Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Loeki72 schreef op 27-01-2025 om 19:19:

[..]

Voor jou zijn alleen de gijzelaars belangrijk. Ik vind het heel erg dat er hier zo naar over groepen mensen gesproken wordt. Mensen worden niet meer als mensen gezien en de woorden die hier gebruikt worden zijn verschrikkelijk. Ik zou een aantal mensen aanraden om nog maar eens naar de toespraken van de holocaustherdenking luisteren. Het begon niet met gaskamers, maar met woorden en groepen niet meer als mensen zien. daar zijn sommigen hier hard mee bezig. Echt heel naar en onmenselijk.

Inderdaad zijn de gijzelaars voor mij belangrijker, weet je waarom? Omdat die uit hun leven zijn gerukt door terroristen op 7 Oktober. IK weer niet hoe vaak ik dit moet uitleggen maar het is allemaal begonnen op 7 Oktober 2023 waarbij Hamas terroristen deze mensen hebben ontvoerd en nu komen er dus minder mensen terug omdat die schoften ze hebben vermoord, maar blijkbaar is dat niet interessant voor heel veel mensen. En inderdaad mensen zouden naar de holocaust herdenking moeten kijken, zeker nu de jodenhaat weer oprukt zeker onder het pro palestijnen volk die de verschikkingen van 7 Oktober weer zijn vergeten of bagatelliseren, de grootste pogroms op joden na de tweede wereldoorlog.

Anders herhaal je het nog ff een paar keer joh, ik denk dat nog niet iedereen begrepen heeft dat het in jouw hoofd allemaal pas is begonnen op 7 oktober 2023.

Je kunt die vastgelopen grammofoonplaat met tunnelvisie keer op keer blijven afspelen, maar dat verandert niks aan het feit dat er naast onschuldige Israëliërs ook onschuldige Palestijnen het slachtoffer zijn van deze afschuwelijke gebeurtenis.

Het kan en en; én meevoelen met de Israëlische gegijzelden en hun familie én empathie hebben voor de Palestijnen. Beide hebben hier niet om gevraagd.

Het zouden je sieren een beetje menselijkheid te tonen. En als dat echt teveel gevraagd is, laat dan in elk geval nare en sarcastische termen als “zielige Palestijnen” achterwege. Wat is er in godsnaam mis met jou?

Zilver_gray schreef op 27-01-2025 om 21:04:

Anders herhaal je het nog ff een paar keer joh, ik denk dat nog niet iedereen begrepen heeft dat het in jouw hoofd allemaal pas is begonnen op 7 oktober 2023.

Je kunt die vastgelopen grammofoonplaat met tunnelvisie keer op keer blijven afspelen, maar dat verandert niks aan het feit dat er naast onschuldige Israëliërs ook onschuldige Palestijnen het slachtoffer zijn van deze afschuwelijke gebeurtenis.

Het kan en en; én meevoelen met de Israëlische gegijzelden en hun familie én empathie hebben voor de Palestijnen. Beide hebben hier niet om gevraagd.

Het zouden je sieren een beetje menselijkheid te tonen. En als dat echt teveel gevraagd is, laat dan in elk geval nare en sarcastische termen als “zielige Palestijnen” achterwege. Wat is er in godsnaam mis met jou?

Je kunt wel zo quasi boos reageren, feit is als Hamas niet gedaan hadden wat ze hadden gedaan op 7 OKTOBER 2023 deze ellende helemaal niet was gebeurd, blijkbaar snappen mensen dit nog steeds niet. 70% vd Palestijnen, dat is meer dan de helft van de Palestijnen keurt 7 Oktober goed, dan kan ik er moeilijk medelijden mee hebben ja.

Zilver_gray schreef op 27-01-2025 om 21:04:

Inderdaad: verblind door haat nog steeds niet willen zien dat een gedeelte van de Palestijen er helemaal niet achter staat of er niet voor uit durft te komen uit angst voor Hamas. Nee, we gooien alle Palestijnen/Gazanen op een grote hoop en wensen ze alle slechts toe. 

felija schreef op 27-01-2025 om 22:53:

[..]

Inderdaad: verblind door haat nog steeds niet willen zien dat een gedeelte van de Palestijen er helemaal niet achter staat of er niet voor uit durft te komen uit angst voor hamas. Nee, we gooien alle Palestijnen/Gazanen op een grote hoop en wensen ze alle slechts toe.

Onvoorstelbaar! 

Wel makkelijk; alles op een hoop gooien, hoef je er verder ook niet over na te denken. Ze zijn minstens zelf net zo vervuld met haat als degenen waar ze over klagen.

En ik vind het weer frappant hoe linkse mensen palestijnen ontarmen als zielige slachtoffers die zelf nooit wat fouts hebben gedaan, ik zie als ik door de stad waar ik woon flyers van studenten met "free palestine" met daaronder gemaskerde mannen van hamas. Dit wordt blijkbaar normaal gevonden, de terrorist wordt gezien als "vrijheidsstrijder" en "slachtoffer", de "vrijheidsstrijder" die mensen op 7 OKTOBER 2023 levend hebben verbrand, en wat door 70 !!!% van de Palestijnen openlijk wordt gesteund. wat men Helemaal niks meer kan schelen en wat je blijkbaar niet meer mag benoemen. Het is de wereld op zijn kop en mensen zijn blijkbaar te dom om het te snappen.

Poezenmeisje schreef op 24-01-2025 om 21:31:

Mooie podcast van Wierd Duk met Lenny Kuhr.

Want met de vrijheid die ik jou gaf, neem jij die van mij zomaar af.

https://open.spotify.com/episode/1OV58YuqqkM1mrRUbEXpBj?si=QcxviXm_TGKZbRQu2L9lLg

Dankjewel. Ik ga hem luisteren.

Morgen worden weer drie Israëlische gijzelaars vrijgelaten en daarnaast ook vijf Thaise gijzelaars. 

Waarom hield Hamas nu nog Thaise gijzelaars vast?

Arbel Yehoud heeft tevens de Duitse nationaliteit.

Malibu2 schreef op 29-01-2025 om 21:54:

Morgen worden weer drie Israëlische gijzelaars vrijgelaten en daarnaast ook vijf Thaise gijzelaars.

Waarom hield Hamas nu nog Thaise gijzelaars vast?

Omdat het agressieve idioten zijn.

En dan word je als 80 jarige eindelijk vrijgelaten met schoppen en klappen cadeau...

https://x.com/thesluis/status/1884926159562961100?t=wbAz2p1d1mYFYLBJwy9nkg&s=19

Poezenmeisje schreef op 30-01-2025 om 22:53:

En dan word je als 80 jarige eindelijk vrijgelaten met schoppen en klappen cadeau...

Vies onbeschoft tuig, erg ook dat tegenover die 80 jarige weer een rits van nog meer tuig vrij is gekomen. 

Poezenmeisje schreef op 30-01-2025 om 22:53:

Barbaren zijn het

majorette2005 schreef op 31-01-2025 om 07:34:

[..]

Vies onbeschoft tuig, erg ook dat tegenover die 80 jarige weer een rits van nog meer tuig vrij is gekomen.

Inderdaad tuig, terroristen. En geen gijzelaars zoals ze dit vullis zo graag noemen in de media.

Voor Yarden Bibas duurt de nachtmerrie voort. Waar zijn zijn vrouw en zijn twee kleine mannetjes?

https://www.facebook.com/share/p/18uTB776GN/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.