Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

felija schreef op 07-10-2025 om 10:28:

[..]

Of je acceperrt dat je radicaalrechtse denkbeelden hebt en schuift het niet af op zogenaamd extreem links. Je kan ook de hand in eigen boezem steken.

https://www.nu.nl/nujij/6319960/zo-ziet-radicaal-links-eruit-deelt-kenmerken-met-radicaal-rechts.html

Wat zijn volgens jou specifiek en concreet mijn "radicaal-rechtse denkbeelden"? 

Malibu2 schreef op 07-10-2025 om 10:50:

[..]

Wat zijn volgens jou specifiek en concreet mijn "radicaal-rechtse denkbeelden"?

Alleen al het feit dat je onmiddellijk alles afschuift op 'extreem links'. Zonder verdere context, echt een radicaalrechts nonargument. 

Zelf niet in de gaten hebben door wat voor gekleurde bril je denkt de waarheid in pacht te hebben. Neerkijken op mensen die daarin niet mee gaan. Suggereren dat jij wel echt aan waarheidsvinding doet. 

felija schreef op 07-10-2025 om 10:28:

[..]

Of je acceperrt dat je radicaalrechtse denkbeelden hebt en schuift het niet af op zogenaamd extreem links. Je kan ook de hand in eigen boezem steken.

https://www.nu.nl/nujij/6319960/zo-ziet-radicaal-links-eruit-deelt-kenmerken-met-radicaal-rechts.html

Zowel de opmerking als de link zijn grote onzin. Welke boven allen verhevene denkt even te bepalen wie wat is? Okee, ik heb het ook wel eens over extreem links maar dat is meer een flauwe reactie op het gestrooi met extreem rechts.

Hufterigheid is waarschijnlijk een extreemrechtse facistische eigenschap.

Foutje
Thora schreef op 07-10-2025 om 10:58:

[..]

Zowel de opmerking als de link zijn grote onzin. Welke boven allen verhevene denkt even te bepalen wie wat is? Okee, ik heb het ook wel eens over extreem links maar dat is meer een flauwe reactie op het gestrooi met extreem rechts.

Hufterigheid is waarschijnlijk een extreemrechtse facistische eigenschap.

Malibu begon over extreem links, daar reageerde ik op. En dan mag ik het niet hebben over radicaalrechts? Dat is pas grote onzin. Die selectieve verontwaardiging de hele tijd.

Poezenmeisje schreef op 07-10-2025 om 08:48:

Am Yisrael Chai.

Gedenken-candles-4298297-pixel2013-pixabay-quadrat-1710273762.jpg

Twee jaar inmiddels... 😢

En herdacht in een zwaar bewaakte synagoge. Te triest voor woorden.

felija schreef op 07-10-2025 om 10:56:

[..]

Alleen al het feit dat je onmiddellijk alles afschuift op 'extreem links'. Zonder verdere context, echt een radicaalrechts nonargument.

Zelf niet in de gaten hebben door wat voor gekleurde bril je denkt de waarheid in pacht te hebben. Neerkijken op mensen die daarin niet mee gaan. Suggereren dat jij wel echt aan waarheidsvinding doet.

Eehhm. Wie noemde ik extreem links? Dat waren inderdaad degenen die Caroline van der Plas intimideerden, haar als "far right" labelen en niet willen dat er "zionisten" op de Radboud Universiteit komen. 

Dat schaar ik niet onder regulier links. Jij wel? 

Daarnaast vind ik je andere opmerkingen over mij nou ook niet echt getuigen van zogenaamde radicaal rechtse denkbeelden bij mij. Ik zie hetzelfde namelijk bij mensen die blindelings de NOS, Volkskrant etc geloven in al hun berichtgeving over Israël en Gaza. Moet ik die mensen daarom ook als "radicaal rechts" classificeren? Daar doe ik niet aan. 

Door deze discussie moest ik weer denken aan deze meme:

https://x.com/elonmusk/status/1519735033950470144

Het Koninklijk Paleis op de Dam is beklad met rode verf. Palestine Action NL heeft dit dinsdagochtend gedaan "als reactie op het verbod van de burgemeester op de Nationale Herdenking voor Palestina".
[...]

