Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 17:40:

[..]

Het zijn geen uitzonderingen, hoe kom je daarbij?

Je zegt hiermee dat bijna iedereen dit doet terwijl dit niet zo is.

https://www.parool.nl/amsterdam/halsema-blijft-erbij-from-the-river-to-the-sea-palestine-will-be-free-is-onaanvaardbaar~bde73202/
Ik ben dan weer blij met de duidelijk opstelling van Halsema.
Halsema draaide er in haar reactie niet omheen: “Wat u negeert, is dat de leus in 2017 is opgenomen in het handvest van Hamas. De leus wordt gebruikt door Hamas en Hezbollah. Daarmee is hij alle onschuld kwijt en dat maakt ’m voor mij onaanvaardbaar. Waarom zou je een slogan willen gebruiken waarvoor zoveel alternatieven zijn, terwijl je weet dat er zoveel Joodse mensen zijn die je hier diep mee kwetst?”

Daglichtlamp schreef op 06-11-2023 om 20:10:

https://www.parool.nl/amsterdam/halsema-blijft-erbij-from-the-river-to-the-sea-palestine-will-be-free-is-onaanvaardbaar~bde73202/
Halsema draaide er in haar reactie niet omheen: “Wat u negeert, is dat de leus in 2017 is opgenomen in het handvest van Hamas. De leus wordt gebruikt door Hamas en Hezbollah. Daarmee is hij alle onschuld kwijt en dat maakt ’m voor mij onaanvaardbaar. Waarom zou je een slogan willen gebruiken waarvoor zoveel alternatieven zijn, terwijl je weet dat er zoveel Joodse mensen zijn die je hier diep mee kwetst?”

Halsema stelt zich tot nu toe uitstekend op.

ook de uva is diep door het stof gegaan nav die beschamende diploma’uitreiking:

"Namens de organisatie, de faculteit en de universiteit bied ik mijn oprechte excuses aan dat dit is gebeurd", schrijft de decaan. "Bij de afhandeling van het incident zijn ernstige fouten gemaakt waarvoor geen excuus bestaat. Helaas heeft hij het podium misbruikt om deze politieke boodschap te verkondigen, en op het moment dat de toespraak plaatsvond, werd er niets gedaan om deze tegen te houden, terwijl vooral degenen die beledigd werden aan hun lot werden overgelaten."

https://www.at5.nl/artikelen/223393/uva-maakt-excuses-nadat-diploma-uitreiking-verstoord-werd-met-pro-palestinaleuzen

Doemijdieglazenbol schreef op 06-11-2023 om 20:15:

"Namens de organisatie, de faculteit en de universiteit bied ik mijn oprechte excuses aan dat dit is gebeurd", schrijft de decaan. "Bij de afhandeling van het incident zijn ernstige fouten gemaakt waarvoor geen excuus bestaat. Helaas heeft hij het podium misbruikt om deze politieke boodschap te verkondigen, en op het moment dat de toespraak plaatsvond, werd er niets gedaan om deze tegen te houden, terwijl vooral degenen die beledigd werden aan hun lot werden overgelaten."

https://www.at5.nl/artikelen/223393/uva-maakt-excuses-nadat-diploma-uitreiking-verstoord-werd-met-pro-palestinaleuzen

Diep door het stof ja. Achteraf spijt betuigen stelt geen donder voor. Niet voor dat Joodse gezin die zich op een feestelijke bijeenkomst hadden verheugd waar ze uiteindelijk voor weg moesten naar een "aparte kamer". Gewoon laf gedrag van het bestuur van de UvA. Het is een schande dat dit gebeurd is. 

Daglichtlamp schreef op 06-11-2023 om 20:10:

Eens! Die spreuk heeft al zijn onschuld verloren. Net als de swastika symbool staat voor Nazi Duitsland en niet meer voor waar het eens voor bedoelt was. Iedereen en zijn moeder weet wat er met die spreuk eigenlijk bedoelt wordt. Dat moeten we nergens tolereren. 

Doemijdieglazenbol schreef op 06-11-2023 om 20:15:

Samen met vele andere incidenten waar niets mee gedaan werd noem ik dit niet 'diep door het stof'.

Er wordt 'gesproken' met betreffende student, en de andere studenten die 'fucking Jews' schreeuwden terwijl de Joodse familie de zaal verliet? 

De verontwaardiging is volkomen terecht. Ik kan me best voorstellen dat ze hierdoor overvallen zijn, dat ze het naïef niet verwacht hadden en daardoor verkeerd zijn gaan handelen. 
Verder zijn ze ermee bezig, ik mag hopen dat er nog stevige consequenties volgen, al vraag ik me af wat er mogelijk is. Aangifte?

