Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

In de post van Nighttripper staat ook dit filmpje van de speech van Diederik Boomsma. Ik herhaal hier even het  linkje 

https://www.youtube.com/watch?v=UjrjuQMcSgY&t=25s
Duurt 21 minuten, maar is zeer zeker de moeite van het kijken waard. 

Boomsma legt hier heel goed uit hoe oude verdragen ge-/misbruikt worden om op vele gebieden zoals m.b.t. de wolf/klimaat/asiel (door middel van vaak ver gezochte interpretaties van wetten en regels uit een hele andere tijd en met een heel ander doel) met behulp van de rechtspraak de democratie grondig te ondermijnen.  

Poezenmeisje

Poezenmeisje

07-09-2025 om 23:48 Topicstarter

De asielregels zijn ooit ingesteld om de enkeling die onder het IJzeren Gordijn wist door te kruipen op te vangen.

Niet om hele volksverhuizingen te faciliteren...

bericht vervalt

Nighttripper en Luchtpost, dank voor het filmpje met Diederik Boomsma. Het was zwaar op de maag zo vroeg in de morgen, maar verhelderend en duidelijk waar het mis gaat. Ik ga me eens verdiepen in de standpunten van JA21, want ik begrijp die groei wel....

https://www.youtube.com/watch?v=UjrjuQMcSgY&t=25s

Poezenmeisje schreef op 07-09-2025 om 23:48:

De asielregels zijn ooit ingesteld om de enkeling die onder het IJzeren Gordijn wist door te kruipen op te vangen.

Niet om hele volksverhuizingen te faciliteren...

Dat is feitelijk niet waar. Het vluchtelingenverdrag is gesloten n.a.v. de grote vluchtelingenstromen tijdens en na de tweede wereldoorlog. 

Fleurtje_5 schreef op 05-09-2025 om 14:34:

[..]

Maar hier zitten vooral volwassen asielzoekers op fatbikes. Wel zit er soms een kind bij iemand achter of zelfs vóór op de fatbike. Een klein kind zonder helm als passagier op een fatbike.

Tsja, hoogopgeleide arbeidsmigranten/expats kunnen kunnen zonder bijkomstige kosten hun  rijbewijs omruilen. Ook  al hebben ze het in  het land  van herkomst gehaald  door rond 5 pilonnen te rijden. Om het  maar even overdreven te stellen.

Mijn vluchteling leerder die taxichauffeur in Asmare was, moet hier opnieuw zijn rijexamen gaan halen. Die komt  inderdaad op een fatbike naar de Nederlandse les. Idem  voor  de lageropgeleide  arbeidsmigranten, die  jouw pakjes komen  brengen en  door wie je lapje vlees betaalbaar blijft.

Luchtpost schreef op 07-09-2025 om 17:47:

[..]

Goede post. Dank voor het plaatsen van de linkjes.
Ik quote graag nog een stukje van de tekst hieronder.
Bizar toch, dat hier in de media geen aandacht voor is?
Ben benieuwd of er actie volgt, maar ik vrees van niet. Nederland laat keer op keer zien dat zij niet zoveel hebben met de veiligheid van de gewone burgers die zij zeggen te vertegenwoordigen.

"...Propaganda in de Turkse pers
De column in Yeni Şafak maakte de boodschap nog grimmiger. De schrijver richtte zich tot Joden en Israëli: ‘Ik wil jullie op elke denkbare manier doden: met een mes, met een dolk, met een pistool, met een geweer, met een bom, met gif, met touw, met een guillotine, met een zwaard, met een stok, met een steen. Zo vaak als een mens een ander mens kan doden. Ik zal in een roes zijn als ik jouw kop van je lichaam afsnijd, en terwijl jouw bloed vloeit, zal ik “Elhamdoulilah” roepen.’

