Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Malibu2
28-12-2023 om 05:57
Zilver_gray schreef op 27-12-2023 om 18:09:
Turkse president vergelijkt Netanyahu met Hitler
De Turkse president Erdogan heeft de Israëlische premier Netanyahu op één lijn gesteld met Hitler. Dat deed hij tijdens een evenement in Ankara. Ook vergeleek hij de aanvallen van Israël op Gaza met de behandeling van de Joden door nazi-Duitsland.
Edorgan herhaalde zijn kritiek op de westerse landen die Israël steunen. Daaraan voegde hij toe dat wetenschappers die in eigen land onder vuur komen te liggen voor hun standpunten over de oorlog in Gaza welkom zijn in Turkije.
De Israëlische premier en zijn regering maken in de strijd tegen Hamas ook vergelijkingen met nazi-Duitsland. Eind oktober omschreef hij Hamas als de "nieuwe nazi's". De Israëlische overheid heeft Hamas ook vaak vergeleken met terreurgroep Islamitische Staat (IS).
Bron: NOS
Zijn in inmiddels al meer dan 21.000 Gazanen vermoord, en ik heb begrepen dat ze nog wel een paar maanden willen doorgaan met moorden.
Typerend dat Erdogan Netanyahu vergelijkt met de persoon Hitler en Israël op gelijke voet stelt met nazi Duitsland.
Waarom juist Hitler en waarom juist nazi Duitsland?
Mick87
28-12-2023 om 10:25
Malibu2 schreef op 28-12-2023 om 05:57:
[..]
Typerend dat Erdogan Netanyahu vergelijkt met de persoon Hitler en Israël op gelijke voet stelt met nazi Duitsland.
Erdogan gooit nog meer olie op het vuur en wakkert de haat tegen Israël nog verder aan.
Kijk, ik ben ook geen voorstander van Nethanyahu. En ik vind het ook vreselijk wat er nu in Palestina gebeurt. Zoveel onschuldigen die sterven. Tegelijkertijd ben ik ook niet vergeten hoeveel onschuldige Israëlische burgers op beestachtige wijze hun leven hebben verloren door Hamas. Maar het narratief in de media en door bekende mensen is nu toch vooral hoe vreselijk zielig de Palestijnen zijn (wat ook zo is) maar waar dit door begonnen is lijkt men te zijn vergeten. Er zijn nog steeds Israëliërs in handen van Hamas. Die vind ik dan ook wel weer vreselijk zielig.
ShowyHummingbird30
28-12-2023 om 10:37
Suggereer je nu dat de oorlog / het conflict / de ellende pas afgelopen oktober is begonnen? Ken je geschiedenis.
Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant sinds oktober is een factor 20 groter dan aan Israëlische kant. Je bagatelliseert het leed. Alsof het ene leven meer waard is dan het andere.
Mick87
28-12-2023 om 11:13
Coreopsis schreef op 28-12-2023 om 10:37:
Suggereer je nu dat de oorlog / het conflict / de ellende pas afgelopen oktober is begonnen? Ken je geschiedenis.
Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant sinds oktober is een factor 20 groter dan aan Israëlische kant. Je bagatelliseert het leed. Alsof het ene leven meer waard is dan het andere.
Nee dat suggereer ik niet. Dit conflict duurt al decennialang. Maar israel bombardeert nu na de aanvallen van 7 oktober. Ik bagatelliseer geen leed. Ik vind het vreselijk.
LMEK
28-12-2023 om 13:32
Malibu2 schreef op 28-12-2023 om 05:57:
[..]
Omdat Hitler alles vernietigde wat Joods was en Netanyahu alles wat Palestijns is. De vergelijking tussen het handelen van Hitler toen en Netanyahu nu is uiterst accuraat.
Mick87
28-12-2023 om 13:36
LMEK schreef op 28-12-2023 om 13:32:
[..]
Omdat Hitler alles vernietigde wat Joods was en Netanyahu alles wat Palestijns is. De vergelijking tussen het handelen van Hitler toen en Netanyahu nu is uiterst accuraat.
En de Hamas is ook voor totale vernietiging van de Joden. En roept ook op tot het plegen van aanslagen tegen Joden en ongelovigen. Dus die Hamas vind ik ook wel vergelijkbaar met Adolf H.
Miraval
28-12-2023 om 14:39
En nu nemen we Erdogan ineens wel serieus? Die man moet eerst eens even in de spiegel kijken voordat hij iets over een ander zegt.
