Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Maar als ze echt wilden helpen, dan breng je toch van tevoren niet al naar buiten dat je op weg gaat? Dan weet iedereen toch al dat je daarheen gaat en ben je super makkelijk tegen te houden? Dus wat was dan het idee, buiten aandacht krijgen?

BlairW schreef op 09-06-2025 om 23:19:

Maar als ze echt wilden helpen, dan breng je toch van tevoren niet al naar buiten dat je op weg gaat? Dan weet iedereen toch al dat je daarheen gaat en ben je super makkelijk tegen te houden? Dus wat was dan het idee, buiten aandacht krijgen?

Ik vermoed dat ze ook zonder het bekend te maken wel opgemerkt zouden zijn daar. En het is natuurlijk een protestactie, dus publiciteit is dan welkom. 

Zweden gaat geen hulp geven aan Greta. 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14794683/sweden-snubs-greta-thunberg-freedom-flotilla.html

...
A great responsibility rests on those who choose to travel contrary to the advice given to a place,' she said outside the Swedish parliament, as protestors gathered in Stockholm to demand an intervention.
...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-06-2025 om 06:57

En gezien de grootte van het schip hadden ze 3 boodschappentassen met wat voeding mee. Een druppeltje op de gloeiende plaat. Imo alleen voor de likes idd. 

Waarbij ik niet wil zeggen dat Israël juist heeft gehandeld hoor, maar zorg dan dat er echt hulp komt. 

Sinds 2007 is dit stuk zee door Egypte en Israël verboden vaargebied. 

Je mag daar niet naartoe varen. 
Net zoals je niet ergens zomaar een grensovergang mag passeren. 

Je komt niet zomaar elk land binnen en wat mij betreft mogen grenscontroles ook binnen Europa weer streng ingevoerd worden. 

https://www.dumpert.nl/toppers?selectedId=100124666_a9a391ab

Deze wil ik toch echt even delen. Afgelopen weekend was de Roparun, en deze topper van 16 jaar heeft meegelopen om een hele persoonlijke, verdrietige reden. Ik krijg er gewoon kippenvel van. 

P.s. doneren kan nog steeds! 

nlies schreef op 11-06-2025 om 11:58:

het kan dus wel
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6358804/zeer-onwaarschijnlijk-maar-waar-canadees-wint-vier-keer-de-loterij.html

Wow wat een geluksvogel!

Van het prijzengeld wil hij met zijn vrouw op vakantie. Gezien de hoogte van het bedrag kunnen ze de rest van hun leven weg blijven 

Yumi schreef op 11-06-2025 om 18:04:

[..]

Wow wat een geluksvogel!

Van het prijzengeld wil hij met zijn vrouw op vakantie. Gezien de hoogte van het bedrag kunnen ze de rest van hun leven weg blijven

Ja dat dacht ik ook. Maar zoiets hoor je te antwoorden als je gevraagd wordt wat je met het geld gaat doen. Kijk maar op tv, 99 van de 100 quizwinnaars, lottowinnaars of wie dan ook, noemen dat, of ze het daadwerkelijk doen is een 2de

Met een katapult 100m de lucht in worden geschoten....dat ging bijna mis, dat ze daarna toch nog in dat ding gaat 😱

Door een menselijke fout ging het eerder deze week bijna mis met een attractie op de kermis in Nistelrode. Nadat ze had ontdekt dat ze niet goed vastzat, sprong een meisje uit de katapultattractie. Dat concludeert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) na onderzoek. Beelden van het voorval verschenen gisteravond op het videoplatform Dumpert
Meisje zit niet goed vast, springt uit voorzorg uit kermisattractie

majorette2005 schreef op 09-06-2025 om 21:06:

[..]

Onderstaand stukje staat in dit artikel van de Telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/buitenland/israel-deelt-extra-sneer-uit-aan-veganist-greta-thunberg-pr-drama-voorkomen-maar-problemen-zijn-nog-niet-voorbij/70787689.html

De Madleen vertrok ruim een week geleden uit Sicilië, met aan boord tal van omstreden figuren. Van een Braziliaanse activist die de begrafenis van Hezbollah-leider Hassan Nasrallah bijwoonde tot een Franse politica die de aanval van 7/10 een legitieme vorm van verzet noemde. Zij werden aangevoerd door een Nederlandse kapitein, Mark van Rennes. Het doel, naar eigen zeggen, was om hulp naar de bevolking in Gaza te brengen.Daar werd echter al vrij snel doorheen geprikt, zelfs in de Arabische wereld. „De waarheid is simpel maar ongemakkelijk: dit ging nooit om het helpen van mensen”, aldus Ahmed Sharif, een politieke analist in de Verenigde Arabische Emiraten. „Het ging erom gezien te worden als iemand die mensen helpt. Humanitair werk heeft geen schijnwerpers nodig. Het vereist infrastructuur, coördinatie en integriteit. Theater voedt de hongerigen niet. Logistiek wel.”

Dat geloof ik ook.

Precies dit.

Zorroo schreef op 09-06-2025 om 22:00:

[..]

Ja, aandacht voor de vreselijke misdaden die worden begaan voor Israël. Zo raar dat tegenstanders van activisten vaak denken dat deze mensen tot meerdere glorie van zichzelf hun tijd besteden aan, ik noem er een paar, actievoeren op de A12 of, zoals hier, met gevaar voor eigen leven naar Israël varen uit protest.

En dat men hun daar dan filmpjes gaat laten zien van de wandaden van Hamas op 7 oktober. Alsof de activisten die toe zouden juichen. Natuurlijk niet. Punt is dat de afschuwelijke misdaden van 7 oktober de manier waarop de regering van Israël zich nu gedraagt tegen de Gazanen op geen enkele manier legaliseren.

Nou....iedereen kon laatst horen hoe de woordvoerder van Extension R. er nogal luchtig over deed en zei dat 7 oktober 'een daad van verzet was'. (om je kapot te schamen)

Zie: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/opmerkelijk-maar-waar-nieuws/?post=7999549#7999549

Goeie column van Sjors van Beek:

https://www.limburger.nl/opinie/column/tijd-voor-een-nieuwe-slogan.-free-free-palestine-from-hamas/69197121.html 29-05-2025 

Heel bewust heb ik me steeds buiten het wespennest Gaza gehouden. Al genoeg experts en ‘experts’ en opinie- en druktemakers vinden daar iets van.

.........................

Wat ik wél meen te weten, is dat Hamas een wrede terreurorganisatie is die er niet voor terugdeinst de eigen burgers als schild te gebruiken tegen het Israëlische geweld. Ik weet ook dat we acuut een nieuwe situatie hebben als Hamas de resterende gijzelaars vrijlaat.

Ik meen ook te weten dat Hamas bestaat uit fanatieke, onverzoenlijke moslims die maar één Endlösung kennen: Israël en de joden van de kaart vegen. En Hamas houdt óók de eigen bevolking in een ijzeren greep. Protesten worden neergeslagen, demonstranten bedreigd. Dat laatste zeg ík niet, dat zegt Amnesty International.

.................etc.etc.etc...........

Poezenmeisje schreef op 13-06-2025 om 13:38:

https://www.rtvnoord.nl/zorg/1311538/kinderen-van-basisschool-in-stad-naar-ziekenhuis-na-eten-van-brownies-met-paddos

Spacecake op een schoolreisje...?

Verkeerde brownies meegegeven aan een kind? Ouders dachten, kind is weg, wij kunnen even los met spacebrownies?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.