranderen is beter dan niets.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
Nou nou, zo maak je het wel erg zwaar hoor. Mijn opmerking kwam alleen voort uit het idee dat misschien niet bekend was dat signal ook Amerikaans was. Ik stap zelf voorlopig nog nergens mee over, eerst maar eens zien of de soep zo heet wordt gegeten als dat ie wordt opgediend.
QuarterlyDinosaur18
19-02-2025 om 22:24
felija schreef op 19-02-2025 om 20:53:
[..]
Precies, zo sta ik er ook in, as we speak zijn we als familieapp net over naar Signal! De eerste stap is gezet.
Wat goed! Ik zie dat er vanavond twee nieuwe contacten bij zijn gekomen waaronder een goede vriendin van me. Ze zei gisteren dat het op haar werk was besproken maar dat ze zelf pas zou gaan als de rest gaat. Nou, dat ging snel.
Los van wat er wel of niet gebeurt met onze data, ik wil bedrijven die Trump steunen en bevattelijk zijn voor nepnieuws niet rijker maken. Een half jaar geleden heb ik om die reden Facebook verlaten.
kerstbeer
19-02-2025 om 22:31
Anfisa schreef op 19-02-2025 om 22:24:
[..]
Wat goed! Ik zie dat er vanavond twee nieuwe contacten bij zijn gekomen waaronder een goede vriendin van me. Ze zei gisteren dat het op haar werk was besproken maar dat ze zelf pas zou gaan als de rest gaat. Nou, dat ging snel.
Los van wat er wel of niet gebeurt met onze data, ik wil bedrijven die Trump steunen en bevattelijk zijn voor nepnieuws niet rijker maken. Een half jaar geleden heb ik om die reden Facebook verlaten.
felija schreef op 19-02-2025 om 22:13:
[..]
Toch mooi, zo'n forum!
Inderdaad. Raak geinspireerd en leer over nieuwe dingen.
Veel mensen zijn ook al overgestapt van X naar Bluesky. Het is volgens mij ook Amerikaans, maar geen Musk of Musk-types en staat niet vol met allerlei desinformatie of gescheld van wat ik gezien heb.
Misschien ga ik zowel Signal als Bluesky ook gebruiken.
BeesAreCool
20-02-2025 om 08:35
Poezie schreef op 19-02-2025 om 22:14:
[..]
Nou nou, zo maak je het wel erg zwaar hoor. Mijn opmerking kwam alleen voort uit het idee dat misschien niet bekend was dat signal ook Amerikaans was. Ik stap zelf voorlopig nog nergens mee over, eerst maar eens zien of de soep zo heet wordt gegeten als dat ie wordt opgediend.
Ik had het tegen Anfisa, die aangaf dat het een beter alternatief was dan Whatsapp. Maw het is nog niet perfect in haar ogen.
Bij dit soort acties, zijn er al snel mensen die tot in de puntjes aangeven hoe mensen niet alles perfect doen dan dat ze zelf iets nuttigs doen. Ik zie dat ook op internetationale sites gebeuren. Mijn punt was om je daardoor niet te laten ontmoedigen.
Wat betreft de soep: de ontwrichtende dingen die Trump doet zijn al erger dan ik verwacht had en dat binnen een maand.
Helaas.
Poezie
20-02-2025 om 08:53
BeesAreCool schreef op 20-02-2025 om 08:35:
[..]
![]()
Ik had het tegen Anfisa, die aangaf dat het een beter alternatief was dan Whatsapp. Maw het is nog niet perfect in haar ogen.
Bij dit soort acties, zijn er al snel mensen die tot in de puntjes aangeven hoe mensen niet alles perfect doen dan dat ze zelf iets nuttigs doen. Ik zie dat ook op internetationale sites gebeuren. Mijn punt was om je daardoor niet te laten ontmoedigen.
Wat betreft de soep: de ontwrichtende dingen die Trump doet zijn al erger dan ik verwacht had en dat binnen een maand.
Helaas.
Sorry, dan had ik je post verkeerd opgevat.
Vwb Trump: die vliegt nu zo hard uit de bocht dat ik ook nog wel een scenario voor me zie dat hij ineens wordt afgezet of, nog erger, door iemand wordt geliquideerd.
Herfstappeltaart
20-02-2025 om 09:02
Poezie schreef op 20-02-2025 om 08:53:
[..]
Vwb Trump: die vliegt nu zo hard uit de bocht dat ik ook nog wel een scenario voor me zie dat hij ineens wordt afgezet of, nog erger, door iemand wordt geliquideerd.
