Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Duidelijk artikel van de Telegraaf over het door Hamas gemelde dodental, het aandeel van vrouwen en kinderen daarin en de beschuldiging van genocide: 

Critici zetten vraagtekens bij genocide-beschuldiging Israël: ’Cijfers zijn ronduit misleidend

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1932202259/critici-zetten-vraagtekens-bij-genocide-beschuldiging-israel-cijfers-zijn-ronduit-misleidend

Het is zo gemakkelijk om vanuit onze veilige huiskamers de keuzes die Palestijnen maken te veroordelen. Palestijnen die sowieso vaak al weinig keuzes hebben.
Palestijnen die in Gaza wonen hebben geen keuze, ze kunnen  daar niet weg. In geen enkel land zijn ze welkom. De bevolkingsdichtheid in Gaza is 14 keer zo hoog als in Nederland.
Gaza wordt gerund door Hamas, als je daar woont is het heel lastig om daar openlijk tegen te zijn, zelfs als je eigenlijk wel weet dat Hamas niet jouw belang voor ogen heeft.

Daglichtlamp schreef op 26-01-2025 om 15:16:

Het is zo gemakkelijk om vanuit onze veilige huiskamers de keuzes die Palestijnen maken te veroordelen. Palestijnen die sowieso vaak al weinig keuzes hebben.
Palestijnen die in Gaza wonen hebben geen keuze, ze kunnen daar niet weg. In geen enkel land zijn ze welkom. De bevolkingsdichtheid in Gaza is 14 keer zo hoog als in Nederland.
Gaza wordt gerund door Hamas, als je daar woont is het heel lastig om daar openlijk tegen te zijn, zelfs als je eigenlijk wel weet dat Hamas niet jouw belang voor ogen heeft.

Precies, mooi gezegd, daglichtlamp. 

absor

absor

26-01-2025 om 15:35 Topicstarter

Palestijnen die in Gaza wonen hebben geen keuze, ze kunnen daar niet weg. In geen enkel land zijn ze welkom. De bevolkingsdichtheid in Gaza is 14 keer zo hoog als in Nederland.

Ik snap je visie maar net zoals er hier mensen zo pro Israelisch zijn dat ze de donkere kanten van israel niet meer zien, is dit m.i. de andere kant.  Alle Palestijnen onschuldig verklaren terwijl een deel van hen Hamas is en een groot deel hamas steunt.  

De richting op gaan dat hamas vrijheidsstrijders zijn en geen terroristen meer vind ik ook een doodenge ontwikkeling die ik soms lees.  Kan je van al qaida ook wel zeggen dan?  die vind ook dat land gezuiverd moet moet worden  niet van joden alleen maar van alle ongelovigen     Overigens bij hamas zijn christenen, lgbt, vrouwenrechten ook niets waard natuurlijk 

De opmerking eerder dat hier mensen extreem rechts zijn en een moderator zou moeten ingrijpen verbaast me.  Het is scherp hier maar niemand is naar mijn idee zo controversieel dat hij gebant moet 

Ik was vergeten dat ik in dit soort draadjes altijd opnieuw moet vermelden dat ik de misdaden die door Hamas zijn en worden gepleegd verschrikkelijk vind.

absor schreef op 26-01-2025 om 15:35:

[..]

Ik snap je visie maar net zoals er hier mensen zo pro Israelisch zijn dat ze de donkere kanten van israel niet meer zien, is dit m.i. de andere kant. Alle Palestijnen onschuldig verklaren terwijl een deel van hen Hamas is en een groot deel hamas steunt.

De richting op gaan dat hamas vrijheidsstrijders zijn en geen terroristen meer vind ik ook een doodenge ontwikkeling die ik soms lees. Kan je van al qaida ook wel zeggen dan? die vind ook dat land gezuiverd moet moet worden niet van joden alleen maar van alle ongelovigen Overigens bij hamas zijn christenen, lgbt, vrouwenrechten ook niets waard natuurlijk

De opmerking eerder dat hier mensen extreem rechts zijn en een moderator zou moeten ingrijpen verbaast me. Het is scherp hier maar niemand is naar mijn idee zo controversieel dat hij gebant moet

Daglichtlamp schrijft toch nergens dat ze alle Palestijnen onschuldig verklaart? Daar gaat het juist de hele tijd over: dat iedere Gazaan schuldig is, alleen omdat ze Gazaan of Palestijn zijn en onder het bewind van hamas vallen. 

felija schreef op 26-01-2025 om 15:40:

[..]

