Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

ik merk dat ik dit soort onderwerpen altijd uit de weg omdat t zoveel emoties van verdriet oproept. Uiteindelijk worden bijna heel t palestijnse volk uitgeroeid en blijven nog steeds veel mensen met oogkleppen en verdeelde hart opkomen voor netanhuy. Hij heeft ook letterlijk in een intervieuw benoemd dat het westen en amerika altijd achter hem zal blijven door de media, want er werd hem gevraagd of hij niet bang was dat ze niet achter hem meer zouden staan na zijn gruwelijke daden. Ik merk dat ik echt frustratie voel als mensen dingen roepen als dat hij gerechtvaardigd is dit te doen om zijn volk te beschermen. Dit is allang al geen kwestie meer van bescherming maar uitroeien van een totale bevolking zoals amerika met de indianenstammen hebben gedaan. Blijkbaar word alleen maar gedacht aan hoe we het beste kunnen overleven en dat is door het land over te nemen en dan deze totaal te vernietigen zodat er geen enkele vorm van bedreiging meer kan ontstaan. De palestijnen zijn er echter het dupe van want ze kunnen letterlijk niet eens vluchten naar andere panden. Dus ze zitten op slot en moeten blijven strijden en zien hoe alles om hen heen verstrooid worden en toch blijven ze sterk overeind. Ze worden niet eens erkend als vluchtelingen in het westen en maken weinig tot geen kans op een procedure. Ik vind het maar een rare wereld en vind het nog enger als ik reacties lees waarin de angst meer leeft voor hamas dan de daadwerkelijk terroristen. Het is al eerder door onderzoeken gebleken dat de mens vaker als schapen de kudde volgen en niet meer voor zich zelf nadenken of oprecht kunnen inzien dat je dit niet kan oplossen door twee staten gezien palestina geen kans van schijnen heeft en niets eens water of voedingsmiddelen krijgen. 
Het meest enge van alles is dat ik door chatgpt wilde laten verbeteren qua taal en zinsopbouw omdat ik beste warrig schrijf als ik mijn optechte gevoelens en gedachten wil delen maar deze aangeeft dat dit in strijd is met de regelgeving. Nog nooit eerder meegemaakt wel gezien dat vaker mensen worden gecencuurd als je bepaalde meningen deelt. Wat een narigheid allemaal.

Wat een ontwikkelingen weer in het Midden-Oosten na het staakt-het-vuren tussen Israël en Libanon, wat een puinhoop...

De Syrische regering heeft in slechts enkele dagen tijd de controle over een deel van Syrië (waaronder een groot deel van Aleppo) compleet verloren. Assad en zijn regime zijn een personificatie van het kwaad zelf, maar de rebellen zijn geen haar beter, dan heb je het over Al Qaida en ISIS. Tiran A vs tiran B. Nu vechten moslims tegen elkaar: sjiieten vs soennieten. 

Dit is tegelijkertijd Turkije versus Rusland en Iran. De landen die elkaar in hun haat jegens Israël juist gevonden hadden. 

Ik vind het niet eens raar dat de rebellen nu hun kans zagen. Iran heeft Hezbollah als het ware opgeofferd, een staakt-het-vuren was ongetwijfeld niet wat Hezbollah in gedachten had toen ze op 8 oktober raketten begonnen af te schieten op Israël. Tja, zou Iran dan nu wel Assad blijven ondersteunen, zijn ze zelf verzwakt of willen ze vooral zelf zoveel mogelijk buiten schot blijven?

En toen ik zag hoe de bevolking van Aleppo de rebellen verwelkomde moest ik denken aan 7 oktober, hoe Hamas verwelkomd werd in Gaza. Amjad Taha, een politicoloog, analist en auteur uit de VAE omschrijft dat beter in zijn tweet: 

Those who embrace fire must be ready to burn. In Syria, Al-Qaeda marches from the north to Damascus, greeted in Aleppo like Hamas was in Gaza on October 7th—celebrated first, then cursed as the price of destruction becomes clear. No one should ever stand with Islamist radicals under any circumstances; their cause is neither freedom nor justice but sheer lust for power. The lesson is simple: those who feed the beast will one day be devoured by it. And yes, Assad is no different and not part of any solution.

https://x.com/amjadt25/status/1862629855025676614?t=Sox396YthNnFA6rwct5X3Q&s=19

Ik denk dat we niet hoeven te proberen om al dat gesodemieter te begrijpen.

