Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Daglichtlamp schreef op 03-06-2025 om 09:56:

Gelukkig trekt hij ook zijn ministers terug uit het kabinet. Dan kunnen daar voor de demissionaire periode capabele mensen benoemd worden.

Hoe zit het met de Tweede Kamervoorzitter Martin Bosma (PVV). Nooit eerder zo'n fijne en capabele Kamervoorzitter mee gemaakt.

Ingrid Coenradi (PVV), nooit eerder zo'n goede en capabele Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid van Nederland mee gemaakt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-06-2025 om 16:14 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 16:10:

[..]

Hoe zit het met de Tweede Kamervoorzitter Martin Bosma (PVV). Nooit eerder zo'n fijne en capabele Kamervoorzitter mee gemaakt.

Ingrid Coenradi (PVV), nooit eerder zo'n goede en capabele Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid van Nederland mee gemaakt.

Martin Bosma blijft gewoon tot de verkiezingen, hij heeft niets te maken met de kabinetsval. Na de verkiezingen wordt altijd opnieuw gestemd voor Kamervoorzitter, hij kan zich dan gewoon weer verkiesbaar stellen. 

Coenradie is heel erg jammer, ze had zelf ook wel door willen gaan begrijp ik. 

felija schreef op 03-06-2025 om 10:25:

[..]

En zo legt hij weer heel 'subtiel' de schuld bij de ander neer. Hij is geen alleenheerser, gelukkig is Nederland een democratie, waarin er met meerdere partijen wordt geregeerd, partijen die een mooie tegenhanger vormen tegen het beleid wat Wilders wil.

Driekwart van de bevolking wil geen beleid van Wilders. De grote meederheid dus. Goed dat dit rariteitenkabinet gevallen is.

Gelukkig is...(of was)....democratie in Nederland. Daarom werd de partij met de meeste stemmen d'r langzaam uit gebonjourd? Tegengewerkt, Want er waren een paar zeer slechte verliezers die de uitslag niet accepteerden.

Bijna professioneel hoe jij de werkelijke situatie kan wentelen, draaien en keren.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5420376/resultaat-verkiezingen-pvv-winst-exitpolls-pvdagroenlinks-vvd-uitslagenavond 23 november 2023

https://nos.nl/artikel/2523450-wilders-pvv-de-grootste-winnaar-gl-pvda-nederland-wil-pro-europese-koers 6 juni 2024 Wilders: 'PVV de grootste winnaar', GL-PvdA: 'Nederland wil pro-Europese koers'

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 16:19:

[..]

Democratie in Nederland. Daarom werd de partij met de meeste stemmen d'r langzaam uit gebonjourd? Tegengewerkt, Want er waren een paar zeer slechte verliezers die de uitslag niet accepteerden.

Bijna professioneel hoe jij de werkelijke situatie kan wentelen, draaien en keren.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5420376/resultaat-verkiezingen-pvv-winst-exitpolls-pvdagroenlinks-vvd-uitslagenavond 23 november 2023

https://nos.nl/artikel/2523450-wilders-pvv-de-grootste-winnaar-gl-pvda-nederland-wil-pro-europese-koers 6 juni 2024 Wilders: 'PVV de grootste winnaar', GL-PvdA: 'Nederland wil pro-Europese koers'

Die partij is er zelf uitgestapt, niet uit gebonjourd. 

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 09:51:

Wilders zei:

Geert Wilders (PVV) zegt in een reactie: „Ik heb de kiezers het strengste asielbeleid ooit beloofd. Maar dat is tegengehouden. Ik wilde de handtekening van de coalitiegenoten. Dat hebben ze niet gedaan. Dan heb ik geen garanties, dus ik kon niets anders doen dan de steun voor dit kabinet intrekken.”

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 16:21:

[..]

Ja je gelooft Wilders zijn spindoctors, dat is duidelijk. Zijn minister moest dingen doen voordat ze tegengewerkt kan worden. Ze deed niets. Dan wordt je niet tegengewerkt, maar werk je jezelf tegen.

Schoondochter schreef op 03-06-2025 om 16:20:

[..]

Die partij is er zelf uitgestapt, niet uit gebonjourd.