Daglichtlamp schrijft toch nergens dat ze alle Palestijnen onschuldig verklaart? Daar gaat het juist de hele tijd over: dat iedere Gazaan schuldig is, alleen omdat ze Gazaan of Palestijn zijn en onder het bewind van hamas vallen.

Dat is dezelfde kolder als "niet alle Duitsers waren slecht in de oorlog" Whatever dat zal wel, hun nazi bewind heeft de meest vreselijke dingen veroorzaakt tot op de dag van vandaag, omdat een heel groot gedeelte het wel steunde.

absor schreef op 26-01-2025 om 15:35:

[..]

Ik snap je visie maar net zoals er hier mensen zo pro Israelisch zijn dat ze de donkere kanten van israel niet meer zien, is dit m.i. de andere kant. Alle Palestijnen onschuldig verklaren terwijl een deel van hen Hamas is en een groot deel hamas steunt.

De richting op gaan dat hamas vrijheidsstrijders zijn en geen terroristen meer vind ik ook een doodenge ontwikkeling die ik soms lees. Kan je van al qaida ook wel zeggen dan? die vind ook dat land gezuiverd moet moet worden niet van joden alleen maar van alle ongelovigen Overigens bij hamas zijn christenen, lgbt, vrouwenrechten ook niets waard natuurlijk

De opmerking eerder dat hier mensen extreem rechts zijn en een moderator zou moeten ingrijpen verbaast me. Het is scherp hier maar niemand is naar mijn idee zo controversieel dat hij gebant moet

Als we alles wat er geschreven staat over Palestijnen en Gazanen zouden vervangen voor Israëliërs of joden.. “er 100% achter staan dat ze allemaal platgebombardeerd worden, want ze zijn allemaal schuldig, moeten ze zich er maar tegen verzetten”. Dat mag gewoon geschreven worden over Palestijnen, echt. 

absor

absor

26-01-2025 om 16:07 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 16:05:

[..]

Als we alles wat er geschreven staat over Palestijnen en Gazanen zouden vervangen voor Israëliërs of joden.. “er 100% achter staan dat ze allemaal platgebombardeerd worden, want ze zijn allemaal schuldig, moeten ze zich er maar tegen verzetten”. Dat mag gewoon geschreven worden over Palestijnen, echt.

Zo’n opmerking kan absoluut niet natuurlijk. Die heb ik niet zien staan dan mijn excuses 

Alsof ze dan geloofd zouden worden, als Gazanen überhaupt in de gelegenheid waren geweest om zich veilig openlijk via de media uit te spreken tegen Hamas. Dan waren ze afgeserveerd als schijnheilig of erger.

felija schreef op 26-01-2025 om 16:22:

Alsof ze dan geloofd zouden worden, als Gazanen überhaupt in de gelegenheid waren geweest om zich openlijk via de media uit te spreken tegen Hamas. Dan waren ze afgeserveerd als schijnheilig of erger.

Nou ik denk dat ze het niet eens durven denken, vooral vrouwen en kinderen, die hebben helemaal geen recht van spreken.

Maar inderdaad makkelijk om vanuit je eigen veilige omgeving, en vooral niet wetende hoe het echt voor die mensen moet zijn hard te oordelen.

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 16:25:

[..]

Nou ik denk dat ze het niet eens durven denken, vooral vrouwen en kinderen, die hebben helemaal geen recht van spreken.

Maar inderdaad makkelijk om vanuit je eigen veilige omgeving, en vooral niet wetende hoe het echt voor die mensen moet zijn hard te oordelen.

Ik bedacht me dat ik het woord 'veilig' vergeten was in mijn post...heb het later nog toegevoegd. Je hebt helemaal gelijk.

absor schreef op 26-01-2025 om 16:07:

[..]

Zo’n opmerking kan absoluut niet natuurlijk. Die heb ik niet zien staan dan mijn excuses

Ik neem het je als gebruiker niet kwalijk. Er staat ook zoveel geschreven. Maar eroverheen lezen als moderator..? Juist omdat er in dit topic enorm veel vuiligheid bij bepaalde gebruikers uit komt.

Overigens vind ik het omgekeerde ook waar, vanuit onze veilige huiskamers is het ook gemakkelijk oordelen over de besluiten die Israël neemt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.