Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 05-07-2022 om 11:30:

[..]

Waar denk je dat er voor gebouwd moet worden? Die stikstofruimte die ze bij de boeren afpakken worden ingezet voor bouw en niet zelden niet voor de dorpelingen zelf. Sluit je ogen toch 'ns niet!

Doe jij je ogen eens open? En doe eens een fatsoenlijke krant open en lees je eens in in de woningproblemen? Als je die kranten te duur vindt kun je ze gratis lezen in de bibliotheek. Die betaald wordt door belastingen. En als je de bibliotheek te ver weg vindt moet je linkser stemmen, dan komt er meer geld voor en kunnen er meer bibliotheken open. Hoe meer kennis, hoe minder rechts stemmende mensen, heb ik ooit ergens gelezen. Maar ik zal een bron zoeken!

gr Angela

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

05-07-2022 om 16:11

Daglichtlamp schreef op 05-07-2022 om 15:58:

Ik vraag me ook af waar de burgemeester van Nijkerk op wacht. Supermarktketen Boni heeft maar 1 distributiecentrum en dat is nu al voor de tweede achtereenvolgende dag geheel geblokkeerd. Hoog tijd om meer dan een vrijblijvende oproep te doen om te vertrekken.

Dat is een CDA-burgemeester. “We zetten zo veel mogelijk in op de-escalatie en hopen dat de distributiecentra zo snel mogelijk weer open zijn.” 

Niet te filmen dit. Gast, hopen is niet genoeg. Jij bent verantwoordelijk voor de openbare orde 

Drietje schreef op 05-07-2022 om 12:14:

[..]

Ik eet al dertig jaar vrijwel geheel vegetarisch en biologisch. Ik vind ook dat een deel van de oplossing bij de consument ligt. En bij de supermarktketen. Een plan voor alleen de boeren is geen oplossing, want dan wordt milieu- en dieronvriendelijk voedsel gewoon nog meer ingevlogen. Dat is ook het grootste probleem dat ik heb met deze plannen: ze zijn compleet eenzijdig en daarom geen echte oplossing. Als zelfs biologische boeren moeten verdwijnen dan gaat er iets ernstig mis.

waar staat dat het een plan is voor alleen de boeren? Denken de boeren dat? Dan moeten die boeren beter de krant lezen. En jij doet aan cherry picking want er zijn nog helemaal geen concrete plannen. En er zijn heel veel creatieve mensen die in staat zijn om over provinciegrenzen heen te denken. Maar zolang er mensen zijn die telkens weer teruggrijpen op 'kaartjes' of 'maar hullie' komt dat proces niet op gang. 

gr Angela

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-07-2022 om 16:14 Topicstarter

Thursday schreef op 05-07-2022 om 16:11:

[..]Dat is een CDA-burgemeester. “We zetten zo veel mogelijk in op de-escalatie en hopen dat de distributiecentra zo snel mogelijk weer open zijn.”

Niet te filmen dit. Gast, hopen is niet genoeg. Jij bent verantwoordelijk voor de openbare orde

Zou je ook als supermarktketen nog schade kunnen verhalen op de gemeente vanwege het niet handhaven van hun eigen noodverordening?

@Angela: ik snap je irritatie, maar je versterkt zelf de boodschap door steeds de PVV-propaganda te citeren. Dat is dan namelijk weer een herhaling van die boodschap. Dat deden ze bij de Amerikaanse verkiezingen ook. Belachelijke rare dingen posten op Facebook zodat er vooral outrage ontstond en mensen het massaal gingen delen. Ze deelden het dan wel met een afkeurende tekst erbij, maar ondertussen werd het wel gedeeld. En dat is op social media nog schadelijker dan hier, want het algoritme leert ervan. Die 'denkt' dat het interessant is en zet het daarom bij meer mensen bovenaan de tijdlijn. 

Als je je er zo aan stoort en het niet kunt negeren, reageer dan zonder quote. Dan draag je in elk geval niet onbedoeld bij aan de verspreiding. 

MeganRapinoe schreef op 05-07-2022 om 16:21:

@Angela: ik snap je irritatie, maar je versterkt zelf de boodschap door steeds de PVV-propaganda te citeren. Dat is dan namelijk weer een herhaling van die boodschap. Dat deden ze bij de Amerikaanse verkiezingen ook. Belachelijke rare dingen posten op Facebook zodat er vooral outrage ontstond en mensen het massaal gingen delen. Ze deelden het dan wel met een afkeurende tekst erbij, maar ondertussen werd het wel gedeeld. En dat is op social media nog schadelijker dan hier, want het algoritme leert ervan. Die 'denkt' dat het interessant is en zet het daarom bij meer mensen bovenaan de tijdlijn.

