Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kleedjesmarkt 2024!

Hoi allemaal!
Morgen gaan we voor het eerst op de vrijmarkt staan. We hebben vooral veel kinderkleding. Ik heb al gehoord dat dat niet zo goed verkoopt, dus gaan met 0 verwachtingen. Ik wil alleen niet alles voor 50 cent in een doos doen, want er zit wel echt mooi spul tussen: in nieuw staat, ook wat populaire duurzame merken zoals Smafolk. Hoe zouden jullie de volgende dingen prijzen:

- “merkloze” tweedehands t-shirts, tops, leggings en broeken van H&M, Next etc. Nette gedragen staat.
- tweedehands winterjas van populair duurzaam merk
- tweedehands feestjurkjes uit Amerika (geen bekende merken hier - beetje zelfde segment als z8 en name it)

Ik waardeer de input - en wie gaat er nog meer kopen en verkopen morgen?

oh, ik dacht dat kinderkleding juist wel goed liep. 
Tja, en prijzen: niet te duur, maar ook idd niet weggeefprijsjes. Iedereen wil afdingen, dus houd daar rekening mee

Ik sta zelf op een rommelmarkt, opbrengst voor het goede doel. Vanavond al uitpakken en deels klaar zetten. Morgen verkoop van 9.30-14.00 uur. Dan alles opruimen en nog nazitten in de kroeg. Altijd erg gezellig, veel spul en een leuke opbrengst. Vorig jaar iets van 8 duizend euro

Om te voorkomen dat je alles weer mee naar huis moet nemen zou ik niet te hoog inzetten.  Shirts van Hema en Zeeman voor 50 cent. Broeken voor €1.50. Winterjas voor €2.50.
Liever morgen verkocht en een tientje of 2 verdient dan maandag naar de kringloop  waar je eet niks voor krijgt. 
Dat was altijd mijn motto zo'n 15 jaar geleden. 

gewone/merkloze dingen 1 euro per stuk. Kopen mensen meer tegelijk kun je leuk prijsje maken zoals 3 voor 1,50.

Nette jas: 4 euro
Voor die jurkjes misschien 2,50 

Je gaat geen grote bedragen krijgen voor kleding. Sta ook wel eens op een buurt rommelmarkt. Daar verkoopt kleding tegen leuke prijsjes goed. Zijn veelal ook mensen met een kleine portemonnee. Ik wordt er dan ook blij van als een kindje helemaal blij wordt van iets wat mijn dochter niet meer past. Dat mag dan gerust voor 0,50 of met iets leuks uit de speelgoedbak.

Ik wil vooral spullen kwijtraken, elke opbrengst is meegenomen. Deel daarvan zal ook weer uitgegeven worden bij andere kleedjes 😀

Renmuis

Renmuis

26-04-2024 om 18:00 Topicstarter

Ik vind dat nog wel lastig hoor. Voor een shirt / broek van H&M of Next had ik 0,50 in mijn hoofd, inderdaad meer een symbolisch bedrag. Maar die jassen verkopen via marktplaats en vinted nog makkelijk voor 20-30 euro, exclusief verzendkosten. Dan ben ik bang dat ik vooral opportunistische handelaren blij ga maken.

Dan kun je beter pakketjes maken en die per pakketje verkopen op Vinted. Dat scheelt je waarschijnlijk veel ergernis van de kleedjesmarkt.

Renmuis

Renmuis

26-04-2024 om 18:20 Topicstarter

Ik heb een hekel aan verkopen via Vinted, en daar ook helemaal het geduld niet voor. Ik hoef er ook geen 20,- voor te krijgen. Maar ik had bijvoorbeeld een keer een Veloretti loopfietsje op de weggeefhoek gezet… Mevrouw kwam het ophalen. En toen stond hij een week later op marktplaats voor 100,-. Daar werd ik wel boos van.

Je kunt inderdaad de merkdingen wat hoger prijzen. En als je het een uur voor het einde van de markt nog niet kwijt bent, kun je altijd nog zakken met je prijzen zodat het niet weer mee hoeft naar huis. 

Renmuis schreef op 26-04-2024 om 18:20:

Ik heb een hekel aan verkopen via Vinted, en daar ook helemaal het geduld niet voor. Ik hoef er ook geen 20,- voor te krijgen. Maar ik had bijvoorbeeld een keer een Veloretti loopfietsje op de weggeefhoek gezet… Mevrouw kwam het ophalen. En toen stond hij een week later op marktplaats voor 100,-. Daar werd ik wel boos van.

Teleurstellend inderdaad. Jij bedoelde het aardig en zij ziet het als een kans om geld te maken.

Ik ga niets kopen of verkopen vooral omdat ik moedeloos word van de grote stapels. Tenminste hier in de regio. En de enorme drukte en het eenrichtingsverkeer waar je niet uitkomt.

Ik denk dat je leuk kan verdienen als je je topstukken mooi showt en ik denk dat een belangstellende niet kijkt op een paar euro als hij het graag wil hebben.

"Winkelen" met een wensenlijstje is hier onvoorstelbaar; je mag blij zijn als je ergens mag stoppen zonder dat je onder de voet wordt gelopen. Misschien helpt het om een fietsbel mee te nemen.


Renmuis

Renmuis

27-04-2024 om 18:50 Topicstarter

Mijn topstukken zijn inderdaad zeer goed verkocht voor een mooie prijs (rond de 10,-). Ik had steeds enkele stukken aan een rekje gehangen, en ze waren halverwege de dag al allemaal weg, dus dat viel alles mee. Vriendin had getipt dat presentatie alles is.

Van de kleding van Next / H&M / andere grote ketens heb ik maar een paar dingen verkocht, zelfs toen ik deze aan het einde van de dag voor 0,25 per stuk aanbood.  

Ik woon ook wel in een redelijk dure gemeente; misschien heeft dat invloed. Je merkt in ieder geval wel dat mensen echt op zoek waren naar bepaalde merken en een bepaalde uitstraling. Ook het houten speelgoed was zo weg. 

Leuke ervaring en voor herhaling vatbaar. Ik hoop dat jullie ook mooie dingen gevonden hebben, of succesvol verkocht!

Renmuis

Renmuis

27-04-2024 om 19:16 Topicstarter

Ja, maar mijne was eerst 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.