Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Libertine schreef op 30-11-2025 om 11:10:

[..]

Ik zei nergens dat het nooit in het nieuws komt. Waarom ik het aanhaalde is dat ik vind dat we last hebben van selectieve verontwaardiging. Dat we allemaal totaal over de flos gaan als de moslimgemeenschap iets doet waar wij tegen zijn en we ze daar allemaal verantwoordelijk voor houden. Dat zie je in dit draadje. Elk exces wordt hier geplaatst. Breed uitgemeten en keihard veroordeelt. Dat zie ik hier niet bij zeer kwalijke zaken die onze eigen gemeenschap uitspookt. Daar ageer ik tegen.

Je schreef zo straks ook al dit:

(en pedosexualiteit is dan wellicht geen cultuur maar ook dat kunnen we prima veroordelen. Het is een misstand. Iets wat tegen het recht is. Dus we hoeven onze verontwaardiging niet alleen te reserveren voor zaken die uit een andere cultuur komen en waar we tegen zijn). 

Alsof pedoseksualiteit typisch Nederlands is waar we niet tegen zouden ageren, maar wel ageren tegen eerwraak. 

Het gaat hier over problemen in Ter Apel en de cultuur-verschillen waar asielzoekers en westerse Nederlanders steeds meer tegen botsen. Want veel asielzoekers en statushouders hebben een probleem met westerlingen, het heeft menige jonge meid al het leven gekost, omdat ze wou leven op de manier waarop wij leven. Dat in Nederland westers word geleefd wisten ze al voordat ze de stap hebben gezet richting het westerse Nederland. Als dat hen niet bevalt moet men een keuze maken, blijven of vertrekken.

En omdat je wel erg vaak vanochtend het woord pedofilie en Nederlanders hebt genoemd alsof dat bij elkaar hoort, en wij daarom niks moeten zeggen over eerwraak, heeft mij besloten om een artikel op te zoeken. Niet omdat het ook in andere culturen voorkomt, (want ik vind pedofielgedoe afschuwelijk ongeacht welke nationaliteit, geloof of kleur men heeft) maar om jou iets duidelijk te maken.

Je leest drie keer per dag de krant schreef je. Heb je ook dit gelezen over deze 'Enschedese' ouders (afkomstig uit Syrië) ?:

https://www.ad.nl/binnenland/ouders-veroordeeld-tot-jarenlange-celstraffen-voor-misbruik-van-eigen-kinderen~ad66e0c2/

felija schreef op 30-11-2025 om 11:38:

[..]

Helemaal dit. Ons superieur wanen tov een andere cultuur, al die mensen over één kam scheren en vervolgens verontwaardigd zijn, als men van discriminatie wordt beticht en in de slachtofferrol gaan zitten: "Je mag ook niks meer zeggen!"

Nee hoor. Beticht mij gerust en ik zal mij geen slachtoffer voelen.

Fleurtje_5 schreef op 30-11-2025 om 12:02:

[..]

Je schreef zo straks ook al dit:

(en pedosexualiteit is dan wellicht geen cultuur maar ook dat kunnen we prima veroordelen. Het is een misstand. Iets wat tegen het recht is. Dus we hoeven onze verontwaardiging niet alleen te reserveren voor zaken die uit een andere cultuur komen en waar we tegen zijn).

Alsof pedoseksualiteit typisch Nederlands is waar we niet tegen zouden ageren, maar wel ageren tegen eerwraak.

Het gaat hier over problemen in Ter Apel en de cultuur-verschillen waar asielzoekers en westerse Nederlanders steeds meer tegen botsen. Want veel asielzoekers en statushouders hebben een probleem met westerlingen, het heeft menige jonge meid al het leven gekost, omdat ze wou leven op de manier waarop wij leven. Dat in Nederland westers word geleefd wisten ze al voordat ze de stap hebben gezet richting het westerse Nederland. Als dat hen niet bevalt moet men een keuze maken, blijven of vertrekken.

En omdat je wel erg vaak vanochtend het woord pedofilie en Nederlanders hebt genoemd alsof dat bij elkaar hoort, en wij daarom niks moeten zeggen over eerwraak, heeft mij besloten om een artikel op te zoeken. Niet omdat het ook in andere culturen voorkomt, (want ik vind pedofielgedoe afschuwelijk ongeacht welke nationaliteit, geloof of kleur men heeft) maar om jou iets duidelijk te maken.

