Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
BlairW
19-03-2024 om 14:41
Poezie schreef op 19-03-2024 om 13:54:
[..]
Dus jij vindt dat in dit geval de baby bij de moeder weggehaald moet worden? Hoezo is dat in het belang van de baby?
Nee, in een auto wonen als baby is goed voor je
tot moeder haar shit op orde wil brengen (als het klopt dat ze dus gewoon plek heeft waar ze heen kan gaan), zou ik het kindje inderdaad ergens onderbrengen. Eventueel bij familie als dat kan.
Poezie
19-03-2024 om 14:52
BlairW schreef op 19-03-2024 om 14:41:
[..]
Nee, in een auto wonen als baby is goed voor je
tot moeder haar shit op orde wil brengen (als het klopt dat ze dus gewoon plek heeft waar ze heen kan gaan), zou ik het kindje inderdaad ergens onderbrengen. Eventueel bij familie als dat kan.
Tuurlijk een kind weghalen bij de moeder omdat die geen woonruimte heeft is slim
(Met als gevolg hechtingsproblematiek.)
Poezenmeisje
19-03-2024 om 14:59
Moeder en baby zijn welkom bij opa&oma. De baby alleen is waarschijnlijk ook welkom bij opa&oma.
Poezie
19-03-2024 om 15:03
Poezenmeisje schreef op 19-03-2024 om 14:59:
Moeder en baby zijn welkom bij opa&oma. De baby alleen is waarschijnlijk ook welkom bij opa&oma.
Waar staat dat? (Mila heeft ruzie met haar ouders, dus als je die bedoelt zuig je dit uit je duim.)
nlies
19-03-2024 om 15:08
Poezie schreef op 19-03-2024 om 15:03:
[..]
Waar staat dat? (Mila heeft ruzie met haar ouders, dus als je die bedoelt zuig je dit uit je duim.)
Nee, dat staat in de post van Liente vanm 9.15 uur.
Ouders willen dat ze terugkomt, maar dochter wil niet. Dus waarschijnlijk heeft dochter een hardere kop dan de ouders
BlairW
19-03-2024 om 15:09
Poezie schreef op 19-03-2024 om 15:03:
[..]
Even teruglezen :
In de reacties op Facebook reageerden ook bekenden van haar dat ze zo bij haar ouders terecht kan. Die hebben dat aangeboden. Maar dat weigert ze. Ze is daar na een ruzie vertrokken. Ouders zetten hun deur en armen wijd open maar zij kiest voor leven in haar auto. Vind ik ook wel iets van, je zou voor je baby over je ego heen moeten stappen vind ik.
Ik heb het dus ook hierover. Als dit waar is en ze weigert gewoon een plek aan te nemen en kiest er dus bewust voor om in die auto te blijven wonen met een baby, vind ik inderdaad dat daar wat aan gedaan moet worden en dat de baby naar een betere plek moet.
Poezie
19-03-2024 om 15:17
BlairW schreef op 19-03-2024 om 15:09:
[..]
Even teruglezen :
In de reacties op Facebook reageerden ook bekenden van haar dat ze zo bij haar ouders terecht kan. Die hebben dat aangeboden. Maar dat weigert ze. Ze is daar na een ruzie vertrokken. Ouders zetten hun deur en armen wijd open maar zij kiest voor leven in haar auto. Vind ik ook wel iets van, je zou voor je baby over je ego heen moeten stappen vind ik.
Ik heb het dus ook hierover. Als dit waar is en ze weigert gewoon een plek aan te nemen en kiest er dus bewust voor om in die auto te blijven wonen met een baby, vind ik inderdaad dat daar wat aan gedaan moet worden en dat de baby naar een betere plek moet.
Jaja, facebook... bekenden van haar....
duizel
19-03-2024 om 19:46
BlairW schreef op 19-03-2024 om 15:09:
[..]
Even teruglezen :
Maar je weet niet waarom ze niet terug wil naar haar ouders. Daar kan ze een heel goede reden voor hebben. Het kan natuurlijk ook terecht zijn dat ze niet wil dat haar baby bij opa en oma woont.
@poezie Ik vind overigens ook dat jeugdzorg zich hiermee mag bemoeien. Dat wil niet zeggen dat ze de baby weghalen bij moeder maar wel dat ze zorgen voor een verblijfplaats voor kind en moeder. Een baby op straat/ in de auto lijkt mij ook echt geen goed idee. Wanneer moeder opties om te wonen blijft weigeren (als dat zo is) vind ik tijdelijk onderdak voor baby geen slecht idee. Met contact met moeder. Als de optie daklozenopvang voor ouder en kind is een moeder weigert dan vind ik dat dat best een gevolg mag hebben. Ik hoop dat moeder dan ook eerder een plek accepteert.
Yumi
19-03-2024 om 22:58
De boeren hebben wel plannen maar de Gemeente werkt niet mee. Ze willen bijvoorbeeld woningen bouwen, maar wie wil er wonen als er geen voorzieningen zijn?
