Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 06-08-2025 om 19:59:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik heb geen reactie van 18.000 Palestijnen gelezen op antwoord van de Israëlische gijzelaar?
Waar heb je dat gelezen?

Bij het verhaal over vliegtuigpassagiers die een maaltijd kregen met een "free palestine" vlaggetje erop en dus niet na die link van die foto van die uitgemergelde gijzelaar. 

Daglichtlamp schreef op 06-08-2025 om 19:46:

Respect voor deze arts die zijn eigen leven op het spel heeft gezet om een maand in Gaza te werken. Ziekenhuizen worden daar ook regelmatig per ongeluk of met opzet geraakt.
https://rightsforum.org/salih-el-saddy-uit-rotterdam-werkte-een-maand-als-arts-in-gaza/

‘Dat was nog een heel gedoe. Ik werk twee dagen per week als cosmetisch arts en vier dagen per week als huisarts-in-opleiding. De kliniek ging snel akkoord, die zeiden: “Prima, maar zorg goed voor jezelf en kom heelhuids terug.” Bij het Erasmus MC, waar ik de opleiding doe, was het wat meer heisa want daar stonden bijvoorbeeld ook stages gepland. Maar toch, in twee dagen ging het van “nee”, naar een “voorzichtig ja” naar een “ja”.’

Bewondering voor deze man!

PensioNada schreef op 06-08-2025 om 20:08:

[..]

Bij het verhaal over vliegtuigpassagiers die een maaltijd kregen met een "free palestine" vlaggetje erop en dus niet na die link van die foto van die uitgemergelde gijzelaar.

Klopt want die reactie heb ik zelf geplaatst! Absoluut niet bij de gijzelaar!

Wat vervelend!
Joodse passagiers krijgen een maaltijd met de text Free Palestijn voorgeschoteld…?

Unicef: meer dan 18.000 gedode kinderen sinds begin Gazaoorlog
etc.

Zilver_gray schreef op 05-08-2025 om 14:36:

[..]

Wat vind jij van de “grenzeloze onmenselijkheden” van Israël?

Je hebt gelijk, dit was het antwoord op het 1e bericht over de gijzelaars van Fleurtje. Geen aantallen. 

Dat maakt deze reactie nog altijd ongepast vind ik. Geen enkel woord van sympathie, mededogen naar deze onschuldige gijzelaar, maar direct wijzen op de grenzeloze onmenselijkheid van Israel in vergelijking tot wat Fleurtje zei over Hamas.

Nogmaals, Hamas is nog altijd een terroristische organisatie die als doel heeft de vernietiging van Israël. 

Daarmee is Israël nog altijd schuldig aan oorlogsmisdaden, eventuele genocide en misdaden tegen de menselijkheid. Het 1 sluit het ander niet uit. 

Miraval schreef op 06-08-2025 om 20:13:

[..]

Je hebt gelijk, dit was het antwoord op het 1e bericht over de gijzelaars van Fleurtje. Geen aantallen.

Dat maakt deze reactie nog altijd ongepast vind ik. Geen enkel woord van sympathie, mededogen naar deze onschuldige gijzelaar, maar direct wijzen op de grenzeloze onmenselijkheid van Israel in vergelijking tot wat Fleurtje zei over Hamas.

Nogmaals, Hamas is nog altijd een terroristische organisatie die als doel heeft de vernietiging van Israël.

Daarmee is Israël nog altijd schuldig aan oorlogsmisdaden, eventuele genocide en misdaden tegen de menselijkheid. Het 1 sluit het ander niet uit.

Ik kan niet voor Zilver_gray spreken, maar ik erger me er zelf aan dat je op dit forum blijkbaar elke keer als je iets negatiefs over Israël zegt, je er gelijk een disclaimer onder moet zetten: Hamas is vreselijk, 7-10-2023 was vreselijk, de behandeling van de gijzelaars is verschrikkelijk. En begrijp me goed, ik vind dat allemaal verschrikkelijk. De mensen die echter blind achter Israël blijven staan, vinden het dan wel weer raar of zelfs beledigend als ik vraag om uit te leggen waarom Israël door mag gaan met het plat bombarderen van Gaza.

