Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Thora
09-09-2025 om 11:40
felija schreef op 08-09-2025 om 17:36:
[..]
Precies dit. Je zal daar maar als baby geboren worden.....
![]()
Nou zo ken ik er ook nog wel een zooitje hoor. Iran, Jemen, Afghanistan, Noord Korea, Soedan. En dan zal je ook nog eens een meisje zijn......... Hoeveel pech kun je hebben.
felija
09-09-2025 om 11:47
Thora schreef op 09-09-2025 om 11:40:
[..]
Nou zo ken ik er ook nog wel een zooitje hoor. Iran, Jemen, Afghanistan, Noord Korea, Soedan. En dan zal je ook nog eens een meisje zijn......... Hoeveel pech kun je hebben.
Precies! Dat gun je niemand. Dit topic gaat over de oorlog in Gaza.
Daglichtlamp
09-09-2025 om 15:37
Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dit wel een heel effectieve manier is om alle onderhandelingen om de gijzelaars vrij te krijgen onmogelijk te maken? Arme gijzelaars, arme familie.
https://www.ad.nl/buitenland/israel-voert-aanval-uit-op-kopstukken-van-hamas-in-qatar~ae60b8f5/
Israël heeft een gerichte aanval uitgevoerd op Hamasleiders in Golfstaat Qatar. Dat meldt een Israëlische functionaris aan persbureau Reuters. In hoofdstad Doha zijn explosies gehoord.
---------
De Hamasleiders waren in Qatar om een voorstel voor een staakt-het-vuren in Gaza van de Amerikaanse president Trump te bespreken. De Amerikanen waren vooraf voor de aanval gewaarschuwd. Israëlische officials verklaren dat Trump zelfs groen licht gaf voor de aanval.
Zilver_gray
09-09-2025 om 15:43
Daglichtlamp schreef op 09-09-2025 om 15:37:
Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dit wel een heel effectieve manier is om alle onderhandelingen om de gijzelaars vrij te krijgen onmogelijk te maken? Arme gijzelaars, arme familie.
https://www.ad.nl/buitenland/israel-voert-aanval-uit-op-kopstukken-van-hamas-in-qatar~ae60b8f5/
Een bron binnen Hamas zei tegen nieuwszender Al Jazeera dat de aanval was gericht tegen onderhandelaars van Hamas. Volgens berichten in Israëlische media was Hamas-kopstuk Khalil al-Hayya een van de doelwitten.
Trump gaf groen licht
De Hamasleiders waren in Qatar om een voorstel voor een staakt-het-vuren in Gaza van de Amerikaanse president Trump te bespreken. De Amerikanen waren vooraf voor de aanval gewaarschuwd. Israëlische officials verklaren dat Trump zelfs groen licht gaf voor de aanval.
En Hamas maar de schuld in de schoenen schuiven dat de onderhandelingen telkens sneuvelen. Israël wil niet onderhandelen. Vreselijk voor de gegijzelden en familie inderdaad.
Daglichtlamp
09-09-2025 om 15:51
En natuurlijk Hamas zijn verschrikkelijke terroristen. Maar op deze manier komt er geen enkele gijzelaar meer levend terug. Het is zo triest. Israël stond er altijd om bekend dat ze in elk geval heel veel waarde hechten aan de joodse burgers. Ik zie het niet meer. Ik ben daar verdrietig over.
Zilver_gray
09-09-2025 om 15:55
Daglichtlamp schreef op 09-09-2025 om 15:51:
En natuurlijk Hamas zijn verschrikkelijke terroristen. Maar op deze manier komt er geen enkele gijzelaar meer levend terug. Het is zo triest. Israël stond er altijd om bekend dat ze in elk geval heel veel waarde hechten aan de joodse burgers. Ik zie het niet meer. Ik ben daar verdrietig over.
Ik ben van mening dat het puur met deze regering te maken heeft; Netanyahu en z’n kliek.
Zilver_gray
09-09-2025 om 16:04
Hoofdonderhandelaar van Hamas was doelwit, melden Israëlische media
Khalil Al-Hayya, de hoofdonderhandelaar van Hamas in de gesprekken met Israël over een wapenstilstand in Gaza, was een van de doelwitten van de aanval in Doha. Dat melden Israëlische media op basis van een anonieme Israëlische functionaris. Onduidelijk is of Hayya is omgekomen. De Qatarese autoriteiten melden alleen dat de woningen van Hamasleiders in Doha doelwit waren.
Ik denk dat niemand hier treurig zal zijn als dit heerschap omgekomen is. Ik denk alleen niet dat wanneer je iets gedaan wil krijgen (onderhandelen) met bommen moet gaan gooien en verwachten dat je je zin krijgt.
Zilver_gray
09-09-2025 om 16:31
Zilver_gray schreef op 09-09-2025 om 16:04:
Hoofdonderhandelaar van Hamas was doelwit, melden Israëlische media
.
Zojuist in de Volkskrant;
Hamasonderhandelaars hebben aanval overleefd, meldt Reuters
De onderhandelaars van Hamas hebben de beoogde Israëlische aanval op Hamasleiders in de Qatarese hoofdstad Doha overleefd. Dat zeggen Hamasfunctionarissen tegen persbureau Reuters. De onderhandelaars zouden vandaag in Doha bijeen zijn gekomen om te praten over het laatste voorstel voor een wapenstilstand tussen Hamas en Israël, opgesteld door de Amerikanen.
felija
09-09-2025 om 17:08
Daglichtlamp schreef op 09-09-2025 om 15:51:
Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Koko67
09-09-2025 om 17:42
Zilver_gray schreef op 09-09-2025 om 16:31:
[..]
Zojuist in de Volkskrant;
Hamasonderhandelaars hebben aanval overleefd, meldt Reuters
De onderhandelaars van Hamas hebben de beoogde Israëlische aanval op Hamasleiders in de Qatarese hoofdstad Doha overleefd. Dat zeggen Hamasfunctionarissen tegen persbureau Reuters. De onderhandelaars zouden vandaag in Doha bijeen zijn gekomen om te praten over het laatste voorstel voor een wapenstilstand tussen Hamas en Israël, opgesteld door de Amerikanen.
Heel jammer, was de wereld bijna weer een beetje veiliger geworden.
Zilver_gray
09-09-2025 om 21:36
NOS;
Familieleden vrezen dat gijzelaars de dupe zullen worden van Israëlische aanval op Doha.
Einav Zangauker de moeder van de door Hamas gegijzelde Matan, vreest dat Netanyahu haar zoon "heeft vermoord" door Hamas aan te vallen in Qatar. "Ik beef van angst", schrijft ze op X. "Wie besluit om opzettelijk het leven van mijn Matan in gevaar te brengen, vermoordt hem. Waarom blijft hij elke kans op een akkoord verspelen? Dit is het leven van mijn kind!"
Afgrijselijk! Het zal je kind zijn.
Gebruikersnaaminvullen
09-09-2025 om 22:10
Gebombardeerd met "toestemming" van tRump. Ben benieuwd of hij z'n vliegtuig van 400 miljoen nog krijgt van Qatar, of de zo begeerde nobelprijs voor de vrede
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.