Koopmans benadrukt dat dit niet in een marginaal pamflet stond, maar in ‘een gewone, reguliere Turkse krant, die eng verbonden is met het Turkse regime’. Daarmee wordt openlijk opgeroepen tot geweld tegen Joden en Israeli.

Dreiging voor Europa
Juist de nauwe banden tussen Diyanet en Turkse moskeeën in Europa maken de situatie volgens Koopmans ernstig. ‘Bijna alle Turkstalige moskeeën in Nederland, in Duitsland en in andere Europese landen zijn direct verbonden met dat Diyanet. Dat is eigenlijk hun hoogste chef.’ De oproep is volgens hem dan ook ‘extreem bedreigend’.

Dat de Nederlandse media nauwelijks aandacht aan deze ontwikkelingen schonken, noemt hij opmerkelijk. Terwijl de invloed van Ankara via imams en moskeeën direct in Europese landen voelbaar kan zijn.

Politieke reactie
Koopmans vindt dat de Nederlandse regering nu moet handelen. ‘Ik zou onmiddellijk de leiders van Turkse moskeekoepels in Nederland op het matje roepen als minister. En zeggen van ik wil dat jullie je openlijk distantiëren van die oproep van het hoofd van Diyanet. En zo niet, dan komen jullie niet meer in aanmerking voor deelname aan inspraak en subsidies en dergelijke.’

Daarnaast pleit hij voor heroverweging van het toelaten van Turkse imams. Wanneer hun loyaliteit bij een regime ligt dat oproept tot jihad, is hun aanwezigheid in Europa een veiligheidsrisico. ...."

Vreselijk idd.

Ik vraag me af hoe solidair....nee ik vraag het me niet af.

kenfan schreef op 08-09-2025 om 09:17:

[..]

Tsja, hoogopgeleide arbeidsmigranten/expats kunnen kunnen zonder bijkomstige kosten hun rijbewijs omruilen. Ook al hebben ze het in het land van herkomst gehaald door rond 5 pilonnen te rijden. Om het maar even overdreven te stellen.

Mijn vluchteling leerder die taxichauffeur in Asmare was, moet hier opnieuw zijn rijexamen gaan halen. Die komt inderdaad op een fatbike naar de Nederlandse les. Idem voor de lageropgeleide arbeidsmigranten, die jouw pakjes komen brengen en door wie je lapje vlees betaalbaar blijft.

Ik had het niet over hoogopgeleide arbeidsmigranten. De arbeidsmigranten in deze regio wonen in chalets bij de boer, en niet in een AZC.

Was 'jou vluchteling' als taxichauffeur niet veilig meer in het land van herkomst?

Nighttripper schreef op 07-09-2025 om 16:15:

[..]