En als ik vandaag naar het stembureau zou gaan, en Wilders zou met de verkiezingen mee doen, dan zou ik voor de allereerste keer op Wilders stemmen. Puur vanwege de lafheid dat men niet met hem wou regeren (en het dan over democratie hebben), dat men hem heeft weggepest (want daar komt het op neer). Blijkbaar had men nooit moeite om te regeren met leugenaars. 

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 16:24:

[..]

En als ik vandaag naar het stembureau zou gaan, en Wilders zou mee doen, dan zou ik voor de allereerste keer op Wilders stemmen. Puur vanwege de lafheid dat men niet met hem wou regeren, dat men hem heeft weggepest (want daar komt het op neer). Blijkbaar had men nooit moeite om te regeren met leugenaars.

Fleurtje toch, het wordt bijna zielig....Je hebt echt een enorme plaat voor je kop, sorry hoor.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-06-2025 om 16:26 Topicstarter

Tja we hebben niet voor niets Twee Kamers, voor voorstellen moet je in beide kamers een meerderheid hebben. Beide Kamers zijn democratisch gekozen.
Is iemand naar de livestream aan het kijken van de Tweede Kamer? De stemmingen zijn nog bezig, maar er heeft zich ook al een rij gevormd bij de griffie om zich in te schrijven voor het debat van morgen over de kabinetsval.

Wilders is eruit gestapt uit puur opportunisme. Hij weet heel goed dat hij al zijn beloftes (en dan heb ik het niet alleen over asiel) niet kan waarmaken. Hij heeft gewoon geen zin om voor dit falen verantwoordelijkheid te nemen. Lafaard.

Herfstappeltaart schreef op 03-06-2025 om 16:25:

[..]

Floortje toch, het wordt bijna zielig....Je hebt echt een enorme plaat voor je kop, sorry hoor.

Ik ben gewoon boos dat het kabinet gevallen is. sorry hoor.

Neem nog een stukje vlaai.

[..]

Democratie in Nederland. Daarom werd de partij met de meeste stemmen d'r langzaam uit gebonjourd? Tegengewerkt, Want er waren een paar zeer slechte verliezers die de uitslag niet accepteerden.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5420376/resultaat-verkiezingen-pvv-winst-exitpolls-pvdagroenlinks-vvd-uitslagenavond 23 november 2023

https://nos.nl/artikel/2523450-wilders-pvv-de-grootste-winnaar-gl-pvda-nederland-wil-pro-europese-koers 6 juni 2024 Wilders: 'PVV de grootste winnaar', GL-PvdA: 'Nederland wil pro-Europese koers'

Slechte verliezers die de uitslag niet accepteerden? Waarom blijf je dat steeds aandragen, terwijl het niet waar is? Het is geen kleuterklas (althans niet allemaal). 

De inhoud van de PVV staat heel veel partijen helemaal niet aan, driekwart van de kiezers ook niet.

Was wel een beetje raar geweest als Timmermans had staan jubelen na de uitslag, terwijl de inhoud van beide partijen zoveel van elkaar verschilt. 

Het gaat niet om de poppetjes, maar om de inhoud. Heel veel mensen zien de ideeën waar de PVV voor staat als regelrechte bedreiging voor onze rechtsstaat. Dat is fundamenteel anders dan slechte verliezer zijn, dat is populistisch geleuter.

Wilders heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken.

[..]

Gelukkig is...(of was)....democratie in Nederland. Daarom werd de partij met de meeste stemmen d'r langzaam uit gebonjourd? Tegengewerkt, Want er waren een paar zeer slechte verliezers die de uitslag niet accepteerden.

Nou je kan veel zegen maar er is er maar 1 die alles draait,  wentelt en keert om de waarheid te verdraaien en dat ben jij. Jij snapt na ruim 100 pagina's discussie nog steeds niet hoe parlementaire democratie werkt. 

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 16:26:

[..]

Vlaai? Lekker, waar?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-06-2025 om 16:29 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 16:26:

[..]

Dan moet je boos zijn op Wilders, niet op iemand anders. De drie partijen wilden gewoon samen met Wilders een motie indienen waarin Faber opgedragen werd om het tienpuntenplan van Wilders uit te werken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.