Je leest drie keer per dag de krant schreef je. Heb je ook dit gelezen over deze 'Enschedese' ouders (afkomstig uit Syrië) ?:

https://www.ad.nl/binnenland/ouders-veroordeeld-tot-jarenlange-celstraffen-voor-misbruik-van-eigen-kinderen~ad66e0c2/

Een heel draadje dat al tijden actief is om vluchtelingen en moslims te bashen. Waar blijft je verontwaardiging en dus je draadje over misstanden in onze eigen cultuur? Je kunt wel met incidenten over anderen blijven aankomen fleurtje maar je gebruikt die alleen maar om een hele groep zwart te maken. Ik probeer juist een gesprek iets hoger over te voeren. Weg te blijven bij incidenten. want dat heeft enkel tot resultaat dat we mensen die niet van oorsprong uit Nederland komen negatief weg te zetten. En het karikatuur dat daarmee van ze wordt geschetst vind ik zeer kwalijk voor de leefbaarheid van onze hele samenleving. Sterker, dit hele draadje vind ik vrij ernstig qua toon wat er over medemensen wordt gezegd. Maar ook dat heeft onze gemeenschap volkomen genormaliseerd. En wederom: daar gaat het niet over, geen verontwaardiging, niks. 

Libertine schreef op 30-11-2025 om 09:28:

dat kun je prima sneu vinden voor zo’n meisje Jujubee. Maar het is wel vanuit een westerse blik bekeken. En natuurlijk zijn we in Nederland en is dat logisch, maar dat het anders is is niet perse slecht. Je vergelijkt jouw leven met dat van haar. Maar is dat de enige manier waarop we kunnen kijken? Door twee verschillende manieren van leven met elkaar te vergelijken en dan te besluiten wat beter is? Ik vind dat nogal eenzijdig. En ik vínd het op mijn beurt echt heel gek dat we een hele cultuur wegzetten als eentje die vrouwen onderdrukt. Wij westerse mensen kunnen dat zo ervaren, maar ervaren zij dat zelf ook allemaal? Is het aan ons daar een oordeel over te hebben? Bij excessen wellicht, die zij vaak ook veroordelen, maar verder? Het lijkt mij van niet.

Ja, ik ben dan ook westers en zij woont ook in een westers land. Het is toch niet zo gek dat ik het van die kant bekijk? Ik woon in een land waar ik trots op ben en ik ben dankbaar dat ik niet onderdrukt ben tegenover mijn broertje omdat ik een vrouw ben en hij niet. En natuurlijk krijgt zij zat mee van onze cultuur om te weten wat ze mist. Ze is niet achterlijk hoor. Ze zit ook op school tussen de westerse leerlingen, ze vierde ook gewoon kerst en sint mee op school vroeger. Haar ( westerse ) vriendinnen praten echt wel over vriendjes, make up en weet ik het wat. En wij hebben het op werk ook vaak zat over seks hoor, gewoon om te geinen. Maar van haar menstruatie weet ze bijna niets af, een tampon mag ze niet gebruiken ( dan is ze geen maagd meer ) en een vriendje ( vooral een Nederlands vriendje ) is echt not done. Het is juist moeilijker voor haar dan voor de generatie voor haar denk ik, juist omdat ze zo verwesterd zijn, deze jonge generatie moslims. Ze staan met een been in de oude wereld en cultuur en met het andere in de moderne. Ze geeft zelf wel aan dat ze graag zou daten en een normaal leven zou hebben maar dat is geen optie. Haar ouders blijven er bovenop zitten. Ik vind dat sneu ja, en dat mag ik vinden. Ze zal vast gelukkig zijn hoor, maar ik denk dat ze blijer zou zijn met wat meer ruimte en vrijheid om haar eigen keuzes te maken om zo een eigen identiteit te krijgen. 

Libertine schreef op 30-11-2025 om 12:33:

[..]

Een heel draadje dat al tijden actief is om vluchtelingen en moslims te bashen. Waar blijft je verontwaardiging en dus je draadje over misstanden in onze eigen cultuur? Je kunt wel met incidenten over anderen blijven aankomen fleurtje maar je gebruikt die alleen maar om een hele groep zwart te maken. Ik probeer juist een gesprek iets hoger over te voeren. Weg te blijven bij incidenten. want dat heeft enkel tot resultaat dat we mensen die niet van oorsprong uit Nederland komen negatief weg te zetten. En het karikatuur dat daarmee van ze wordt geschetst vind ik zeer kwalijk voor de leefbaarheid van onze hele samenleving. Sterker, dit hele draadje vind ik vrij ernstig qua toon wat er over medemensen wordt gezegd. Maar ook dat heeft onze gemeenschap volkomen genormaliseerd. En wederom: daar gaat het niet over.

Schei toch uit met je 'bash-geroep'. Dat is gewoon huilie-huilie om mensen de mond te snoeren.

Het gaat nou eenmaal niet goed in Ter Apel. Daar heb je mijn mening niet voor nodig.

Dit onderwerp gaat nou eenmaal niet over een voetreis naar Santiago Du Compostella.  