Miraval schreef op 06-08-2025 om 20:13:

[..]

Dit was een reactie op de gijzelaar van Fleurtje;

“Niemand “vlagt” hier voor Hamas.

Ben het met je eens dat dit voor iedereen afschuwelijk is en dat de gijzelaars snel bevrijd moeten worden”

———

En dit een volgende reactie

“Wat vind jij van de “grenzeloze onmenselijkheden” van Israël?”

Er is vaker “empathie” te lezen is in de reacties voor de gijzelaars van de pro Palestijnse forummers, dan andersom. De sympathie voor de Palestijnen komt ook maar van een kant. Men gaat nog liever lullige grapjes maken over Pallywood! Ga toch gauw weg!

“Geen enkel woord van sympathie” laat ik mij niet in de schoenen schuiven. 

PensioNada schreef op 06-08-2025 om 20:26:

[..]

Ik kan niet voor Zilver_gray spreken, maar ik erger me er zelf aan dat je op dit forum blijkbaar elke keer als je iets negatiefs over Israël zegt, je er gelijk een disclaimer onder moet zetten: Hamas is vreselijk, 7-10-2023 was vreselijk, de behandeling van de gijzelaars is verschrikkelijk. En begrijp me goed, ik vind dat allemaal verschrikkelijk. De mensen die echter blind achter Israël blijven staan, vinden het dan wel weer raar of zelfs beledigend als ik vraag om uit te leggen waarom Israël door mag gaan met het plat bombarderen van Gaza.

Eens! Zilver denkt er precies zo over!

Fleurtje_5 schreef op 05-08-2025 om 14:03:

Diepdiepdiepdieptriest.

https://www.hln.be/buitenland/president-macron-over-schokkende-video-van-israelische-gijzelaar-hamas-toont-grenzeloze-onmenselijkheid~afaec554/ 03-08-25 President Macron over schokkende video van Israëlische gijzelaar: “Hamas toont grenzeloze onmenselijkheid”

Zilver_gray schreef op 05-08-2025 om 14:36:

[..]

Wat vind jij van de “grenzeloze onmenselijkheden” van Israël?

Uhm, nee. Dit was de reactie op het 1e bericht van Fleurtje over het filmpje van de vermagerde (uitgehongerde) gijzelaar.

Daarna kwam het bericht over het "vlaggen voor Hamas". 

En dit is wat ik bedoel, en dat stoort mij dan weer. 

Miraval schreef op 06-08-2025 om 20:36:

[..]

[..]

Uhm, nee. Dit was de reactie op het 1e bericht van Fleurtje over het filmpje van de vermagerde (uitgehongerde) gijzelaar.

Daarna kwam het bericht over het "vlaggen voor Hamas".

En dit is wat ik bedoel, en dat stoort mij dan weer.

Precies zoals ik zeg; de empathie voor de Palestijnen komt van 1 kant. Fleurtje heb ik bijvoorbeeld ook niets zien schrijven. Daarom mijn reactie.

Dat is mijn ergernis!

PensioNada schreef op 06-08-2025 om 20:26:

[..]

Weet je, ik ben verre van pro Israel. Zeker op dit moment. En ik erken (zoals ik eerder zei) de misdadige manier van oorlogvoering door Israel. 

Het nieuws staat vol met beelden van de situatie van de Gazanen, en die is ook schrijnend. Echter, over de gijzelaars is weinig bekend. Er is niet bekend hoeveel er precies nog in leven zijn, en wie. Dan komt er na maanden van stilte, een video van 2 gijzelaars, en dan zijn het welgetels 4 berichten hier op dit topic die hierover gaan. 

Dus kom bij mij niet aanzetten over disclaimers die horen bij "ja maar Hamas..." terwijl het schijnbaar heel veel moeite kost om over de gijzelaars te spreken ZONDER het benoemen van de toestand van de Gazanen. (En dat laatste is ook meer algemeen dan alleen hier, wat jij beschrijft zie ik andersom namelijk, hoeveel media aandacht hebben die filmpjes nou uiteindelijk gehad? En hoe vaak wordt er uberhaupt nog gesproken over de verantwoordelijkheid van Hamas?)