Ik hoop dat niet dat er ipv elke schuur/stal woningen komen, we hebben tenslotte een stikstof probleem en we kunnen wel wat extra groen gebruiken. Het zou mooi zijn om een deel terug te geven aan de natuur.
Villahagelslag' op het platteland: wat moeten we met miljoen vierkante meter aan leegstaande stallen?
Provincie Utrecht - De komende jaren stoppen veel boeren. Meer dan een miljoen vierkante meter aan stallen en schuren komt daardoor leeg te staan. Wat moet er met al die ruimte gebeuren?
Onderzoeker Edo Gies van de Wageningen Universiteit denkt er anders over. Hij berekende dat er in heel Nederland tot 2030 zo'n 15 miljoen vierkante meter aan agrarisch vastgoed leeg komt te staan. Maar een oplossing voor de woningnood ziet hij er niet in.
Het huidige beleid van de provincie is gericht op het slopen van leegstaande schuren. Als een boer 750 m2 sloopt, mag hij er één woning voor terugbouwen. Alleen leidt dit volgens de provincie in de praktijk tot 'villahagelslag'. Omdat boeren maar één huis mogen bouwen, worden dit allemaal grote villa's, verspreid over het platteland. Daarom wil de provincie de regel veranderen. In plaats van maar één woning zou een boer dan een maximaal aantal kubieke meters mogen terugbouwen. Dan maakt het dus niet uit of het drie kleine woningen zijn of één villa.
'Villahagelslag' op het platteland: wat moeten we met miljoen vierkante meter aan leegstaande stallen? - RTV Utrecht
duizel
20-03-2024 om 11:19
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4437921/zwemleraar-benno-l-slaat-weer-toe-nu-in-duitsland
Zijn lesje niet geleerd in detentie. Ik hoop dat nooit meer in contact kan komen met kinderen. Ik hoop dat de geëiste 9 jaar toegekend wordt en dat dat levenslang blijkt te zijn
HAHA!wait..what
20-03-2024 om 11:23
duizel schreef op 20-03-2024 om 11:19:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4437921/zwemleraar-benno-l-slaat-weer-toe-nu-in-duitsland
Zijn lesje niet geleerd in detentie. Ik hoop dat nooit meer in contact kan komen met kinderen. Ik hoop dat de geëiste 9 jaar toegekend wordt en dat dat levenslang blijkt te zijn
Walgelijk! Zo erg voor alle getroffen gezinnen/kinderen.. Ik hoop ook dat hij er niet meer levend uitkomt!
alhambra
20-03-2024 om 16:40
Die man is een walgelijke psychopaat, zo berekenend.
In NL koos hij bewust gehandicapte meisjes zodat de kans op ontdekking kleiner was.
Zilver_gray
20-03-2024 om 17:56
https://nos.nl/artikel/2513502-nieuwe-wet-per-1-juli-dwang-aantonen-bij-seksueel-geweld-niet-meer-nodig
Slachtoffers hoeven straks in het geval van verkrachting of aanranding niet meer te bewijzen dat ze zijn gedwongen. Iemand is strafbaar als diegene seksueel contact doorzet terwijl er sprake is van duidelijke signalen dat de ander dat niet wil, zoals expliciet verbaal of fysiek afhoudend gedrag of een passieve opstelling, zoals het uit angst bevriezen van het lichaam. Dwang is vanaf 1 juli wel een strafverzwarende factor.
majorette2005
20-03-2024 om 18:37
https://www.gelderlander.nl/binnenland/mehmet-59-verkracht-koe-laura-en-wordt-uitgezet-maar-zijn-kat-en-hond-mogen-mee~a3bd78af/
Op 29 januari liep hij dus tegen de lamp toen hij op heterdaad werd betrapt tijdens het plegen van ontucht met koe Laura op de Enschedese kinderboerderij. Het Openbaar Ministerie liet eerder in een reactie weten dat Mehmet A. na verhoor is heengezonden, maar volgens zijn goede vriend is dit niet het geval.„Hij heeft drie dagen vastgezeten op het arrestantencomplex in Borne. Hierna is hij overgedragen aan de vreemdelingenpolitie. Deze heeft hem ter uitzetting vastgezet in het detentiecentrum Rotterdam, nabij de luchthaven. Na ruim een maand detentie is hij uitgezet naar Istanboel. Vervolgens heeft hij nog een premie van duizenden euro’s van de IND ontvangen.”
Gelukkig is die viespeuk het land uit gezet, ronduit belachelijk is dat hij nog een paar duizend euro mee gekregen heeft. Dat geld had wel beter besteed kunnen worden.
Doemijdieglazenbol
20-03-2024 om 18:38
ik vind al dit heftige seksueel geweld wel wat zwaar voor een topic “opmerkelijk maar waar”.