Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 20-07-2025 om 21:09:

https://m.youtube.com/watch?v=FufezPshHfk toch maf dat je mensen nu niet hoort schreeuwen om de Druzen, geen enkele universiteit nergens wat hypocriet

Het is vreselijk wat daar momenteel gebeurd met de Druzen. Ik heb beelden gezien op X, het lijkt wel 7 oktober. 

En idd, de stilte vanuit de politiek bijvoorbeeld is oorverdovend. 

Miraval schreef op 20-07-2025 om 21:13:

[..]

Het is vreselijk wat daar momenteel gebeurd met de Druzen. Ik heb beelden gezien op X, het lijkt wel 7 oktober.

Niet alleen vanuit de politiek ook de schreeuwers aka pro palestijnen protestanten die vergaderingen verstoren universiteiten slopen al maanden ect.

Wat een  kleuterklas is de Tweede kamer geworden met dat gebonk op de tafels. De Tweede kamer is een schandvlek van Nederland geworden 

Daglichtlamp schreef op 20-07-2025 om 20:04:

Hier vind je ook de context: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/91

Ik heb een video gezien van datzelfde debat (wat eerder geniepige verwijten en gescheld was) maar dan uitgebreider. Een video waar dus ook het getier opstond van Timmermans richting Wilders over de aanwezigheid van al die andere mensen bij een gelegenheid in Europa (?). 

Allemaal nare beschuldigingen dat Wilders er was met Poetin-vrienden. Het verweer wat Wilders gaf vond ik wel sterk. Er waren namelijk heel veel gasten geweest die nu allemaal over één kam geschoren werden door Timmermans. 

Maar het kanaal waar die uitgebreide video op stond kende ik niet.

'U bent een schandvlek voor heel het land' zegt Timmermans tegen Wilders.

Maar als Wilders dan tegen Timmermans zegt 'Dat u dan als een antisemiet optreed' dan wil Timmermans dat de voorzitter Wilders daarop aanspreekt.

De beschuldigingen over die lobby-praktijken van Timmermans (met die green deal) geloof ik meteen.

Miraval schreef op 20-07-2025 om 21:13:

[..]

Afschuwelijk, vreselijk. 

Zilver_gray schreef op 20-07-2025 om 20:10:

[..]

Wat vind jij ervan Fleurtje, dat Wilders Timmermans in dit filmpje voor anti semiet uitmaakt? En waarom?

Bijvoorbeeld om dit:

https://youtu.be/gTKdB7P6mRs?si=9EZ0Mm9ykx_RCgdW Fidan Ekiz fileert 'hallucinante' oproep Kati Piri

en oa dit

https://youtu.be/4GQNfHA9Lns?si=jyP8zfSAeVSwwo5i Over motie Kati Piri | Frans Timmermans, Jaap de Hoop Scheffers, Sigrid Kaag | Buitenhof

Geert Wilders kan blijkbaar volgens Fleurtje ook al in de toekomst kijken. 

Daglichtlamp schreef op 21-07-2025 om 13:33:

Geert Wilders kan blijkbaar volgens Fleurtje ook al in de toekomst kijken.

Nee joh (ik weet niet waar je dat vandaan haalt), Dat kan alleen Timmermans. 

Feit is wel dat Wilders jaren geleden al iets riep waar de politiek nu tegen aan bokst.

Fleurtje_5 schreef op 21-07-2025 om 13:38:

[..]

Nee joh (ik weet niet waar je dat vandaan haalt), Dat kan alleen Timmermans.

Tja jij beweert dat Wilders op 4 juni Timmermans een antisemiet noemt, vanwege een motie die Piri pas op 19 juni zou gaan indienen. 

Daglichtlamp schreef op 21-07-2025 om 13:41:

[..]

Tja jij beweert dat Wilders op 4 juni Timmermans een antisemiet noemt, vanwege een motie die Piri pas op 19 juni zou gaan indienen.