Het is duidelijk dat we Israël in alles moeten steunen en voor de rest zoeken ze het maar uit met elkaar...

Het is al lang overtijd dat de Onternayiobale gemeenschap ingrijpt in het MO. Dat de wereld dit toestaat zegt al genoeg. Het is de trieste waarheid.

Maar om dit conflict te begrijpen moet je naar de gehele geschiedenis kijken van het gebied. Natuurlijk is wat Israël nu doet in Gaza onmenselijk, dat staat als een paal boven water. Echter moet Hamas hier ook de hand gedeeltelijk in eigen boezem steken evenals de omringende landen die ook hun grenzen bijna dichthouden voor Palestijnse vluchtelingen of hulpgoederen.

Ik hoop dat de wapenstilstand met Hezbollah in ieder geval stand houdt, en dat er vanuit daar gewerkt kan worden aan een duurzame oplossing voor het hele gebied. 

Ik hoop op een eigen staat voor de Palestijnen en erkenning van Israël door de omliggende landen. 

Er is een opname verschenen van Edan Alexander, een Amerikaans-Israelische gijzelaar. 

Toen ik eerder dit jaar in Israël was, ben ik naar het Hostages Square in Tel Aviv geweest. Daar heb ik het verhaal van Edan gehoord van iemand die als een familielid voor hem was. Ik merk dat dit me daarom nog meer doet, het is alsof ik hem persoonlijk ken. 

Het Witte Huis heeft ook een persbericht doen uitgaan. Ik ben blij dat ze in ieder geval ook benoemen wat zoveel mensen lijken te vergeten: 

"The war in Gaza would stop tomorrow and the suffering of Gazans would end immediately — and would have ended months ago — if Hamas agreed to release the hostages. It has refused to do so"

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2024/11/30/statement-by-nsc-spokesperson-sean-savett-on-edan-alexander/

Malibu2 schreef op 01-12-2024 om 07:21:

"The war in Gaza would stop tomorrow and the suffering of Gazans would end immediately — and would have ended months ago — if Hamas agreed to release the hostages. It has refused to do so"

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2024/11/30/statement-by-nsc-spokesperson-sean-savett-on-edan-alexander/

Ja doei, Hamas heeft al zovaak ingestemd met het vrijlaten van de gijzelaars als daar een permanent staakt het vuren op zou volgen, maar dat wijst Israël keer op keer af.

Alle gijzelaars (levend en dood) in één keer terug naar Israël en niet één of twee per keer.

Net als je denkt dat het niet nóg gestoorder kan: Al Jazeera journalist claimt op X dat Israel mensen kan laten verdwijnen door ze te laten verdampen... What's next, wordt het dodental straks opgeblazen doordat Gazanen worden ontvoerd door marsmannetjes die stiekem onder controle staan van de Mossad?  

En weer wordt Israël beschuldigd van iets wat Hamas zelf trachtte te doen en weer worden zaken omgekeerd. Hamas wilde niet alleen een genocide plegen, maar wilde ook lichamen doen verdwijnen door ze te verbranden of de dode lichamen te ontvoeren naar Gaza. De zaken worden weer omgedraaid.. Dit soort leugens hebben ze blijkbaar nodig. En dat vind ik veelzeggend. 

Van het X-account van de Al Jazeera journalist:

"After speaking with first responders and doctors in northern Gaza, many are reporting that Israeli forces are using new weapons that cause bodies to evaporate on the scene. They describe it as something they have never seen before."

https://x.com/HossamShabat/status/1862739426733850871?t=irPPFsZIxVukEp8zfD-hmw&s=19

Journalist Hossam Shabat: “First responders and doctors report new weapons that cause bodies to evaporate on the scene — something never seen before.”

https://x.com/DropSiteNews/status/1863064751175065978?t=O9DrNfjQgs0afRUoiIDH5g&s=19

BREAKING: Dr. Munir Al-Bursh, Director General of the Ministry of Health in Gaza, to Al Jazeera:

“Israel is testing weapons on us that we do not recognize. They drop bombs with terrifying sounds, and when a person gets within 200-300 meters of them, they vaporize.

The massacres happening in northern Gaza are unknown to us until later. Nobody calls to inform us. The Israeli army bombs entire residential blocks, wiping out all their inhabitants, and we only find out about them a day or two later.