Mijn mening kon je ook lezen bij misstanden/problemen bij de Voice, Me-Too, Jeffrey Eppstein, Marc Overmars met zijn 'foto's, het stikstofprobleem, de zorg, de Corona-aanpak vaccinatieplicht, de Britse prins Andrew, de Nederlandse politiek, Sinterklaas, Jodenhaat, Trump, Biden, de heren bij VI, de kus van de trainer in het Spaanse voetbal, de MH17. .........etc.etc.etc..........

Bijna 11000 berichten, dit langstlopende, bestlopende topic is HET bewijs dat mensen nu juist helemaal NIET de mond wordt gesnoerd. 
Integendeel, men kan hier naar hartelust afgeven op asielzoekers en moslims. Niemand legt je een strobreed in de weg, qua censuur. Men mag het er hier ook mee oneens zijn, daarvoor is het een discussieforum, ook 'de ander kant' heeft vrijheid van meningsuiting, een groot goed in onze cultuur. Dan niet bij tegengas meteen slachtofferig gaan zeuren met termen als 'de mond snoeren' dat is juist in dit topic gewoon lachwekkend. 

Poezie schreef op 30-11-2025 om 10:45:

[..]

Wat heeft pedofilie met eerwraak en geloof te maken?

Bovendien wordt pedofilie luidkeels door de hele Nederlandse gemeenschap veroordeeld, worden er documentaires over gemaakt en regelmatig wereldwijde netwerken opgerold.

Dit

Raar om pedofilie in deze discussie te brengen, alsof het alleen in NL een probleem zou zijn.

Kind huwelijken zijn daarentegen voorbehouden aan andere culturen, alsof dat geen pedofilie is... Een kindhuwelijk is seks zonder wederzijds goedvinden.

Het huwelijk van Profeet Mohammed met Aisha is een belangrijk onderwerp in de islamitische geschiedenis. Aisha trouwde met de Profeet toen ze nog maar zes jaar oud was, en het huwelijk werd voltrokken toen ze negen jaar oud was.

Daarnaast komt het belachelijk over om Joran van der Sloot weer te noemen, als je een voorbeeld uit 2005 nodig hebt, zegt dat ook iets...

Over een ouwe koe(Joran) uit de sloot halen gesproken...

Yumi schreef op 30-11-2025 om 14:02:

[..]

Dit

Raar om pedofilie in deze discussie te brengen, alsof het alleen in NL een probleem zou zijn.

Kind huwelijken zijn daarentegen voorbehouden aan andere culturen, alsof dat geen pedofilie is... Een kindhuwelijk is seks zonder wederzijds goedvinden.

Het huwelijk van Profeet Mohammed met Aisha is een belangrijk onderwerp in de islamitische geschiedenis. Aisha trouwde met de Profeet toen ze nog maar zes jaar oud was, en het huwelijk werd voltrokken toen ze negen jaar oud was.

Daarnaast komt het belachelijk over om Joran van der Sloot weer te noemen, als je een voorbeeld uit 2005 nodig hebt, zegt dat ook iets...

Over een ouwe koe(Joran) uit de sloot halen gesproken...

Joran is een ouwe koe maar het huwelijk van de profeet is een prima argument. Haha. 

Bovendien komen er in Nederland geen kindhuwelijk voor en is het zelfs in de moslim gemeenschap een uitzondering en iets dat wordt veroordeeld. Das precies het probleem. Excessen eruit lichten en doen alsof het mainstream is.

Libertine schreef op 30-11-2025 om 12:33:

[..]

Een heel draadje dat al tijden actief is om vluchtelingen en moslims te bashen. Waar blijft je verontwaardiging en dus je draadje over misstanden in onze eigen cultuur? Je kunt wel met incidenten over anderen blijven aankomen fleurtje maar je gebruikt die alleen maar om een hele groep zwart te maken. Ik probeer juist een gesprek iets hoger over te voeren. Weg te blijven bij incidenten. want dat heeft enkel tot resultaat dat we mensen die niet van oorsprong uit Nederland komen negatief weg te zetten. En het karikatuur dat daarmee van ze wordt geschetst vind ik zeer kwalijk voor de leefbaarheid van onze hele samenleving. Sterker, dit hele draadje vind ik vrij ernstig qua toon wat er over medemensen wordt gezegd. Maar ook dat heeft onze gemeenschap volkomen genormaliseerd. En wederom: daar gaat het niet over, geen verontwaardiging, niks.

Dat je dit schrijft, nadat je vanmorgen nog, Joran weer uit de Sloot tevoorschijn trok. 

Libertine schreef op 30-11-2025 om 14:22:

[..]

Joran is een ouwe koe maar het huwelijk van de profeet is een prima argument. Haha.

Bovendien komen er in Nederland geen kindhuwelijk voor en is het zelfs in de moslim gemeenschap een uitzondering en iets dat wordt veroordeeld. Das precies het probleem. Excessen eruit lichten en doen alsof het mainstream is.

