Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

MidasWolf schreef op 11-04-2023 om 07:38:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/09/staking-chauffeurs-duitsland/

In plaats van met het personeel om tafel, wat al onder bizarre omstandigheden werkt. Besluit de werkgever een knokploeg te sturen. Dan ben je in mijn ogen de naam werkgever niet waard. Gelukkig was er politie om tussenbeide te komen.

Die zogenaamde werkgever is gewoon een moderne slavendrijver! De opdrachtgevers laten dit blijkbaar ook gebeuren. Zij moeten hiermee geen zaken doen maar ja, vooral goedkoop.

https://www.welingelichtekringen.nl/economie/4006747/staat-verdient-10-miljard-extra-aan-gascrisis.html

De gascrisis heeft de staat geen geld gekost maar juist tot een hoge winst geleid, namelijk 9,8 miljard euro! 
Dus we hoeven ons geen grote zorgen te maken over de kosten voor energiecompensatie en we hoeven het ook niet als een gunst van onze overheid te zien. Ze (we!) harken gewoon zelf de winst ervan binnen. En gelukkig maar want dan kun je dus ook makkelijk iets voor je inwoners (onszelf!) doen! 

Beterhier schreef op 11-04-2023 om 07:55:

[..]

Die zogenaamde werkgever is gewoon een moderne slavendrijver! De opdrachtgevers laten dit blijkbaar ook gebeuren. Zij moeten hiermee geen zaken doen maar ja, vooral goedkoop.

Het is bijna fijn dat die werkgever openlijk een knokploeg op zijn chauffeurs heeft afgestuurd want nu zien al zijn klanten wat een misdadiger het is. Hij is immers internationaal in het nieuws! Ik mag toch hopen dat vandaag al zijn klanten op zoek gaan naar een manier om de contracten met hem te ontbinden. Die man heeft zijn hand flink overspeeld. 

Of het voor die stakende chauffeurs direct gunstig is, als alle klanten afhaken, valt te betwijfelen. Die krijgen hun geld dan waarschijnlijk nooit meer. Maar goed, er moet op de een of andere manier een eind komen aan zo’n bedrijf. Ik hoop dat de bonden zich om die mensen heen mobiliseren en dat ze geholpen kunnen worden nieuw werk te vinden. Je zou zeggen dat dat in deze tijd geen heel groot probleem moet zijn. Volgens mij is er tegenwoordig ook juist veel concurrentie om arbeidsmigranten, vast ook wel in de logistiek. 

lientje69 schreef op 11-04-2023 om 13:50:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1876964902/ondernemer-verwekt-binnen-een-jaar-drie-kinderen-bij-verschillende-medewerksters

DIe had er zin in zeg!

Ach voor dit soort dingen hebben we geen Italiaans nieuws nodig, we hebben immers Douwe Bob. Die is 3 keer vader geworden in 1 jaar waarvan 2 kinderen in 1 week geboren zijn 

Yumi schreef op 11-04-2023 om 15:26:

[..]

Ach voor dit soort dingen hebben we geen Italiaans nieuws nodig, we hebben immers Douwe Bob. Die is 3 keer vader geworden in 1 jaar waarvan 2 kinderen in 1 week geboren zijn

Is waar ook ja! Echt hè, dan ben je toch wel een beetje apart hoor.

Agenten helpen gezin dat onderweg is naar een begrafenis, en in de file terecht is gekomen 
Muurvast in file: agenten brengen gezin op tijd naar uitvaart opa | RTL Nieuws

Gouden handel voor bouwexperts.

https://dvhn.nl/groningen/Schadeloket-IMG-blijft-worstelen-met-hoge-uitvoeringskosten-aardbevingsschade.-Kosten-bij-maatwerk-zelfs-142-euro-per-uitgekeerde-euro-aan-schadevergoeding-28343976.html

...
Het IMG, waar eind vorig jaar 805 mensen werkten, beloofde er hard aan te zullen gaan werken om dat hoge gemiddelde omlaag te krijgen. Dat lukte ook, maar zeer beperkt. De uitvoeringskosten bij fysieke schade zijn maar twee cent omlaag gegaan. Dus voor elke euro die wordt uitgekeerd aan een aardbevingsgedupeerde, is IMG 72 eurocent kwijt voor het betalen van bijvoorbeeld experts van bureaus die de schade moeten beoordelen.
...

Gedupeerden in het aardbevingsgebied met eenvoudige en kleine schade aan hun huis kunnen sinds eind 2021 een vaste eenmalige vergoeding van 5000 euro krijgen. Daar maken veel - en steeds meer - inwoners van de provincie Groningen en Noord-Drenthe gebruik van.

De kosten daarvan liggen met 9 cent per aanvraag (405 euro per keer) ook laag. Dat is ook logisch want hiervoor is geen deskundige-beoordeling nodig. Ook blijft een adviesrapport achterwege. 

Maar wanneer gedupeerden geen gebruik maken van deze populaire regeling, schieten de uitvoeringskosten (juist vanwege de beoordeling en het opstellen van rapporten) voor afhandeling van schade via maatwerk schrikbarend omhoog: 1,42 euro per toegekende euro. Een maatwerkprocedure kost per besluit zo’n 7780 euro.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-04-2023 om 22:01

MidasWolf schreef op 13-04-2023 om 21:24:

[..]

Ja, want zonder +500 kinderen heb je niet die vrijheid

gelukkig voor hem, hoeft ie geen alimentatie te betalen.

Friezinnetje schreef op 13-04-2023 om 22:01:

[..]

gelukkig voor hem, hoeft ie geen alimentatie te betalen.

Zeg dat inderdaad. 

De wijkagent noemt Wesley en Ricardo helden en dat zijn ze voor mij ook.
Die arme zwaan bleek al dagen een muskusrattenklem om zijn snavel te hebben, ze hebben de zwaan uit de klem bevrijd en naar de dierenarts gebracht... zoals het er nu uit ziet komt het goed! 
Wesley en Ricardo redden zwaan uit muskusrattenklem: 'Helden zijn het' | RTL Nieuws

Yumi schreef op 13-04-2023 om 22:28:

De wijkagent noemt Wesley en Ricardo helden en dat zijn ze voor mij ook.
Die arme zwaan bleek al dagen een muskusrattenklem om zijn snavel te hebben, ze hebben de zwaan uit de klem bevrijd en naar de dierenarts gebracht... zoals het er nu uit ziet komt het goed!
Wesley en Ricardo redden zwaan uit muskusrattenklem: 'Helden zijn het' | RTL Nieuws

Wat goed van wesley en Ricardo. Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af wat ik zou doen. Ik zou wel de dierenambulance bellen. Ik zou er echter niet op af stappen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.