Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
kerstbeer
13-02-2025 om 15:10
Beterhier schreef op 13-02-2025 om 14:11:
Het lijkt erop dat het einde van de oorlog in Oekraïne is beslecht tussen de goede vrienden Trump en Putin. Het meeste is vooraf al weggeven en of Oekraïne laat staan Europa nog een plaats aan de onderhandelingstafel zal krijgen valt te bezien. Of alleen een stoel voor de vorm.
Nu zien we hier in Europa hoe de VS van Trump zich opstelt als Rusland iets wil.
Dan vraag ik mij af bij welk volgende land Rusland iets zal willen en hoe snel Trump dan zegt "neem maar".
Ik denk dat we heel blij en dankbaar moeten zijn dat die Oekrainers het de Russen zo moeilijk hebben gemaakt en het Rusland zoveel heeft gekost, want anders was Putin hoogstwaarschijnlijk al lang de Russische grens ook elders naar het westen aan het schuiven.
Gebruikersnaaminvullen
13-02-2025 om 17:01
Alles gaat over de hoofden die er toe doen. En dan komt een televisiepresentator vertellen wat "hij" geregeld heeft. De arrogantie.
De Amerikaanse president Donald Trump en de Russische president Vladimir Poetin besloten woensdagavond na een telefoongesprek dat de gesprekken over vrede in Oekraïne konden beginnen. Pas daarna werd de Oekraïense president Zelensky ingelicht. Dit tot onvrede van Europese landen, die ook vinden dat ze zelf zijn gepasseerd.
Oekraïne en grote Europese leiders vrezen dat er over hun hoofd een akkoord wordt gesloten door Trump en Poetin. Navo-chef Mark Rutte noemt het ‘cruciaal’ dat Oekraïne bij vredesgesprekken wordt betrokken, zei hij donderdagmorgen bij de start van een Navo-bijeenkomst voor ministers van Defensie in Brussel.
Ook meerdere Europese landen vinden dat ze bij de vredesgesprekken aanwezig moeten zijn. Als het aan Donald Trump ligt zijn het tenslotte de Europese landen die de vrede in Oekraïne na een wapenstilstand moeten bewaken. Trump benadrukte woensdag dat hij daarvoor geen Amerikaanse troepen gaat inzetten. Ook zei hij dat het ‘niet praktisch’ is als Oekraïne lid wordt van de Navo en dat het ‘onwaarschijnlijk’ is dat Oekraïne al het land terugkrijgt dat Rusland in de oorlog heeft ingenomen. Defensieminister Pete Hegseth zei eerder op de dag al dat Oekraïne de wens om lid te worden van de Navo moet opgeven, net als bezet grondgebied.
Lollypopje
14-02-2025 om 08:29
Witte Huis weert journalist om gebruik 'Golf van Mexico' - https://nos.nl/l/2555480
Het begin van het einde van de persvrijheid?
In elk geval een enge ontwikkeling
Kataravrouw
14-02-2025 om 09:08
Zeker heel eng is dit.
Net zoals gisteravond op het journaal werd gezegd dat er mensen ontslagen kunnen worden als ze niet mee werken aan het verschaffen van data in overheids instellingen.
Ik vraag me af...zouden er al republikeinen zijn die op Trump gestemd hebben spijt hebben van hun keuze?
Gebruikersnaaminvullen
14-02-2025 om 09:17
Kataravrouw schreef op 14-02-2025 om 09:08:
Zeker heel eng is dit.
Net zoals gisteravond op het journaal werd gezegd dat er mensen ontslagen kunnen worden als ze niet mee werken aan het verschaffen van data in overheids instellingen.
Ik vraag me af...zouden er al republikeinen zijn die op Trump gestemd hebben spijt hebben van hun keuze?
Ja, die zijn er. Vooral rep. die hadden gedacht zelf nooit geraakt te worden door de maatregelen. Genoeg video's op YT.
https://youtu.be/hk48fbSUjM4?feature=shared
Nog even en polio tiert weer welig in de US.
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/02/13/republikeinse-senatoren-stemmen-tegen-heug-en-meug-in-met-trumps-kandidaten-uit-angst-voor-hun-eigen-hachje-a4883029
Kennedy beloofde de Senaat dat hij niet in federale vaccinatieprogramma’s zal snijden. Maar hij weigerde afstand te nemen van zijn ongefundeerde claim dat inentingen autisme zouden veroorzaken. De vaccinatiegraad in de VS daalt, volgens Cassidy mede door Kennedy’s status als misleidende influencer op dat gebied. De zaal zat vol met RFK-fans: vooral moeders die inentingen gevaarlijk vinden.
