Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 17:12:

[..]

Allemaal onschuldig natuurlijk, zat geen 1 hamas lid bij zeker

Er zaten ongetwijfeld schuldigen tussen. Die vallen in het niet bij de meerendeel onschuldigen. Nogmaals geen argument!

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 17:15:

[..]

Voor de miljoenste keer, Gazanen hebben ook geholpen 7 Oktober, dat was niet alleen Hamas, Gazanen zijn ook niet onschuldig, kun ej dat begrijpen of niet?

En doel je dan op de joodse slachtoffers die gestenigd worden door Palestijnen? Of wil je dat ook ontkennen? Of die Palestijn uit de westoever die bij een bushalte laatst Israëlische mensen dood heeft geschoten? Wel het hele verhaal vertellen he.

Je hoeft niet zo belerend te doen, alsof jij hier degene met het stel hersens bent.

Als je 1 op 1 kijkt, is het aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde vele malen groter. Waarom kom je toch telkens met hetzelfde domme voorbeeld? 

Zilver_gray schreef op 22-02-2026 om 17:21:

[..]

Er zaten ongetwijfeld schuldigen tussen. Die vallen in het niet bij de meerendeel onschuldigen. Nogmaals geen argument!

Hoe weet jij zo goed dat het meerendeel onschuldig is? Uitgevoerde polls laten zien dat een meerendeel juist de Hamas aanval steunde. En ondanks hoge beloningen heeft geen enkele Palestijn inlichtingen gegeven aan Israël over de gijzelaars. 

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 17:17:

[..]

Bedoel je met "haat" het feit dat Palestijnen het ook deels over zichzelf hebben afgeroepen? Of durf je dat niet te erkennen? Ik geef gewoon feiten hier, maar blijkbaar wordt dat gezien als "Haat"

Je zegt in eerdere berichten dat je alle Gazanen verantwoordelijk houdt voor 7 oktober, nu schrijf je dat ze het deels over zichzelf hebben afgeroepen. Niettemin heb je geen moeite met de 71000 doden, waaronder ouderen en kinderen aan de Gazaanse kant, dat hebben ze over zichzelf afgeroepen, zeg je. 

Ja, ik kan daar niets anders van maken dan dat je die gehele groep haat. Anders had ik wel iets van je gelezen over compassie met de gedode onschuldige burgergazanen. Baby's bijvoorbeeld, die er op 7 oktober nog helemaal niet waren. 

Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 17:37:

[..]

Hoe weet jij zo goed dat het meerendeel onschuldig is? Uitgevoerde polls laten zien dat een meerendeel juist de Hamas aanval steunde. En ondanks hoge beloningen heeft geen enkele Palestijn inlichtingen gegeven aan Israël over de gijzelaars.

Wat denk jij wat er met Palestijnen gebeurd die ervoor durven uit te komen niet achter Hamas te staan? En waarom zouden ze Israël moeten vertrouwen om voor ze op te komen? Die schieten ze bij bosjes af.

Ze hebben weinig keus.

Zilver_gray schreef op 22-02-2026 om 17:24:

[..]

Je hoeft niet zo belerend te doen, alsof jij hier degene met het stel hersens bent.

Als je 1 op 1 kijkt, is het aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde vele malen groter. Waarom kom je toch telkens met hetzelfde domme voorbeeld?

Dat vind ik echt grappig, wie doet er nou belerend? Ja volgende keer geen oorlog beginnen dan zijn er helemaal geen slachtoffers

Zilver_gray schreef op 22-02-2026 om 17:47:

[..]

Wat denk jij wat er met Palestijnen gebeurd die ervoor durven uit te komen niet achter Hamas te staan? En waarom zouden ze Israël moeten vertrouwen om voor ze op te komen? Die schieten ze bij bosjes af.

Ze hebben weinig keus.

Ongeveer 70% vd Gazanen steunt Hamas dus die vlieger gaat niet op 

felija schreef op 22-02-2026 om 17:42:

[..]

Je zegt in eerdere berichten dat je alle Gazanen verantwoordelijk houdt voor 7 oktober, nu schrijf je dat ze het deels over zichzelf hebben afgeroepen. Niettemin heb je geen moeite met de 71000 doden, waaronder ouderen en kinderen aan de Gazaanse kant, dat hebben ze over zichzelf afgeroepen, zeg je. Ja, ik kan daar niets anders van maken dan dat je die groep haat. Anders had ik wel iets van je gelezen over compassie met de gedode onschuldige burgergazanen. Baby's bijvoorbeeld, die er op 7 oktober nog helemaal niet waren.

Vind jij dan ook als wij als Nederlanders twintig jaar geleden op een verkeerde partij hadden gestemd, omdat dat toen de partij leek te zijn die voor ons opkwam, wij het dan zelf over ons afgeroepen wanneer wij door de vijand massaal werden afgeslacht? Hadden we toen maar anders moeten stemmen.

Je vraagt het niet aan mij, maar ik wil hier wel even op reageren. Ik merk dat ik vooral moeite heb met bewoordingen als dat Israël "massaal burgers heeft afgeslacht" of "vermoord."

Er is hier 1 partij geweest die massaal burgers heeft afgeslacht en vermoord en dat is Hamas en co. Israël voerde een noodzakelijke oorlog, waarbij helaas burgerslachtoffers gevallen zijn. Dat is inherent aan oorlog. 

Israël nam maatregelen om burgerslachtoffers te voorkomen. Hamas nam maatregelen om juist burgerslachtoffers te veroorzaken.

felija schreef op 22-02-2026 om 17:42:

[..]

