Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
FaithfulDuck87
11-09-2022 om 14:01
wild-flower schreef op 11-09-2022 om 13:40:
Nou , maak je borst maar nat
![]()
![]()
Nu de zomer echt voorbij is, en in de bergen zelfs de eerste sneeuw al gevallen is, hebben de eerste wetenschappers zich gewaagd aan een voorspelling voor komende winter. Als zij gelijk krijgen, dan staat ons een echte strenge winter 2022 te wacht. Misschien wel de koudste winter in 100 jaar!
https://www.op-wintersport.nl/voorspelling-wetenschappers-voorspellen-koudste-winter-100-jaar
nou dat hebben we heel vaak gehoord, en dat klopt dus eigenlijk nooit. Ze kunnen het weer voor volgende week niet eens voorspellen, dus eerst zien en dan geloven. Dit vind ik gewoon bangmakerij hoor.
Edit en een oud artikel, dus we kunnen er helemaal niets mee.
Angela1967
11-09-2022 om 14:02
redbulletje schreef op 11-09-2022 om 11:40:
[..]
De kloof tussen arm en rijk wordt daardoor veel groter, want denk maar niet dat de D66-liefhebbers minderen met vliegen of hun grachtenpand minder warm zullen stoken.
En jij vliegt nooit meer en eet nooit meer vlees toch? Want je ziet nu ook hoe verwoestend het is? Net zoals je partijgenoten bij de pvv? Waarom bash je niet wat meer vvd en CDA? Zij zijn verantwoordelijk voor de elkende. Of ben je bang dat pvv echt nooit mee mag proberen te doen in een kabinet als jij iets negatiefs zegt over vvd en CDA?
Gr Angela
Schommelstoel
11-09-2022 om 14:04
Missingyoumuch schreef op 11-09-2022 om 13:39:
[..]
Misschien begrijp ik het niet goed, dat kan maar zo.
Maar meeste wel minimaal 10% en dat loopt op naar 30% of soms nog meer. Of idd kleinere verpakkingen en dan ook nog een ( kleinere) prijsverhoging.
Maar als je idd allerlei andere dingen meeneemt dan klopt dat. Maar als je nou bv niet van een auto , trein , gebruik maakt dan kan je persoonlijke inflatie dus hoger of lager zijn?
Als je bv net een nieuw energiecontract hebt moeten aangaan dan kan je persoonlijke inflatie zo 25 % of meer zijn toch ?
Of klopt mijn logica niet ?
Dat klopt hoor. Het inflatiecijfer is een gemiddelde. En niet iedereen is nou eenmaal 'de gemiddelde Nederlander'. Meer mensen niet dan wel zelfs.
Maar het gaat dus over meer dan alleen boodschappen. Er zijn veel diensten min of meer in prijs gelijk gebleven, dat trekt die 20-30% van de boodschappen naar beneden voor het gemiddelde.
TanSwallow86
11-09-2022 om 14:08
Ik zit ook in de bijstand. Mijn gemeente heeft helemaal geen potjes meer.
Toen mijn wasmachine een tijd geleden kapot ging, had ik geluk dat mijn ouders toen een nieuwe voor mij kochten.
Paar jaar geleden wou ik bijzondere bijstand aanvragen, mooi dat ik dat niet kreeg, moest maar de stadsbank bellen voor een lening.
Heb wel kwijtschelding gemeentelijke belastingen, waterschap was eerst ook kwijtschelding, maar sinds dit jaar mag ik het weer zelf ophoesten.
Ben lichamelijk en psychisch naar de klote.
NocturnalMule38
11-09-2022 om 14:45
Elaine68 schreef op 11-09-2022 om 13:46:
De koudste winter in 100 jaar, dat kan er ook nog wel bij.
Als ik koud moet gaan douchen pak ik een emmertje met wat heet water uit de waterkoker en dat vul ik aan met het ijskoude water uit de douche. Ik heb dat een tijdlang zo gedaan omdat mijn ketel stuk was.
Ik weet wel dat dekentjes en truien niet meer helpen als je echt geen verwarming meer hebt. Ik kreeg echt een hele koude neus en voeten. Maar ik heb het wel overleefd.
Heeft iemand al geprobeerd of met een emmertje douchen ook echt veel water bespaart? Ik denk het wel toch? Dan begin ik er misschien nu vast mee.
Wel eens met een emmer warm water gedoucht. Was de cv ff stuk. Liter of 8 was genoeg. Idd waterkoker van 1.5 liter. Aanvullen met koud / lauw water en ik kon mijn haar ook wassen. ( kort haar dat is wel zo klaar )
Prettig... neuh sta liever onder de douche maar het is wel echt goed te doen .
ZanyHeron88
11-09-2022 om 14:53
Elaine68 schreef op 11-09-2022 om 13:46:
De koudste winter in 100 jaar, dat kan er ook nog wel bij.
Als ik koud moet gaan douchen pak ik een emmertje met wat heet water uit de waterkoker en dat vul ik aan met het ijskoude water uit de douche. Ik heb dat een tijdlang zo gedaan omdat mijn ketel stuk was.
Ik weet wel dat dekentjes en truien niet meer helpen als je echt geen verwarming meer hebt. Ik kreeg echt een hele koude neus en voeten. Maar ik heb het wel overleefd.
Heeft iemand al geprobeerd of met een emmertje douchen ook echt veel water bespaart? Ik denk het wel toch? Dan begin ik er misschien nu vast mee.