Je mag iemand uiteraard niet dood wensen, maar ik hoop wel echt heel erg dat Trump's eigen Republikeinse partij hem tot de orde roept/afzet. (als dat überhaupt al mogelijk is).
Strijkstok
20-02-2025 om 09:09
Herfstappeltaart schreef op 20-02-2025 om 09:02:
[..]
Je mag iemand uiteraard niet dood wensen, maar ik hoop wel echt heel erg dat Trump's eigen Republikeinse partij hem tot de orde roept/afzet. (als dat überhaupt al mogelijk is).
Ik las zojuist wel dat Mike Pence hem al tot de orde riep over Oekraïne. Dat Zelensky de oorlog niet gestart is en dat Trump zich wel aan de waarheid moet houden. Ook las ik dat zelfs de Maga-cult dit gelieg over Oekraïne te ver vinden gaan.
Dat gaf me nog een beetje hoop dat Trump wat gaat dimmen.
rionyriony
20-02-2025 om 09:10
Ik denk niet dat Trump gek is, hij wil Poetin paaien en in de overwinningsstemming brengen. Die ziet een soort hemel voor zich. Onderdeel van een strategie waarbij het doel is dat hij de VS zo sterk mogelijk wil maken. Als Zelenski bang wordt dan wordt hij ook onevenwichtig en zal zijn eisen laten dalen. Grote kans dat hij bronnen in zijn land wil verkopen aan de VS. Want Oekraïne heeft niet veel opties. En zo zal Trump als "man in het midden" van beide partijen maximaal voordeel willen betrekken. Speelt ze tegen elkaar uit, steunt de sterkste partij, en behaalt hij grote winsten. En als het financieel en qua wereldpositie beter met de VS gaat dan vergeven de Amerikanen het hun president snel.
Reken maar dat hij zijn plannen heeft laten doorrekenen. Zijn image van olifant in de porseleinkast zal hij inzetten voor zijn voordeel. Iedereen wordt bang. Je moet niet vergeten dat hij een gewiekst zakenman is. Mensen zijn bang omdat ze zich hulpeloos gaan voelen door "ongeleide projectielen" als Trump. Die zijn moeilijk te beïnvloeden. Houden zich dom en doof als het hen uitkomt.
BeesAreCool
20-02-2025 om 09:17
Poezie schreef op 20-02-2025 om 08:53:
[..]
Geen probleem
En terzijde:
Jij hebt vind ik wel de beste combinatie username + user plaatje hier op het forum😸
BeesAreCool
20-02-2025 om 09:19
Strijkstok schreef op 20-02-2025 om 09:09:
[..]
Ik las zojuist wel dat Mike Pence hem al tot de orde riep over Oekraïne. Dat Zelensky de oorlog niet gestart is en dat Trump zich wel aan de waarheid moet houden. Ook las ik dat zelfs de Maga-cult dit gelieg over Oekraïne te ver vinden gaan.
Ik zag ook Republikeinen die dat "geflirt" met Rusland niks vinden en willen dat hij normaal doet tegen zijn bondgenoten.
Strijkstok
20-02-2025 om 09:25
BeesAreCool schreef op 20-02-2025 om 09:19:
[..]
Ik zag ook Republikeinen die dat "geflirt" met Rusland niks vinden en willen dat hij normaal doet tegen zijn bondgenoten.
Goed zo. Zij moeten zich maar eens vaker luid laten horen.
rionyriony
20-02-2025 om 09:45
Strijkstok schreef op 20-02-2025 om 09:09:
[..]
Zal wel een afgesproken rol in een "bad cop good cop" scene zijn. Iedereen die van betekenis was in de VS was er toen Trump gekozen werd, als de kippen bij om principes te laten vallen om zich in te likken in Trumps kliek. Zo sterk is de moraal daar niet.
Strijkstok
20-02-2025 om 09:49
rionyriony schreef op 20-02-2025 om 09:45:
[..]
Zal wel een afgesproken rol in een "bad cop good cop" rol zijn.
Nee joh, daar is Trump te dom voor 😂
rionyriony
20-02-2025 om 09:58
Strijkstok schreef op 20-02-2025 om 09:49:
[..]
Nee joh, daar is Trump te dom voor 😂
Nee hij wil wat voordeliger vrienden want hij zag dit als een bodemloze put en niets duidde erop dat het ooit zou eindigen.