Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Als wat ik lees op NOS Nieuws juist is dan ging het erom dat de afspraak was gemaakt dat er geen politieke uitingen zouden zijn, en dat Douwe Bob en de zijnen constateerden dat die er toch waren. Ik vind het vals dat Yesilgöz het meteen gretig op antisemitisme gooit met haar: "Kinderen wordt een optreden geweigerd om wie ze zijn: Joods.". 
Want je kan het er mee eens zijn of niet, het verhaal dat de manager van Bob vertelt over de beweegredenen is toch echt behoorlijk anders. Ik weet het, het is verkiezingstijd en alles voor de stem, maar toch hoop ik nog steeds dat politici nog een greintje fatsoen over hebben. Niet dus. 

Poezenmeisje schreef op 29-06-2025 om 19:39:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/ontzetting-op-joods-jeugdtoernooi-om-weglopen-douwe-bob-dit-vergeten-die-kinderen-hun-hele-leven-niet-meer/74567203.html

Wat een L. U. L. is die vent.
Zo misselijk tegenover kinderen.

Kom dan gewoon niet. 🤬

In jou link lees ik ook dit:

De Israelische ex-vriendin, die verder anoniem wil blijven, reageert verontwaardigd op de post van Bob, waarin ’hun voormalige relatie wordt misbruikt om Douwes gedrag te legitimeren over de rug van zionistisch-joods Nederland’. ,,Terwijl een beter begrip van wat zionisme is juist bijdraagt aan het verminderen van polarisering”, zegt ze.

Fleurtje_5 schreef op 29-06-2025 om 11:55:

Waar ik van schrok: Er zijn meningsverschillen waar ik me niet aan wil wagen. Maar waar ik van schrok was deze discussie op het congres van GL-PvdA in een vredig Nederland

Trump heeft ook gedreigd om geen wapens meer te leveren, en dus is er nu een wapenstilstand tussen Iran en Israël. Wat een stuk veiliger is voor de mensen die in Israël wonen vergeleken met oorlog tussen Israël en Iran.

Het ergste vond ik nog hoe de PVDA Rob Oudkerk heeft behandeld, hij deed een poging om een briefje voor te lezen van een holocaust overlevende maar blijkbaar is dat al te veel voor die....laat ik het maar niet zeggen wat ik er van vind anders heb ik een ban aan mijn broek dadelijk.

Muurbloem1985 schreef op 29-06-2025 om 20:56:

Het ergste vond ik nog hoe de PVDA Rob Oudkerk heeft behandeld, hij deed een poging om een briefje voor te lezen van een holocaust overlevende maar blijkbaar is dat al te veel voor die....laat ik het maar niet zeggen wat ik er van vind anders heb ik een ban aan mijn broek dadelijk.

Dat vond ik ook zeer beschamend.

De VS reageert adequaat op de acties van een Britse band die vanaf het Glastonbury podium opriep tot "Death, death to the IDF" en trekt de visas in van de bandleden die in oktober in de VS zouden optreden:

The US State Department has revoked the visas of members of Bob Vylan, a British rap punk group who led crowds to chant “death” against the Israeli military at a UK music festival this weekend.

“The (State Department) has revoked the US visas for the members of the Bob Vylan band in light of their hateful tirade at Glastonbury, including leading the crowd in death chants. Foreigners who glorify violence and hatred are not welcome visitors to our country,” Deputy Secretary of State Christopher Landau said in a post on X Monday.

The group was slated to go on a US tour beginning in late October, according to a post on Instagram.
...
Video showed the rapper shouting into the mic, “Alright, but have you heard this one though? Death, death to the IDF (Israel Defense Forces).”

https://www.cnn.com/2025/06/30/uk/bob-vylan-uk-band-glastonbury-us-visa-intl-latam

Die kerel was toch ook op Pinkpop?

Als je onderstaande berichten leest, en beseft dat het IDF inmiddels al 20 maanden de meest gruwelijke daden pleegt, kan ik me voorstellen dat dat een bepaald sentiment oproept.

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5515994/gaza-hulpverlening-noodpunt-schietpartijen

Een van de militairen zegt dat de activiteiten worden aangeduid als 'Operation Salted Fish', de Israëlische naam voor het kinderspel Annemaria Koekoek. Hierbij moet je proberen de overkant te bereiken. Als je een onverwachte of niet toegestane beweging maakt, ben je af.

Maar bij de distributiepunten van de Gaza Humanitarian Foundation (GHF) betekent dit dus dat er op je geschoten wordt. In een maand tijd zijn ten minste 549 mensen hierbij gedood en meer dan 4000 gewond geraakt.

Een indrukwekkend artikel :
https://www.trouw.nl/binnenland/deze-vrouwen-durven-niet-meer-openlijk-joods-te-zijn-de-straat-wordt-afgesloten-als-de-kinderen-uit-school-komen~bfe4b555/ Ik heb geaarzeld om er wat citaten uit te halen, maar dat zou er geen recht aan doen denk ik. 

Helaas een betaalmuur

Zorroo schreef op 01-07-2025 om 22:32:

Helaas een betaalmuur

Dan helaas alleen te lezen voor DPG abbonees. 

Daglichtlamp schreef op 01-07-2025 om 22:28:

Een indrukwekkend artikel :
https://www.trouw.nl/binnenland/deze-vrouwen-durven-niet-meer-openlijk-joods-te-zijn-de-straat-wordt-afgesloten-als-de-kinderen-uit-school-komen~bfe4b555/ Ik heb geaarzeld om er wat citaten uit te halen, maar dat zou er geen recht aan doen denk ik.

Ik kan alleen de foto zien en dit kleine stukje lezen. En dat kleine stukje zegt al heel veel. Zo triest dat zelfs onschuldige kinderen niet meer veilig zijn omdat ze Joods zijn:

Deze vrouwen durven niet meer openlijk Joods te zijn. ‘De straat wordt afgesloten als de kinderen uit school komen’

Om elkaar te steunen én voor meer begrip, begon een aantal Joodse vrouwen in Amsterdam de Maccabi Womens’ Circle. Trouw sprak met vijf van hen.

Fleurtje_5 schreef op 29-06-2025 om 19:57:

[..]

In jou link lees ik ook dit:

De Israelische ex-vriendin, die verder anoniem wil blijven, reageert verontwaardigd op de post van Bob, waarin ’hun voormalige relatie wordt misbruikt om Douwes gedrag te legitimeren over de rug van zionistisch-joods Nederland’. ,,Terwijl een beter begrip van wat zionisme is juist bijdraagt aan het verminderen van polarisering”, zegt ze.

Goed van haar dat ze reageert en het is ook meteen duidelijk waarom zij de ex is, zij is slim en Douwe Bob...een flink stuk minder.

Zorroo schreef op 29-06-2025 om 19:51:

Als wat ik lees op NOS Nieuws juist is dan ging het erom dat de afspraak was gemaakt dat er geen politieke uitingen zouden zijn, en dat Douwe Bob en de zijnen constateerden dat die er toch waren. Ik vind het vals dat Yesilgöz het meteen gretig op antisemitisme gooit met haar: "Kinderen wordt een optreden geweigerd om wie ze zijn: Joods.".
Want je kan het er mee eens zijn of niet, het verhaal dat de manager van Bob vertelt over de beweegredenen is toch echt behoorlijk anders. Ik weet het, het is verkiezingstijd en alles voor de stem, maar toch hoop ik nog steeds dat politici nog een greintje fatsoen over hebben. Niet dus.

Er hing een poster over zionisme, daar viel hij over. Maar onze douwe heeft de hersens van een makreel en heeft geen idee wat dat woord betekent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.