Miraval schreef op 06-11-2023 om 20:35:

[..]

Eens! Die spreuk heeft al zijn onschuld verloren. Net als de swastika symbool staat voor Nazi Duitsland en niet meer voor waar het eens voor bedoelt was. Iedereen en zijn moeder weet wat er met die spreuk eigenlijk bedoelt wordt. Dat moeten we nergens tolereren.

'van de rivier tot de zee' is voor de goede verstaander onversneden anti-semitisme, dat schreef ik in mijn eerste bericht in dit topic. Maar zelfs daar moet kennelijk nog over gediscussieerd worden. 

absor

absor

06-11-2023 om 20:44 Topicstarter

ben benieuwd wat voor diploma die mensen hebben gekregen die fucking jews riepen.   Wat mij betreft zou je ter plekke zo’n diploma weet moeten kunnen invorderen.  Echt verschrikkelijk 

Ik denk dat 'wij' in het Westen niet in de gaten hebben hoe groot de afkeer bij veel Arabische mensen is van met name de VS en dus in het verlengde ook van Israël. Dat is een woede en afkeer die elke keer opnieuw gevoed worden. Zoals nu door het feit dat er niks wordt gedaan aan de situatie in Gaza. En eerder in bijvoorbeeld Irak, na de aanslag op de Twin towers. Irak had hier niets mee te maken, maar zij werden wel het slachtoffer van de woede. Alle Arabieren die ik ken hebben geen vertrouwen in de Westerse machten. Geloven niet (meer) in verhalen over mensenrechten, omdat die niet voor hen gelden. En bij sommige mensen is een volgende stap dan radicaliseren. 

Ik had schoonfamilie, waarbij 1 man een belangrijke rol binnen Hamas in Libanon speelde. Die man was slim, welbespraakt en sympathiek. Maar als klein kind in 1948 gevlucht uit zijn land. Vervolgens in Libanon terecht gekomen, waar Palestijnen slecht behandeld worden. En zo glijdt iemand langzaam af. Makkelijk om daar iets van te vinden, maar ik 'begrijp' het wel. Al voel ik een hevige afkeer van het gedachtegoed. 

Wat betreft mensen die hier geboren zijn als moslim en radicaliseren, dat vind ik een stuk moeilijker. Al heb ik hier ook al veel akelige dingen gezien als moslim zelf (nu niet meer zichtbaar, eerder wel), maar ook bij mijn kinderen. 

Ik zie zelf gelukkig weinig extreem islamistisch gedachtengoed voorbij komen, omdat ik dat meestal snel wegdrukken. Wel zie ik regelmatig Saddam Hussein en Khadaffi, ook geen aanhangers van democratie helaas. 

Ik weet niet of ik het goed heb weten te verwoorden, maar ik heb mijn best gedaan. 

Doemijdieglazenbol schreef op 06-11-2023 om 20:39:

De verontwaardiging is volkomen terecht. Ik kan me best voorstellen dat ze hierdoor overvallen zijn, dat ze het naïef niet verwacht hadden en daardoor verkeerd zijn gaan handelen.
Verder zijn ze ermee bezig, ik mag hopen dat er nog stevige consequenties volgen, al vraag ik me af wat er mogelijk is. Aangifte?

Ik vind dat als je als organisatie of hoofdverantwoordelijke niet meteen ingrijpt (en dat keer op keer) je eens naar je eigen inbreng moet gaan kijken, en je afvragen of je eigenlijk wel in staat bent een veilige omgeving voor alle studenten te waarborgen. 

Jamaarnee schreef op 06-11-2023 om 20:42:

[..]

'van de rivier tot de zee' is voor de goede verstaander onversneden anti-semitisme, dat schreef ik in mijn eerste bericht in dit topic. Maar zelfs daar moet kennelijk nog over gediscussieerd worden.

Onzin en stemmingmakerij. 

LMEK schreef op 06-11-2023 om 22:09:

[..]

Onzin en stemmingmakerij.

De stemming komt er wel in als Arabische leiders zoals Saddam Hussein en clubs zoals Islamitische Jihad leentjebuur doen.

De slogan werd populair gemaakt door de PLO. Na de eerste intifada in 1987 werd Hamas opgericht en werd de slogan door hun omarmd. Dat, samen met de overtuiging dat de staat Israël vernietigd moest worden, inclusief de moord op al haar Joodse burgers.

Overigens is de slogan ook gebruikt door een paar extremistische zionisten, maar goed: stemmingmakerij en onzin mensen. Nothing to see here.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-11-2023 om 20:07:

[..]

Je zegt hiermee dat bijna iedereen dit doet terwijl dit niet zo is.

Wat een overtuiging hier, zegt genoeg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.