Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Kersje
26-11-2022 om 19:37
Zeefietser schreef op 26-11-2022 om 19:29:
[..]
Nou ik kan niet zeggen dat binnen de VVE waar ik woon alle neuzen dezelfde kant op staan. Maar meeste stemmen gelden en meeste mensen zijn het wel met elkaar eens. Toch blijft er altijd wel wat geklaag. Wat mijn insziens nergens over gaat. Gaan dan zelf in de VVE meedoen als bestuurlid.
Dat verandert er niet heel veel aan vwb stemmen natuurlijk.
Broodtrommel
26-11-2022 om 20:44
Zeefietser schreef op 26-11-2022 om 18:10:
[..]
Hoezo niet, daar moet toch al aardig wat jaar voor gespaard zijn. Maar goed dat gaat/ging niet bij elke VVE even goed.
Ik woon ook in appartement gebouw, vrij nieuw. Dak ligt al vol met panelen. Genoeg voor de lift en de algemene verlichting. Meer past er gewoon niet op.
Eh nee, dus niet.
Een oud gebouw heeft veel onderhoud nodig. Daarnaast zijn het ex sociale huurwoningen dus jarenlang goedkoop is duurkoop. Dat kost heel heel veel, wat de meeste mensen gewoon niet hebben. En je zegt het zelf. Jij woont in een vrij nieuw gebouw. Oude panden kosten heel heel veel geld. Fundering is iets belangrijker. Want dat zit te verzakken vanwege de droogte zoals in heel Nederland.
Daarnaast hebben veel mensen geen buiten of een balkon en ben je waarschijnlijk aangewezen op stadsverwarming straks. Whenever that may be.
Beetje simpel gedacht allemaal, dat het allemaal wel even kan. En dan bedoel ik niet perse jou, maar regering ed.
Zeefietser
26-11-2022 om 21:08
Broodtrommel schreef op 26-11-2022 om 20:44:
[..]
Eh nee, dus niet.
Een oud gebouw heeft veel onderhoud nodig. Daarnaast zijn het ex sociale huurwoningen dus jarenlang goedkoop is duurkoop. Dat kost heel heel veel, wat de meeste mensen gewoon niet hebben. En je zegt het zelf. Jij woont in een vrij nieuw gebouw. Oude panden kosten heel heel veel geld. Fundering is iets belangrijker. Want dat zit te verzakken vanwege de droogte zoals in heel Nederland.
Daarnaast hebben veel mensen geen buiten of een balkon en ben je waarschijnlijk aangewezen op stadsverwarming straks. Whenever that may be.
Beetje simpel gedacht allemaal, dat het allemaal wel even kan. En dan bedoel ik niet perse jou, maar regering ed.
Ik begrijp, wou dat er in mijn 1e reactie er niet bij zetten van of het moet voormalige woningbouw zijn. En ja oude panden kosten idd wat meer, maar ja dan moet de bijdrage omhoog. Daar zit dan meteen het probleem.
Broodtrommel
26-11-2022 om 23:27
Zeefietser schreef op 26-11-2022 om 21:08:
[..]
Ik begrijp, wou dat er in mijn 1e reactie er niet bij zetten van of het moet voormalige woningbouw zijn. En ja oude panden kosten idd wat meer, maar ja dan moet de bijdrage omhoog. Daar zit dan meteen het probleem.
Alleen is die al aan de prijs en zit je met veel stemmen die een meerderheid hiervoor moeten behalen. En veel mensen kunnen het denk ik ook niet betalen op dit moment en zo krabbel je jaren voort.
De fundering wordt iig aangepakt moet je maar denken
Zeefietser
27-11-2022 om 08:53
Broodtrommel schreef op 26-11-2022 om 23:27:
[..]
Alleen is die al aan de prijs en zit je met veel stemmen die een meerderheid hiervoor moeten behalen. En veel mensen kunnen het denk ik ook niet betalen op dit moment en zo krabbel je jaren voort.
