Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje schreef op 22-05-2025 om 18:15:

Fijn voor Budel.

Dat is dus de vraag, volgens het verdeelbesluit moeten ze nog steeds 1500 plekken hebben (vanwege de asociale manier waarop Faber die besluiten genomen heeft). Dus dan moeten zij dus een andere plek zoeken als ze niet meer gebruik kunnen maken van de locatie van defensie.

felija schreef op 22-05-2025 om 20:11:

[..]

We lopen wat af te zuchten

Eigenlijk denk ik nog steeds dat jij en ik er helemaal niet heel anders over denken, op sommige punten zeker wel, maar onder de streep willen we dat asielzoekers zich nuttig kunnen maken en dat ook oppakken en dat er alleen (permanent) plaats is voor diegenen die vanwege een bedreigende oorloggssituatie hun land hebben moeten ontvluchten. Ieder Europees land naar rato en draagkracht.

Dat klopt, doen we ook   Met de rest van je bericht ben ik het ook eens. 

Waar ik moeite mee heb in deze discussie, dat we asielzoekers een reden geven om achterover te gaan hangen indien het azc niet beschikt over alle faciliteiten. Dan nog kan je de mogelijkheden onderzoeken naar (vrijwilligers) werk. Zelfs in het azc waar je woont kunnen ze handjes gebruiken.

Heel fijn voor Budel / Cranendonck.  Alleen de grote vraag 'waar gaan de overlastgevers dan naar toe?'.

https://nos.nl/artikel/2568305-azc-budel-wordt-vanaf-2028-weer-defensieterrein

Omdat er dus na 2028 geen asielzoekers meer worden opgevangen in Budel, zoekt het ministerie van Asiel en Migratie naar andere opvanglocaties.

Aangezien we de spreidingswet op dit moment feitelijke niet uitvoeren kun je moeilijk de overlast die deze asielzoekers wijten aan de spreidingswet.

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 13:37:

Aangezien we de spreidingswet op dit moment feitelijke niet uitvoeren kun je moeilijk de overlast die deze asielzoekers wijten aan de spreidingswet.

Kun je nagaan wat er dan zou gebeuren als het 'massaal' word verspreid. 

Luister effe wat burgemeester van Utrecht vertelt over asielzoekers, van de 169 jonge mannen zijn er 94 uit 45 andere plaatsen in Nederland, die er nu al samen komen.

https://www.youtube.com/shorts/7pRkJTPS4_U

Blijkbaar komen deze asielzoekers massaal vanuit het hele land nu al naar Utrecht. Wil je dan echt beweren dat het uitmaakt waar we deze asielzoekers huisvesten voor de overlast die nu in Utrecht plaats vindt?
Blijkbaar weet de gemeente Utrecht al precies wie deze overlastgever zijn, dus ik zou zeggen aanpakken van deze overlastgevers.
De overlast wordt echt niet minder als we vanwege het niet uitvoeren  van de spreidingswet jaarlijks een miljard euro extra uitgeven aan noodopvanglocaties.

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 13:52:

Blijkbaar komen deze asielzoekers massaal vanuit het hele land nu al naar Utrecht. Wil je dan echt beweren dat het uitmaakt waar we deze asielzoekers huisvesten voor de overlast die nu in Utrecht plaats vindt?
Blijkbaar weet de gemeente Utrecht al precies wie deze overlastgever zijn, dus ik zou zeggen aanpakken van deze overlastgevers.
De overlast wordt echt niet minder als we vanwege het niet uitvoeren van de spreidingswet jaarlijks een miljard euro extra uitgeven aan noodopvanglocaties.

Waarom jaarlijks miljarden uitgeven aan noodopvanglocaties/hotels en vakantieparken? Als er geen geld is voor verzorgingstehuizen voor de oudere hulpbehoevenden die dit land hebben mee opgebouwd, dan is er ook geen geld voor gezonde sterke oproerkraaiers uit andere landen.

Waarom inderdaad, ik vraag het me ook af. Als we gewoon de spreidingswet echt uitvoeren houden we een miljard euro over die we aan nuttige zaken kunnen besteden.

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 14:07:

Waarom inderdaad, ik vraag het me ook af. Als we gewoon de spreidingswet echt uitvoeren houden we een miljard euro over die we aan nuttige zaken kunnen besteden.

Precies

We houden helemaal geen miljard over met de spreidingswet. Weet je wel hoeveel agenten er telkens op de been zijn? 

Eergisteren hoorde ik op tv dat het busvervoer voor asielzoekers gratis is geworden omdat de bus-chauffeurs telkens afgeranseld werden als ze geld voor het buskaartje vroegen.

Als we veilige landers, relschoppers en oproerkraaiers terug sturen naar het land van herkomst, (ongeacht of het land van herkomst ze terug wil of niet) en al die families thuis laten waar ze zitten, en zorgen dat ze in het land van herkomst veilig kunnen verblijven, dan hoeven we geen miljarden te verspillen aan hotels en vakantieparken.  