Yumi,hier is een link en uitgebreid artikel naar de oproep.Ook staat er een link in naar een reguliere Turkse krant met die uitgebreide oproep er in.Als je die vertaalt,kun je letterlijk lezen wat de oproep (moordplannen naar de Joden overal in Europa) inhoudt.
Quote:"Tegelijkertijd verscheen in de regeringsgezinde krant Yeni Şafak een column die het geweld verder expliciet en grafisch ondersteunt. ‘Ik wil jullie op elke denkbare manier doden: met een mes, met een dolk, met een pistool, met een geweer, met een bom...’ Volgens hoogleraar Ruud Koopmans is dit ‘natuurlijk extreem bedreigend’.Juist omdat Diyanet ook directe invloed heeft op Turkse moskeeën in Nederland en Duitsland."
Hier de link naar een interview met hem op NPO1: "Prof. dr. Ruud Koopmans, hoogleraar sociologie aan de Humboldtuniversiteit in Berlijn waarschuwt voor steeds verdere islamisering van het Westen,
https://nieuwrechts.nl/106273-turkse-topgeestelijke-roept-op-tot-wereldwijde-jihad-met-alle-middelen In combinatie met het werken aan het visumvrij reizen voor Turken naarde EU,lijkt me dit een heel zorgelijke ontwikkeling. Ook Jan Latten,de bekende (kritische) demograaf waarschuwt hiervoor. "Demograaf Jan Latten denkt dat onderhandelingen over visumvrij reizen moeten worden gezien als het begin van een Turkse push om de banden aan te halen met de EU. Dat kan grote invloed op Nederland hebben, zegt de oud hoofddemograaf van het CBS: „Grip op migratie? Vergeet het maar als Turken vrij naar de EU mogen reizen en zich hier als EU-burger mogen vestigen.” 'Gevolgen voor Europese burgers kunnen enorm zijn’. Latten rekent voor dat Turkije, aangezien het naar verwachting nog zo’n 10 miljoen inwoners erbij krijgt de komende decennia, een megaland is op het continent: bijna 100 miljoen Turken tegenover 450 miljoen EU-burgers. Zelfs als maar een klein deel besluit om naar Europa te komen, ’kunnen de gevolgen voor Europese burgers enorm zijn’, stelt Latten. "Mensen zullen vooral naar West-Europese metropolen gaan waar nu al familie woont. En aangezien 99 procent van de Turken moslim is, zal het een extra push geven aan de islamisering van West-Europa.”
https://www.telegraaf.nl/binnenland/visumvrij-reizen-85-miljoen-turken-stap dichterbij-grip-op-migratie-vergeet-het-dan-maar/78985506.htmlhttps://

NieuwRechts is overigens een website die m.n gebeurtenissen die de mainsteram media liever niet benoemen,publiceren. Ik vind ze persoonlijk soms wat 'schreeuwerig'. Maar de feiten die ze benoemen kloppen heel vaak wel.Ook kun je dan via die website verder zoeken naar bv kranten,onderzoeken ,statistieken die die feiten onderbouwen.Of juist ontkrachten, dat kan natuurlijk ook. Hier is ook nog de link naar hun dossiers op immigratie en asiel , https://nieuwrechts.nl/dossiers

En dan te bedenken dat er nog altijd een groot aantal deugkneuzen is dat het lef heeft om bijvoorbeeld Annabel Nanninga te vergelijken met Hitler en haar ideeën Nazistisch te noemen. Ik wordt er zo moedeloos van.

Thora schreef op 08-09-2025 om 11:23:

[..]

En dan te bedenken dat er nog altijd een groot aantal deugkneuzen is dat het lef heeft om bijvoorbeeld Annabel Nanninga te vergelijken met Hitler en haar ideeën Nazistisch te noemen. Ik wordt er zo moedeloos van.

Daar word ik ook zo moedeloos van. Ik vind Annabel Nanninga een geweldig mens. 

Zij heeft helemaal geen Nazistische ideeën. Heeft dan niemand zich ooit verdiept in de echte reden van haar oude tweets?

Fleurtje_5 schreef op 08-09-2025 om 11:26:

[..]

Zij heeft helemaal geen Nazistische ideeën. Heeft dan niemand zich ooit verdiept in de echte reden van haar oude tweets?

Natuurlijk niet. Waarom zouden ze als ze tegen haar gebruikt kunnen worden? 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

08-09-2025 om 11:58 Topicstarter

links-zijn-onnozelen-van-geest-1.png

Fleurtje_5 schreef op 08-09-2025 om 11:26:

[..]

Jij hebt je er wel in verdiept zo te lezen?

Kun jij dan uitleggen wat de achterliggende reden was van onderstaande tweets?

”Hitler met je mooie ovens, dobbernegers, gas geven als je een jood ziet”.

Annabel Nanninga noemt bootvluchtelingen 'dobbernegers'. Vinden jullie dat soort uitspraken oké of zelfs toe te juichen? Ben je een 'deugkneus' als je het racistisch en totaal ongepast vindt om zo met anderen om te gaan en over ze te spreken?

En Poezenmeisje, is volgens jou de islam als geheel/ moslims in het algemeen agressief, of begrijp ik je quote dan verkeerd? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.