Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Handschoenvrouw schreef op 23-07-2026 om 11:51:

[..]

Die arme, gediscrimineerde witte mannen. Wat een kleuters.

Daar gaat het helemaal niet om en dat weet je best. Beetje beneden je niveau deze reactie.

Thora schreef op 23-07-2026 om 14:16:

[..]

Natuurlijk is dat verwerpelijk. Maar antisemitisme schijnt inmiddels gewoon te kunnen. Zelfs onder artikelen over de concentratiekampen en razzia's in de tweede wereldoorlog vinden veel mensen het nodig om te melden dat "ze" nu hetzelfde in Gaza doen. Of anders hun nazaten wel. Op social media dan he. Niet hier. En dat het nu deze troela treft vind ik meer een gevalletje billen blaren of kaatst bal. Mensen worden voor veel minder met de dood bedreigd. Zo werd bijvoorbeeld Esmee van Kampen (actrice en zangeres) vreselijk bedreigd omdat ze dik was. Om maar iets te noemen. Dus hoe fout ik het ook vind, ik maak mij inderdaad drukker om wat mevrouw Straat nodig vindt te doen.

Eens

[..]

Daar gaat het helemaal niet om en dat weet je best. Beetje beneden je niveau deze reactie.

Eens

[..]

. Dus hoe fout ik het ook vind, ik maak mij inderdaad drukker om wat mevrouw Straat nodig vindt te doen.

Antisemitisme is alleen het noemen waard als het van moslims komt? Of als er joden bedreigd worden die dezelfde mening hebben als jij ? Hoe kun je nu een vraag of blanke mannen anderen ruimte willen geven erger vinden dan doodsbedreigingen van een joodse zangeres? 

Daglichtlamp schreef op 23-07-2026 om 14:28:

[..]

Antisemitisme is alleen het noemen waard als het van moslims komt? Of als er joden bedreigd worden die dezelfde mening hebben als jij ?Hoe kun je nu een vraag of blanke mannen anderen ruimte willen geven erger vinden dan doodsbedreigingen van een joodse zangeres?

Ik weet niet waar je dit leest, maar dat schrijft Thora ook niet

[..]

Natuurlijk is dat verwerpelijk. Maar antisemitisme schijnt inmiddels gewoon te kunnen. Zelfs onder artikelen over de concentratiekampen en razzia's in de tweede wereldoorlog vinden veel mensen het nodig om te melden dat "ze" nu hetzelfde in Gaza doen. Of anders hun nazaten wel. Op social media dan he. Niet hier. En dat het nu deze troela treft vind ik meer een gevalletje billen blaren of kaatst bal. Mensen worden voor veel minder met de dood bedreigd. Zo werd bijvoorbeeld Esmee van Kampen (actrice en zangeres) vreselijk bedreigd omdat ze dik was. Om maar iets te noemen. Dus hoe fout ik het ook vind, ik maak mij inderdaad drukker om wat mevrouw Straat nodig vindt te doen.

Dat mag je onjuist of ongepast vinden, maar daarmee is het geen antisemitisme. 

Yumi schreef op 23-07-2026 om 14:31:

[..]

Ik weet niet waar je dit leest, maar dat schrijft Thora ook niet

Ze benoemd alleen het 1, niet het ander. Net als jij. Ik snap het niet. In mijn wereld zijn doodsbedreigingen stukken erger. Het wordt nog erger als daar dan ook nog de joodse afkomst van iemand bij betrokken wordt. Dus ik heb hier vragen bij,  die ik ook stel. Ik verwacht overigens van jullie geen inhoudelijke antwoorden meer. Want ik denk dat die namelijk niet te geven zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.