Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
LMEK
21-11-2023 om 20:33
Zilver_gray schreef op 21-11-2023 om 19:18:
[..]
Ik heb de eerste paar minuten gezien, en vroeg me af waarom deze dame zo ontzettend de behoefte heeft om te vertellen dat we allemaal gek zijn en het helemaal verkeerd zien; in Israël heeft volgens deze dame iedereen gelijke kansen, geen apartheidsstaat, iedereen kan er succesvol worden etc etc etc. Zij heeft gestudeerd in Tel Aviv. Prima toch dat zij er een fijn leven heeft?
Wat heeft dat verder met deze oorlog te maken? Het past wel helemaal in jouw straatje wat ze zegt dat wel ja.
Het op individueel niveau proberen aan te tonen dat het allemaal wel meevalt is gewoon goedkope propaganda. Laten we de duizenden onschuldige doden even vergeten en ons richten op deze vrouw die met gevaar voor eigen leven iedereen de waarheid komt vertellen. Helemaal vanuit Amerika wat het drama wel compleet maakt want daar staat Hamas op elke straathoek te patrouilleren of zoiets.
Zilver_gray
21-11-2023 om 20:46
LMEK schreef op 21-11-2023 om 20:33:
[..]
Het op individueel niveau proberen aan te tonen dat het allemaal wel meevalt is gewoon goedkope propaganda. Laten we de duizenden onschuldige doden even vergeten en ons richten op deze vrouw die met gevaar voor eigen leven iedereen de waarheid komt vertellen. Helemaal vanuit Amerika wat het drama wel compleet maakt want daar staat Hamas op elke straathoek te patrouilleren of zoiets.
Die dame zegt wel precies wat Malibu ons wil laten geloven.
Ik zeg eerlijk dat ik niet het hele filmpje heb uitgekeken, ik was er na de eerste paar minuten al klaar mee. Ik snap de meerwaarde er niet van.
LMEK
21-11-2023 om 20:57
Zilver_gray schreef op 21-11-2023 om 20:46:
[..]
![]()
Die dame zegt wel precies wat Malibu ons wil laten geloven.
Ik zeg eerlijk dat ik niet het hele filmpje heb uitgekeken, ik was er na de eerste paar minuten al klaar mee. Ik snap de meerwaarde er niet van.
We weten nu in ieder geval dat Sophia Salma Khalifa in Israël gestudeerd heeft.
Doemijdieglazenbol
21-11-2023 om 21:02
als je graag iets wil kijken, dan dit. Deze man vertelt veel meer vanuit het perspectief van het grootste gedeelte van mijn in Israël levende familie. Hij had nog veel meer kunnen vertellen over de netanyahu en zijn onder druk staande positie vanwege het uithollen van de trias politica, zijn uithollen van lhbti veiligheid (niet eens rechten) en dat slechts een klein percentage van Israël blij met hem was. Al voor deze oorlog.
Het is echt complexer dan het lijkt. Er zijn zelfs stemmen die zeggen dat mr security de aanval van 7 oktober heeft toegelaten, omdat zijn positie onhoudbaar was. Ik vind dat te ver gaan. Maar weet dat vrijwel alles dat je ziet in oorlogstijd gekleurd, politiek en propagandistisch is. Aan alle kanten.
Zilver_gray
21-11-2023 om 21:59
Doemijdieglazenbol schreef op 21-11-2023 om 21:02:
als je graag iets wil kijken, dan dit. Deze man vertelt veel meer vanuit het perspectief van het grootste gedeelte van mijn in Israël levende familie. Hij had nog veel meer kunnen vertellen over de netanyahu en zijn onder druk staande positie vanwege het uithollen van de trias politica, zijn uithollen van lhbti veiligheid (niet eens rechten) en dat slechts een klein percentage van Israël blij met hem was. Al voor deze oorlog.
https://youtu.be/pJ9PKQbkJv8?si=qwjt2EAzUNh9LlUG
Het is echt complexer dan het lijkt. Er zijn zelfs stemmen die zeggen dat mr security de aanval van 7 oktober heeft toegelaten, omdat zijn positie onhoudbaar was. Ik vind dat te ver gaan. Maar weet dat vrijwel alles dat je ziet in oorlogstijd gekleurd, politiek en propagandistisch is. Aan alle kanten.
Wat een goede video!
Ik had dat filmpje van Trudeau nog niet eerder gezien
Ook stiekem wel verbaasd dat er zovéél Israëliërs helemaal niet blij zijn met deze ultra rechtse regering. Hoe bijvoorbeeld een van de ministers het Ziekenhuis uit gejaagd werd
Zilver_gray
21-11-2023 om 22:03
LMEK schreef op 21-11-2023 om 20:57:
[..]
