Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Alice12 schreef op 24-05-2025 om 12:40:

[..]

Dit komt natuurlijk omdat het eigenlijk meestal asielzoekers zijn. Laten we niet doen of jij niet dat niet meteen denkt.

Ik dacht het helemaal niet meteen, dat is echt alleen op jouw conto te schrijven. Hou het bij jezelf. 

Dit is niet in Ter Apel, Budel, Utrecht of Groningen, het zou niet eens over bewoners van een AZC gaan, maar om jongeren met een (tijdelijke) verblijfsvergunning die NIET terug gestuurd kunnen worden naar Syrië. Ze zorgen voor overlast in Limburg, met name steden als Venlo en Maastricht:

https://www.limburger.nl/regio/limburg/limburgse-vreemdelingenpolitie-doet-onderzoek-naar-jonge-syrische-overlastgevers/68458660.html 23-05-2025

Limburgse vreemdelingenpolitie doet onderzoek naar jonge Syrische overlastgevers

De vreemdelingenpolitie in Limburg doet onderzoek naar jonge Syrische vluchtelingen die in de provincie zorgen voor overlast. De politie ontvangt de laatste tijd steeds meer signalen over deze jongeren.

Volgens de Afdeling Vreemdelingenpolitie Identificatie en Mensenhandel (AVIM) gaat het niet om bewoners van een asielzoekerscentrum, maar met name om jongeren met een (tijdelijke) verblijfsvergunning, die niet terug kunnen worden gestuurd naar Syrië. Volgens de AVIM zijn deze jongeren betrokken bij opstootjes, ruzies en vechtpartijen.

.........etc.etc.etc............

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 12:47:

[..]

Je kunt ook je verlies nemen en toegeven dat het niet zo handig is om uitspraken te doen voordat je überhaupt het artikel helemaal gelezen had. Al vrij snel was het duidelijk dat het om een vrouw ging met een Duitse nationaliteit.

Om het nu bij mij neer te leggen vind ik verre van sjiek.

Deze hele discussie is hier nogal off topic. Hier laat ik het verder dan ook bij.

Jij dacht het ook, iedereen dacht aan een doorgedraaide Syrier. Ik schrijf het op, iedereen denkt het.

Alice12 schreef op 24-05-2025 om 13:20:

[..]

Jij dacht het ook, iedereen dacht aan een doorgedraaide Syrier. Ik schrijf het op, iedereen denkt het.

Nope.

[..]

Nee, nogmaals leg anderen geen dingen op, die jij kennelijk meteen denkt. Heel onterecht. Je kunt niet in andermans hoofd kijken.

felija schreef op 24-05-2025 om 11:21:

De steekpartij in Hamburg is hier dus volledig offtopic, het geeft wel weer een 'mooi' inkijkje in hoe iemand meteen haar conclusies trekt en het hier post zonder te factchecken.
En dan reageeert men hier vaak verontwaardigd wanneer wordt aangegeven dat toch echt hele groepen over één kam worden geschoren. Dit is een bewijs dat dat helaas wel gebeurt.

Ik was haast "blij" dat het dit keer geen asielzoeker was. Maar ik stond er wel van te kijken dat het een vrouw is, dat hoor je echt nauwelijks. (Hoewel dit natuurlijk helemaal niks afdoet aan de vreselijke daad an sich, afkomst of geslacht.)

[..]

Appel voor jezelf!  Ik denk echt niet meteen aan een Syriër.

In de column van Assisi Kanko in de Telegraaf kun je lezen wat mijn enorme angst is door Moslims en masse hier binnen te halen. Ik denk dat de naïviteit hier zo enorm groot is. En over een paar jaar is dit niet meer terug te draaien. Het is eng, doodeng. Er verschijnen steeds meer rapporten over infiltratie van moslimbroeders die de sharia hier willen hebben. Door TikTok, moslimscholen, enz. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

24-05-2025 om 18:20 Topicstarter

Assita Kanko?

Jammer dat ik niet op haar kan stemmen. Een zeer indrukwekkende vrouw.

