Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
22-07-2025 om 07:25
Koko67 schreef op 21-07-2025 om 23:11:
Dus als Hamas zegt dat een dokter moet vertellen dat jonge mensen in hun kruis geschoten worden, dan zegt die dokter dat jonge mensen in hun kruis geschoten worden. En vervolgens zegt de NOS dat dokters verklaren dat jonge mensen in hun kruis geschoten worden.
Waar haal jij vandaan dat Hamas die arts heeft verteld wat hij moet zeggen?
De Britse arts Nick Maynard vertelt vanuit een ziekenhuis in Zuid-Gaza over een patroon dat hij en zijn collega's zien in het type verwondingen bij veelal jonge patiënten. Tegen de Britse radiozender Channel 4 zegt de chirurg dat met name tienerjongens het ziekenhuis binnenkomen met schotwonden op specifieke lichaamsdelen.
"Afgelopen zondag kwamen er vier tienerjongens binnen die allemaal in hun kruis waren geschoten. Het lijkt bijna een spel: vandaag is het het hoofd, morgen de buik."
Volgens Maynard waren de tienerjongens beschoten bij GHF-distributiepunten. "Mijn patiënten, hun families en mijn collega's die bij die punten zijn geweest vertellen allemaal hetzelfde verhaal: Israëlische soldaten schieten op hen."
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2575933
Malibu2
22-07-2025 om 07:40
Bekijk Maynards Twitter feed. Zie bijvoorbeeld hoe hij reageerde op 7 oktober 2023 en naar de tendens in zijn overige berichten en wat hij repost.
Wordt hij gedwongen door Hamas? Ik heb zo'n vermoeden van niet. Sommige mensen hebben de "aanmoediging" van Hamas niet nodig, het zit al in henzelf.
Zilver_gray
22-07-2025 om 07:48
We kunnen iedereen die kritisch is wel bestempelen als leugenachtig, maar dat Israël oorlogsmisdaden pleegt is helaas gewoon de waarheid.
Fleurtje_5
22-07-2025 om 08:15
Zilver_gray schreef op 22-07-2025 om 07:48:
We kunnen iedereen die kritisch is wel bestempelen als leugenachtig, maar dat Israël oorlogsmisdaden pleegt is helaas gewoon de waarheid.
Laten we vooral ook niet vergeten hoe het begon. Het is een meer-dan-smerige oorlog. Begonnen door terroristen die een enorme haat hebben tegen Joden. Die nog steeds burgers gegijzeld hebben. Als overvallers een bank overvallen gaat de politie ook niet naar huis als de daders zich nog in de bank bevinden en wandaden blijven plegen.
.................
De Nederlandse overheid veroordeelt de terreuraanval van Hamas
Hamas pleegde op 7 oktober 2023 een terroristische aanval in Israël, waarbij ongeveer 1.200 doden vielen en ongeveer 250 mensen werden gegijzeld. Slachtoffers zijn gemarteld en verkracht. De Nederlandse overheid veroordeelt de terroristische aanval scherp en vindt dat gegijzelden onmiddellijk en onvoorwaardelijk moeten worden vrijgelaten. Hamas moet de wapens direct neerleggen en worden ontwapend. Daarnaast is er geen rol voor Hamas in het toekomstig bestuur van de Gazastrook.
Het kabinet leeft mee met de slachtoffers, nabestaanden en alle mensen die geraakt zijn door de aanslagen of die onzeker zijn over het lot van hun dierbaren. De Nederlandse overheid erkent het trauma van 7 oktober 2023 voor de Israëlische samenleving en staat voor de veiligheid en het voortbestaan van Israël.
...................
https://www.n-tv.de/mediathek/bilderserien/politik/7-Oktober-2023-als-die-Hoelle-ueber-Israel-hereinbricht-article25267137.html Tödlichster Angriff im Land 7. Oktober 2023 - als die Hölle über Israel hereinbricht
Im Morgengrauen des 7. Oktobers greifen Hamas-Terroristen Israel an. Sie feuern Tausende Raketen ab und stürmen die Grenze. Die Kämpfer dringen vom Gazastreifen aus ein, töten Hunderte Menschen und verschleppen 251 Geiseln. Eine Chronologie des Tages, der den Gaza-Krieg auslöst.
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5411854/gazastrook-hamas-israel-aanval-benjamin-netanyahu Hamas voerde vanochtend duizenden raketten af op Israël en stuurde tientallen strijders de grens van het zwaar bewaakte land over.
............
Israël werd compleet overrompeld door de aanval, vertelde RTL Nieuws-correspondent Pepijn nagtzaam eerder vanochtend. "De afgelopen jaren zag je vaak een opbouw in het geweld. In dit geval is Israël compleet verrast door de aanval, die nota bene 50 jaar na de start van de Jom Kippoer-oorlog plaatsvindt."
Burgers omgekomen
Nagtzaam omschrijft: "We zien dat de Hamas-strijders Israëlische soldaten hebben doodgeschoten en gekidnapt hebben. Ook zijn er burgers die het niet overleefd hebben."
..................
Fleurtje_5
22-07-2025 om 08:37
Bekijk in deze link ook de video van de enorme lange stoet verdrietige mensen langs de autosnelweg:
https://nos.nl/liveblog/2498105 17 november 2023
Video: Familie en vrienden houden mars voor Hamas-gijzelaars
In Jeruzalem zijn demonstranten bezig aan een protestmars naar het kantoor van premier Netanyahu. De groep bestaat uit activisten en de families van mensen die Hamas heeft gegijzeld. De demonstranten willen met de mars de druk opvoeren op de Israëlische regering om hun dierbaren vrij te krijgen.