Ik heb van de zomer voor iedereen thermokleding gekocht ( toen was het goed afgeprijsd
) ik hoop dat dit goed werkt.
Cle0
11-09-2022 om 16:38
wild-flower schreef op 11-09-2022 om 13:40:
Nou , maak je borst maar nat
![]()
![]()
Nu de zomer echt voorbij is, en in de bergen zelfs de eerste sneeuw al gevallen is, hebben de eerste wetenschappers zich gewaagd aan een voorspelling voor komende winter. Als zij gelijk krijgen, dan staat ons een echte strenge winter 2022 te wacht. Misschien wel de koudste winter in 100 jaar!
https://www.op-wintersport.nl/voorspelling-wetenschappers-voorspellen-koudste-winter-100-jaar
Gelukkig hebben we deze betreffende "horrorwinter" al overleefd 😉
Kersje
11-09-2022 om 16:59
Cle0 schreef op 11-09-2022 om 16:38:
[..]
Gelukkig hebben we deze betreffende "horrorwinter" al overleefd 😉
Precies! En zoals iemand eerder al schreef, ze kunnen het weer amper een dag vooruit voorspellen, laat staan maanden. Ik denk dat die zeer strenge winters die ik als kind nog heb meegemaakt (schaatsend op straat naar school) sowieso nooit meer komen.
Broodtrommel
11-09-2022 om 18:33
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 12:04:
[..]
Ik wil dat de kwaliteitsspullen weer terugkomen. Die dingen die je kan repareren als het kapot gaat.
Tja, consumerisme helaas. Als je zooi niet lang mee gaat ben je verzekerd van een return customer. Walgelijk maar helaas doen bedrijven dit en masse.
Ik koop gewoon niets tot weinig meer of 2e hands dus merk de inflatie nog niet zo.
Wat me mateloos irriteert is mobiele telefoons en Tablets/ Ipads. Ze updaten de apps gewoon niet meer zodat je wel over moet. Het zou eigenlijk bij wet verboden moeten worden. Er zitten schaarse grondstoffen in waardoor een ander deel van de wereld naar de kloten gaat, die mensen vervolgens weg vluchten en we hier zeuren omdat we vluchtelingen hebben.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 18:43
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 10:59:
[..]
Want het past niet in jouw wereldbeeld? Dus dan moet de ander wel liegen?
Nee om dat het ongeloofwaardig is om te beweren dat een geestelijk gezonde vrouw tot zulke beslissingen en gedragingen zou komen. Elke vier jaar een kind krijgen om in de bijstand te kunnen blijven? Echt, dan ben je niet goed.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 18:49
Broodtrommel schreef op 11-09-2022 om 18:33:
[..]
Tja, consumerisme helaas. Als je zooi niet lang mee gaat ben je verzekerd van een return customer. Walgelijk maar helaas doen bedrijven dit en masse.
Ik koop gewoon niets tot weinig meer of 2e hands dus merk de inflatie nog niet zo.
Wat me mateloos irriteert is mobiele telefoons en Tablets/ Ipads. Ze updaten de apps gewoon niet meer zodat je wel over moet. Het zou eigenlijk bij wet verboden moeten worden. Er zitten schaarse grondstoffen in waardoor een ander deel van de wereld naar de kloten gaat, die mensen vervolgens weg vluchten en we hier zeuren omdat we vluchtelingen hebben.
Ik probeer zoveel mogelijk apparatuur te vermijden. Koffie zet ik Bijv met de hand. Ik rij geen auto en heb gewoon een ouderwetse fiets.
Een telefoon en laptop ontkom ik helaas niet aan.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 18:51
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 13:38:
[..]
Hé? Ik zeg toch nergens dat ik jou wantrouw. Je betrekt het veel te veel op jezelf.het is gewoon een feit dat er gefraudeerd wordt. Daarmee zeg ik niet dat jij fraudeert of dat iedereen het doet. Maar er niet over mogen schrijven klinkt eerder als censuur.
Mijn gemeente is best royaal met allerlei regelingen. Kinderen kunnen hier dus wel een aanspraak maken op een chromebook, zwemles en 250-500 euro jeugdtegoed op de Rotterdampas ( die ook al gratis is) en zo zijn er nog wel meer potjes.
Misschien is het ook jouw buitengewoon onaangename toon die de muziek maakt...
ZanyHeron88
11-09-2022 om 19:21
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 18:51:
[..]
Misschien is het ook jouw buitengewoon onaangename toon die de muziek maakt...
Ik vind het vooral apart dat iemand het niet leuk vindt dat ik naar haar idee wantrouwend tegen bijstandsgerechtigde aankijk. Om vervolgens haar eigen wantrouwen naar mij toe te uiten.
Een beetje dubbel als je het mij vraagt.
Flower89
11-09-2022 om 19:24
Het weer.... ze kunnen niet eens een dag voorspellen dus laat staan komende winter. Wat ik mij afvraag (misschien offtopic) maar als je je afsluit van gas dan bevriezen je leidingen toch? Ik snap dat als je geen geld hebt je het gewoon niet kan betalen maar dan heb je toch nog grotere problemen? Denk dat de woningbouw mij voor de kosten laat opdraaien en misschien zelfs eruit zet (?). Houd me best bezig aangezien mijn bedrag al naar ruim 500 gaat en alles zo duur wordt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.