Dit artikel uit het FD mag ik tien keer cadeau doen.

https://fd.nl/politiek/1483096/assita-kanko-geef-mensen-geen-vrijbrief-om-zich-slachtoffer-te-voelen?gift=dXicb&utm_medium=social&utm_source=link&utm_campaign=earned&utm_content=20250524

Alice12 schreef op 24-05-2025 om 14:44:

In de column van Assisi Kanko in de Telegraaf kun je lezen wat mijn enorme angst is door Moslims en masse hier binnen te halen. Ik denk dat de naïviteit hier zo enorm groot is. En over een paar jaar is dit niet meer terug te draaien. Het is eng, doodeng. Er verschijnen steeds meer rapporten over infiltratie van moslimbroeders die de sharia hier willen hebben. Door TikTok, moslimscholen, enz.

Gisteren bij Vandaag Inside werd dit ook al genoemd. Vooral Johan Derksen maakte zich grote zorgen. En terecht.

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 12:23:

[..]

Wat allemaal wel niet had gekund ja.

Noem het angst, ik noem het onderbuik.

Feit blijft dat dit soort gebeurtenissen voorkomen en de reden ervan allerlei oorzaken kunnen hebben.

Psychisch niet in orde dus. Ik herhaal het nogmaals:

In ieder geval heeft iemand die dit doet uit naam van een geloof ook psychische problemen. Want er staan in het hiernamaals echt geen tien onschuldige maagden een moordenaar op te wachten, en geen enkele God wil dat er gemoord word. In de Tien Geboden staat 'Gij zult niet doden'.

[..]

Misschien niet iedereen... maar iedereen die het nieuws een beetje volgt, weet dat de kans dat het om een doorgedraaide asielzoeker gaat, vele malen groter is. Wat men dan heel eufemistisch een 'verward persoon' noemt. 

Overigens begreep ik dat we die term ook al niet meer zouden mogen gebruiken. Dat is nu een 'persoon met onbegrepen gedrag' geworden. Dan zit in de term al besloten dat het eigenlijk aan de ander ligt; dat jij degene bent die niet begripvol genoeg is geweest. Alles voor het 'juiste' schuldgevoel proberen aan te wakkeren. 

Zoiets als reljeugd die ineens 'kwetsbare jongeren' genoemd worden. Kwetsbaar, dus die 'verdienen' hulp en begrip... vooral niet aanspreken op hun ongewenste gedrag want kwetsbaar. 

In de telegraaf ook Ayaan Hirsi Ali:  "Ex-VVD-politica Ayaan Hirsi Ali (55) waarschuwt voor islamisme: ’Is het Westen gek geworden?’

"...Met lede ogen ziet voormalig VVD-politica Ayaan Hirsi Ali hoe Jodenhaat woekert in het Westen. ,,Het zijn de islamisten die, samen met links, het antisemitisme aanwakkeren.”

"...Ze doelt op de virulente Jodenhaat in westerse landen. „Uitgerekend Arabische leiders waarschuwen: ’Zijn jullie in het Westen gek geworden?’ Het Westen heeft massaal islamisten binnengelaten, die nota bene in de Arabische wereld worden vervolgd en die nu westerse jongeren indoctrineren met haat. De Moslimbroeders en andere islamistische organisaties hebben inmiddels hun hoofdkwartieren in westerse steden. Weet je waarom? Omdat ze hier gebruik kunnen maken van de vrijheden, die zij uiteindelijk willen vernietigen. Onderschat de islamisten niet. De Moslimbroederschap is al honderd jaar oud: ze hebben de tijd en hun momentum is nu. Hier, in het Westen.”

"...„Maar onderschat nooit de tegenstander. Vijfentwintig jaar na 9/11 zijn de Taliban sterker, machtiger en rijker dan ooit. Iran, Turkije, de reactionaire krachten in Qatar: de VS en andere westerse landen hebben nog altijd geen coherente strategie ontwikkeld hoe we met het islamisme moeten omgaan.”

".... Ik was, samen met Afshin Ellian en nog enkelen, 25 jaar geleden in Nederland de enige die waarschuwde voor deze ontwikkeling. Inmiddels hebben we te maken met een gevaarlijk links-islamistisch monsterverbond.”

