Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LMEK schreef op 13-11-2023 om 14:22:

[..]

Welk concreet bewijs heb je daarvoor? Hoe weet jij wat alle joodse inwoners denken? Op welke wijze vertegenwoordig jij de joodse inwoners en hun standpunt in deze?

Zie mijn vorige bericht. Herhalen heeft helemaal geen zin.

Miraval schreef op 13-11-2023 om 14:39:

[..]

En hoe weet jij wat alle Pro Palestina aanhangers denken? Op welke wijze vertegenwoordig jij de Palestijnse inwoners en hun standpunt? Of degenen die deze spreuk scanderen op demonstraties?

Ik heb je artikel gelezen maar blijf bij mijn standpunt. Het feit dat die in beginsel iets anders betekende wil niet zeggen dat hij nu niet op zijn minst een gekleurde betekenis heeft.

Juist, dat doe ik op geen enkele wijze. Dus ik kan jou ook niet vertellen welke gevoelens je moet hebben bij het uitspreken of horen van die spreuk. Het is allemaal op individueel niveau bepaald. Jij wil met jouw individuele interpretatie anderen het zwijgen opleggen. Je opperde zelfs om de leus te laten veranderen voor een volgens jouw woorden op zijn minst gekleurde betekenis. Voor jou kan die kleur zwart zijn en voor mij wit. 

Daglichtlamp schreef op 13-11-2023 om 14:47:

[..]

Zie mijn vorige bericht. Herhalen heeft helemaal geen zin.

Het zal allemaal wel. 

LMEK schreef op 13-11-2023 om 14:51:

[..]

Juist, dat doe ik op geen enkele wijze. Dus ik kan jou ook niet vertellen welke gevoelens je moet hebben bij het uitspreken of horen van die spreuk. Het is allemaal op individueel niveau bepaald. Jij wil met jouw individuele interpretatie anderen het zwijgen opleggen. Je opperde zelfs om de leus te laten veranderen voor een volgens jouw woorden op zijn minst gekleurde betekenis. Voor jou kan die kleur zwart zijn en voor mij wit.

Met dat verschil dat Hamas, gekozen door het Palestijnse volk, met die leus dus de betekenis eraan heeft gegeven geen Joodse bevolking op Palestijns gebied te willen erkennen. Hamas zelf heeft de betekenis gekleurd gemaakt. 

De roep van Israël kende ik niet. Deze wordt dan ook niet overal ter wereld gescandeerd. Ik denk dat daar een wezenlijk verschil zit.

Daarnaast kan de toename van antisemitisme in de wereld je niet zijn ontgaan na 7 oktober. Om dan zo'n spreuk te gebruiken wetende dat het (nog) meer haat richting de Joodse bevolking brengt zou afgekeurd mieten worden. Gelukkig gebeurd dit dan ook en dat is dus niet voor niets.

Miraval schreef op 13-11-2023 om 15:04:

[..]

Met dat verschil dat Hamas, gekozen door het Palestijnse volk, met die leus dus de betekenis eraan heeft gegeven geen Joodse bevolking op Palestijns gebied te willen erkennen. Hamas zelf heeft de betekenis gekleurd gemaakt.

De roep van Israël kende ik niet. Deze wordt dan ook niet overal ter wereld gescandeerd. Ik denk dat daar een wezenlijk verschil zit.

Daarnaast kan de toename van antisemitisme in de wereld je niet zijn ontgaan na 7 oktober. Om dan zo'n spreuk te gebruiken wetende dat het (nog) meer haat richting de Joodse bevolking brengt zou afgekeurd mieten worden. Gelukkig gebeurd dit dan ook en dat is dus niet voor niets.

Hamas is niet gekozen door 100% van de Palestijnse bevolking. Dus Hamas vertegenwoordigt ook niet de visie van de Palestijnen. Dus anderen kunnen ook andere betekenissen aan de leus geven. Maar goed, let’s agree to disagree.  

LMEK schreef op 13-11-2023 om 16:13:

[..]

Hamas is niet gekozen door 100% van de Palestijnse bevolking. Dus Hamas vertegenwoordigt ook niet de visie van de Palestijnen. Dus anderen kunnen ook andere betekenissen aan de leus geven. Maar goed, let’s agree to disagree.

Geen enkele regering wordt gekozen door 100% van de bevolking natuurlijk. Maar idd we zijn het oneens hierover.

absor

absor

13-11-2023 om 17:12 Topicstarter

LMEK schreef op 13-11-2023 om 16:13:

[..]