When these weapons are used on residential buildings, they reduce them to small fragments and rubble. We urgently need an international investigation committee to uncover what ‘Israel’ is doing to us.”

https://x.com/SuppressedNws/status/1862567660124262867?t=PdPrRQbgpmUd-Htv8BpBIg&s=19

En ja, hij is Al-Jazeera journalist:

https://www.aljazeera.com/program/newsfeed/2024/11/20/video-al-jazeera-journalist-injured-while-reporting-on-israeli-attack

Israël maakt dood van gegijzelde militair bekend

Een Israëlische militair die bij de terreuraanslagen van Hamas op 7 oktober vorig jaar werd ontvoerd, is omgekomen. Het leger van Israël laat dat weten in een verklaring. Volgens Israëlische media is nu vastgesteld dat de man al was gedood op 7 oktober. Zijn lichaam was meegenomen naar Gaza.

Tot nu toe werd aangenomen dat Omer Maxim Neutra nog in leven was. In een video gemaakt door Hamas was te zien dat hij samen met zijn eenheid werd ontvoerd. Op basis van nieuwe inlichtingen is geconcludeerd dat hij korte tijd daarna al is gedood. Op 7 oktober kwamen bijna 1200 mensen bij de terreuractie om het leven, de meeste slachtoffers waren burgers.

De 21-jarige Neutra was een immigrant uit New York en commandant van een tankbataljon, zegt het leger in een verklaring. Van de 250 uit Israël ontvoerde mensen zijn er zo'n honderd nooit vrijgelaten. Van enkele tientallen is officieel bevestigd dat ze zijn omgekomen. Het is onduidelijk hoeveel ontvoerde personen nog in leven zijn. Gisteren publiceerde Hamas een propagandavideo waarin een man vertelt dat hij al ruim 420 dagen wordt vastgehouden.

Zo jong! Afschuwelijk! Om gek te worden als ouder 

Zilver_gray schreef op 02-12-2024 om 11:12:

Israël maakt dood van gegijzelde militair bekend

Een Israëlische militair die bij de terreuraanslagen van Hamas op 7 oktober vorig jaar werd ontvoerd, is omgekomen. Het leger van Israël laat dat weten in een verklaring. Volgens Israëlische media is nu vastgesteld dat de man al was gedood op 7 oktober. Zijn lichaam was meegenomen naar Gaza.

Tot nu toe werd aangenomen dat Omer Maxim Neutra nog in leven was. In een video gemaakt door Hamas was te zien dat hij samen met zijn eenheid werd ontvoerd. Op basis van nieuwe inlichtingen is geconcludeerd dat hij korte tijd daarna al is gedood. Op 7 oktober kwamen bijna 1200 mensen bij de terreuractie om het leven, de meeste slachtoffers waren burgers.

De 21-jarige Neutra was een immigrant uit New York en commandant van een tankbataljon, zegt het leger in een verklaring. Van de 250 uit Israël ontvoerde mensen zijn er zo'n honderd nooit vrijgelaten. Van enkele tientallen is officieel bevestigd dat ze zijn omgekomen. Het is onduidelijk hoeveel ontvoerde personen nog in leven zijn. Gisteren publiceerde Hamas een propagandavideo waarin een man vertelt dat hij al ruim 420 dagen wordt vastgehouden.

Zo jong! Afschuwelijk! Om gek te worden als ouder

Helemaal mee eens. Het niet-weten of iemand nog leeft, het balanceren tussen hoop en vrees.. 

Toekomstig president Trump uit dreigende taal richting Hamas. Ik denk dat het na 20 januari sowieso gedaan is met de Amerikaanse beperkingen op de wapenleveranties richting Israël, en Trump is niet bang om te handelen; Hamas heeft niet veel tijd meer.

Everybody is talking about the hostages who are being held so violently, inhumanely, and against the will of the entire World, in the Middle East - But it’s all talk, and no action! Please let this TRUTH serve to represent that if the hostages are not released prior to January 20, 2025, the date that I proudly assume Office as President of the United States, there will be ALL HELL TO PAY in the Middle East, and for those in charge who perpetrated these atrocities against Humanity. Those responsible will be hit harder than anybody has been hit in the long and storied History of the United States of America. RELEASE THE HOSTAGES NOW!

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/113584730902816413

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.