Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
majorette2005
19-02-2025 om 09:48
Poezenmeisje schreef op 19-02-2025 om 09:41:
In Eemsdelta (Noordgroningen) is dat ook het geval.
14 keer naar de fysio en dan zien ze nog wel een keer verder of je thuishulp mag krijgen.
https://www.nationalezorggids.nl/ouderenzorg/huishoudelijke-hulp-eemsdelta-bemoeilijkt-door-verplichte-fysiotherapie/
Echt om te janken dit, 91 jaar en dan zo behandeld worden.
Rockstar
19-02-2025 om 11:53
Hier gaan ze het ook doen. Ik vind het belachelijk. Als je zo ver bent dat je hulp gaat vragen aan de gemeente, ben je al héél ver. In elk geval was dat bij ons wel zo. Mijn grootouders wilden helemaal geen hulp en hebben het met pijn en moeite zo lang mogelijk zelf geredderd, later met ouders als extra hulp. Dus tegen de tijd dat ze dan een keer hulp vragen zit het écht al hoog.
wild-flower
19-02-2025 om 16:02
Echt vreselijk dat je ouders of grootouders dit moeten ondergaan.
Schandalig gewoon .
Yumi
19-02-2025 om 17:43
Het nieuws heeft de laatste tijd veel te vaak dezelfde achtergrond, vandaag NOS 3 artikelen. Geweld, aanslag terrorist, het lijkt dagelijkse kost te zijn in het nieuws en dat naast al de berichten over oorlogen
In Rotterdam is een 20-jarige man aangehouden op verdenking van het plaatsen van berichten op sociale media waarin jihadistisch gedachtegoed wordt verheerlijkt. De man werd in zijn woning opgepakt.
In zijn huis vond de politie materiaal waarop hij vermoedelijk te zien is met een bivakmuts, een beschermend vest en een machete. Deze spullen werden in het huis aangetroffen en zijn in beslag genomen.
De man wordt verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Het verspreiden en verheerlijken van jihadistisch gedachtegoed is strafbaar.
Rotterdammer aangehouden voor verspreiden jihadistisch gedachtegoed
Drie extremistische islamitische predikers die van plan waren te komen spreken op de Ramadan Expo mogen van het kabinet het land niet in.
"Voor haatzaaierij en het vergoelijken van geweld is absoluut geen plek in Nederland", zegt Van Weel. "Onze dijken kunnen niet hoog genoeg zijn om haat, agressie en geweldsverheerlijking te weren", zegt Faber. "Ik wil ze hier gewoon niet hebben en ik denk de meeste Nederlanders ook niet."
Drie extremistische islamitische predikers mogen van kabinet land niet in
In Wenen is een jongen van 14 gearresteerd op verdenking van het plannen van een aanslag op het Westbahnhof in de Oostenrijkse hoofdstad. De voorbereidingen voor de aanslag zouden al in een vergevorderd stadium zijn geweest. De jongen wordt ook verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie: hij zou aanhanger zijn geweest van Islamitische Staat.
Politie Wenen zegt aanslag door 14-jarige te hebben voorkomen
Fleurtje_5
19-02-2025 om 19:56
wild-flower schreef op 19-02-2025 om 09:00:
Jeetje , wat vernederend dit verhaal van Jenny (84) en Wijnand van Weijen (88) uit Alblasserdam .
Die gemeente moet zich diep schamen !
https://nos.nl/artikel/2556446-experts-en-ouderenbond-kritisch-op-eerst-fitness-dan-huishoudhulp
Ik lees in je link:
Er wordt gewerkt met een fitnessprogramma voor ouderen, waarbij bekeken wordt of ze door sporten weer fit genoeg kunnen worden om toch zelf schoon te maken.
Onlangs stond er een oudere mevrouw in de krant die naar de fitnissschool werd gestuurd zodat ze zelf het huishouden kon doen. Mevrouw kwam telkens geradbraakt terug van de sportschool en kon dan thuis helemaal niets meer.
Die gemeenten kan beter zelf een cursus empathie/inlevingsvermogen volgen.