Dat is allemaal tig malen duurder dan dat de verzorgingstehuizen ooit gekost hebben. Maar nee die zouden te duur zijn en daarom moesten ze de deuren sluiten voor de oudere hulpbehoevende (die zelf de huur betaalden). En nu zit men met een groot woningtekort want de ouderen houden in hun eentje een gezinshuis bezet, vereenzamen of worden besodemietert door nep-agenten of nep-praktijkondersteuners. Dementerenden moeten straks aan zelfredzaamheid doen.

Die spreidingswet is voor de bühne niet doorgevoerd, maar overal worden info avonden gehouden omdat elke gemeente opgezadeld word met nieuwe AZC's of huidige azc's die stiekem uitgebreid worden. Volgens mij word er gewoon 'verspreid'.  

Fleurtje_5 schreef op 23-05-2025 om 19:26:

[..]

We houden helemaal geen miljard over met de spreidingswet. Weet je wel hoeveel agenten er telkens op de been zijn?

Eergisteren hoorde ik op tv dat het busvervoer voor asielzoekers gratis is geworden omdat de bus-chauffeurs telkens afgeranseld werden als ze geld voor het buskaartje vroegen.

Als we veilige landers, relschoppers en oproerkraaiers terug sturen naar het land van herkomst, (ongeacht of het land van herkomst ze terug wil of niet) en al die families thuis laten waar ze zitten, en zorgen dat ze in het land van herkomst veilig kunnen verblijven, dan hoeven we geen miljarden te verspillen aan hotels en vakantieparken.

Dat is allemaal tig malen duurder dan dat de verzorgingstehuizen ooit gekost hebben. Maar nee die zouden te duur zijn en daarom moesten ze de deuren sluiten voor de oudere hulpbehoevende (die zelf de huur betaalden). En nu zit men met een groot woningtekort want de ouderen houden in hun eentje een gezinshuis bezet, vereenzamen of worden besodemietert door nep-agenten of nep-praktijkondersteuners. Dementerenden moeten straks aan zelfredzaamheid doen.

Nederland blijft toch een bijzonder land. Ransel buschauffeurs af en je mag voortaan gratis met de bus. 

Ik hoor graag hoe je je plannen voor wereldvrede van plan bent te realiseren.
Zelfs als je alle overlastgevers effectief uitzet èn je alle veilige landers nog sneller zou afhandelen (en dat doen we al heel efficiënt) dan maakt dat nog heel weinig uit voor de opvangcapaciteit die het COA nodig heeft. Want die wereldvrede zie ik voorlopig niet gebeuren.
https://ind.nl/nl/documenten/05-2025/tabel-april-20250.pdf
https://www.coa.nl/nl/lijst/capaciteit-en-bezetting

Alice12 schreef op 23-05-2025 om 19:35:

[..]

Nederland blijft toch een bijzonder land. Ransel buschauffeurs af en je mag voortaan gratis met de bus.

Fleurtje geeft geen enkel bewijs voor haar bewering dat asielzoekers gratis met de bus zouden mogen.

Utrecht heeft vast ook geen spreidingswet en toch komen daar al die jongemannen bij elkaar. En vraagt de burgemeester het kabinet om hulp. Als ik minister Faber was geweest had ik nu de middelvinger opgestoken. Ze mag niet dit, ze mag niet dat. Altijd kritiek. En als het dan uit de hand loopt dan roept men moord en brand.

Denk je dat Utrecht het minder zwaar heeft als al die jongemannen legaal in Utrecht mogen blijven, met daarboven op nog een extra aantal? En dat straks alle burgemeesters met het zelfde probleem zitten? De spreidingswet verzwakt ons landje, en geeft het buitenland gevoel dat er nog wel een paar duizend binnen kunnen stromen. Trefpunt van de overlastgevende  jonge mannen is nu Utrecht. En straks ook andere steden?

Dit gebeurd er nu al:

Hoe is het mogelijk dat twee asielzoekers uit Budel in Maastricht een studente kan aanranden, daarna een agent in het gezicht spuugt, eerder zijn geslachtsdeel 'tentoonstelde', veroordeeld is voor zakkenrollerij, en dan het land uit word gezet of zelf het land verlaat en zo zijn straf ontloopt?

https://www.limburger.nl/regio/maastricht/jonge-vrouw-18-die-pas-een-maand-studeerde-in-maastricht-aangerand-de-vrijheid-en-vreugde-die-ik-voorheen-voelde-is-weg/66776475.html 13 05 2025

...........

De mannen worden ‘toevalligerwijs’ verderop gepasseerd door de politie en aangehouden voor controle. Een van hen blijkt dezelfde man te zijn die zich eerder die nacht tijdens een opstootje op de Markt vervelend zou hebben gedragen en een geslachtsdeel zou hebben laten zien. Dat is althans de melding. Het zijn twee Algerijnse asielzoekers – dan 21 en 24 jaar – uit het azc in Budel. Een van hen heeft ook Esthers telefoon. Na arrestatie spuugt hij een agent in het gezicht. Eerder is hij veroordeeld voor zakkenrollerij, somt de rechtbank dinsdag op.

Een reactie blijft uit; de mannen zijn er niet. Een is het land uitgezet, de ander zelf vertrokken. Hun advocaten krijgen geen contact met ze.

..............

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.