Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
FaithfulDuck87
23-08-2025 om 15:33
Fleurtje_5 schreef op 23-08-2025 om 15:27:
[..]
Klopt, Inderdaad van ze lang-zal-ze-leven niet, nee ik zal nooit op links (GL/PvdA) gaan stemmen. Die helpen Nederland op een andere manier naar de Filistijnen.
we zijn het afgelopen jaar idd erg opgeschoten door het huidige kabinet
Fleurtje_5
23-08-2025 om 15:35
Daglichtlamp schreef op 23-08-2025 om 13:51:
Als je kijkt naar de stemmingsuitslagen van gisteravond zie je waar NSC en VVD het niet over eens waren. Eigenlijk gaat het maar om twee dingen. De NSC wilde wèl medische evacuaties van kinderen naar Nederland en de NSC wilde wèl sancties tegen illegale nederzettingen.
Had de VVD daar nu echt geen concessies op kunnen doen om zo NSC binnenboord te houden?
Geen van de meer extreme moties is gesteund door de NSC, niet de verschillende moties over wapenembargo's, niet de moties om geen Israëlische wapens te kopen, niet de motie om een Palestijnse staat te erkennen, niet de moties die zagen op een veel bredere boycot van Israël, niet de motie om het hele Israëlische kabinet een inreisverbod op te leggen.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/detail?id=2025P13966&did=2025P13966
De NSC is klaar na deze verkiezingen, de VVD beweerd juist dat ze verantwoordelijkheid willen nemen. Dan moeten ze dat ook doen. Ik denk dat de twee overgebleven rechtse partijen in dit kabinet liever met zijn tweeën onderhandelen over de miljoenennota. Hopelijk repareert de Kamer straks de rechtse financiële voorstellen die daardoor ontstaan. Ik vind het treurig.
Waarom wil NSC getraumatiseerde kinderen weg halen bij hun ouders? Kunnen die niet beter met een-of-andere-betere concessie op een veilige plek net buiten Gaza en daar samen blijven? Die kinderen hebben hun ouders nodig. Maar misschien zijn de ouders van deze kinderen wel hamasleden en haal je die moordenaars naar hier.
FaithfulDuck87
23-08-2025 om 15:36
Fleurtje_5 schreef op 23-08-2025 om 15:35:
[..]
Waarom wil NSC getraumatiseerde kinderen weg halen bij hun ouders? Kunnen die niet beter met een-of-andere-betere concessie op een veilige plek net buiten Gaza en daar samen blijven? Die kinderen hebben hun ouders nodig. Maar misschien zijn de ouders van deze kinderen wel hamasleden en haal je die moordenaars naar hier.
En mss zijn de ouders vermoord door N en zijn leger en hebben ze geen familie meer.
Fleurtje_5
23-08-2025 om 15:38
Friezinnetje schreef op 23-08-2025 om 15:33:
[..]
we zijn het afgelopen jaar idd erg opgeschoten door het huidige kabinet
![]()
Dat kabinet had heel ook heel wat troep te ruimen van de voorgangers, en werd ook aan alle kanten tegen gewerkt. Men zegt dat ze niet zijn tegengewerkt, maar je hoeft daar geen studie voor gevolgd te hebben om te weten dat het wel wel zo was.
Fleurtje_5
23-08-2025 om 15:38
Friezinnetje schreef op 23-08-2025 om 15:36:
[..]
En mss zijn de ouders vermoord door N en zijn leger en hebben ze geen familie meer.
Vreselijk inderdaad.
Daglichtlamp
23-08-2025 om 15:41
[..]
Medische evacuatie is natuurlijk met ouders als die nog leven.
Fleurtje_5
23-08-2025 om 15:41
Koko67 schreef op 23-08-2025 om 15:22:
[..]
Ik zag er een aantal lopen in de outlet. Compleet bedekt. Het ziet er echt niet uit. Ik schrik me elke keer een ongeluk als zo'n zwart gewaad op mij af komt.
Ik ook.