En in een ander artikel:
"...Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het ’wokisme’. „Het is gevaarlijker dan de radicale islam”, zegt de bekende islamcriticus en feminist. „We moeten duidelijker zijn over intolerantie die we niet kunnen tolereren.”

’Levensverzekering’ - Kanko en Hirsi Ali, twee zwarte feministen, ageren beiden al jaren tegen slachtofferschap. „We bouwen zelf belemmeringen. Links is soms afhankelijk van het slachtofferschap van anderen. Ze gebruiken het als een soort levensverzekering”, zegt de Vlaamse politica. „Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zeggen: ’ik wil geen slachtoffer zijn’.”

In dat laatste punt ligt m.i. de oplossing. Helaas stimuleert de overheid op allerlei mogelijke manieren slachtofferschap (want: banen bij de overheid) dus het zal voorlopig nog wel voortduren. 

Luchtpost schreef op 24-05-2025 om 22:29:

[..]

Misschien niet iedereen... maar iedereen die het nieuws een beetje volgt, weet dat de kans dat het om een doorgedraaide asielzoeker gaat, vele malen groter is. Wat men dan heel eufemistisch een 'verward persoon' noemt.

Overigens begreep ik dat we die term ook al niet meer zouden mogen gebruiken. Dat is nu een 'persoon met onbegrepen gedrag' geworden. Dan zit in de term al besloten dat het eigenlijk aan de ander ligt; dat jij degene bent die niet begripvol genoeg is geweest. Alles voor het 'juiste' schuldgevoel proberen aan te wakkeren.

Zoiets als reljeugd die ineens 'kwetsbare jongeren' genoemd worden. Kwetsbaar, dus die 'verdienen' hulp en begrip... vooral niet aanspreken op hun ongewenste gedrag want kwetsbaar.

Hou toch eens op met die slachtofferhouding. En uit de hoogte doen voorkomen dat men het nieuws niet volgt. 

Meteen denken dat het wel weer een doorgedraaide Syriër is, heeft niks met het al dan niet volgen van het nieuws te maken, maar alles met discriminatie. De steekpartij in Hamburg is gepleegd door een vrouw met de Duitse nationaliteit, wie een beetje objectief het nieuws volgt, heeft dat snel genoeg in de gaten. 

Niemand noemt de reljeugd kwetsbaar, wel asielzoekerjongeren die hier zijn zonder ouders (ama's) en nee, dat is niet één op één hetzelfde. Dat telkens zo verdraaien is ook weer iets wat uit de koker komt van de onderbuik die alles wat asielzoeker is, al bij voorbaat veracht en zichzelf door hen benadeeld voelt als arme (rijke) Nederlander. 

@Felija: Ik voel mij op geen enkele manier slachtoffer, ik zie alleen gebeuren dat 'de industrie' slachtoffers nodig heeft. En dat er daarom -vaak ook onnodig- mensen in een slachtofferrol geduwd worden. Of, zo je wil, min of meer 'gekocht' worden. 

Denken dat de dader van een steekpartij uit een bepaalde hoek komt, heeft niets te maken met discriminatie: dat heet ervaring, cijfers, praktijk, etc. Dat wil helemaal niet zeggen dat anderen niet hetzelfde kunnen doen, maar op grond van de ervaring is die kans gewoon significant kleiner.

Dat mag je onderbuik noemen. Niet dat ik dat een gelukkig gekozen benaming vind, want die woordkeuze suggereert dat bepaalde mensen niet (kunnen) nadenken en 'dus' in een bepaalde hoek geplaatst moeten worden. Het is net zoiets als de term racisme geworden: maakt totaal geen indruk meer. Zegt meer over de zegsman/vrouw dan over iets of iemand anders. 

Met 'kwetsbare jongeren' doelde ik niet op asielzoekers of AMA's. Mijn gemeente zal het wel fout doen volgens jou, maar die praten en schrijven wel degelijk over kwetsbare jongeren (of kwetsbare wijken, mensen, etc.) als er sprake is van overlast en criminaliteit. Heeft he-le-maal niets te maken met mijn onderbuik; staat gewoon aldus benoemd in beleidsnota's. Evenals die 'personen met onbegrepen gedrag'. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.