Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

MrsMary schreef op 12-09-2022 om 17:21:

[..]

Eindelijk heb je door dat je gruwelijk verwend bent. Waarschijnlijk je hele leven al als enig kind.

Ik ben juist spaarzaam opgevoed en vind het een hard gelach dat dat afgestraft wordt. Zou het echt schandalig vinden als ze straks schulden kwijtschelden maar mensen van hun toekomst spaarpotje beroven. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

12-09-2022 om 17:26

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 17:24:

[..]

Ik heb deze bak ellende niet gekozen, dus ik voel me niet verantwoordelijk voor deze shit. Op de motie voor belastingverlaging op energie stemden ook PvdA, GL en PvdD tegen trouwens.

Nee maar wij wel. Dit is een democratie dus je zult het er gewoon mee moeten doen.

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 17:24:

[..]

Ik heb deze bak ellende niet gekozen, dus ik voel me niet verantwoordelijk voor deze shit. Op de motie voor belastingverlaging op energie stemden ook PvdA, GL en PvdD tegen trouwens.

Nevermind

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-09-2022 om 17:27

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 17:21:

[..]

Ik zou niet weten waarop want ik gebruik m'n wasmachine en droger slechts 2 keer per week en de vaatwasser vaak maar 1 keer per week. Heb geen idee wat ik verbruikte voor ik airco had overigens, maar de airco is wel zuinig.

Dit jaar heb ik in de zomermaanden niet gestookt (89% minder gasverbruik) en 7% meer elektraverbruik vanwege de warme zomer. Was zomers zijn dus wel gunstig voor de energierekening.

Als dat het enige was, dan had je niet zo'n hoog verbruik. Ergens staat iets enorm energie te slurpen. En iedereen heeft in de zomermaanden niet gestookt, dus dat kan kloppen. Je moet het over een jaar bekijken. 

Elaine68 schreef op 12-09-2022 om 17:26:

[..]

Nee maar wij wel. Dit is een democratie dus je zult het er gewoon mee moeten doen.

En ben je tevreden met dit afbraakbeleid wat mede dankzij jou tot stand is gekomen? 

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 17:27:

[..]

En ben je tevreden met dit afbraakbeleid wat mede dankzij jou tot stand is gekomen?

Denk je oprecht dat er met een ander kabinet nu een andere situatie ontstaan zou zijn? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2022 om 17:28

[..]

Ik zou niet weten waarop want ik gebruik m'n wasmachine en droger slechts 2 keer per week en de vaatwasser vaak maar 1 keer per week. Heb geen idee wat ik verbruikte voor ik airco had overigens, maar de airco is wel zuinig.

Dit jaar heb ik in de zomermaanden niet gestookt (89% minder gasverbruik) en 7% meer elektraverbruik vanwege de warme zomer. Was zomers zijn dus wel gunstig voor de energierekening.

Tja, ook een zuinige airco verbruikt (veel) meer stroom dan geen airco. 

Even opgezocht: een vaste airco gebruikt ongeveer 1 kW per uur. Hoeveel uur per dag heb je 'm aan? Als je dat beperkt tot alleen de heetste uren op een paar dagen, dan zal het niet zoveel zijn in totaal. Als je 'm de hele zomer bijna 24/7 aan hebt, dan wordt het een fors bedrag (24x30=720 kWh per maand).

En in de zomermaanden niet stoken? Is er dan iemand die dat wél doet?? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-09-2022 om 17:29

Oh en RB denk even om je taalgebruik. Je lijkt wel een tokkie

Friezinnetje schreef op 12-09-2022 om 17:27:

[..]

Als dat het enige was, dan had je niet zo'n hoog verbruik. Ergens staat iets enorm energie te slurpen. En iedereen heeft in de zomermaanden niet gestookt, dus dat kan kloppen. Je moet het over een jaar bekijken.

Ik snap niet dat dat veel gevonden wordt trouwens, ken meerdere mensen die rond die koers zitten terwijl ze geen elektrische auto opladen of andere extreme slurpers hebben.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

12-09-2022 om 17:30

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 17:27:

[..]

Nou ik zit niet zo te huilen als jij in ieder geval. En ik denk dat we inderdaad best wat zuiniger mogen zijn op onze planeet voor de generatie die nu jong is, ook al heb ik zelf geen kinderen. Het wordt eens tijd dat je leert dat de wereld niet alleen om Redbulletje draait, dat zou misschien best kunnen helpen je minder op te winden over de situatie. Want het begint een beetje verontrustende vormen aan te nemen.

[..]

Nou bijvoorbeeld door je droger niet meer te gebruiken, maar je was gewoon op te hangen om te drogen. En afscheid te nemen van je airco. In de zomermaanden stoken zou al helemaal nooit in mij opkomen.

Die 3000 komt niet uit de lucht vallen natuurlijk, jij gebruikt toch echt apparaten die dat opslurpen.

Maar die meter die je hebt aangeschaft kan je daarbij hopelijk helpen.

Coreopsis schreef op 12-09-2022 om 17:28:

[..]

Kan me er ook niets bij voorstellen. Maar bij vrienden van ons kwam een klant in augustus klagen dat de schoorsteen niet genoeg trek had. Die had dus serieus de openhaard aan midden in een hittegolf.

Coreopsis schreef op 12-09-2022 om 17:28:

[..]

Normaal wel ja. Als het onder de 21 komt dan sprong ie normaal aan. Vorige zomer was behoorlijk koud dus toen sprong de verwarming uiteraard vaak aan. Dit jaar heb ik m op 16 graden ingesteld in juli voor het eerst vanwege de prijsstijgingen. En mazzel met de warme zomer dus was er ook geen behoefte aan bijwarmen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-09-2022 om 17:33

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 17:30:

[..]

Ik snap niet dat dat veel gevonden wordt trouwens, ken meerdere mensen die rond die koers zitten terwijl ze geen elektrische auto opladen of andere extreme slurpers hebben.

nou je hebt 3 x zoveel als mij, dus ja. En ik werk niet alle dagen thuis, maar het enige wat dat zou schelen is verwarming. 

En, als ik het goed heb, werk je niet? 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

12-09-2022 om 17:33

RaSa schreef op 12-09-2022 om 17:32:

[..]

Kan me er ook niets bij voorstellen. Maar bij vrienden van ons kwam een klant in augustus klagen dat de schoorsteen niet genoeg trek had. Die had dus serieus de openhaard aan midden in een hittegolf.

Misschien voor de gezelligheid 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.