Als iemand met een bivakmuts mijn richting op zou lopen zou ik ook schrikken, maar dan kun je op z'n minst nog zien of het een man of vrouw is en of diegene iets in zijn handen houd.
Koko67
23-08-2025 om 15:46
Fleurtje_5 schreef op 23-08-2025 om 15:41:
[..]
Ik ook.
Als iemand met een bivakmuts mijn richting op zou lopen zou ik ook schrikken, maar dan kun je op z'n minst nog zien of het een man of vrouw is en of diegene iets in zijn handen houd.
Er loopt nooit iemand met een bivakmuts langs mij.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 15:46
Koko67 schreef op 23-08-2025 om 15:19:
[..]
Nee, dat wij niet aan de grote oceaan wonen was mij bekend. Zou ik nog steeds heel graag willen dat onze politici hun werk gaan doen voor Nederland. We hebben een paar kleine probleempjes op te lossen.
Ja dat oplossen van die probleempjes hebben we het afgelopen jaar met smart op gewacht. Maar dat betekent niet dat we onze ogen kunnen sluiten voor het leed en het onrecht wat plaatsvindt in andere landen. Dat bedoel ik met 'we leven niet op een eiland'.
Daglichtlamp
23-08-2025 om 15:47
Fleurtje_5 schreef op 23-08-2025 om 15:27:
[..]
Klopt, Inderdaad van ze lang-zal-ze-leven niet, nee ik zal nooit op links (GL/PvdA) gaan stemmen. Die helpen Nederland op een andere manier naar de Filistijnen.
Gelukkig is er meer keuze op links.
Mugske
23-08-2025 om 15:47
[..]
Het gaat om medische evacuaties. Het gaat dan om kinderen die dringend medische zorg nodig hebben (denk bijv aan leukemie). Zorg die er in de regio niet (voldoende) is.
Het kabinet ziet inderdaad mogelijkheden in de regio en wil dat verder onderzoeken. Terwijl internationale organisaties zoals save the children aangeven dat die er niet zijn.
Het gaat dan volgens mij niet om grote aantallen kinderen. De meeste andere europese landen vangen wel deze kinderen op. Waarom zou Nederland niet 5 of 10 kinderen kunnen / willen opvangen? Waarom wil het kabinet dat niet? Waarom zouden vvd en bbb op dit punt geen concessie willen doen?
Koko67
23-08-2025 om 15:48
Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 15:46:
[..]
Ja dat oplossen van die probleempjes hebben we het afgelopen jaar met smart op gewacht. Maar dat betekent niet dat we onze ogen kunnen sluiten voor het leed en het onrecht wat plaatsvindt in andere landen. Dat bedoel ik met 'we leven niet op een eiland'.
Nee , klopt. Daarkun je je ogen niet voor sluiten. Maar hele debatten voeren heb ik liever over de woningnood.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 15:49
Koko67 schreef op 23-08-2025 om 15:48:
[..]
Nee , klopt. Daarkun je je ogen niet voor sluiten. Maar hele debatten voeren heb ik liever over de woningnood.
Ja jammer, maar het speelt nu eenmaal allemaal.
Fleurtje_5
23-08-2025 om 15:49
Koko67 schreef op 23-08-2025 om 15:46:
[..]
Er loopt nooit iemand met een bivakmuts langs mij.
Nee gelukkig bij mij ook niet, maar ik zou er wel van schrikken als iemand met bivakmuts mijn richting op zou lopen of langs me lopen.
Fleurtje_5
23-08-2025 om 15:52
Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 15:49:
[..]
Ja jammer, maar het speelt nu eenmaal allemaal.
Koko67 bedoeld vast dat áls er al een debat word gevoerd, dan liever over echte problemen en niet over 'dames en heren, dhr zei in het verleden bla bla bla, en nu zegt dhr bla bla bla'.
ps Steeds maar weer dat hakken op elkaar. 'jij dit en jij dat'. Pak de problemen in het land aan. Het zijn hoogopgeleide gasten in de Kamer en ze gedragen zich als rellende pubers.
https://youtu.be/4H1hxIketwo?si=IixzpVHjvojSKpF7