De vergelijking met Hitler gaat 2 kanten op. Zowel naar Hamas als naar Israël. Daarnaast roept Hamas ook nog eens op tot aanslagen in het Westen. Die zijn gewoon koekoek en kunnen nooit als serieuze gesprekspartner gezien worden. Hamas moet weg en Israël moet een nieuwe regering krijgen waarbij Netanyahu en zijn medewerkers bestraft moeten worden voor wat ze nu gedaan hebben en nog aan het doen zijn. Ik vrees alleen dat zolang die 2 partijen aan de macht zijn er helemaal geen enkele kans is op vrede. Sterker nog ik vrees zelfs voor verdere escalatie in de omringende landen hierdoor. Mijn grootste wens voor 2024 is dan ook geen oorlog meer in Israël en Oekraïne. En rust in het Midden-Oosten.
LMEK
28-12-2023 om 14:58
Mick87 schreef op 28-12-2023 om 13:36:
[..]
En de Hamas is ook voor totale vernietiging van de Joden. En roept ook op tot het plegen van aanslagen tegen Joden en ongelovigen. Dus die Hamas vind ik ook wel vergelijkbaar met Adolf H.
Hamas is een terroristische organisatie en het lijkt mij logisch dat die uit zijn op vernietiging. Netanyahu is een politiek leider dus dat is wel een wezenlijk verschil. Ook het feit dat een vergelijking tussen het handelen van Hitler en Netanyahu wordt weerlegd door te wijzen naar een derde partij is dubieus.
Mick87
28-12-2023 om 15:11
LMEK schreef op 28-12-2023 om 14:58:
[..]
Hamas is een terroristische organisatie en het lijkt mij logisch dat die uit zijn op vernietiging. Netanyahu is een politiek leider dus dat is wel een wezenlijk verschil. Ook het feit dat een vergelijking tussen het handelen van Hitler en Netanyahu wordt weerlegd door te wijzen naar een derde partij is dubieus.
Wat ik bedoel is dat de machthebbers in beide gebieden dus Hamas én Netanyahu niet vredelievend zijn. En dat zij beide weg moeten wil men daar tot vrede komen waarbij onschuldige burgers gepaard blijven. Maar ik vrees het ergste.
Zilver_gray
28-12-2023 om 16:15
Mick87 schreef op 28-12-2023 om 15:11:
[..]
Wat ik bedoel is dat de machthebbers in beide gebieden dus Hamas én Netanyahu niet vredelievend zijn. En dat zij beide weg moeten wil men daar tot vrede komen waarbij onschuldige burgers gepaard blijven. Maar ik vrees het ergste.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er ooit nog vrede komt daar. Eerder dat dit allemaal zal leiden tot nog meer haat, wraak en terroristen.
Malibu2
28-12-2023 om 17:55
LMEK schreef op 28-12-2023 om 14:58:
[..]
Hamas bestuurt Gaza.
Daarnaast staat Hamas oa op de EU lijst van terroristische organisaties. Ze zijn inderdaad helaas uit op de vernietiging van de Joden. Net als nazi-Duitsland destijds. Wat dat betreft zou je een Haniyeh wel met Hitler kunnen vergelijken.
Als we de vergelijking met WOII doortrekken, zou ik Israël eerder vergelijken met Groot Brittannië. Ook die werden aangevallen door nazi-Duitsland, moesten zich verdedigen en voerden daarna zelf aanvallen uit op Duitsland. En ja, bij de aanvallen op Duitsland vielen honderdduizenden doden, vele onschuldige slachtoffers. Er zijn in WOII veel meer Duitse dan Britse burgers omgekomen. De schade aan gebouwen en infrastructuur was in Duitsland ook veel groter dan in Groot Brittannië.
Maakte dat van Duitsland het slachtoffer van WOII en van Groot Brittannië de dader, de schuldige?
Ik mag toch hopen van niet..
LMEK
28-12-2023 om 19:25
Malibu2 schreef op 28-12-2023 om 17:55:
[..]
Hamas bestuurt Gaza.
Daarnaast staat Hamas oa op de EU lijst van terroristische organisaties. Ze zijn inderdaad helaas uit op de vernietiging van de Joden. Net als nazi-Duitsland destijds. Wat dat betreft zou je een Haniyeh wel met Hitler kunnen vergelijken.
Als we de vergelijking met WOII doortrekken, zou ik Israël eerder vergelijken met Groot Brittannië. Ook die werden aangevallen door nazi-Duitsland, moesten zich verdedigen en voerden daarna zelf aanvallen uit op Duitsland. En ja, bij de aanvallen op Duitsland vielen honderdduizenden doden, vele onschuldige slachtoffers. Er zijn in WOII veel meer Duitse dan Britse burgers omgekomen. De schade aan gebouwen en infrastructuur was in Duitsland ook veel groter dan in Groot Brittannië.
Maakte dat van Duitsland het slachtoffer van WOII en van Groot Brittannië de dader, de schuldige?
Ik mag toch hopen van niet..