Volgens een woordvoerder van Halsema was er geen sprake van een nationaal verbod op een herdenking. Wel had de gemeente een pro-Palestijnse demonstratie op de Dam verplaatst, omdat er al een pro-Israël-demonstratie was aangekondigd. De autoriteiten wilden zo confrontaties voorkomen. De pro-Israël-demonstratie vindt plaats van 13.30 tot 16.30 uur.

Schandalig. Maar ligt voor mij totaal in de lijn der verwachting. Het verbaast me ook niets dat een dergelijke groep juist op 7 oktober zo'n "herdenking voor Palestina" wil houden. Dat is pure uitlokking.

https://www.nu.nl/cultuur-overig/6371560/pro-palestijnse-organisatie-bekladt-koninklijk-paleis-op-de-dam-met-rode-verf.html#nujij

Verhelderende analyse in een Volkskrant, iets wat je hier ook exact terugleest:

Twee jaar na de aanslagen blijft de Israëlische ontkenning van Palestijns leed hardnekkig: ‘Je kind is een slachtoffer, geen oorlogsmisdadiger’
https://www.volkskrant.nl/buitenland/twee-jaar-na-de-aanslagen-blijft-de-israelische-ontkenning-van-palestijns-leed-hardnekkig-je-kind-is-een-slachtoffer-geen-oorlogsmisdadiger~bbfe05db/

Malibu2 schreef op 07-10-2025 om 13:18:

Het Koninklijk Paleis op de Dam is beklad met rode verf. Palestine Action NL heeft dit dinsdagochtend gedaan "als reactie op het verbod van de burgemeester op de Nationale Herdenking voor Palestina".
[...]

Volgens een woordvoerder van Halsema was er geen sprake van een nationaal verbod op een herdenking. Wel had de gemeente een pro-Palestijnse demonstratie op de Dam verplaatst, omdat er al een pro-Israël-demonstratie was aangekondigd. De autoriteiten wilden zo confrontaties voorkomen. De pro-Israël-demonstratie vindt plaats van 13.30 tot 16.30 uur.

Schandalig. Maar ligt voor mij totaal in de lijn der verwachting. Het verbaast me ook niets dat een dergelijke groep juist op 7 oktober zo'n "herdenking voor Palestina" wil houden. Dat is pure uitlokking.

Precies dit!

[...]

En het kan ook gewoon. Ware het andersom geweest.... oei oei oei.

Malibu2 schreef op 07-10-2025 om 11:38:

[..]

Eehhm. Wie noemde ik extreem links? Dat waren inderdaad degenen die Caroline van der Plas intimideerden, haar als "far right" labelen en niet willen dat er "zionisten" op de Radboud Universiteit komen.

Dat schaar ik niet onder regulier links. Jij wel?

Daarnaast vind ik je andere opmerkingen over mij nou ook niet echt getuigen van zogenaamde radicaal rechtse denkbeelden bij mij. Ik zie hetzelfde namelijk bij mensen die blindelings de NOS, Volkskrant etc geloven in al hun berichtgeving over Israël en Gaza. Moet ik die mensen daarom ook als "radicaal rechts" classificeren? Daar doe ik niet aan.

Dat jij hardnekkig (blindelings) blijft beweren dat alle media die zich dmv bronnen kritisch uitlaten over Israël, foutieve info verspreiden, is een feit wat vast staat. Verre van neutraal, cherrypicking. 

De NOS of De Volkskrant baseren zich dmv bronnen ook op het verwerpen van de acties van Hamas precies twee jaar geleden. En bevestigen het leed aan zowel de Israëlische als Palestijnse kant. Een stuk genuanceerder, dan roepen dat Israël niks verkeerd doet. 

[...]

Vreselijk en inderdaad pure uitlokking. 

[...]

Dit is de andere kant op inderdaad net zo goed verwerpelijk.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.