Je zegt in eerdere berichten dat je alle Gazanen verantwoordelijk houdt voor 7 oktober, nu schrijf je dat ze het deels over zichzelf hebben afgeroepen. Niettemin heb je geen moeite met de 71000 doden, waaronder ouderen en kinderen aan de Gazaanse kant, dat hebben ze over zichzelf afgeroepen, zeg je.

Ja, ik kan daar niets anders van maken dan dat je die gehele groep haat. Anders had ik wel iets van je gelezen over compassie met de gedode onschuldige burgergazanen. Baby's bijvoorbeeld, die er op 7 oktober nog helemaal niet waren.

Vind jij dan ook als wij als Nederlanders twintig jaar geleden op een verkeerde partij hadden gestemd, omdat dat toen de partij leek te zijn die voor ons opkwam, wij het dan zelf over ons afgeroepen hadden, wanneer wij door de vijand vervolgens massaal worden gedood? Hadden we toen maar anders moeten stemmen? Gazanen hebben niets anders dan die vreselijke Hamas. Wie komt er anders voor hun belangen op? Niemand, ook en zeker Hamas niet, al blijven Gazanen wellicht hopen van wel, tegen beter weten in.

Ja en hoeveel zijn Hamas leden? Ik heb niet gezegd dat alle Gazanen verantwoordelijk zijn voor 7 Oktober, ik zeg alleen dat er na 7 Oktober geen onschuldige Gazanen bestaan, en daar sta ik nog 100% achter. 

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 17:52:

[..]

Ja en hoeveel zijn Hamas leden? Ik heb niet gezegd dat alle Gazanen verantwoordelijk zijn voor 7 Oktober, ik zeg alleen dat er na 7 Oktober geen onschuldige Gazanen bestaan, en daar sta ik nog 100% achter.

Dat is hetzelfde: je schrijft de hele groep af.

Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 17:51:

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar ik wil hier wel even op reageren. Ik merk dat ik vooral moeite heb met bewoordingen als dat Israël "massaal burgers heeft afgeslacht" of "vermoord."

Er is hier 1 partij geweest die massaal burgers heeft afgeslacht en vermoord en dat is Hamas en co. Israël voerde een noodzakelijke oorlog, waarbij helaas burgerslachtoffers gevallen zijn. Dat is inherent aan oorlog.

Israël nam maatregelen om burgerslachtoffers te voorkomen. Hamas nam maatregelen om juist burgerslachtoffers te veroorzaken.

Ik heb mijn bericht aangepast, maar buiten dat: Israël voerde inderdaad een noodzakelijke oorlog, met nadruk op de verleden tijd. Dat stadium zijn we reeds lang gepasseerd. Die oorlog is nu ontaard in het doden van onnodige burgerslachtoffers. 
Nogmaals:  de echte aanstichters van Hamas zitten vrolijk en vrij in het buitenland. Hamas kan niet uitgeroeid worden, anders was het al gebeurd. 
Het is al lang geen noodzakelijke oorlog meer, helemaal als je beseft wat er zich momenteel op de Westelijke Jordaanoever afspeelt. 
Ook jij hebt een gekleurde bril op en neemt liever de IDF als bron terwijl ze aantoonbaar onschuldige hulpverleners hebben gedood en dat onder het tapijt wilden moffelen. 'Helaas' kwam het uit en moesten ze het wel toegeven.

Zilver_gray schreef op 22-02-2026 om 17:47:

[..]

Ze hebben weinig keus.

Hoe weet jij dat ze er niet voor uit durven te komen dat ze niet achter Hamas staan? Het zou ook kunnen dat deze Palestijnen simpelweg de waarheid spreken. 

En daarnaast scoorde de vraag of de aanval werd gesteund geen 100% "ja". Er zijn dus Palestijnen die wél aangeven er niet achter te staan. 

En weer jouw formulering dat Israël Palestijnen bij bosjes zou afschieten. Er is 1 partij die burgers bij bosjes heeft afgeschoten en dat waren Hamas en co (inclusief Gazaanse burgers) die Israëlische burgers bij bosjes afschoten. Hou toch eens op met die omdraaiing. 

felija schreef op 22-02-2026 om 17:54:

[..]

Dat is hetzelfde: je schrijft de hele groep af.

Nee dat is niet hetzelfde

Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 17:56:

[..]

Hoe weet jij dat ze er niet voor uit durven te komen dat ze niet achter Hamas staan? Het zou ook kunnen dat deze Palestijnen simpelweg de waarheid spreken.

En daarnaast scoorde de vraag of de aanval werd gesteund geen 100% "ja". Er zijn dus Palestijnen die wél aangeven er niet achter te staan.

En weer jouw formulering dat Israël Palestijnen bij bosjes zou afschieten. Er is 1 partij die burgers bij bosjes heeft afgeschoten en dat waren Hamas en co (inclusief Gazaanse burgers) die Israëlische burgers bij bosjes afschoten. Hou toch eens op met die omdraaiing.

Vind jij dan dat ze achter Israël moeten staan? Ff serieus!

Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 17:56:

[..]

Ik zou er als Gazaan niet voor uit durven komen, want dat heeft onvermijdelijk de dood tot gevolg. Ik zou heel laf net doen alsof ik ze steunde. Jij zou je laten vermoorden?

Het is helaas nu vanuit beide kanten de realiteit geworden. 71000 doden aan de Gazaanse kant.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.