Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Typisch werkgevers gedrag, bij een contract van een half jaar mag geen proeftijd, dus maken ze het contract twee dagen langer. Mooi dat de rechter dat afstraft. Als je een proeftijd wilt hanteren geeft dan gewoon een jaarcontract. 

De gezondheidsraad waarschuwt voetballers voor hersenletsel. De jongeren spelen nu met zachtere ballen. In de video, meneer vindt dat er misschien meer aandacht moet komen, om het koppen op de juiste manier te doen....Rtlnieuws; je wilt toch ook niet dat je kind hersenbeschadiging oploopt. Antwoord van meneer, hij kan ook tegen de koelkast aanlopen, thuiszitten en niks doen is ook niet goed  
Belgie, de VS, Schotland, Ierland en Engeland, de KNVB wil meer onderzoek. Levchenko, de voorzitter van profvoetballers begrijpt dat we er niet in één keer mee kunnen stoppen, maar dit op de langere termijn wel moet gebeuren.
Pas op met koppen, zeggen artsen - zo reageren jonge voetballers

Yumi schreef op 06-06-2025 om 11:10:

De gezondheidsraad waarschuwt voetballers voor hersenletsel. De jongeren spelen nu met zachtere ballen. In de video, meneer vindt dat er misschien meer aandacht moet komen, om het koppen op de juiste manier te doen....Rtlnieuws; je wilt toch ook niet dat je kind hersenbeschadiging oploopt. Antwoord van meneer, hij kan ook tegen de koelkast aanlopen, thuiszitten en niks doen is ook niet goed
Belgie, de VS, Schotland, Ierland en Engeland, de KNVB wil meer onderzoek. Levchenko, de voorzitter van profvoetballers begrijpt dat we er niet in één keer mee kunnen stoppen, maar dit op de langere termijn wel moet gebeuren.
Pas op met koppen, zeggen artsen - zo reageren jonge voetballers

Voor dat koppen is al eerder gewaarschuwd, en toch zie ik nog wel eens een voetballer zijn hoofd tegen een bal knallen. Ontzettend dom als je het doet terwijl men weet dat het voor hersenletsel kan zorgen.

Op een brommer moet men een helm dragen voor het geval dat. Bij voetbal hoort een boete op te staan als ze met het hoofd een bal 'weg trappen', vind ik.

Fleurtje_5 schreef op 06-06-2025 om 13:23:

[..]

Voor dat koppen is al eerder gewaarschuwd, en toch zie ik nog wel eens een voetballer zijn hoofd tegen een bal knallen. Ontzettend dom als je het doet terwijl men weet dat het voor hersenletsel kan zorgen.

Op een brommer moet men een helm dragen voor het geval dat. Bij voetbal hoort een boete op te staan als ze met het hoofd een bal 'weg trappen', vind ik.

Eens

Mijn bericht was niet helemaal duidelijk...ter aanvulling.

In Belgie, de VS, Schotland, Ierland en Engeland is er een verbod om te koppen bij de jongere spelers.

Jammer dat de KNVB de regels niet wil aanpassen en meer onderzoek wil.

Denk je af te vallen van Ozempic of een vd andere afslankmiddelen, blijkt dat het de werking van anticonceptie kan verminderen. 🤰Tot nu toe zijn het aantal meldingen niet hoog, maar het lijkt mij belangrijk om rekening mee te houden...

De Britse toezichthouder voor geneesmiddelen, MHRA, waarschuwt vrouwen die diabetes- en afslankmedicatie gebruiken zoals Ozempic, Wegovy en Mounjaro, om aanvullende anticonceptie toe te passen. Dit na in totaal 40 meldingen van vrouwen die zwanger zijn geworden tijdens het gebruik van deze medicijnen. Ook in Nederland zijn er een aantal meldingen binnengekomen.
Britse waakhond waarschuwt: tientallen zwangerschappen gemeld bij gebruik afslankmedicatie

Die koppende voetballers moeten dan ook maar een helmpje opdoen.

ba5cb1db0703fe86facc5ab8a052fdc4.jpg

https://www.gld.nl/nieuws/8321351/gemeente-sluit-wegen-af-vanwege-toenemend-sluipverkeer

...
De wethouder neemt deze noodmaatregel vanwege klachten van buurtbewoners. De afgelopen weken werd het steeds drukker met verkeer op de Melkweg, Zuider Markweg, Eltenseweg en de Sint Jansgildestraat, omdat bestuurders deze straten als sluiproute gebruiken.
...

