Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
22-09-2025 om 09:37
Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 09:28:
[..]
Ik hoor je nooit over het sponseren van hamas door iran zeggen maar dat zal je wel niks kunnen schelen want dan heb je heen stok om Israël mee te slaan.
Ik reageerde op;
“Het dingetje is een beetje dat Israël Hamas zal moeten vernietigen. Er is geen andere keuze”
Volgens mij gaat dit topic ook over Israël/ Hamas.
Iran is niet bezig met een etnische zuivering. Iran verdrijft geen duizenden inwoners etc.
Dus die kaart kun je weer terug stoppen.
En misschien zou je ook eens kunnen ophouden met mij te beschuldigen van “niks kunnen schelen”. Die heb ik al een paar keer voorbij zien komen, ook gericht op andere gebruikers; het maakt je betoog er niet sterker op; in tegendeel! Wat een zwaktebod!
Muurbloem1985
22-09-2025 om 09:55
Zilver_gray schreef op 22-09-2025 om 09:37:
[..]
Ik reageerde op;
“Het dingetje is een beetje dat Israël Hamas zal moeten vernietigen. Er is geen andere keuze”
Volgens mij gaat dit topic ook over Israël/ Hamas.
Iran is niet bezig met een etnische zuivering. Iran verdrijft geen duizenden inwoners etc.Dus die kaart kun je weer terug stoppen.
En misschien zou je ook eens kunnen ophouden met mij te beschuldigen van “niks kunnen schelen”. Die heb ik al een paar keer voorbij zien komen, ook gericht op andere gebruikers; het maakt je betoog er niet sterker op; in tegendeel! Wat een zwaktebod!
Nee iran hangt mensen op die zogenaamd "spioneren" of homo's aan hijskranen, ze pakken mensen op zonder enig proces en blijven werken aan een nucleaire bom, verder is het een heel fijn regime.
Daglichtlamp
22-09-2025 om 09:57
Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 09:28:
[..]
Ik hoor je nooit over het sponseren van hamas door iran zeggen maar dat zal je wel niks kunnen schelen want dan heb je heen stok om Israël mee te slaan.
Daar hoeven we het niet over te hebben. Er zijn gewoon hele terechte sancties tegen het regime in Iran. https://www.sanctionsmap.eu/#/main/details/17,18/?search=%7B%22value%22:%22%22,%22searchType%22:%7B%7D%7D
Muurbloem1985
22-09-2025 om 10:01
Daglichtlamp schreef op 22-09-2025 om 09:57:
[..]
Daar hoeven we het niet over te hebben. Er zijn gewoon hele terechte sancties tegen het regime in Iran. https://www.sanctionsmap.eu/#/main/details/17,18/?search=%7B%22value%22:%22%22,%22searchType%22:%7B%7D%7D
Ok dus mogen we het niet over hebben dat Iran Hamas en hezbollah steunt? Grappig
Koko67
22-09-2025 om 10:50
PensioNada schreef op 21-09-2025 om 23:49:
[..]
37 mensen waren veroordeeld tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf, 30 tot een voorwaardelijke gevangenisstraf, 137 hadden een geldboete of waarschuwing gekregen. Ik ken het strafrechtelijke systeem in Denemarken verder niet, maar ik heb het gevoel dat alles op 1 hoop is geveegd om het maar vooral er vreselijk slecht uit te laten zien om vooral de stelling "Palestijnen zijn monsters" kracht bij te zetten.
Realiseer je dat 90 jaar geleden exact hetzelfde met de Joden werd gedaan.
Maar werk er vooral aan mee, aan het demoniseren, het haat zaaien.
Chickens come home to roost.
Sjonge, jij gaat wel heel ver. Dus om deze Palestijnen te verdedigen suggereer je hier dat Denemarken willens en wetens onschuldige Palestijnen heeft veroordeeld voor iets wat ze niet gedaan hebben?
Amber82
22-09-2025 om 11:06
Koko67 schreef op 22-09-2025 om 10:50:
[..]
Sjonge, jij gaat wel heel ver. Dus om deze Palestijnen te verdedigen suggereer je hier dat Denemarken willens en wetens onschuldige Palestijnen heeft veroordeeld voor iets wat ze niet gedaan hebben?
Nee dat suggereert ze niet. Ze suggereert wel dat degene met een geldboete (misschien wel omdat ze 3km te hard hebben gereden) hetzelfde gekwalificeerd wordt als iemand met een onvoorwaardelijke straf. En daar kan je je inderdaad vraagtekens bij hebben.
Denk ook niet dat jij jezelf net zo crimineel beoordeeld als Willem Holleeder, omdat jij toevallig 3 verkeersboetes hebt gehad.
PensioNada
22-09-2025 om 11:41
Amber82 schreef op 22-09-2025 om 11:06:
[..]
Nee dat suggereert ze niet. Ze suggereert wel dat degene met een geldboete (misschien wel omdat ze 3km te hard hebben gereden) hetzelfde gekwalificeerd wordt als iemand met een onvoorwaardelijke straf. En daar kan je je inderdaad vraagtekens bij hebben.