We weten nu in ieder geval dat Sophia Salma Khalifa in Israël gestudeerd heeft.
Misschien moet Sophia Salma Khalifa de video van Doemijdieglazenbol zien...
Decibel88
24-11-2023 om 13:21
Dit hele gezeik heeft lang genoeg geduurd. Ik mag hopen dat als alle Nederlanders weer veilig zijn Nederland zijn handen er van af trekt..
LMEK
24-11-2023 om 14:07
Decibel88 schreef op 24-11-2023 om 13:21:
Dit hele gezeik heeft lang genoeg geduurd. Ik mag hopen dat als alle Nederlanders weer veilig zijn Nederland zijn handen er van af trekt..
Uiterst begripvol!
Snoeske
24-11-2023 om 14:47
Decibel88 schreef op 24-11-2023 om 13:21:
Welke 'gezeik'? Het vermoorden van onschuldige burgers? En wat heeft Nederland tot dit moment gedaan?
Zilver_gray
01-12-2023 om 07:51
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5421926/aanvalsplan-hamas-was-al-lang-bekend-bij-israelisch-leger
Stap voor stap
De Israëlische diensten kregen een plan van veertig pagina's in handen waarin Hamas de aanval stap voor stap beschrijft. Er stond in hoe een verrassingsaanval zou beginnen met raketten. Vervolgens zouden drones beveiligingscamera's en machinegeweren bij de grens uitschakelen en konden Hamasstrijders met paragliders, motorfietsen en te voet Israël binnentrekken.
Verbaasd me eigenlijk niet eens, wel erg kwalijk dat het niet serieus genomen is. Zo zie je maar weer, nooit de vijand onderschatten.
LMEK
01-12-2023 om 10:54
Zilver_gray schreef op 01-12-2023 om 07:51:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5421926/aanvalsplan-hamas-was-al-lang-bekend-bij-israelisch-leger
Stap voor stapDe Israëlische diensten kregen een plan van veertig pagina's in handen waarin Hamas de aanval stap voor stap beschrijft. Er stond in hoe een verrassingsaanval zou beginnen met raketten. Vervolgens zouden drones beveiligingscamera's en machinegeweren bij de grens uitschakelen en konden Hamasstrijders met paragliders, motorfietsen en te voet Israël binnentrekken.
Verbaasd me eigenlijk niet eens, wel erg kwalijk dat het niet serieus genomen is. Zo zie je maar weer, nooit de vijand onderschatten.
Vrijwel meteen na de aanval werd er al gezegd dat Netanyahu dit bewust heeft laten gebeuren om zo af te kunnen rekenen met Hamas. De echte complotdenkers zagen een verband met 9-11.
Zilver_gray
01-12-2023 om 11:11
LMEK schreef op 01-12-2023 om 10:54:
[..]
Vrijwel meteen na de aanval werd er al gezegd dat Netanyahu dit bewust heeft laten gebeuren om zo af te kunnen rekenen met Hamas. De echte complotdenkers zagen een verband met 9-11.
Kan ik me niet voorstellen eigenlijk, jij? De hele wereld veroordeeld hem inmiddels, dat zal hij van tevoren wel ingecalculeerd moeten hebben denk ik. Is hem dit alles dan waard?
LMEK
01-12-2023 om 11:16
Zilver_gray schreef op 01-12-2023 om 11:11:
[..]
Kan ik me niet voorstellen eigenlijk, jij? De hele wereld veroordeeld hem inmiddels, dat zal hij van tevoren wel ingecalculeerd moeten hebben denk ik. Is hem dit alles dan waard?
Er zijn toch nog zat mensen die het geoorloofd vinden wat Netanyahu en Israël doen. Daar dragen de verhalen over onthoofde baby’s natuurlijk ook aan bij om begrip te kweken. Het heeft wel allemaal een doel natuurlijk. Ik zeg niet dat ik bewijzen heb dat het waar is maar ik acht Netanyahu er wel tot in staat.
Zilver_gray
01-12-2023 om 11:39
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2499866-oorlog-tussen-israel-en-hamas-hervat-na-gevechtspauze-van-een-week
Na een gevechtspauze van zeven dagen is de oorlog tussen Israël en Hamas hervat. Israël beschuldigde Hamas van het schenden van het bestand, onder meer door raketten af te vuren op Israël, waarna het Israëlische leger in de vroege ochtend de Gazastrook weer onder vuur nam. Bemiddelaar Qatar benadrukte een paar uur later wel dat gesprekken over een eventueel nieuw bestand nog gaande zijn.
Zowel bombardementen in het noorden als het zuiden..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.