Miraval
19-02-2025 om 20:01
Yumi schreef op 19-02-2025 om 17:43:
Het nieuws heeft de laatste tijd veel te vaak dezelfde achtergrond, vandaag NOS 3 artikelen. Geweld, aanslag terrorist, het lijkt dagelijkse kost te zijn in het nieuws en dat naast al de berichten over oorlogen
![]()
In Rotterdam is een 20-jarige man aangehouden op verdenking van het plaatsen van berichten op sociale media waarin jihadistisch gedachtegoed wordt verheerlijkt. De man werd in zijn woning opgepakt.In zijn huis vond de politie materiaal waarop hij vermoedelijk te zien is met een bivakmuts, een beschermend vest en een machete. Deze spullen werden in het huis aangetroffen en zijn in beslag genomen.
De man wordt verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Het verspreiden en verheerlijken van jihadistisch gedachtegoed is strafbaar.
Rotterdammer aangehouden voor verspreiden jihadistisch gedachtegoed
Drie extremistische islamitische predikers die van plan waren te komen spreken op de Ramadan Expo mogen van het kabinet het land niet in.
"Voor haatzaaierij en het vergoelijken van geweld is absoluut geen plek in Nederland", zegt Van Weel. "Onze dijken kunnen niet hoog genoeg zijn om haat, agressie en geweldsverheerlijking te weren", zegt Faber. "Ik wil ze hier gewoon niet hebben en ik denk de meeste Nederlanders ook niet."
Drie extremistische islamitische predikers mogen van kabinet land niet in
In Wenen is een jongen van 14 gearresteerd op verdenking van het plannen van een aanslag op het Westbahnhof in de Oostenrijkse hoofdstad. De voorbereidingen voor de aanslag zouden al in een vergevorderd stadium zijn geweest. De jongen wordt ook verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie: hij zou aanhanger zijn geweest van Islamitische Staat.
Politie Wenen zegt aanslag door 14-jarige te hebben voorkomen
Is dit copycat gedrag vanwege eerdere aanslagen of zou het echt vaker voorkomen dat mensen werkelijk intrinsiek zo denken?
Ik vind het zorgelijk. En die jongen in Wenen, 14 jaar oud. Hoe gaan ze daarmee om? Hoe wil je iemands gedachten ergens over veranderen?
Nou ja, angst creëren dat is al aardig gelukt denk ik. En het groeien van extreem rechtse partijen daarmee ook.
Ze bereiken precies het tegenovergestelde.
Rogue
19-02-2025 om 21:12
https://www.at5.nl/artikelen/231088/hier-betaal-je-1-euro-voor-een-selfie-winkels-in-amsterdam-zijn-gek-geworden
Een opmerkelijk briefje op een spiegel In een sieradenwinkel in de Haarlemmerstraat: mensen die een selfie willen maken in de spiegel moeten 1 euro betalen. Over het briefje ontstond ophef op sociale media.
Yumi
19-02-2025 om 22:40
Miraval schreef op 19-02-2025 om 20:01:
[..]
Is dit copycat gedrag vanwege eerdere aanslagen of zou het echt vaker voorkomen dat mensen werkelijk intrinsiek zo denken?
Ik vind het zorgelijk. En die jongen in Wenen, 14 jaar oud. Hoe gaan ze daarmee om? Hoe wil je iemands gedachten ergens over veranderen?
Nou ja, angst creëren dat is al aardig gelukt denk ik. En het groeien van extreem rechtse partijen daarmee ook.
Ze bereiken precies het tegenovergestelde.
Ik vind het zorgelijk, en hoor dat ook in mijn omgeving. De wereld is aan het veranderen, het onbezorgde is ervan af. Tot een aantal jaren geleden, ging ik graag naar grote evenementen, dat doe ik niet meer. Het is niet dat ik bang over straat loop, maar ik mijd drukte, ben me meer bewust van de omgeving.
Uit het filmpje bij onderstaand artikel, blijkt dat de afgelopen 2 weken steeds meer mensen een kaarsje komen branden, volgens de teller 10.000 keer. Ik denk dat dit wel iets zegt over de manier hoe mensen denken over de onrust in de wereld.
Door spanningen op wereldtoneel zoeken meer mensen hoop in Sint-Janskathedraal
De laatste weken is de aanhoudende stroom wereldnieuws voor steeds meer mensen een reden om een kaarsje aan te steken in Den Bosch.