Denk ook niet dat jij jezelf net zo crimineel beoordeeld als Willem Holleeder, omdat jij toevallig 3 verkeersboetes hebt gehad.
Dank je, het ging inderdaad om de frame dat Palestijnen alle ellende over zichzelf afgeroepen hebben omdat het een heel onaangenaam volk is.
Ik vind het echt heel eng, het op die manier wegzetten van hele volken.
Muurbloem1985
22-09-2025 om 12:08
PensioNada schreef op 22-09-2025 om 11:41:
[..]
Dank je, het ging inderdaad om de frame dat Palestijnen alle ellende over zichzelf afgeroepen hebben omdat het een heel onaangenaam volk is.
Ik vind het echt heel eng, het op die manier wegzetten van hele volken.
Maar het waren gazanen die op Israëlische lijken zaten te spugen, het waren gazanen die hele Israëlische families die hen werk boden hebben verraden waarna deze afgeslacht werden. Het waren gazanen die met de gijzelaars door de straten van gaza parradeerde en hen vernederen die trouwens nog steeds niet allemaal terug zijn, het waren gazanen die snoep uitdeelde na 7 oktober het waren gazaanse ouders die trots waren op hun kind als deze joden had afgeslacht op 7 oktober en dan nu de onschuldige uithangen? Ik kan er gewoon niet bij dat zo veel mensen hier in Nederland met blote ogen in trappen en dan bedoel ik vooral links.
PensioNada
22-09-2025 om 12:17
Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 12:08:
[..]
Maar het waren gazanen die op Israëlische lijken zaten te spugen, het waren gazanen die hele Israëlische families die hen werk boden hebben verraden waarna deze afgeslacht werden. Het waren gazanen die met de gijzelaars door de straten van gaza parradeerde en hen vernederen die trouwens nog steeds niet allemaal terug zijn, het waren gazanen die snoep uitdeelde na 7 oktober het waren gazaanse ouders die trots waren op hun kind als deze joden had afgeslacht op 7 oktober en dan nu de onschuldige uithangen? Ik kan er gewoon niet bij dat zo veel mensen hier in Nederland met blote ogen in trappen en dan bedoel ik vooral links.
Moet je een heel volk afrekenen op de verwerpelijke daden van een deel van het volk?
Loeki72
22-09-2025 om 12:19
Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 12:08:
[..]
Het waren en zijn nog steeds Israëliërs die gericht op de hoofden van kinderen schieten, het waren en zijn Israëliërs die ziekenhuizen bombarderen. Aan beide zijden zijn er slechte acties. Maar Israel loop hierin wel voorop. Ze zijn een volk aan het vernietigen.
Bij de volgende dodenherdenking herdenk ik alleen slachtoffers en dat in een oorlog elk volk/ mens heel slecht kan worden.
Daglichtlamp
22-09-2025 om 12:22
Laten we beide kanten niet op generaliseren. In Israël is het ook geen keus of je wel of niet het leger in gaat. Er is een dienstplicht voor iedereen behalve een paar streng religieuze groepen.
Muurbloem1985
22-09-2025 om 12:24
PensioNada schreef op 22-09-2025 om 12:17:
[..]
Moet je een heel volk afrekenen op de verwerpelijke daden van een deel van het volk?
Een deel? Hoe kom je bij een deel? Er zit een terroristisch sausje over het Gazaanse volk dat wordt er al van kinds af aan ingepeperd en dat moet verdwijnen.
Muurbloem1985
22-09-2025 om 12:27
Loeki72 schreef op 22-09-2025 om 12:19:
[..]
Het waren en zijn nog steeds Israëliërs die gericht op de hoofden van kinderen schieten, het waren en zijn Israëliërs die ziekenhuizen bombarderen. Aan beide zijden zijn er slechte acties. Maar Israel loop hierin wel voorop. Ze zijn een volk aan het vernietigen.
Bij de volgende dodenherdenking herdenk ik alleen slachtoffers en dat in een oorlog elk volk/ mens heel slecht kan worden.
Maar onder die ziekenhuizen lopen tunnels van hamas deze moeten vernietigd worden het moet een keer afgelopen zijn met raketaanvallen ect. vanuit gaza en 7 oktober is de druppel geweest.
Loeki72
22-09-2025 om 13:34
Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 12:27:
[..]
Maar onder die ziekenhuizen lopen tunnels van hamas deze moeten vernietigd worden het moet een keer afgelopen zijn met raketaanvallen ect. vanuit gaza en 7 oktober is de druppel geweest.
Ik stop met op jou te reageren. Dat is verspilde energie. Dus in de blokkendoos met jou.
Gebruikersnaaminvullen
22-09-2025 om 13:51
Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 12:27:
[..]
Hoe verklaar je dan dat er over de hele wereld, ook in Israël dus, Antizionisme protesten zijn, door joden? Joden die zeggen dat de genocide in Gaza moet stoppen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.