De fundering wordt iig aangepakt moet je maar denken
Klopt, zo was ik tijdje terug met 1 van mijn buurtjes in gesprek, die moeten sparen om uit eten te kunnen gaan. En die wonen dan ook aan de koude kant van de flat. Die kant zou graag HR+++ glas krijgen, vanaf mijn kant niet echt nodig. Is dan ook een flat die op alle windstreken een appartement heeft. Geeft zo zijn dingen.
Loetjekoe
27-11-2022 om 16:08
Hier was het vandaag even schrikken, afgelopen 2 weken 73m3 gas verbruikt en dan hebben we de thermostaat slechts op 19 graden staan, waar we vorig jaar gewoon tot 21 stookte.. enkel glas en een beroerd kozijn werkt niet echt mee helaas
Broodtrommel
27-11-2022 om 22:15
Oh ja, een beroerd kozijn heb ik ook. De gordijnen wapperen mee als het waait buiten
Yumi
27-11-2022 om 22:44
Broodtrommel schreef op 27-11-2022 om 22:15:
Oh ja, een beroerd kozijn heb ik ook. De gordijnen wapperen mee als het waait buiten
Wat erg, ligt er een beetje aan welk raam, maar ik heb in een vorige huurwoning tijdelijk een plaat tempex voor een badkamerraam gezet, isoleerde ook nog. Snap dat je dit niet wilt in de woonkamer alhoewel 🌃
wild-flower
28-11-2022 om 16:01
Prijs drinkwater volgend jaar ook omhoog.
Dat viel te verwachten natuurlijk .
https://www.nu.nl/economie/6238887/ook-prijs-drinkwater-omhoog-gezin-volgend-jaar-tot-50-euro-meer-kwijt.html
Marty1984
28-11-2022 om 17:03
Rockstar schreef op 28-11-2022 om 16:21:
4 euro per maand extra, dat vind ik best te overzien.
Voor jou waarschijnlijk wel.
Maar tot je elke maand moet krabben met bijvoorbeeld een uitkering of een minimumloon en dus geen 4 euro extra meer overhoudt.
Ik kan me toch echt voorstellen dat er mensen zijn die vloeken als ze dit artikel lezen "waar ze dat geld nu weer vandaan moeten toveren".
Rockstar
28-11-2022 om 17:15
Marty1984 schreef op 28-11-2022 om 17:03:
[..]
Maar tot je elke maand moet krabben met bijvoorbeeld een uitkering of een minimumloon en dus geen 4 euro extra meer overhoudt.
Ik kan me toch echt voorstellen dat er mensen zijn die vloeken als ze dit artikel lezen "waar ze dat geld nu weer vandaan moeten toveren".
Ja dat wel. Ik had het anders moeten verwoorden: Ik had 20, 30, 40 euro per maand meer verwacht dus dit valt me alles mee zeg maar haha.
Milala
28-11-2022 om 17:21
Rockstar schreef op 28-11-2022 om 17:15:
[..]
Ja dat wel. Ik had het anders moeten verwoorden: Ik had 20, 30, 40 euro per maand meer verwacht dus dit valt me alles mee zeg maar haha.
Ik betaal maar 15 euro voor het water.. dus dan is 4 euro erbij zelfs al meer dan 25%!
Yumi
28-11-2022 om 18:34
Rockstar schreef op 28-11-2022 om 16:21:
4 euro per maand extra, dat vind ik best te overzien.
In mijn mail staat, € 20,- per jaar meer voor 100m3 met het BOL tarief van 2022. Dus het ligt ook aan het verbruik.
BOL= belasting op drinkwater tarief 2023 is pas volgende maand bekend
Dorestad
28-11-2022 om 18:59
Marty1984 schreef op 28-11-2022 om 17:03:
[..]
Die 4 euro is gemiddeld. Dus degene die de tuin sproeien met schoon drinkwater, het zwembad vullen met een paar kuub schoon drinkwater, regelmatig de auto wassen met schoon drinkwater zijn hierin meegenomen. Ik denk dat degenen met uitkering en minimumloon minimumloon gemiddeld genomen deze waterverbruikende dingen minder hebben/doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.