Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-06-2025 om 20:23 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 13-06-2025 om 16:20:

[..]

De combinatie snap ik niet helemaal. Gaan de kappen er weer op en de make-up eraf als ze huiswaarts gaan?

Misschien dat het voor iemand met straatvrees prettiger kan voelen als ze niet gezien worden?

Kleding die van pols tot enkel een lichaam bedekt kan heel elegant zijn.

Als je alleen een brievenbusgleuf overhoudt om doorheen te gluren, dat vind ik niet kunnen.

Poezenmeisje schreef op 13-06-2025 om 20:23:

[..]

Als je alleen een brievenbusgleuf overhoudt om doorheen te gluren, dat vind ik niet kunnen.

Elegant? Echt? Ik snap werkelijk niet hoe een westerse vrouw dit kan schrijven.

In en ander draadje op dit forum wordt weer geklaagd over teveel bloot op straat. Laten we iedereen gewoon zelf laten kiezen wat men wil aantrekken. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-06-2025 om 21:22 Topicstarter

url%5D

[url=https://postimg.cc/SJT0pnDN][img]https://i.postimg.cc/SJT0pnDN/1ecf20c921039c0ef9edee5ac581ce19-1960999702.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.cc/qgGVjbKK][img]https://i.postimg.cc/qgGVjbKK/270d87e47845b5483ec9164cd339e48e-772865837.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.cc/F7stqybB][img]https://i.postimg.cc/F7stqybB/maxresdefault-1205794178.jpg[/img][/url]

Daglichtlamp schreef op 13-06-2025 om 20:39:

In en ander draadje op dit forum wordt weer geklaagd over teveel bloot op straat. Laten we iedereen gewoon zelf laten kiezen wat men wil aantrekken.

Zelf kiezen, dat zou toch heel mooi zijn. 

Welk topic als ik vragen mag?

Miraval schreef op 13-06-2025 om 21:57:

[..]

Danku!

Ook namens mij!

Echt, zo'n man in een speedo die naast je staat bij de appie, dat vindt jij wel oké? Ik vind het niet fris.

Studio in Amsterdam huren? Statushouders verhuren illegaal kamers of hun hele woning. Prijzen variëren, tussen de € 400,- en € 1500,- 

Voorbeeld, in het AZC zijn ze "alleenstaanden", maar in werkelijkheid een stel. Ze krijgen beide een woning, trekken bij elkaar in en verhuren de andere.  Een Syrische 20er, heeft een flat gekregen met 3 slk, hij woont er niet en vertelt alleenstaand te zijn. Hij is 5 jaar in NL, heeft een uitkering en werkt zwart, nu zoekt hij onderhuurders. In het (lange) artikel meerdere voorbeelden, de Woningstichtingen zijn met het probleem bekend maar hebben de middelen niet om het op te lossen.

De Syrische man is officieel de huurder van de studio, maar hij woont er niet.
,,Ik woon bij mijn vrouw, die heeft ook een woning gekregen’’, zegt hij terwijl hij de woning laat zien. De man, die enkele jaren geleden nog in het azc in het Brabantse Cranendonk woonde, betaalt per maand 700 euro huur aan Ymere, maar verhuurt de studio voor meer dan het dubbele: 1500 euro. ,,Het is wel een hele goede plek, he.’’

Tientallen statushouders uit landen als Syrië, Irak en Jemen na het krijgen van die woonruimte er in gaan handelen. Sommigen doen dat al snel nadat ze de woning hebben gekregen. Kamers, studio’s of hele woningen worden aangeboden op Arabischtalige facebook-groepen, met vele duizenden deelnemers, die Nederlandse huurhuizen als onderwerp hebben. Voor dit onderzoek deden we ons in die facebookgroepen onder een schuilnaam voor als een Arabischtalige woningzoekende.

