Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


En het blijft maar doorgaan met de pro Hamas rellen.. Tja, zoals Eric vd Burg al zei in een interview:

"Als men allerlei dingen die men zegt zo erg te vinden, zoals bijvoorbeeld het etnisch zuiveren waar men het dan over heeft.. Nagorno Karabach heeft dit jaar plaatsgevonden. Ik heb geen student op de UvA daarover gehoord. En ik heb ook gezien dat Saudie Arabië Jemen aanviel, toen waren ze ook stil. Dit gaat over heel iets anders." 
"U bedoelt antisemitisme?" 
"Precies!" 

https://twitter.com/rick_tweets/status/1788244983994003671?t=CdRTBurKflCb4vQPyP5ivA&s=19

Malibu2 schreef op 08-05-2024 om 23:39:

En het blijft maar doorgaan met de pro Hamas rellen.. Tja, zoals Eric vd Burg al zei in een interview:

"Als men allerlei dingen die men zegt zo erg te vinden, zoals bijvoorbeeld het etnisch zuiveren waar men het dan over heeft.. Nagorno Karabach heeft dit jaar plaatsgevonden. Ik heb geen student op de UvA daarover gehoord. En ik heb ook gezien dat Saudie Arabië Jemen aanviel, toen waren ze ook stil. Dit gaat over heel iets anders."
"U bedoelt antisemitisme?"
"Precies!"

https://twitter.com/rick_tweets/status/1788244983994003671?t=CdRTBurKflCb4vQPyP5ivA&s=19

Tuurlijk is bij sommige actievoerders sprake van antisemitisme. Dat is voor mij een reden om nooit deel te nemen  aan dit soort manifestaties. De andere kant is dat Israël heel veel burgerdoden heeft veroorzaakt. De reactie van Israël is al heel lang disproportioneel. 

OmaVan2 schreef op 08-05-2024 om 23:52:

[..]

Tuurlijk is bij sommige actievoerders sprake van antisemitisme. Dat is voor mij een reden om nooit deel te nemen aan dit soort manifestaties. De andere kant is dat Israël heel veel burgerdoden heeft veroorzaakt. De reactie van Israël is al heel lang disproportioneel.

Verstandig dat je daarom niet deelneemt aan dit soort manifestaties, dat snap ik helemaal. 

Het klopt helaas dat er veel burgerdoden vallen in Gaza. Ik zie Hamas daarin echter als hoofdschuldige, niet Israël. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 12:39:

Wat een chaos hebben die demonstranten achtergelaten. Echt debiel.

https://www.ad.nl/binnenland/ravage-na-pro-palestina-protesten-in-amsterdam-in-beeld-dit-accepteren-we-niet~a1d9d01c/

Tja, dat schijnt 1 keer per tien jaar zo te moeten. Zoek eens naar krakersrellen en maagdenhuisbezetting. Maar ben het wel met je conclusie eens dat zoveel schade aanrichten niet proportioneel is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 12:39:

Wat een chaos hebben die demonstranten achtergelaten. Echt debiel.

https://www.ad.nl/binnenland/ravage-na-pro-palestina-protesten-in-amsterdam-in-beeld-dit-accepteren-we-niet~a1d9d01c/

In Gaza schijnt het ook nogal een chaos te zijn. 

Snoeske schreef op 09-05-2024 om 12:58:

[..]

In Gaza schijnt het ook nogal een chaos te zijn.

Ja en? Is dat een vrijbrief om je zo te gedragen? 

Snoeske schreef op 09-05-2024 om 12:58:

[..]

In Gaza schijnt het ook nogal een chaos te zijn.

Iets met: 'als iemand van een dak afspringt, spring jij erachteraan'

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 13:19:

[..]

Ja en? Is dat een vrijbrief om je zo te gedragen?

Dat zei ik toch niet. Maar de situatie in Gaza is toch wel iets ernstiger.

Snoeske schreef op 09-05-2024 om 14:09:

[..]

Dat zei ik toch niet. Maar de situatie in Gaza is toch wel iets ernstiger.

Dat is geen excuus om hier, in Nederland, solidariteit te tonen d.m.v. eigendommen die niet van jou zijn te bezetten en vernielen, handhavers te bekogelen met stenen, vuurwerk en ammoniak. Dat valt niet onder het demonstratierecht.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 15:41:

[..]

Dat is geen excuus om hier, in Nederland, solidariteit te tonen d.m.v. eigendommen die niet van jou zijn te bezetten en vernielen, handhavers te bekogelen met stenen, vuurwerk en ammoniak. Dat valt niet onder het demonstratierecht.

Ook dat heb ik niet gezegd. Ik sta daar zeker niet achter. Ik vind het alleen bizar dat er meer aandacht hieraan wordt besteed dan aan de verschrikkingen die in Gaza gaande zijn. 

Snoeske schreef op 09-05-2024 om 16:22:

[..]

Ook dat heb ik niet gezegd. Ik sta daar zeker niet achter. Ik vind het alleen bizar dat er meer aandacht hieraan wordt besteed dan aan de verschrikkingen die in Gaza gaande zijn.

Ik vraag me vooral af wat er nu gaat gebeuren. Rutte noemde het een “game changer” als Israël Rafah binnen zou vallen. Dat zou echt het keerpunt zijn als ik het goed begreep.

Wat bedoelt ie daarmee? Gaat Nederland sancties opleggen? 

Zilver_gray schreef op 09-05-2024 om 16:42:

[..]

Ik vraag me vooral af wat er nu gaat gebeuren. Rutte noemde het een “game changer” als Israël Rafah binnen zou vallen. Dat zou echt het keerpunt zijn als ik het goed begreep.

Wat bedoelt ie daarmee? Gaat Nederland sancties opleggen?

Ik vraag het me ook af. Maar Rutte kennende verwacht ik er weinig van. 

Snoeske schreef op 09-05-2024 om 16:22:

[..]

Ook dat heb ik niet gezegd. Ik sta daar zeker niet achter. Ik vind het alleen bizar dat er meer aandacht hieraan wordt besteed dan aan de verschrikkingen die in Gaza gaande zijn.

Het is iedere dag in het nieuws. Niet bepaald weinig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.