Daar komt het uiteindelijk toch wel op neer? Israel zou volgens Timmermans geen Iron Dome mogen hebben om de raketten die vanuit Gaza komen (!) te onderscheppen en de Israelische burgers daarmee te beschermen. Kortom  de Israeli's mogen omkomen door geweld van Hamas vanuit Gaza, aldus Timmermans. De meeste Israelisch zijn joods, en als je die allemaal de dood in wenst, direkt of indirekt ben je best wel een antisemiet.

Argument was ook nog om geen geld te sturen wbt de Iron Domes omdat Israel dan geen geweld meer zou plegen op Gaza. De idioterie, Timmermans ontkent daarmee de reden waarmee deze oorlog is begonnen en dat er nog altijd raketten door Hamas en de Houthi's naar Israel worden afgeschoten.

Persoonlijk vind ik Timmermans een erg vreemde man, snap niet dat er mensen op stemmen, eerlijk gezegd.

Fleurtje_5 schreef op 21-07-2025 om 13:16:

[..]

Bijvoorbeeld om dit:

https://youtu.be/gTKdB7P6mRs?si=9EZ0Mm9ykx_RCgdW Fidan Ekiz fileert 'hallucinante' oproep Kati Piri

en oa dit

https://youtu.be/4GQNfHA9Lns?si=jyP8zfSAeVSwwo5i Over motie Kati Piri | Frans Timmermans, Jaap de Hoop Scheffers, Sigrid Kaag | Buitenhof

Volgens Timmermans heeft de fractie in de Tweede Kamer een ‘sluitende redenering’ om te pleiten voor een tijdelijke, volledige wapenboycot, inclusief het boycotten van Nederlandse hulp bij de luchtverdediging. “Israël pleegt aan de lopende band oorlogsmisdaden.”

Daarmee zegt hij niet dat het Joodse (of Israëlische) volk uitgeroeid moet worden. In tegendeel.

Om die nieuwe spiraal van geweld te stoppen is tijdelijk een ingrijpende maatregel nodig, volgens GroenLinks. TImmermans: “Om te zorgen dat Netanyahu aan de onderhandelingstafel komt. Zodat hij misschien begrijpt dat hij niet onkwetsbaar is.”

https://www.trouw.nl/politiek/timmermans-verdedigt-motie-over-wapenembargo-israel-wij-zijn-geen-gekkies~b75aa9b6/

Daglichtlamp schreef op 21-07-2025 om 13:41:

[..]

O vandaar. Ik zag en hoorde Timmermans in die video beginnen over de collage van Piri, ik hoorde Timmermans aan wat hij allemaal te zeggen had, en ik hoorde Wilders zeggen dat Timmermans antisemitische uitspraken doet over Israël.

Ik weet niet of er van te voren al iets over gezegd is achter de schermen. Maar los van dat alles vind ik het wel 'behoorlijk wat' zoals Timmermans tekeer ging tegen een collega-Tweede-Kamerlid. Je kan van mening verschillen en dat ook duidelijk maken, maar niet zo. Het is opruiend en haatdragend. Zo ga je niet met elkaar om. Timmermans is in mijn ogen alleen maar bezig om de ander te schaden voor zijn eigen gewin. En dat is mijn mening.

Het leek er heel veel op dat Timmermans richting 'antisemitisme' ging met die motie van Piri. Je kan het met mij oneens zijn, maar luister dan wat anderen er over zeiden. Vandaar die twee fragmenten. 

Van de NOS
Nederland vindt dat de oorlog in Gaza onmiddellijk moet stoppen. Een verklaring met die boodschap is ondertekend door demissionair minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken en 24 van zijn collega's uit andere landen. "Het lijden van de burgers van Gaza heeft een nieuw dieptepunt bereikt", staat in de tekst. "Verder bloedvergieten heeft geen zin."

