Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Miraval
05-02-2025 om 11:08
De man is kennetergek. Het is aan de Palestijnse bevolking op welke manier ze hun eigen land in willen richten. Niet aan Trump en niet aan Netanyahu.
Er is geld nodig voor wederopbouw, laten we als internationale gemeenschap daarin investeren. Zorgen dat Palestina een soevereine staat wordt met welvaart en een goede economie. Dan is de kans op (nieuwe) terroristische organisaties ook kleiner.
Nieuwe regeringen in Gaza en Israël en de regering Netanyahu samen met de leiders van Hamas berechten volgens het internationaal Recht. Dat lijkt me de enige juiste oplossing.
Beterhier
05-02-2025 om 11:19
Zeker is hij knettergek maar Netanyahu stond ernaast en de achterban in Israël ziet het wel zitten. Reacties vanuit de hele wereld komen los en het is wel duidelijk dat het geen oplossing is. Zwak uitgedrukt.
Malibu2
05-02-2025 om 11:41
Miraval schreef op 05-02-2025 om 11:08:
De man is kennetergek. Het is aan de Palestijnse bevolking op welke manier ze hun eigen land in willen richten. Niet aan Trump en niet aan Netanyahu.
Er is geld nodig voor wederopbouw, laten we als internationale gemeenschap daarin investeren. Zorgen dat Palestina een soevereine staat wordt met welvaart en een goede economie. Dan is de kans op (nieuwe) terroristische organisaties ook kleiner.
Nieuwe regeringen in Gaza en Israël en de regering Netanyahu samen met de leiders van Hamas berechten volgens het internationaal Recht. Dat lijkt me de enige juiste oplossing.
De Palestijnen hebben elk voorstel voor een twee-staten oplossing afgewezen.
Waarom denk je dat ze een volgend voorstel om naast een Israëlische staat te bestaan wel zullen accepteren?
Miraval
05-02-2025 om 11:50
Malibu2 schreef op 05-02-2025 om 11:41:
[..]
De Palestijnen hebben elk voorstel voor een twee-staten oplossing afgewezen.
Waarom denk je dat ze een volgend voorstel om naast een Israëlische staat te bestaan wel zullen accepteren?
Omdat dat de enige oplossing is. Ik denk dat ze nu na deze oorlog en totale verwoesting weleens anders er tegenover kunnen staan.
Daglichtlamp
05-02-2025 om 12:07
Miraval schreef op 05-02-2025 om 11:50:
[..]
Omdat dat de enige oplossing is. Ik denk dat ze nu na deze oorlog en totale verwoesting weleens anders er tegenover kunnen staan.
Ik denk dat de gewone mensen daar goed realiseren dat een vreedzaam samenleven niet gaat gebeuren zolang Hamas daar aanwezig is. Ik zou ze graag de gelegenheid geven om te stemmen met hun voeten. Houdt de gewone Gazanen niet langer opgesloten in deze openlucht gevangenis.
Malibu2
05-02-2025 om 12:22
Daglichtlamp schreef op 05-02-2025 om 12:07:
[..]
Ik denk dat de gewone mensen daar goed realiseren dat een vreedzaam samenleven niet gaat gebeuren zolang Hamas daar aanwezig is. Ik zou ze graag de gelegenheid geven om te stemmen met hun voeten. Houdt de gewone Gazanen niet langer opgesloten in deze openlucht gevangenis.
Helemaal mee eens.
Beterhier
05-02-2025 om 12:44
Als ik zo de internationale media lees lijkt het erop dat de VS en Israël met dit idee geïsoleerd staan.
Malibu2
05-02-2025 om 13:13
Beterhier schreef op 05-02-2025 om 12:44:
Als ik zo de internationale media lees lijkt het erop dat de VS en Israël met dit idee geïsoleerd staan.
Ik zie die internationale media en andere tegenstanders van Trump's plan dan graag een betere oplossing aandragen.
ExcellentBadger46
05-02-2025 om 13:14
Dat mag ik wel hopen ja! Het is absurd dat er hier blijkbaar mensen zijn die er wel brood in zien.
Hij stelt een etnische zuivering voor!!!! En dat hij dan daarna het gebied wel overneemt om er een mooi resort te bouwen. Echt knettergek, maar wat ik vooral verontrustend vind is dat er dan blijkbaar mensen zijn die zoiets waanzinnigs horen en denken van goh ja waarom ook niet.
Malibu2
05-02-2025 om 13:44
Eleanor schreef op 05-02-2025 om 13:14:
[..]
Dat mag ik wel hopen ja! Het is absurd dat er hier blijkbaar mensen zijn die er wel brood in zien.
Hij stelt een etnische zuivering voor!!!! En dat hij dan daarna het gebied wel overneemt om er een mooi resort te bouwen. Echt knettergek, maar wat ik vooral verontrustend vind is dat er dan blijkbaar mensen zijn die zoiets waanzinnigs horen en denken van goh ja waarom ook niet.
Wat stel jij dan concreet voor als oplossing?
Beterhier
05-02-2025 om 13:47
Malibu2 schreef op 05-02-2025 om 13:13:
[..]
Ik zie die internationale media en andere tegenstanders van Trump's plan dan graag een betere oplossing aandragen.
Ja, het zou een mooie uitkomst zijn als deze opschudding de deur opent hiernaartoe!
Beterhier
05-02-2025 om 13:58
Oh wacht, ik lees nu op NOS dat Geert Wilders het plan wel steunt. Jordanië zou Palestina zijn?
ExcellentBadger46
05-02-2025 om 14:00
Malibu2 schreef op 05-02-2025 om 13:44:
[..]
Wat stel jij dan concreet voor als oplossing?
Mag je een etnische zuivering pas afkeuren als je een ander uitgewerkt alternatief hebt klaarliggen dan? Of begint het er misschien mee dat we genocide, etnische zuiveringen, het koloniseren van andermans land en andere mensenrechtenschendingen in ieder geval afkeuren en vanuit daar verder zien? Want dat is hoe ik erin sta.
Malibu2
05-02-2025 om 14:42
Beterhier schreef op 05-02-2025 om 13:47:
[..]
Ja, het zou een mooie uitkomst zijn als deze opschudding de deur opent hiernaartoe!
Eens.
Laat opschudding veroorzaken maar aan Trump over
. Als er iets uitkomt waardoor gewone Gazanen (die niet uit zijn op de vernietiging van Israël) daardoor onder het juk van Hamas kunnen uitkomen en elders een nieuw leven kunnen beginnen, dan gun ik hen dat. En dan mag het van mij ook best een plan zijn vanuit de omliggende Arabische landen of de internationale gemeenschap, graag zelfs.
Ik ken veel mensen die gevlucht zijn. Een nieuw leven opbouwen in een ander land is zeker moeilijk, maar allen zeggen ze dat het alternatief veel erger was. En wat is het toekomstbeeld van deze mensen als ze gedwongen worden om in Gaza te blijven?
Muurbloem1985
05-02-2025 om 14:50
Beterhier schreef op 05-02-2025 om 13:58:
[..]
Oh wacht, ik lees nu op NOS dat Geert Wilders het plan wel steunt. Jordanië zou Palestina zijn?
Klopt want "palestina" is nooit een land geweest
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.