Als je je er zo aan stoort en het niet kunt negeren, reageer dan zonder quote. Dan draag je in elk geval niet onbedoeld bij aan de verspreiding.

dat is goed plan!

gr Angela

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-07-2022 om 16:27

Daglichtlamp schreef op 05-07-2022 om 16:14:

[..]

Zou je ook als supermarktketen nog schade kunnen verhalen op de gemeente vanwege het niet handhaven van hun eigen noodverordening?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Angela1967 schreef op 05-07-2022 om 16:21:

[..]

dat is goed plan!

gr Angela

ik heb het vermoeden dat je bij haar onder de negeer staat en dat ze toch niet meer leest wat jij schrijft.

watertoren schreef op 05-07-2022 om 16:35:

[..]

ik heb het vermoeden dat je bij haar onder de negeer staat en dat ze toch niet meer leest wat jij schrijft.

zij ook bij mij . Maar je kunt de naam/posting openklikken en dan lezen. Dat doe ik dus wel als ik daar tijd en energie voor heb. 

gr Angela

Angela1967 schreef op 05-07-2022 om 16:37:

[..]

zij ook bij mij . Maar je kunt de naam/posting openklikken en dan lezen. Dat doe ik dus wel als ik daar tijd en energie voor heb.

gr Angela

Ik denk dat ze ook helemaal geen zin heeft om op jou te reageren. Je zet iemand niet voor niks onder de negeer.

MRI

MRI

05-07-2022 om 17:07

MeganRapinoe schreef op 05-07-2022 om 15:58:

Wat ik niet zo goed begrijp is dat die boeren gaan demonstreren bij distributiecentra. Ze kunnen toch ook gewoon staken en niet leveren? Volgens hun eigen verhaal liggen dan de supermarkten ook gelijk leeg.

Iets doet me toch vermoeden dat ze het zo aanpakken om wél het gevoel van lege schappen te creëren, zonder zelf te hoeven inleveren en zonder met de billen bloot te hoven dat wanneer zij stoppen met leveren, er niet zo gek veel verandert in de supermarkt. Ik vind het maar een zwak gebeuren.

Toen in 2011 de schoonmakers massaal staakten, merkten we tenminste echt welk belang zij dienden. Weken lang was menig kantoor of openbaar toilet echt vies. En ze hebben gekregen wat ze wilden: meer zichtbaarheid en respect. Daar kon je echt merken wat er gebeurt als zij stopten en dat we dat niet willen.

Wie runt eigenlijk de boerderij terwijl de trekker bij een distributiecentrum staat?

bold: ja dat kunnen ze doen, maar dan krijgen ze niet betaald, nu zijn ze al betaald misschien?

redbulletje schreef op 05-07-2022 om 11:30:

[..]

Waar denk je dat er voor gebouwd moet worden? Die stikstofruimte die ze bij de boeren afpakken worden ingezet voor bouw en niet zelden niet voor de dorpelingen zelf. Sluit je ogen toch 'ns niet!

Nee, houd jij je xenofobische waffel eens.

MRI schreef op 05-07-2022 om 11:50:

We hebben allemaal een mening over de boeren en hoe de stikstofproblematiek aan te pakken. Maar wie eet er nu werkelijk zelf minder of geen vlees, of biologisch vlees en biologische groente?
De consument heeft toch macht hierin?

Ik eet zelden nog vlees, en als ik dat doe altijd biologisch. Groente eet ik wel veel, ook altijd biologisch.

MRI

MRI

05-07-2022 om 17:23

dubbel

MRI schreef op 05-07-2022 om 11:50:

We hebben allemaal een mening over de boeren en hoe de stikstofproblematiek aan te pakken. Maar wie eet er nu werkelijk zelf minder of geen vlees, of biologisch vlees en biologische groente?
De consument heeft toch macht hierin?

Ik eet al tientallen jaren geen vlees, en ongeveer een jaar helemaal niets dierlijks meer, dus ook geen zuivel. Ik probeer zoveel mogelijk biologisch te kopen, en ook zoveel mogelijk van dichtbij. 

De consument heeft zeker macht!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.