BeesAreCool
14-02-2025 om 11:34
Kataravrouw schreef op 14-02-2025 om 09:08:
Zeker heel eng is dit.
Jazeker.
Deze Subreddit staat vol met dit soort gevallen:
https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/?rdt=51545
Goed filmpje ook van Gebruikersnaaminvullen.
Kataravrouw
14-02-2025 om 13:15
BeesAreCool schreef op 14-02-2025 om 11:34:
[..]
Jazeker.
Deze Subreddit staat vol met dit soort gevallen:
https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/?rdt=51545
Goed filmpje ook van Gebruikersnaaminvullen.
Jeetje wat heftig allemaal. Wat zullen veel amerikanen zich verraden voelen.
Lollypopje
14-02-2025 om 13:32
Kataravrouw schreef op 14-02-2025 om 13:15:
[..]
Jeetje wat heftig allemaal. Wat zullen veel amerikanen zich verraden voelen.
En toch vind ik het raar dat ze zich erover verbazen, Ze hebben toch al 4 jaar Trump gehad?
amarna
14-02-2025 om 13:35
Zojuist op FB een item van een Trumpaanhanger die helemaal blij is met de aanspraak op Canada, Groenland en de Golf van Mexico.
Ik heb hem er aan herinnerd dat New York vroeger Nieuw Amsterdam heette en wij de stad terug willen. He was not amused ![]()
Kataravrouw
14-02-2025 om 14:09
amarna schreef op 14-02-2025 om 13:35:
Zojuist op FB een item van een Trumpaanhanger die helemaal blij is met de aanspraak op Canada, Groenland en de Golf van Mexico.
Ik heb hem er aan herinnerd dat New York vroeger Nieuw Amsterdam heette en wij de stad terug willen. He was not amused
Hahaha wel een goeie.
Die Canadezen trouwens zijn woest en boycotten alles wat met de VS te maken heeft. Reizen naar de VS worden massaal gecanceld.
FaithfulDuck87
14-02-2025 om 14:15
Kataravrouw schreef op 14-02-2025 om 14:09:
[..]
Hahaha wel een goeie.
Die Canadezen trouwens zijn woest en boycotten alles wat met de VS te maken heeft. Reizen naar de VS worden massaal gecanceld.
ja en in de supermarkt staat overal duidelijk bij uit welk land het komt. Alles uit Amerika blijft liggen
Kataravrouw
14-02-2025 om 14:19
Friezinnetje schreef op 14-02-2025 om 14:15:
[..]
ja en in de supermarkt staat overal duidelijk bij uit welk land het komt. Alles uit Amerika blijft liggen
Zouden wij ook moeten doen, nu Trump met Putin samen spant
kerstbeer
14-02-2025 om 14:39
Kataravrouw schreef op 14-02-2025 om 14:19:
[..]
Zouden wij ook moeten doen, nu Trump met Putin samen spant
Waar veel mee beginnen is Amazon. Bezos hoort ook bij dat kringetje om Trump heen. Het werd door sommige mensen al niet gebruikt om allerlei redenen, maar er roepen nu steeds meer op hiertoe, vooral in de VS en Canada.
Zelfs veel Amerikanen boycotten Amazon en voor hen is dat vaak moeilijker omdat er soms nauwelijks alternatieven in de buurt zijn. Veel van de eerdere alternatieven zijn namelijk weggeconcurreerd en ze wonen soms sowieso al afgelegen. Sommige Amerikanen ontdekken zo "nieuwe" (eigenlijk oude) manieren van dingen kopen of zijn juist blij dat ze minder uitgeven aan rommel.
Veel mensen zijn ook vertrokken van X/Twitter en naar bijvoorbeeld Bluesky gegaan.
De verkoop van Tesla is al sterk gekelderd in Europa.
Maar de Canadezen spannen inderdaad de kroon. Nog geen appel willen velen uit de VS kopen. Komt niet alleen door heffingen, maar ook dat 51ste staat gedoe.
En in Mexico:
https://telegrafi.com/en/Mexicans-start-a-campaign-to-boycott-American-products/
FaithfulDuck87
14-02-2025 om 14:57
ik weet ook niet hoeveel produkten in de supermarkt uit Amerika komen. Daar wil ik wel eens naar op zoek. En dat idd niet meer kopen.
Kataravrouw
14-02-2025 om 15:58
Zojuist de speech van Vance gezien bij NOS.....wat een ramp zeg...gevaar komt niet van Rusland maar vanuit Europa zelf. Er werd ook niet door iedereen geklapt daar bij de toehoorders. Ik zou wel eens willen weten wat die hoge heren en dames dachten toen ze dit alles aan hoorden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.