Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 20:12
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 20:11:
[..]
Hoef ik ook niet te zien, het feit dat het volgens jou waar is, maakt het voor mij al discutabel.
Ja zo kan ik ook wel iets zeggen zonder informatie te bekijken
felija
17-03-2025 om 20:12
Daglichtlamp schreef op 17-03-2025 om 20:11:
Puntje bij paaltje heeft noch de leiding van Hamas noch de leiding van Israël compassie met de gewone Palestijnen in Gaza die weer verstoken zijn van alles. Laten we daarop focussen in plaats van op youtube of x filmpjes.
Het helpt ook niet echt voor de veiligheid van de Israëli. Het voedt alleen maar haat, een vruchtbare grond van Hamas voor nieuwe rekruten.
Helemaal mee eens.
felija
17-03-2025 om 20:17
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 20:12:
[..]
Ja je kunt het niet leuk vinden, het klopt gewoon wat die zegt.
Vind jij, wil jij graag. Heb je wel eens van de fabeltjesfuik gehoord? Het overkomt een heleboel mensen, je wordt steeds verder meegezogen in de algoritmes van X of youtube, totdat je de realiteit en nuance uit het oog verliest, doordat je alleen op basis van die algoritmes nog maar filmpjes krijgt te zien die in jouw straatje passen, gebaseerd op jouw kijkgedrag.
Ik vind het tegelijkertijd sneu en gevaarlijk. Youtube en X zijn mede daarom geen betrouwbare bronnen.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 20:18
felija schreef op 17-03-2025 om 20:17:
[..]
Vind jij, wil jij graag. Heb je wel eens van de fabeltjesfuik gehoord? Het overkomt een heleboel mensen, je wordt steeds verder meegezogen in de algoritmes van X of youtube, totdat je de realiteit en nuance uit het oog verliest, doordat je alleen op basis van die algoritmes nog maar filmpjes krijgt te zien die in jouw straatje passen, gebaseerd op jouw kijkgedrag.
Ik vind het tegelijkertijd sneu en gevaarlijk.
Dus jij wilt beweren dat alles wat op youtube staat onzin is?
Zilver_gray
17-03-2025 om 20:19
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 20:12:
[..]
Ja zo kan ik ook wel iets zeggen zonder informatie te bekijken
Welke informatie bekijk jij dan? Informatie die zegt dat Israël gelijk heeft, verder ben je blind.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 20:20
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 20:19:
[..]
Welke informatie bekijk jij dan? Informatie die zegt dat Israël gelijk heeft, verder ben je blind.
Ja als je niet bekijkt wat voor fimpje het is wordt het moeilijk.
felija
17-03-2025 om 20:24
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 20:18:
[..]
Dus jij wilt beweren dat alles wat op youtube staat onzin is?
Er wordt op geen enkele manier gemodereerd of geverifieerd. Helemaal bij politiek gevoelige thema's moet je daar enorm mee oppassen.
Youtube is leuk voor kattenfilmpjes, kookfilmpjes ofzo, maar niet als serieuze nieuwsbron.
Alles kan worden geknipt en geplakt, zodat het de waarheid geweld aan doet en de oorsprong niet meer te achterhalen is.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 20:27
felija schreef op 17-03-2025 om 20:24:
[..]
Er wordt op geen enkele manier gemodereerd of geverifieerd. Helemaal bij politiek gevoelige thema's moet je daar enorm mee oppassen.
Youtube is leuk voor kattenfilmpjes, kookfilmpjes ofzo, maar niet als serieuze nieuwsbron.
Alles kan worden geknipt en geplakt, zodat het de waarheid geweld aan doet en de oorsprong niet meer te achterhalen is.
Er staan ook heel veel nieuws items op youtube dus dat klopt gewoon niet.
Malibu2
17-03-2025 om 20:28
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 18:52:
[..]
Graag lees ik nieuws van geverifieerde bronnen. X behoort daar niet toe.
Ik snap dat jij niet gelooft wat de IDF aan Haaretz heeft verteld over het random afslachten van onschuldige burgers. In jouw beleving kan Israël kan alleen maar goeddoen, ook al zeggen ze zelf wat anders.
Jammer dat je niet verder wil kijken en X direct afschrijft, ik vrees dat je dan in een bubbel zult blijven zitten. Maar ik kan uiteraard niemand dwingen.
De IDF zal dit soort dingen inderdaad niet aan Haaretz vertellen, individuele soldaten praten wellicht eerder met zo'n krant. Voor info vanuit de IDF volg ik liever hun eigen berichtgeving op X dan berichtgeving door derden.
En wat betreft je laatste zin: Israël is voor mij inderdaad moreel de betere partij. Absoluut. Verder sta ik achter hetgeen ik hierover al eerder geschreven heb.
Zilver_gray
17-03-2025 om 21:01
Malibu2 schreef op 17-03-2025 om 20:28:
[..]
Jammer dat je niet verder wil kijken en X direct afschrijft, ik vrees dat je dan in een bubbel zult blijven zitten. Maar ik kan uiteraard niemand dwingen.
De IDF zal dit soort dingen inderdaad niet aan Haaretz vertellen, individuele soldaten praten wellicht eerder met zo'n krant. Voor info vanuit de IDF volg ik liever hun eigen berichtgeving op X dan berichtgeving door derden.
En wat betreft je laatste zin: Israël is voor mij inderdaad moreel de betere partij. Absoluut. Verder sta ik achter hetgeen ik hierover al eerder geschreven heb.
Ik zit absoluut niet in een bubbel
Ik denk juist dat jij in een bubbel zit en jezelf ernstig tekort doet door blind achter Israël te blijven staan en geen enkele nuance wil zien.
De wereld is niet zwart wit, daar zit nog een heel groot grijs gebied tussen. Het is maar wat je wil zien.
Poezenmeisje
17-03-2025 om 23:00
Ik volg meerdere mensen op Facebook, X, Spotify. Hier zijn een aantal van mijn 'verdachte bronnen'.
Joop Soesan benadrukt heel vaak in zijn podcasts hoe goed joden, druzen en moslims samenwerken als collega's in ziekenhuizen, winkels en zelfs in het IDF. En hij moppert behoorlijk op Netanyahu.
https://open.spotify.com/episode/38myCgwEeA76un1DJ8D903?si=fF09aN70RHW_qEkeFhimhQ
Hananya Naftali volg ik sinds ik dit filmpje tegenkwam op Facebook. Hij sprak toen in Surhuisterveen. Hij heeft ook veel video's waarin hij uitlegt wat de geschiedenis is van gebeurtenissen.
https://www.facebook.com/share/r/1AE9g9E3Cm/
Miriam Malnik-Ezagui legt uit waarom orthodoxe joden bepaalde gewoontes hebben qua voedsel, kleding etc.
Haar oma heeft Auschwitz overleefd en komt soms ook in haar video's voor.
https://www.facebook.com/share/r/1DeHC5ZSjM/
Koko67
18-03-2025 om 03:02
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 07:06:
[..]
Bedoel je dat Israël de onschuldige burgers probeert te sparen? Dat het ze enkel om het uitschakelen van Hamas te doen is?
Ja, dat bedoel ik.
Poezenmeisje
18-03-2025 om 06:08
Kan iemand mij vertellen wanneer Israël ooit een oorlog begonnen is?
Daglichtlamp
18-03-2025 om 06:09
Ondertussen is de oorlog daar weer volop bezig sinds vannacht, dan komt het gekibbel hier nogal futiel over. Ik zie ook geen oplossing, behalve bidden voor vrede.