Zilver_gray schreef op 06-08-2025 om 20:39:

[..]

Precies zoals ik zeg; de empathie voor de Palestijnen komt van 1 kant. Fleurtje heb ik bijvoorbeeld ook niets zien schrijven. Daarom mijn reactie.

Dat is mijn ergernis!

Fleurtje deelt het filmpje en quote letterlijk Macron en erboven zet ze Diepdieptriest. 

Hoezo komt de empathie voor de Palestijnen dan van 1 kant? Als we het puur over deze post hebben? Jij bent degene die eronder zet: en de grenzeloze onmenselijkheden van Israël? 

Ik snap gewoon de noodzaak niet om dat onder dat specifieke bericht te zetten? (En als het alleen om Fleurtje gaat en haar eventuele partijdigheid, dat zou kunnen dat weet ik niet? Dan nog, was 1 woord van mededogen in DAT specifieke bericht op zijn plaats geweest vind ik dan he.) 

Maar goed, ik had al even niet meer meegelezen hier en die post viel me op. Vandaar dat ik het benoemde in mijn bericht. 

Miraval schreef op 06-08-2025 om 20:47:

[..]

Fleurtje deelt het filmpje en quote letterlijk Macron en erboven zet ze Diepdieptriest.

Hoezo komt de empathie voor de Palestijnen dan van 1 kant? Als we het puur over deze post hebben? Jij bent degene die eronder zet: en de grenzeloze onmenselijkheden van Israël?

Ik snap gewoon de noodzaak niet om dat onder dat specifieke bericht te zetten? (En als het alleen om Fleurtje gaat en haar eventuele partijdigheid, dat zou kunnen dat weet ik niet? Dan nog, was 1 woord van mededogen in DAT specifieke bericht op zijn plaats geweest vind ik dan he.)

Maar goed, ik had al even niet meer meegelezen hier en die post viel me op. Vandaar dat ik het benoemde in mijn bericht.

Vandaar..

https://www.volkskrant.nl/buitenland/liveblog-nieuws-israel-hamas-gazastrook-luchtaanvallen~b28e7752f/

De kans is klein dat Netanyahu zal luisteren naar de kritiek. De premier leidt een kabinet met een aantal extreemrechtse ministers. Zij zijn voor een volledige bezetting, inclusief de uitzetting van alle Palestijnen. Zij stellen uit de coalitie te stappen als Netanyahu een einde aan de oorlog maakt, wat voor de premier zou betekenen dat hij zijn machtspositie kwijtraakt.

Wat moet je hier nu van denken? Puur eigen belang deze “oorlog”.

De gijzelaars moeten terug. Ik quote graag nog een keer uit de telegraaf:
Die operatie, Gideons Strijdwagens genaamd, begon niet lang nadat Israël een bestand met Hamas had opgeblazen door te weigeren onderhandelingen te voeren over een einde van de oorlog.
Het offensief kostte volgens Israëlische media ruim zes miljard dollar, eiste de levens van bijna vijftig soldaten en ging gepaard met de invoering van een nieuw systeem van voedseldistributie die een grote chaos en tal van doden veroorzaakte. Door de hongercrisis, verder verscherpt door Hamas, ligt Israël internationaal zwaar onder vuur.
Er kwam slechts één gijzelaar vrij, maar dat was het gevolg van onderhandelingen tussen de VS en Hamas. Sinds het begin van de oorlog zijn 148 gijzelaars levend teruggekeerd, 135 daarvan als gevolg van een deal met Hamas. Slechts acht werden er bevrijd door het leger.

Israël zal echt terug naar de onderhandelingstafel moeten om de paar gijzelaars die nog leven terug te krijgen. Ik hoop het zo voor de families. De huidige tactiek van Netanyahu loopt letterlijk dood. 

Zilver_gray schreef op 06-08-2025 om 20:39:

[..]

Dat is mijn ergernis!

En de mijne.

Ik kan me persoonlijk niet aan de indruk onttrekken dat verschillende mensen hier het leven van een Israëlisch slachtoffer als het erop aankomt  veel zwaarder vinden wegen dan het leven van een Palestijn. Een voorkeur die in mijn ogen een racistische basis heeft.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.