Mijn voorbeeld was om aan te tonen, dat het van oudsher in de cultuur zit.

Helaas komen er 250 kindhuwelijk per jaar voor in Nederland. Misschien moet je eens een andere krant lezen?

250 kindhuwelijken per jaar in Nederland

Kindhuwelijken zijn een wereldwijd probleem. Vooral meisjes zijn kwetsbaar
binnen een kindhuwelijk. Volgens de VN zullen tussen 2011 en 2020 wereld
wijd meer dan 140 miljoen meisjes trouwen: dit zijn er 37.000 per dag. De
meeste kindhuwelijken komen voor in Zuid-Azië, Sub-Sahara Afrika en in
Zuid-Amerika en het Caribisch gebied, maar ook in Nederland komen kind
huwelijken voor. Naar schatting 250 kindhuwelijken per jaar. Het merendeel
van de kindhuwelijken is op 16/17-jarige leeftijd gesloten. Het grootste deel
van de kindhuwelijken waarmee we in Nederland te maken krijgen, wordt
buiten Nederland gesloten. Informele/religieuze huwelijken die in Nederland
zelf worden gesloten komen onder meer voor binnen de Romagemeenschap,
Afghaanse, Somalische, Surinaamse en Syrische gemeenschap. Kindhuwelijken
maken een kind kwetsbaar voor onder meer: vroegtijdige schoolverlating,
zwangerschap en seksueel of huiselijk geweld

Kindhuwelijken in Nederland: het komt nog steeds voor

zeker een incident. Maar kan me niet herinneren dat daar een heel topic voor is aangemaakt dat maanden doorging en waar ieder volgend incident aan de haren bij werd gesleept. En de hele Nederlandse gemeenschap verantwoordelijk is gehouden. 

Libertine schreef op 30-11-2025 om 14:22:

[..]

Jij las toch 3 kranten per dag? En het is je ontgaan dat kindhuwelijken in de moslimgemeenschap nog behoorlijk vaak voor komt?

Alice12 schreef op 30-11-2025 om 15:14:

[..]

Jij las toch 3 kranten per dag? En het is je ontgaan dat kindhuwelijken in de moslimgemeenschap nog behoorlijk vaak voor komt?

Ja er komen kindhuwelijken voor in de wereld maar had niet de indruk dat we een mondiale discussie aan het voeren waren. maar vooruit. Het is geen moslimhobby. Het is een combinatie van armoede, sociale druk, gebrek aan onderwijs en tradities, die ook buiten de islam voorkomen. Religie is zelden de enige oorzaak. Daarnaast kijken mensen in de gebieden waar dit meer voor komt anders tegen volwassenheid aan dan in het westen. Pubertijd =volwassen. En ja, het komt ook in Nederland voor maar niet op grote schaal. En vaak stiekem en in het buitenland. Wederom excessen. Niet minder zorgelijk maar wel een exces. En ja ik lees 3 kranten per dag maar niet de Telegraaf dus onze informatievoorziening verschilt vermoedelijk sterk. 

Libertine schreef op 30-11-2025 om 15:30:

[..]

Ja er komen kindhuwelijken voor in de wereld maar had niet de indruk dat we een mondiale discussie aan het voeren waren. maar vooruit. Het is geen moslimhobby. Het is een combinatie van armoede, sociale druk, gebrek aan onderwijs en tradities, die ook buiten de islam voorkomen. Religie is zelden de enige oorzaak. Daarnaast kijken mensen in de gebieden waar dit meer voor komt anders tegen volwassenheid aan dan in het westen. Pubertijd =volwassen. En ja, het komt ook in Nederland voor maar niet op grote schaal. En vaak stiekem en in het buitenland. Wederom excessen. Niet minder zorgelijk maar wel een exces. En ja ik lees 3 kranten per dag maar niet de Telegraaf dus onze informatievoorziening verschilt vermoedelijk sterk.

Haha , je poging om mij als "dom" neer te zetten is behoorlijk vermakelijk.  Jij weet helemaal niet wat ik allemaal lees. Jij schreef dat kindhuwelijken sporadisch voorkomen.  Alleen in Nederland al meer dan 300 keer . En dat zijn moslims. 

Alice12 schreef op 30-11-2025 om 16:07:

[..]

Haha , je poging om mij als "dom" neer te zetten is behoorlijk vermakelijk. Jij weet helemaal niet wat ik allemaal lees. Jij schreef dat kindhuwelijken sporadisch voorkomen. Alleen in Nederland al meer dan 300 keer . En dat zijn moslims.

Geloof ook niet dat jouw “en jij leest 3 kranten per dag” en wat me allemaal ontgaan zou zijn erg vriendelijk of vermakelijk bedoelt was? 

Maar goed gegoogled op kindhuwelijken hoor. Weer wat gevonden om alle moslims mee om de oren te slaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.