De mars begon drie dagen geleden in Tel Aviv.
Koko67
22-07-2025 om 09:09
Zilver_gray schreef op 22-07-2025 om 07:06:
[..]
Prima verklaring, maar dat verandert niks aan het feit dat de Israëlische media nu niet bepaald betrouwbaar is. Met heldhaftigheid heeft het niets te maken. Het blinde vertrouwen in alles wat uit de koker van Israël komt is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.
Daarbij geeft Israël echt tientallen miljoenen uit aan propaganda, wat de integriteit er niet beter op maakt
ik ben meer verbaasd over het blinde vertrouwen wat er is door nieuws wat door Hamas verspreid wordt.
Zilver_gray
22-07-2025 om 09:21
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 09:09:
[..]
ik ben meer verbaasd over het blinde vertrouwen wat er is door nieuws wat door Hamas verspreid wordt.
Dat blinde vertrouwen zit bij jou wel goed. Zolang het maar ten gunste van Israël is.
Koko67
22-07-2025 om 09:25
Zilver_gray schreef op 22-07-2025 om 09:21:
[..]
Dat blinde vertrouwen zit bij jou wel goed. Zolang het maar ten gunste van Israël is.
En wat vind je van je eigen blinde vertrouwen?
Zilver_gray
22-07-2025 om 09:28
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 09:25:
[..]
En wat vind je van je eigen blinde vertrouwen?
Mijn mening berust niet op blind vertrouwen, ik ga te rade bij gerenommeerde nieuwssites.
felija
22-07-2025 om 10:41
Zorroo schreef op 21-07-2025 om 23:52:
Interessant artikel van NOS Nieuws over hoe wordt gecheckt of berichten uit Gaza feitelijk kloppen.
Hoe stel je vast of berichten uit Gaza kloppen? Onder meer door locatie te checken - https://nos.nl/l/2575227
Dank voor het delen!
felija
22-07-2025 om 10:48
Zilver_gray schreef op 22-07-2025 om 09:28:
[..]
Mijn mening berust niet op blind vertrouwen, ik ga te rade bij gerenommeerde nieuwssites.
Blijft opmerkelijk dat wanneer je kritisch bent aangaande het Israëlische regime, daarbij gebaseerd op oa NOS berichten en kwaliteitskranten, je meteen in het hokje 'blind vertrouwen' wordt gestopt.
Terwijl tegelijkertijd met droge ogen wordt beweerd dat X een betrouwbaarder bron is.
Herinner me nog dat ook het bericht dat door het Israëlische leger hulpverleners waren gedood, meteen werd ontkracht, dat was niet zo. Het was wel zo, ze probeerden hun daad te verdoezelen, maar 'helaas' werd bij één van de slachtoffers een telefoon gevonden waarop de ware toedracht stond vastgelegd.
Zilver_gray
22-07-2025 om 11:00
felija schreef op 22-07-2025 om 10:48:
[..]
Blijft opmerkelijk dat wanneer je kritisch bent aangaande het Israëlische regime, daarbij gebaseerd op oa NOS berichten en kwaliteitskranten, je meteen in het hokje 'blind vertrouwen' wordt gestopt.
Terwijl tegelijkertijd met droge ogen wordt beweerd dat X een betrouwbaarder bron is.
Herinner me nog dat ook het bericht dat door het Israëlische leger hulpverleners waren gedood, meteen werd ontkracht, dat was niet zo. Het was wel zo, ze probeerden hun daad te verdoezelen, maar 'helaas' werd bij één van de slachtoffers een telefoon gevonden waarop de ware toedracht stond vastgelegd.
Nou inderdaad!
Daar denk ik ook regelmatig aan; werd ten stelligste ontkend, en toen er niks meer aan te ontkennen viel, was het “maar er zat wel Hamas” tussen..
We zijn inmiddels al bijna 2 jaar verder, en goed praten of ontkennen is echt geen optie meer!
Malibu2
22-07-2025 om 11:19
felija schreef op 22-07-2025 om 10:48:
[..]
Ik denk dan juist weer direct terug aan de zogenaamde Israëlische aanval op het Al-Ahli hospital op 17 oktober 2023 (de mislukte raketlancering door Islamic Jihad) en hoe bijvoorbeeld de NOS en NU daar op die dag over berichtten.
Zilver_gray
22-07-2025 om 11:20
Ook een manier om te bewerkstelligen dat de rest van de wereld maar zo weinig mogelijk meekrijgt van het gruwel wat zich daar afspeelt;
Ervoor zorgen dat de journalisten niks te vreten krijgen, gaan ze vanzelf dood.
Live Midden-Oosten: Hongersnood dreigt voor journalisten in Gaza, meldt AFP | de Volkskrant
Zilver_gray
22-07-2025 om 11:24
Malibu2 schreef op 22-07-2025 om 11:19:
[..]
Ik denk dan juist weer direct terug aan de zogenaamde Israëlische aanval op het Al-Ahli hospital op 17 oktober 2023 (de mislukte raketlancering door Islamic Jihad) en hoe bijvoorbeeld de NOS en NU daar op die dag over berichtten.
Jij hebt op elk bericht wel een een of andere ondefinieerbare vage bron die het tegendeel moet bewijzen.
En ondertussen zijn er me er meerdere journalisten vermoord
‘In Gaza wordt persvrijheid systematisch aangevallen’ | Trouw
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.