Wat geweldig, De stichting ambulance die de wens van mensen in hun laatste levensfase vervullen.... krijgt zelf een prachtig cadeau ❤️

Groot geschenk
Stichting Ambulance Wens krijgt 'grootste cadeau ooit': 22 nieuwe ambulances Stichting Ambulance Wens heeft het grootste geschenk in haar 18-jarige bestaan ontvangen: 22 gloednieuwe ambulances, geschonken door de organisatie achter de jaarlijkse sponsor-estafetteloop Roparun. De schenking heeft een totale waarde van 4 miljoen euro.
Stichting Ambulance Wens krijgt 'grootste cadeau ooit': 22 nieuwe ambulances

Yumi schreef op 06-06-2025 om 17:43:

Denk je af te vallen van Ozempic of een vd andere afslankmiddelen, blijkt dat het de werking van anticonceptie kan verminderen. 🤰Tot nu toe zijn het aantal meldingen niet hoog, maar het lijkt mij belangrijk om rekening mee te houden...

De Britse toezichthouder voor geneesmiddelen, MHRA, waarschuwt vrouwen die diabetes- en afslankmedicatie gebruiken zoals Ozempic, Wegovy en Mounjaro, om aanvullende anticonceptie toe te passen. Dit na in totaal 40 meldingen van vrouwen die zwanger zijn geworden tijdens het gebruik van deze medicijnen. Ook in Nederland zijn er een aantal meldingen binnengekomen.
Britse waakhond waarschuwt: tientallen zwangerschappen gemeld bij gebruik afslankmedicatie

Dit las ik ook. Weer een medicijn waarbij tijdens het testen niet aan vrouwen is gedacht? 

Netherfield schreef op 07-06-2025 om 21:52:

[..]

Dit las ik ook. Weer een medicijn waarbij tijdens het testen niet aan vrouwen is gedacht?

Zou mij niet verbazen.... wat ik me afvraag, las dat ozempic sinds 2017 gebruikt wordt voor diabetes, waarom werd deze "bijwerking" niet eerder bekend? Of is de dosis hoger als je wilt afvallen?

Poezenmeisje schreef op 04-06-2025 om 08:53:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5512125/drie-dagen-gewerkt-vertrekpremie-van-17000-euro

...

Volgens de rechter is de proeftijd nietig, omdat de arbeidsovereenkomst van de vrouw onduidelijk was over de duur van het dienstverband. Het contract vermeldt enerzijds een periode van zes maanden, maar anderzijds ook een duur van 1 januari tot en met 2 juli.

...

Dat is relevant, omdat werkgevers bij een dienstverband van zes maanden of korter géén proeftijd mogen hanteren. Gezien de vermelding van zes maanden in het contract, oordeelt de rechter dat de proeftijd nietig is. Dat er in de overeenkomst ook een periode van zes maanden en twee dagen wordt genoemd, vindt de rechter verwarrend. Die onduidelijkheid komt voor rekening van de werkgever.

...

Jeetje dit is toch gewoon buitenproportioneel? Okee een vergoeding kan op zijn plaats zijn, maar 17.000 euro voor 3 dagen werken. Heeft die rechter een klap van een molen gehad of wat?

Miraval schreef op 07-06-2025 om 23:35:

[..]

Jeetje dit is toch gewoon buitenproportioneel? Okee een vergoeding kan op zijn plaats zijn, maar 17.000 euro voor 3 dagen werken. Heeft die rechter een klap van een molen gehad of wat?

Ze had een halfjaarcontract en die 6 maanden loon moet de werkgever gewoon betalen. Ook al heeft ie haar na 3 dagen weggestuurd. Het is dus eigenlijk geen vergoeding, maar gewoon haar loon. Waar ze volgens het contract recht op heeft.

Werkgevers mogen hun werknemers niet gewoon wegsturen en dan het loon niet meer betalen. Daarvoor zijn nu juist contracten uitgevonden. Gelukkig maar dat de rechter de werkgever aan zijn eigen contract houdt.

Netherfield schreef op 07-06-2025 om 21:52:

[..]

Of weer een groep vrouwen die te belabberd is om de bijsluiter in zijn geheel te lezen, het wordt namelijk gewoon vermeld.

Kiiroitori schreef op 08-06-2025 om 09:03:

[..]

Of weer een groep vrouwen die te belabberd is om de bijsluiter in zijn geheel te lezen, het wordt namelijk gewoon vermeld.

Even opgezocht:

https://www.ema.europa.eu/nl/documents/product-information/ozempic-epar-product-information_nl.pdf

Daar staat letterlijk in dat ozempic de werking van orale anticonceptiemiddelen niet beïnvloed.

(officiële informatie van de EMA).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.