Je verhaal over Hamas is juist, de rest is een onsamenhangende smurrie die moeilijk te ontcijferen is. Want je rept met geen woord over Netanyahu terwijl je vraag toch echt ging over Erdogan die het handelen van Netanyahu met dat van Hitler vergeleek. Je doet geen enkele poging om dat vergelijk te ontkrachten wat opvallend is. Vervolgens bedien je je weer van allerlei halve waarheden zoals je dat wel vaker doet. Zoals iemand eerder ook al opmerkte moeten wij gaan geloven dat 7 oktober de aanleiding is voor deze oorlog maar dat is natuurlijk onzin. Het beeld wat je probeert te schetsen van een Israël dat zich probeert te verdedigen is achterhaald en feitelijk ook gewoon een leugen.
Niemand hier geeft Hamas gelijk of steunt Hamas in geen enkel opzicht, die moeten hun verdiende loon krijgen en daar is iedereen het over eens. Daarom onderstreept ook iedereen dat de burgers gespaard moeten worden. De propaganda die Israël verspreid en jij hier schaamteloos neer pent is dat er geen onschuldige Palestijnen zijn maar alleen maar Hamas. Vandaar ook dat je elke kritiek gericht aan Israël pareert met, ja maar Hamas dan? Zo probeer je de illusie in stand te houden dat Israël tegen Hames vecht terwijl iedereen weet dat de oorlog tegen alle Palestijnen is gericht.
Maar goed, je hebt het recht om je eigen waarheid te propageren. Daar is een forum ook voor. Ik hoop alleen dat steeds meer mensen daar doorheen gaan prikken.
Malibu2
28-12-2023 om 20:16
LMEK, was jij niet degene die een paar weken geleden niet wilde geloven dat Hamas vanuit ziekenhuizen opereerde ook al droegen de IDF en de VS daar bewijs voor aan?
En was jij niet degene die insinueerde dat de IDF wapens van Hamas daar zelf had neergelegd "om de schijn op te houden"?
En volgens mij wilde je ook niet geloven dat er daadwerkelijk tunnels waren gevonden onder een ziekenhuis omdat je IDF beelden niet vertrouwde maar de BBC blijkbaar wel die toch al meerdere malen onder vuur heeft gelegen vanwege de verslaggeving over dit onderwerp.
Het lijkt me dat jij degene bent die zijn eigen waarheid propageert en die last heeft van tunnelvisie. Ga dat niet langer op mij projecteren.
Zilver_gray
28-12-2023 om 20:18
LMEK schreef op 28-12-2023 om 19:25:
[..]
Je verhaal over Hamas is juist, de rest is een onsamenhangende smurrie die moeilijk te ontcijferen is. Want je rept met geen woord over Netanyahu terwijl je vraag toch echt ging over Erdogan die het handelen van Netanyahu met dat van Hitler vergeleek. Je doet geen enkele poging om dat vergelijk te ontkrachten wat opvallend is. Vervolgens bedien je je weer van allerlei halve waarheden zoals je dat wel vaker doet. Zoals iemand eerder ook al opmerkte moeten wij gaan geloven dat 7 oktober de aanleiding is voor deze oorlog maar dat is natuurlijk onzin. Het beeld wat je probeert te schetsen van een Israël dat zich probeert te verdedigen is achterhaald en feitelijk ook gewoon een leugen.
Niemand hier geeft Hamas gelijk of steunt Hamas in geen enkel opzicht, die moeten hun verdiende loon krijgen en daar is iedereen het over eens. Daarom onderstreept ook iedereen dat de burgers gespaard moeten worden. De propaganda die Israël verspreid en jij hier schaamteloos neer pent is dat er geen onschuldige Palestijnen zijn maar alleen maar Hamas. Vandaar ook dat je elke kritiek gericht aan Israël pareert met, ja maar Hamas dan? Zo probeer je de illusie in stand te houden dat Israël tegen Hames vecht terwijl iedereen weet dat de oorlog tegen alle Palestijnen is gericht.
Maar goed, je hebt het recht om je eigen waarheid te propageren. Daar is een forum ook voor. Ik hoop alleen dat steeds meer mensen daar doorheen gaan prikken.
Hamas is enkel een excuus voor Israël om onschuldigen te vermoorden. Ik heb ook nog nergens kunnen lezen hoeveel van de gedode Gazanen nu werkelijk Hamas leden zijn. De doden zijn voornamelijk vrouwen en kinderen.
Daglichtlamp
28-12-2023 om 20:29
Als het Israël er alleen om zou gaan om zoveel mogelijk Palestijnen te doden waarom zijn er dan Israëlische soldaten in de Gazastrook? Zoveel mogelijk Palestijnen doden kan ook bereikt worden met bombardementen, zonder dat er Israëlische soldaten sneuvelen. Overigens is dit overduidelijk een oorlog die niemand gaat winnen, ik zie alleen maar verliezers.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.