De landen noemen de manier waarop Israël nu hulp distribueert in de Gazastrook gevaarlijk en zeggen dat die leidt tot instabiliteit. "Het berooft de inwoners van Gaza van hun menselijke waardigheid. Het is afschuwelijk dat er meer dan 800 Palestijnen zijn gedood terwijl ze probeerden hulp te krijgen. Het weigeren van essentiële humanitaire hulp aan burgers door de Israëlische regering is onaanvaardbaar."

In de verklaring wordt ook gesproken over de gijzelaars die sinds 7 oktober 2023 worden vastgehouden door Hamas. Ze lijden nog steeds vreselijk, staat in de tekst. "Wij veroordelen hun voortdurende gevangenneming en roepen op om hen onmiddellijk en onvoorwaardelijk vrij te laten."

De plannen om de Palestijnse bevolking gedwongen te verplaatsen naar een, zoals Israël dat noemt, "humanitaire stad" is "volstrekt onaanvaardbaar". Nederland en de andere ondertekenaars roepen de partijen en de internationale gemeenschap op om direct werk te maken van een staakt-het-vuren. Ze spreken hun steun uit aan de VS, Qatar en Egypte, die optreden als bemiddelaars.

De hele verklaring is hier te lezen: https://www.gov.uk/government/news/joint-statement-on-the-occupied-palestinian-territories
Ik maak me zorgen dat Israël steeds meer alleen komt te staan. Voor een land dat omringd wordt door vijanden zijn bondgenoten van essentieel belang. 

Daglichtlamp schreef op 21-07-2025 om 16:09:

Van de NOS
Nederland vindt dat de oorlog in Gaza onmiddellijk moet stoppen. Een verklaring met die boodschap is ondertekend door demissionair minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken en 24 van zijn collega's uit andere landen. "Het lijden van de burgers van Gaza heeft een nieuw dieptepunt bereikt", staat in de tekst. "Verder bloedvergieten heeft geen zin."

De landen noemen de manier waarop Israël nu hulp distribueert in de Gazastrook gevaarlijk en zeggen dat die leidt tot instabiliteit. "Het berooft de inwoners van Gaza van hun menselijke waardigheid. Het is afschuwelijk dat er meer dan 800 Palestijnen zijn gedood terwijl ze probeerden hulp te krijgen. Het weigeren van essentiële humanitaire hulp aan burgers door de Israëlische regering is onaanvaardbaar."

In de verklaring wordt ook gesproken over de gijzelaars die sinds 7 oktober 2023 worden vastgehouden door Hamas. Ze lijden nog steeds vreselijk, staat in de tekst. "Wij veroordelen hun voortdurende gevangenneming en roepen op om hen onmiddellijk en onvoorwaardelijk vrij te laten."

De plannen om de Palestijnse bevolking gedwongen te verplaatsen naar een, zoals Israël dat noemt, "humanitaire stad" is "volstrekt onaanvaardbaar". Nederland en de andere ondertekenaars roepen de partijen en de internationale gemeenschap op om direct werk te maken van een staakt-het-vuren. Ze spreken hun steun uit aan de VS, Qatar en Egypte, die optreden als bemiddelaars.

De hele verklaring is hier te lezen: https://www.gov.uk/government/news/joint-statement-on-the-occupied-palestinian-territories
Ik maak me zorgen dat Israël steeds meer alleen komt te staan. Voor een land dat omringd wordt door vijanden zijn bondgenoten van essentieel belang.

Netanyahu brengt juist zijn eigen bevolking in gevaar op deze manier..

Daglichtlamp schreef op 21-07-2025 om 16:09:

...
De hele verklaring is hier te lezen: https://www.gov.uk/government/news/joint-statement-on-the-occupied-palestinian-territories

Ja, er zal een moment komen dat Israël helemaal alleen komt te staan. Dit is dus geen verrassing voor me, maar het gaat wel een stuk sneller dan ik had verwacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.