Huidige nl regering is ook zeker niet door mij gekozen

En tegen Netanyahu zijn afgelopen jaar honderduizenden israeliers de straat op gegaan omdat ze het niet met hem eens zijn

Uit de Volkskrant:
Het Israëlische leger zei gisteren dat het 300 liter brandstof had geleverd aan het Al Shifaziekenhuis in Gaza-Stad, maar dat het ziekenhuis de brandstof onder druk van Hamas niet had aangenomen. Volgens Palestijnse autoriteiten was de aangeboden hoeveelheid niet genoeg om de generator een uur op te draaien.
Zelfs al is het maar een uur. Ik kan me goed voorstellen dat Israël begint met een kleine hoeveelheid, om te controleren dat geleverde brandstof inderdaad door het ziekenhuis gebruikt wordt (en niet door Hamas).

https://www.parool.nl/amsterdam/burgemeester-halsema-man-vrouw-scheiden-bij-demonstraties-is-wettelijk-toegestaan~ba4f67c1/

Lees dit artikel eens en kijk eens naar de vlaggen en de teksten op de borden die ze meedragen. En dat gebeurd in Nederland. Hypocrisie ten top. Leven in het "vrije Westen" en ondertussen dit soort teksten uitdragen.

Miraval schreef op 13-11-2023 om 19:49:

https://www.parool.nl/amsterdam/burgemeester-halsema-man-vrouw-scheiden-bij-demonstraties-is-wettelijk-toegestaan~ba4f67c1/

Lees dit artikel eens en kijk eens naar de vlaggen en de teksten op de borden die ze meedragen. En dat gebeurd in Nederland. Hypocrisie ten top. Leven in het "vrije Westen" en ondertussen dit soort teksten uitdragen.

En nu vraag ik me af waarom de organisatie die deze demonstratie organiseerde niet verboden is in Nederland: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir

Terwijl vrijwel alle Arabische landen deze groep wel verboden hebben net als bijvoorbeeld Duitsland

Daglichtlamp schreef op 13-11-2023 om 20:16:

[..]

En nu vraag ik me af waarom de organisatie die deze demonstratie organiseerde niet verboden is in Nederland: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir

Terwijl vrijwel alle Arabische landen deze groep wel verboden hebben net als bijvoorbeeld Duitsland

Omdat men in Nederland bang is om voor racist uitgemaakt te worden om degelijke clubs te verbieden. Aangepraat door de extreem linkse (social)media.

Extinction Rebellion is ook zo'n gevaarlijke club, waarvan het merendeel vooral uit is op rebellen en rellen.

Het is maar net hoe de wind waait. Als de NVU daar liep met palestinavlaggen en antisemitische leuzen scandeerden, was XR er ook als de kippen bij voor een tegendemonstratie.

Feitelijk gezien is XR gisteren zélf een antisemitische club gebleken.

Volgens mij is er bij XR behoorlijke discussie over wat er dit weekeinde gebeurde bij de demonstratie.

Daglichtlamp schreef op 13-11-2023 om 20:59:

Volgens mij is er bij XR behoorlijke discussie over wat er dit weekeinde gebeurde bij de demonstratie.

Ja klopt, er lopen ook heel veel beroepsdemonstranten en relschoppers tussen. 

En gisteren waren er meerdere extreemlinkse clubs bij elkaar, allemaal met andere belangen. 

Netanyahu tegen Israëlische troepen: "dit is een oorlog tot het einde"

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft vandaag tegen een eenheid van het Israëlische leger gezegd dat de strijd tegen Hamas een "oorlog tot het einde" is. Dat schrijft de Israëlische krant Haaretz.

De premier bezocht de soldaten aan de Israëlische kant van de grens met de Gazastrook en zei tegen hen: "Als we geen einde maken aan Hamas, zullen ze terugkomen". Hij prees ook de acties van de soldaten na de aanval van Hamas op 7 oktober.

Bron: NOS 

Ik geloof niet dat er ooit een eind aan aan deze oorlog gaat komen, althans niet op korte termijn.

Zilver_gray schreef op 13-11-2023 om 21:24:

Netanyahu tegen Israëlische troepen: "dit is een oorlog tot het einde"

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft vandaag tegen een eenheid van het Israëlische leger gezegd dat de strijd tegen Hamas een "oorlog tot het einde" is. Dat schrijft de Israëlische krant Haaretz.

De premier bezocht de soldaten aan de Israëlische kant van de grens met de Gazastrook en zei tegen hen: "Als we geen einde maken aan Hamas, zullen ze terugkomen". Hij prees ook de acties van de soldaten na de aanval van Hamas op 7 oktober.

Bron: NOS

Ik geloof niet dat er ooit een eind aan aan deze oorlog gaat komen, althans niet op korte termijn.

Hij heeft natuurlijk wel een punt. Hamas moet verdwijnen. Wat is de andere optie voor Israël? Samenleven met Hamas of naast Hamas is onmogelijk. Nu terugtrekken geeft een verkeerd signaal af aan Hamas en andere terreurorganisaties. Onderhandelingen met Hamas zijn onmogelijk. Ik zie niet in wat Israël anders kan doen wil het nog bestaansrecht hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.