Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Jandino zet vraagtekens bij o.a. de maanlanding en 9/11, hij wacht nog op bewijs.

Als wij naar de maan zouden zijn geweest, dan zouden we veel vaker zijn geweest. De Amerikanen zijn daar in 1973 voor het laatst geweest. Dat is toch raar?", aldus Jandino.

Jandino reageert op storm aan kritiek na uitspraken over 9/11 | RTL Nieuws

Omgekeerd gebeurt ook 
https://www.google.com/amp/s/eenvandaag.avrotros.nl/amp/nederland-is-kampioen-plastic-afval-exporteren-plastic-soup-foundation-wil-een-verbod/

Stukje uit de tekst:
Vorig jaar exporteerde Nederland ruim 200 miljoen kilo plastic afval naar landen buiten de Europese Unie. Hiervan ging er bijna 70 miljoen kilo naar Indonesië en bijna 64 miljoen kilo naar Vietnam. Ook wereldwijd is Nederland een grote speler, alleen Japan en de Verenigde Staten exporteerden in 2021 meer plasticafval.

Chiquita schreef op 29-03-2023 om 16:36:



Baby breekt botten door mishandeling, moeder is opnieuw zwanger - Omroep Brabant

sommige mensen zouden geen kinderen mogen krijgen

Triest. 

Ik mag toch aannemen dat als ze schuldig is bevonden dit kindje bij hun wordt weg gehaald. 

https://nos.nl/artikel/2469364-nieuwe-regels-bedreigen-speciale-truckersritten-voor-mensen-met-beperking


Kennen jullie het verschijnsel truck run, waarbij enorme colonnes vrachtwagens een rit maken met mensen met een beperking? In mijn regio is dat een heel groot en geliefd evenement. Maar die kunnen nu niet meer georganiseerd worden want:

“Tijdens de ritjes rijdt naast de persoon met een beperking ook een begeleider mee, die plaatsneemt op het bed achter de cabine. Vorig jaar gleed een begeleider van het bed. Ze kwam met haar hoofd tegen het dashboard (…) Hierop werd een schadeclaim ingediend en pasten verzekeraars hun polisvoorwaarden aan: "En die wijziging houdt in dat ongevallen tijdens truckersruns of andere truckersactiviteiten niet meer onder de dekking vallen" (…)
Om die reden is besloten de ritten voorlopig niet meer door te laten gaan.”

We zijn onszelf toch echt helemaal aan het dichtregelen. Ik hoop dat het lukt om opheldering te krijgen over welke verzekering die risico’s dan wel wil/moet dekken. 


Ondanks verbod toch 200 honden op terrein omstreden fokker Eersel - Omroep Brabant

had vandaag al gelezen dat er weer inval was, ongelooflijk hoe lang kan dit nog doorgaan?

Chiquita schreef op 29-03-2023 om 19:26:

Ondanks verbod toch 200 honden op terrein omstreden fokker Eersel - Omroep Brabant

had vandaag al gelezen dat er weer inval was, ongelooflijk hoe lang kan dit nog doorgaan?

De website is ook nog gewoon online 

Daar is nummer 13! En weer krijgt het kind een naam met de letters a, e, l en x

Gwenny Blanckaert (33) en Marino Vaneenoo (40) uit het Belgische Staden zouden het bij twaalf kinderen houden. Maar eerder deze maand kwam toch nummer 13 op de wereld. Alle kinderen kregen een naam met de letters a, e, l en x. Ook voor de nieuwste telg was er nog een naam over: het jongetje Laxe.

De vier broers en acht zussen van de baby heten, op volgorde van geboorte, Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax, Alxe en Laex. Nu komt daar dus Laxe bij. En daarmee zijn de opties wel bijna op, maar gelukkig heeft het stel aangegeven dat het gezin nu echt compleet is. Al zeiden ze dat bij de vorige ook: "Met twaalf is het compleet. Een heel dozijn van onszelf", vertelde de vader tegen Belgische media.

Maar toen kwam er dus toch nog één bij. Of de namen nooit verwarrend zijn? Een beetje wel, bekende het stel eerder bij Belgische media. "Soms vergis ik me wel eens van naam, maar dat kan iedereen overkomen. De leerkrachten hebben er wel wat meer moeite mee." De kinderen zitten of gaan allemaal naar dezelfde school.

Hoe ze bij het idee kwamen om alle kinderen een naam te geven met die vier letters? Het begon vijftien jaar geleden bij het eerste kindje. Dat werd Alex genoemd naar de stiefvader van Marino. Na Axel (de tweede) besloot het stel ook de derde, de vierde enzovoorts een naam te geven met deze vier letters.

"Of we nog plaats genoeg hebben in huis en in de auto? Ja hoor. We hebben twee bestelwagens met telkens negen plaatsen, dus ruimte zat. En aan tafel is ook nog plaats", zegt Marino in Het Laatste Nieuws.



De koningsdag in Rotterdam gaat 4 miljoen euro kosten 

zwaankip schreef op 30-03-2023 om 17:35:

Daar is nummer 13! En weer krijgt het kind een naam met de letters a, e, l en x

Gwenny Blanckaert (33) en Marino Vaneenoo (40) uit het Belgische Staden zouden het bij twaalf kinderen houden. Maar eerder deze maand kwam toch nummer 13 op de wereld. Alle kinderen kregen een naam met de letters a, e, l en x. Ook voor de nieuwste telg was er nog een naam over: het jongetje Laxe.

De vier broers en acht zussen van de baby heten, op volgorde van geboorte, Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax, Alxe en Laex. Nu komt daar dus Laxe bij. En daarmee zijn de opties wel bijna op, maar gelukkig heeft het stel aangegeven dat het gezin nu echt compleet is. Al zeiden ze dat bij de vorige ook: "Met twaalf is het compleet. Een heel dozijn van onszelf", vertelde de vader tegen Belgische media.

Maar toen kwam er dus toch nog één bij. Of de namen nooit verwarrend zijn? Een beetje wel, bekende het stel eerder bij Belgische media. "Soms vergis ik me wel eens van naam, maar dat kan iedereen overkomen. De leerkrachten hebben er wel wat meer moeite mee." De kinderen zitten of gaan allemaal naar dezelfde school.

Hoe ze bij het idee kwamen om alle kinderen een naam te geven met die vier letters? Het begon vijftien jaar geleden bij het eerste kindje. Dat werd Alex genoemd naar de stiefvader van Marino. Na Axel (de tweede) besloot het stel ook de derde, de vierde enzovoorts een naam te geven met deze vier letters.

"Of we nog plaats genoeg hebben in huis en in de auto? Ja hoor. We hebben twee bestelwagens met telkens negen plaatsen, dus ruimte zat. En aan tafel is ook nog plaats", zegt Marino in Het Laatste Nieuws.


Sorry dat ik mezelf quote maar de moeder is slechts 33j! 

33j en 13kinderen.....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.