Het ministerie van Volkshuisvesting laat weten bekend te zijn met problemen rond illegale onderhuur. ,,Maar we zijn niet specifiek op de hoogte van situaties waarbij statushouders dit doen”, stelt een woordvoerder. ,,Het is afkeurenswaardig en extra wrang wanneer statushouders woonfraude plegen, aangezien zij met voorrang een huurwoning krijgen. Dit is vaak jaren eerder dan andere woningzoekenden.’
Studio in hartje Amsterdam voor 1500 euro: statushouders verhuren hun woonruimte illegaal | Binnenland | gelderlander.nl 

Wat ik me afvraag als woonfraude zo gemakkelijk op te sporen is, volgens het artikel gaat het om 10 procent, waarom gebeurt daar dan niet meer tegen?
Dit krantenartikel richtte zich specifiek op vluchtelingen, maar het speelt veel breder.
Als deze 10 procent beschikbaar zou komen, zou dat voor iedereen op de wachtlijst goed nieuws zijn.

Dat onderverhuren aan illegalen is al jaren en jaren aan de gang. De overheid kijkt weg. Er zijn wel veel en veel meer ambtenaren dan voorheen, maar die onderzoeken, schrijven beleid, monitoren, evalueren, etc., "die zijn  niet zoals PVV stemmers, want dat zijn allemaal racisten". 
En bovendien: "ze ze zijn niet allemaal zo"...  

Intussen wemelt het van de illegalen in Nederland. 
Jan Dijkgraaf schrijft er ook een stukje over: https://www.buttkicken.nl/2025/06/14/99-woorden-huizenmelkers/

Daglichtlamp schreef op 14-06-2025 om 10:19:

Wat ik me afvraag als woonfraude zo gemakkelijk op te sporen is, volgens het artikel gaat het om 10 procent, waarom gebeurt daar dan niet meer tegen?
Dit krantenartikel richtte zich specifiek op vluchtelingen, maar het speelt veel breder.
Als deze 10 procent beschikbaar zou komen, zou dat voor iedereen op de wachtlijst goed nieuws zijn.

Omdat het moeilijk te bewijzen is. Uit ervaring weet ik dat men een dossier moet opbouwen en buren vraagt te getuigen. 

Jaar of 7 geleden, nieuwe buren. Congolees gezin, vader met 2 zoons, 19 en 22 jaar. Vader bleek bij zijn vriendin te wonen waarmee hij ook een kindje had. Er was veel overlast vanwege feestende ruziemakende zoons, die midden in de nacht thuiskwamen. Woningstichting kreeg meerdere meldingen van overlast en vader die er nooit was. Woonconsulent ging de buurt in en kwam langs met vragen, ook bij mij. Ik kon o.a. bevestigen dat vader sinds de verhuizing niet meer gezien was, en zoons mijn verzoeken om hun vader te spreken naast zich neerlegden. De woonconsulent vroeg mij om te getuigen, maar dat durfde ik niet. De zoons konden nogal tekeer gaan, tegen bezoek hun vriendin of klagende buren, dusdanig dat de halve buurt op straat stond. 

Het risico om te getuigen durfde ik niet nemen, en daar lag het probleem volgens de woonconsulent.....men kreeg het dossier niet rond, anoniem getuigen mag niet. Dit betekent dat ze de boel wel in de gaten houden, maar uiteindelijk niet kunnen ingrijpen.

Poezenmeisje schreef op 13-06-2025 om 20:23:

[..]

Klopt, ik draag 's winters ook graag iets met lange mouwen en iets tot over mijn enkels, het liefst een leuk laarsje. Maar die lange gewaden draagt men juist niet om elegant te zijn, ze moeten daarmee juist soberheid uitstralen, volgens de kledingvoorschriften die ik ooit las.

Ik neem aan dat je een diepe decolete bij de vrouw bedoeld of een bouwvakkersdecolete bij de man. Beide afschuwelijk, maar smaken verschillen. Als een vrouw een veel te kort rokje draagt vind ik dat niet mooi, maar men hoort het evengoed te respecteren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.