Door spanningen op wereldtoneel zoeken meer mensen hoop in Sint-Janskathedraal
Yumi
20-02-2025 om 16:41
126000 jongeren hebben geen werk of volgt geen scholing. Een minderheid 50.000 zoekt wel naar werk. Ruim 60% zoekt niet en is niet beschikbaar, dat komt vooral doordat ze vanwege ziekte niet kunnen werken. Volgens het artikel is de coronaperiode een mogelijke oorzaak, triest dat zoveel jongeren thuis zitten, wat voor toekomst gaan die tegemoet?
De groep jongeren die geen betaald werk heeft en ook geen onderwijs volgt, is in de afgelopen jaren gegroeid. De meerderheid zegt niet te kunnen werken vanwege bijvoorbeeld ziekte.
Groeiende groep jongeren heeft geen werk en volgt ook geen onderwijs | Economie | NU.nl
Miraval
20-02-2025 om 17:52
https://www.rijnmondnieuws.com/inwoner-20-rotterdam-opgepakt-wegens-verheerlijking-jihad/
Wel goed van de veiligheidsdiensten dat dit goed in de gaten gehouden wordt. Wel zorgelijk dat het gebeurd. Ook in Nederland is de kans op een aanslag groter geworden, en dan door mensen die alleen handelen.
Yumi
20-02-2025 om 20:38
Miraval schreef op 20-02-2025 om 17:52:
https://www.rijnmondnieuws.com/inwoner-20-rotterdam-opgepakt-wegens-verheerlijking-jihad/
Wel goed van de veiligheidsdiensten dat dit goed in de gaten gehouden wordt. Wel zorgelijk dat het gebeurd. Ook in Nederland is de kans op een aanslag groter geworden, en dan door mensen die alleen handelen.
Is dit weer 'n andere 20 jarige uit Rotterdam, dan die ik gisteren plaatste? In Rijnmond nieuws staat datum van vandaag, maar niet wanneer hij is opgepakt.
Miraval
20-02-2025 om 22:33
https://nos.nl/artikel/2556672-geweerde-islamitische-predikers-mogen-toch-naar-nederland-komen
Ach ze mogen toch komen spreken. Wat een waanzin zeg.
Miraval
20-02-2025 om 22:34
Yumi schreef op 20-02-2025 om 20:38:
[..]
Is dit weer 'n andere 20 jarige uit Rotterdam, dan die ik gisteren plaatste? In Rijnmond nieuws staat datum van vandaag, maar niet wanneer hij is opgepakt.
Nee dat zel wel dezelfde geweest zijn. Ik heb je bericht gemist.
Malibu2
20-02-2025 om 23:21
Miraval schreef op 20-02-2025 om 22:33:
https://nos.nl/artikel/2556672-geweerde-islamitische-predikers-mogen-toch-naar-nederland-komen
Ach ze mogen toch komen spreken. Wat een waanzin zeg.
Slappe hap.
Ik wil hier geen spreker die pedofilie goedpraat omdat zijn profeet seks had met een negenjarig meisje. Ik wil hier geen spreker die de gruwelijkheden 7 oktober ontkent. En ook geen spreker die het martelaarschap verheerlijkt.
Vrijheid van meningsuiting is een heel groot goed voor mij, maar het uitlokken van geweld tegen anderen is voor mij een keiharde grens.
Martje80
21-02-2025 om 04:10
Fleurtje_5 schreef op 19-02-2025 om 19:56:
[..]
Ik lees in je link:
Er wordt gewerkt met een fitnessprogramma voor ouderen, waarbij bekeken wordt of ze door sporten weer fit genoeg kunnen worden om toch zelf schoon te maken.
Onlangs stond er een oudere mevrouw in de krant die naar de fitnissschool werd gestuurd zodat ze zelf het huishouden kon doen. Mevrouw kwam telkens geradbraakt terug van de sportschool en kon dan thuis helemaal niets meer.
Die gemeenten kan beter zelf een cursus empathie/inlevingsvermogen volgen.
"Vroeger" hadden we bejaardentehuizen voor deze groep mensen. Te slecht om nog helemaal zelfstandig te wonen, te goed om aanspraak te maken op veel medische zorg. Maar ja, dat vond de politiek geen goed idee en alle bejaardentehuizen zijn gesloten. En daarmee hebben we een volgend probleem gecreëerd.